De haatzaaierij tegen Moslims houdt gewoon niet op., en geen enkele echte moslim zal durven te beweren dat het anders is. Zij die het ontkennem zijn geen volgelingen van Allah en zijn Profeet.quote:Turkije : Hetze tegen kerk in Turkije
Turkije – Nationalisten in de noordelijke Turkse stad Samsun voeren een campagne tegen de protestantse kerk in deze plaats. In de media hekelen zij het bestaan van de protestantse gemeente Agape, zo meldde de Amerikaanse nieuwsdienst Compass Direct onlangs.
Izzet Altunbas, voorzitter van de Samsun Association of Balkan Turks en prominent lid van de lokale nationalistische partij, viel halverwege juni via de radio de christelijke gemeente Agape openlijk aan. Volgens hem brengt de gemeente “grote schade” toe aan de Turkse natie.
Altunbas wees ook beschuldigend richting de Europese Unie. Door de EU dreigt ook Turkije, aldus de nationalist, geassimileerd te worden door het “christelijke Europa.”
…….
Aan het eind van zijn toespraak riep het lid van de nationalistische partij in Samsun de luisteraars op gemeenteleden strikt in de gaten te houden. Ds. Picaklar: “Hij heeft ons weggezet als een doelwit.”
De voorganger van de gemeente zegt bijna dagelijk bedreigende e-mails en telefoontjes te krijgen. Anderen eisen dat de kerk en de website gesloten worden.
……
Ook de familie van ds. Picaklar wordt bedreigd en onder druk gezet. De voorganger laat zich echter niet door de bedreigingen en tegenwerkingen uit het veld slaan. “De Heere heeft ons al gewaarschuwd dat we in de wereld verdrukt zullen worden. Daarom gaan we door.” (Reformatorisch Dagblad / Compass Direct)
[url ]Lees]http://www.opendoors.nl/htm/nieuws.php?idelement=4700]]Lees verder[/url]
Ja, maar dat er een aantal notoire islambashers gelijk op tilt slaan geeft wel meteen aan hoe goed ze hun bronnen lezen en hoe goed ze hun mening gefundeerd hebben. Ik meende dat wel al te weten, maar ben toch blij dat nog een keer bevestigd te zienquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:02 schreef Ringo het volgende:
Niet iedereen doorziet het cynisme van de OP, geloof ik.
Als iedereen nou eens 9 minuten de tijd neemt om naar deze meneer de imam te luisteren, dan zie je toch dat-ie heel weinig goeds te vertellen heeft.![]()
Dat is geen lekker heerschap.
En dat er meer van dat soort machtsgeile types rondlopen, weet ik ook zeker.
![]()
Nee Ringoquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:02 schreef Ringo het volgende:
Niet iedereen doorziet het cynisme van de OP, geloof ik.
Als iedereen nou eens 9 minuten de tijd neemt om naar deze meneer de imam te luisteren, dan zie je toch dat-ie heel weinig goeds te vertellen heeft.![]()
Dat is geen lekker heerschap.
En dat er meer van dat soort machtsgeile types rondlopen, weet ik ook zeker.
![]()
De vraag is natuurlijk: hoevéél zieke geesten lopen er rond op deze wereld, en nog belangrijker: hoeveel invloed hebben sommigen van hen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:05 schreef Zemi77 het volgende:
[..]
Ja, maar dat er een aantal notoire islambashers gelijk op tilt slaan geeft wel meteen aan hoe goed ze hun bronnen lezen en hoe goed ze hun mening gefundeerd hebben. Ik meende dat wel al te weten, maar ben toch blij dat nog een keer bevestigd te zien.
Trouwens neemt niet weg dat er zieke lui op deze wereld rondlopen
Pure oorlogspropaganda...quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:17 schreef Tatutatu het volgende:
Tering wat een filmpjes....
Als dit door het meredele palastijnse volk op handen wordt gedragen dan verdienen ze al die ellende best wel lijkt mij zo...
Ja dat zegt die imam ja. Punt gemaakt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:14 schreef Potver3 het volgende:
Iedereen die het niet met deze wetten eens is is geen Moslim.
Dat bepaalde zogenaamde moslim zich niet aan Allahs wetten houden is een, maar zich ertegen verzetten kan niet dat is ingaan tegen de leer van de Profeet.
En zij zullen tot de ongelovigen gerekend worden, en zich dus als anders gelovigen niet mogen profileren
Ik vind dat helemaal niet meer grappig. Begin mijn gevoel voor ironie te verliezen in deze kwestie. Teveel wantrouwen in de lucht, teveel standpunten die elkaar kunnen missen als kiespijn, teveel retoriek zonder glimlach.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Pure oorlogspropaganda...
Grappig dat er mensen in trappen.
Met die eerste zin van je ben ik het niet eens. Alsof de wetenschap wel antwoorden heeft, laat staan antwoorden op het nut van het leven en wat goed en of slecht is...quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:25 schreef remlof het volgende:
Religie op zich is natuurlijk iets uit vervlogen tijden toen de wetenschap nog niet zover was dat ze bijna overal een antwoord op had, maar goed als het mensen een leidraad in hun leven geeft is er op zich niks mis mee.
Waar het fout gaat is wanneer gelovigen gaan denken dat hun "waarheid" de enige waarheid is en ze die boodschap te vuur en te zwaard willen verspreiden...
De christenen deden dat massaal tot ver in de 19e eeuw en nu zijn het vooral bepaalde moslims die dat doen. Toch denk ik dat het slechts een kleine minderheid is en dat ze het vanzelf zullen afleren, net zoals "wij" het hebben afgeleerd...
Daar hebben we dan eerst ettelijke miljoenen mensen voor moeten knevelen, deporteren of afslachten.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:25 schreef remlof het volgende:
Religie op zich is natuurlijk iets uit vervlogen tijden toen de wetenschap nog niet zover was dat ze bijna overal een antwoord op had, maar goed als het mensen een leidraad in hun leven geeft is er op zich niks mis mee.
Waar het fout gaat is wanneer gelovigen gaan denken dat hun "waarheid" de enige waarheid is en ze die boodschap te vuur en te zwaard willen verspreiden...
De christenen deden dat massaal tot ver in de 19e eeuw en nu zijn het vooral bepaalde moslims die dat doen. Toch denk ik dat het slechts een kleine minderheid is en dat ze het vanzelf zullen afleren, net zoals "wij" het hebben afgeleerd...
helaas hebben die drollen met een baard heel veel invloed op moslims. en daar maken ze dankbaar gebruik van. het is en blijft een walgelijke (2e hands) religie. kan ook niet anders hun profeet is een pedoquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:18 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja dat zegt die imam ja. Punt gemaakt.
Maar nu? Is zo'n baardemans niet meer dan een blaffende drol of heeft hij (en zijn geestverwanten) wérkelijk invloed?
Ja en hoe weet jij dat nou? Heb jij moslims in je vrienden- of kennissenkring? Praat je met ze over dit soort zaken? Zo ja, vertel me dáárover ipv al die uitgekauwde gemeenplaatsen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:29 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
helaas hebben die drollen met een baard heel veel invloed op moslims. en daar maken ze dankbaar gebruik van. het is en blijft een walgelijke (2e hands) religie. kan ook niet anders hun profeet is een pedo![]()
het christendom is IMHO ook niet erg fijn maar liever de griep (christen) dan de pest (islam)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |