Ik zie het, dat is nog eens toevalligquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Iemand op fok zocht het laatst nog geloof ik..
Spacehamster dus.. Waar kan ik indigo bestellen?
* Denkt aan Hennavlek op slaapkamervloerbedekking *quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:22 schreef cinnamongirl het volgende:
Bij mijn ouders thuis had ik het nooit mogen doen, stel je voor dat de voegen vies worden!
Gelukkig heb ik het pas ontdekt lang nadat ik op mezelf woonde.
Supermooie kleur! Hoe vaak verf jij hetquote:Op zondag 10 juni 2007 20:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben benieuwd
Hier dan nog een foto van hoe het er hier nu uit ziet:
[afbeelding]
Nog altijd blij mee![]()
Met dat 100 % natuurlijke, ik bedoel henna is er in principe maar in 1 kleur. Als ze kleur variaties aanbieden kan dit twee dingen betekenen, of er zitten andere natuurlijke stoffen bij in (niet schadelijk) of er zitten metaalzouten oid bij in, kan wel schadelijk zijn, als je je haar met een chemische kleuring gedaan hebt kan je haar kapot gaan!! Indigo is een blauwe kleurstof waarmee je je haar zwart kan maken. Let altijd op de ingredienten, als je niet zeker bent gebruik het dan niet. Ik heb mijn henna van de gezondsheidswinkel (gezond en wel) maar van Jacob Hooy is geloof ik ook goede!quote:Op dinsdag 19 juni 2007 17:53 schreef taxibabe het volgende:
ok boodschappenlijstje:
- handschoenen
- vaseline ?
- henna natuurlijk
Je hebt het over 100% natuurlijke henna, zijn daar verschillende tinten in (ik lees hier over auburn en indigo?) Ik wil het graag zoiets als op jouw laatste foto hier VixenFromHell, misschien iets bruiner.
Verder hoef ik niks te hebben om het mee te mengen? Kan gewoon met water ofzo? (ik ben een leek hierin hoor)
Owja, ik las iets over je haar wassen met een speciale shampoo voordat je gaat verven?
Ik heb het een redelijk ver over mijn schouders en ik heb veel haar. Ik probeer het eerst wel met 125 gr. De helft.quote:Op vrijdag 22 juni 2007 17:13 schreef VixenFromHell het volgende:
Zo te horen heb je vrij lang of vrij dik haar??
Toen het mijne net iets over mn schouders was had ik 100 gram nodig in ieder geval.
Welke kleur is dit?quote:Op zondag 10 juni 2007 20:17 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben benieuwd
Hier dan nog een foto van hoe het er hier nu uit ziet:
[afbeelding]
Nog altijd blij mee![]()
Ik gebruik gewoon het pure spul, dus niet zo'n pakje met andere dingen erbij in voor een speciale kleur. Of bedoelde je dat niet?quote:Op vrijdag 22 juni 2007 18:33 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Welke kleur is dit?
Ik heb mijn haar wel eens geverfd met Henna, alleen pakt het niet goed op mijn haar. Jammer, ik hou wel van dat hele rode. Liefst heb ik bordeaux rood, maar die kleur nog nooit gevonden in Henna.
Ik heb een douchemuts erover heen gedaan en daarover heen een handdoek, ik kan het nog steeds kneden gelukkig, maar het is wel stugger dan in het begin.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:16 schreef VixenFromHell het volgende:
Zit het wel goed in het plastic? Want daaronder zou het toch niet echt op moeten drogen?
Het werkt geloof ik ook wel beter als het nat blijft.
Maar dan nog krijg je het er onder de douche wel weer uit hoordon't worry!
Alleen als het gelukt is hoor!quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:08 schreef heaven7 het volgende:
Doe je een foto dadelijk?
Ik denk een ander hier dat allemaal beter kan beantwoorden dan ik. Dit is voor mij de eerste keer dat ik mijn haar met henna kleur.quote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:13 schreef heaven7 het volgende:
Leuk! Ben benieuwd
Bestaat er ook bruine henna? Ik heb pas mn haar weer geverfd (donkerbruin) maar kan ik er ook henna overheen doen de volgende keer? Chemische kleuringen zijn niet erg goed voor je haar.. Ik heb er absoluut geen verstand van
Je hebt in die roodtinten ook verschillen, bijvoorbeeld auburn is wat donkerder roodquote:Op zaterdag 23 juni 2007 13:22 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik gebruik gewoon het pure spul, dus niet zo'n pakje met andere dingen erbij in voor een speciale kleur. Of bedoelde je dat niet?
Ja dan zit er dus wat anders bij inquote:Op maandag 25 juni 2007 12:55 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Je hebt in die roodtinten ook verschillen, bijvoorbeeld auburn is wat donkerder rood
Yep!quote:Op maandag 25 juni 2007 14:06 schreef MM-Luna het volgende:
ja okee, maar jij hebt gewoon rode henna gebruikt dus?
Vind er altijd wel veel verschil in zitten qua kleur.
En ik kan ook gewoon met andere haarverf eroverheen, maakt mijn haar niet uit hehe.
ik hoorde laatst het tegenovergestelde bij een of ander make-over programma. Daar zeiden ze dat je je haar niet kan blonderen als het niet langer dan een bepaalde tijd geleden is dat je met henna hebt geverfd. Ze zeiden dat je blond dan groen zou wordenquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:20 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Wat ik verder heb gelezen met veel zoeken op internet is dat je beter ff kunt wachten met henna als je pas je haar hebt geverfd met gewone verf.
Ik heb die van Lush gebruikt, de zwarte, en er is niets van terug te zien. Ik had bruin haar en wilde dus naar zwart, maar het is misschien een miniem tintje donkerder geworden. Zonde van het geprutsquote:Op zaterdag 23 juni 2007 17:22 schreef heaven7 het volgende:
BedanktIk vroeg het ook in het algemeen hoor. Lush verkoopt bv wel bruine henna.. maar is dat dan net zo slecht als gewone verf? Sowieso wilde ik het nu nog niet gaan doen, als de uitgroei weer erg zichtbaar wordt wellicht.
Het zou de haar kleur dieper rood moeten maken, het zit in mijn haar nu hehe. Normaal gebruikte ik ook 200 gram henna voor mijn haar, maar dat was nu teveel hehe. Voor mij was 150gram ook wel goed geweest haha, was vergeten dat ik een heel stuk van mijn haar had en heb nu papje over. Kun je dat invriezen, weet iemand dat?quote:Op woensdag 27 juni 2007 11:55 schreef Empathologica het volgende:
Rode wijn? Wat voor effect geeft dat
Jouw plaatje en naam ook, maar hoor je mij daar over zeuren?quote:Op donderdag 28 juni 2007 23:23 schreef heaven7 het volgende:
Je 'hihi, hehe' en 'haha's' zijn echt strontirritant
Ja met zwart gaat dat echt heel erg snel.quote:Op donderdag 28 juni 2007 17:44 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik denk dat mijn haar heel snel weer rood is.. had het zwart geverfd en nu zie ik na 1,5 week al uitgroeibij zo'n donkere kleur valt zelfs een heel klein beetje al op.. dus snel weer rood maar.
Stel je aan en notice de smiley.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 01:31 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Jouw plaatje en naam ook, maar hoor je mij daar over zeuren?![]()
Je bedoelt kleurloze? Ik zal eens kijken. Ik heb tot nu toe alleen rood gezien, mahonie, bruin en zwart. Maar misschien moet ik beter kijken. Ik denk wel dat het door de bb kan, als ik het doosje er vanaf haal en platdruk en bij het zakje in de envelop doe.quote:Op vrijdag 29 juni 2007 15:18 schreef heaven7 het volgende:
Als je wil mag je neutrale voor mij meenemen? Ik heb echt geen idee waar ik dat kan vinden nl! Bovendien woon ik in een gehucht 30 km van een fatsoenlijke stad waar ze het eventueel zouden hebbenKan het door de brievenbus?
Dat je de smiley erachter ook zelf moet zienquote:
Het zal waarschijnlijk niet echt blond wordenquote:Op zaterdag 30 juni 2007 19:25 schreef Empathologica het volgende:
Je word nu blondine? En dan weer rood?
Ik zou zo graag ooit een keer Marilyn Monroe achtig blond willen zijn, maar als ik nu me haren ga ontkleuren word het vlammend rood
Superbedankt voor je snelle reactie!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 20:14 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik zou er geen kokend water erbij doen.. gewoon citroensap en de wijn en dan gewoon op gevoel inderdaad, tot je een mengsel hebt wat goed aan te brengen is.
Ik ga deze troep dr maar eens uit wassen
Nou, bij mij absoluut niet hoor. Mijn haar wordt er gezonder van, mooi zacht en glanzend!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:41 schreef zhe-devilll het volgende:
henna maakt het haar droger
Weet niet waar je woont , maar vandaag in Amsterdam nog gezien op station bij die winkel ''Erica'' verkopen ze neutrale henna, en vele andere ook trouwens.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:13 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb vandaag gezocht bij de plaatselijke reformzaak maar niks geen neutrale hennaWeet iemand een internetadres?
Vind dat oranje wel gaaf VixenWat ga je er nu nog precies aan doen? Weer echte henna eroverheen?
Anders kun je het altijd nog een keer doen, no problem. Ik heb ook het idee dat je er wat te weinig in hebt gedaan...quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:21 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ben nu wel beetje bang geworden hoe mijn haar straks worden gaat, na het lezen van jullie reacties dat het er dus ''anders'' hoort uit te zien!
Als jij de verzendkosten enzo betaalt, wil ik hier wel even voor je kijken van de week. PM me maar.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:23 schreef heaven7 het volgende:
Ik woon helemaal in het oosten van het land, tegen de duitse grens aan, in een gehucht 30 km van ArnhemZou jij niet voor mij wat willen halen?
![]()
Inderdaad, ik kijk morgen wel even of je uberhaupt wat ziet in mn haar, en zo niet dan koop ik wel 2 zakjes (om de prijs hoef je het niet te laten) en probeer het wat minder dik te maken, want wat ik nu op mn hoofd heb zitten ziet er echt in de verste verte niet uit zoals op die foto hierboven, daar is het veeeeel natter.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:24 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Anders kun je het altijd nog een keer doen, no problem. Ik heb ook het idee dat je er wat te weinig in hebt gedaan...
quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:13 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb vandaag gezocht bij de plaatselijke reformzaak maar niks geen neutrale hennaWeet iemand een internetadres?
Vind dat oranje wel gaaf VixenWat ga je er nu nog precies aan doen? Weer echte henna eroverheen?
Ken je in Arnhem geen zaak die het wellicht heeft? Kan ik altijd een belletje doen natuurlijk.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:26 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik woon zelf ook vlakbij Arnhem, en zo vaak kom ik ook weer niet in Amsterdam... anders had ik het natuurlijk zo willen kopen voor je hoor!!
Enige wat me zo te binnen schiet is Kingstreet misschien?quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:35 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Ken je in Arnhem geen zaak die het wellicht heeft? Kan ik altijd een belletje doen natuurlijk.
Kleding winkel, die heet Kingstreet en daar hebben ze ook allerlei buikdansdoeken en mooie jurken enzo, ik weet wel dat ze er henna voor op de handen hebben, dus misschien maak je daar kans!quote:Op zondag 1 juli 2007 00:06 schreef heaven7 het volgende:
Ga ik proberen, dankje! Kingstreet is wat voor winkel? In de koningsstraat?
Op die manier komt de henna bij mij niet overal, ik doe dus lok voor lok insmeren totdat ik van die ranzige dreads krijg van die hennaquote:Op zaterdag 30 juni 2007 22:40 schreef VixenFromHell het volgende:
Heb je het echt overal gesmeerd???
Bij mij ziet het er zo uit als de henna erop zit (zoals nu dusmet plastic derop dan)
[afbeelding]
Ik breng het altijd laag voor laag aan, zodat het echt overal zit.
Dit is trouwens de henna die ik altijd gebruik
[afbeelding]
Geen internet adres maar hier in Zwolle verkopen ze het zeker weten.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 23:13 schreef heaven7 het volgende:
Lijkt me wel een smeerboelquote:Op zondag 1 juli 2007 13:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Dit zou wel lang genoeg zijn toch
zo maar eens uitwassen!
Oja misschien ook wel handig, ik breng het nu altijd zo aan, dan mis je in ieder geval niks![]()
Handig, maar op die manier lukt het niet alleen met mijn haar.. nogal lang en veel haar.quote:Op zondag 1 juli 2007 13:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Dit zou wel lang genoeg zijn toch
zo maar eens uitwassen!
Oja misschien ook wel handig, ik breng het nu altijd zo aan, dan mis je in ieder geval niks![]()
quote:Cassia obovata is a different animal from henna. The species isn't
even close, so you can approach it differently. No dye release to
worry about. Mix cassia obovata with warm water, rainwater, or an
herb tea that's got a pleasant fragrance (like rosemary). Let it sit
half an hour or so. Work it into hair like you do henna..... let it
sit 1/2 hour. Rinse. The med papers I found says the chrysophanic
acid in cassia obovata will move into your hair or top layer of skin
in 20 minutes, so half an hour should do. More may be ok or it may be
overkill. It seems to knock out dandruff and strengthen hair, and
leave a healthy scalp.
My mother had dyed her hair every month since the 50's. One round of
cassia returned it to baby soft, and it continues to grow out
lusterous, sleek and bautiful. No color change, even over silvery gray.
Mooi hoor.quote:Op donderdag 21 september 2006 13:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik had nog foto's beloofd![]()
Voor een eerlijker beeld zowel foto's van m'n haar in zon, flits en gewoon licht
In flitslicht:
[afbeelding]
In zonlicht:
[afbeelding]
Ennn in gewoon licht
[afbeelding]
zo ziet zoiets er dus uit
Je hebt diverse tinten in de Henna, mocht je het niet oranje of rood willen.. kan bruin of zwart ook wel. Ik gebruik dit merk vaak:quote:Op maandag 28 januari 2008 15:09 schreef Bagel het volgende:
Zou het ook wel eens willen proberen, maar je hoort altijd van die dramatische verhalen dat je daarna je haar niet meer met iets anders kunt kleuren...
heeft iemand daar ervaring mee? (want als t tegenvalt moet er binnen niet al te lange tijd natuurlijk weer n ander kleurtje in kunnen)
Dus ik zou dan wel uitkijken dat dat er niet in zit. Neem dan wel een poederversie, er zijn ook cremes van maar daar zitten zeker wel chemische dingen in. Juist die chemische dingen zijn vaak de boosdoener als het fout gaat in combinatie met de normale haarverf.quote:As for the powders, I know that some of the henne colour powder 'shades' contain sodium picramate, which is a dye enhancer and potentially nasty. I'm not sure if the mahogany and/or auburn contain sodium picramate, but if they do it's probably listed on the box
Jaa geweldig merkquote:Op maandag 28 januari 2008 18:29 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Je hebt diverse tinten in de Henna, mocht je het niet oranje of rood willen.. kan bruin of zwart ook wel. Ik gebruik dit merk vaak:
[ afbeelding ]
Daarnaast heb je in natuurwinkels ook veel natuurlijke producten die er prima overheen kunnen, je moet alleen geen chemische verf gebruiken tot 3 week na de kleuring en het kan zijn dat die verf dan niet goed meer pakt. Ik zelf pleur alles door elkaar erin, geen probleem met mijn haar.
Er zitten verder geen chemische toevoegingen in bij die henne color. Al heel erg vaak gebruikt, deze pakt beter op mijn haar dan die van de natuurwinkel en nog nooit problemen mee gehad.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:14 schreef VixenFromHell het volgende:!
Het volgende vond ik overigens over henne color op hennaforhair:
[..]
Dus ik zou dan wel uitkijken dat dat er niet in zit. Neem dan wel een poederversie, er zijn ook cremes van maar daar zitten zeker wel chemische dingen in. Juist die chemische dingen zijn vaak de boosdoener als het fout gaat in combinatie met de normale haarverf.
hoe is t geworden?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:07 schreef MM-Luna het volgende:
Hups, even omhoog.
Zojuist mijn haren weer geverfd met henna die ik uit egypte mee had genomen. Deze lijkt veel sterker rood te kleuren, bij het mixen al gaf het een knalrode kleur aan de witte randen van het mengbakje. Ben benieuwd wat de uiteindelijke kleur wordt, heb henna met indigo gemixt.
Nog meer lui die nog steeds met henna verven?
Ja gaaf, heb er gister nog een pakje henna plus verf overheen gedaan omdat ik donkerder wilde. Zal vanavond of morgen even een foto posten van het resultaat.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:35 schreef Bagel het volgende:
[..]
hoe is t geworden?![]()
Ik heb trouwens van mezelf 'midden'bruin haar, maar heb t al redelijk vaak geverfd. ook lichtere highlights en daarop pakt de meeste gewone haarverf niet zo goed... Maar met pure henna is dat dus geen probleem?
(als er een rode gloed over blijft zitten vind ik dat geen probleem, maar groene strepen lijken me niet zo charmant!)
Ik gebruik dus altijd deze Henna en die mix ik met rode wijn en paar kneepjes cremespoeling, 5 tot 6 uur laten zitten en wanneer mogelijk nog langer.quote:
Henna:quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:35 schreef vencodark het volgende:
Wat voor voordeel heeft Henna tegenover gewone verf? Is henna ook bij de kapper te doen en is het veel duurder?
Hm, henna lijkt wel een goeie oplossing voor rood haar dan. Ben van mezelf vrij licht en ik haat het dat het rode zo snel weg trekt.quote:Op woensdag 30 januari 2008 18:33 schreef MM-Luna het volgende:
[..]
Henna:
+ de diepe rode kleur met de prachtige gloed
+ het zachte haar na het verven
+ gezondere hoofdhuid
+ goed voor het haar
+ groeit uit, vervaagd niet
+ diverse tinten henna
+ goedkoop
- de stank die je een week blijft ruiken
- het aanbrengen van de mix, net blubber
- het uuuuuuren wachten voor het inwerken
- altijd afwachten hoe de kleur pakt en dan nog een paar dagen wachten tot de definitieve kleur zich laat zien
Chemische haarverf:
+ lekker snel en gemakkelijk de haren in de verf
+ makkelijk uit te spoelen
+ korte inwerktijd
- stinkt kortdurend
- haar voelt een hele tijd droog aan
- slecht voor het haar
- vervaagd snel (roodtinten al na 2 weken, paarstinten pakken al helemaal niet op mijn haar)
- veel pakjes haarverf nodig, is altijd een duur geintje
- niet de diep rode tint die ik graag wil
Enne Henna bij de kapper laten doen? Uuuuuuuren daar zitten? Pff nee joh, het kan gemakkelijk thuis (wel goed je hoofd in vaseline zetten ivm oranje vlekken). Wellicht voor eerste keer handig om te laten doen door iemand die bekend is met henna. Ik doe het altijd zelf, zowel de chemische haarverf als de henna.. al jaren
Pakt dat goed op henna? Ik ben nu namelijk vuurtorenrood (ik gebruik pure henna) en de eerste maanden vond ik dat wel grappig, maar ik verwachtte dat mijn haar na meerdere behandelingen wel wat donkerder zou worden.quote:Op woensdag 30 januari 2008 19:32 schreef MM-Luna het volgende:
Met licht haar wordt het haar wel meer neigend naar oranje/rood en och, als de kleur je niet bevalt dan gooi je er toch gewoon wat henna plus haarverf overheen zoals ik heb gedaan hehe. Daarnaast, van het merk wat ik heb gepost heb je ook bruin tinten.. voor als het rode echt niet mooi is, kan dat ook altijd.
Yep, pakte hier precies zoals het uit moest pakken.quote:Op woensdag 20 februari 2008 19:37 schreef Lolaatje het volgende:
*schopje
[..]
Pakt dat goed op henna?
Mooi kleurtje!quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:41 schreef Empathologica het volgende:
Denk dat je met Spiritual Sky net zo oranje wordt als met het merk wat je nu hebt. Of je moet bruintinten pakken ofzo.
[ afbeelding ]
Deze kleur is het nu bij mij
[ afbeelding ]
De blubber![]()
Ja, dat is ook een beetje de bedoeling. Misschien bestaat er een bruin/rode kleur. Morgen maar eens naar de natuurwinkel.quote:Op woensdag 20 februari 2008 20:41 schreef Empathologica het volgende:
Denk dat je met Spiritual Sky net zo oranje wordt als met het merk wat je nu hebt. Of je moet bruintinten pakken ofzo.
[ afbeelding ]
Deze kleur is het nu bij mij
[ afbeelding ]
De blubber![]()
Henna zal behoorlijk fel uitpakken, oranje dus of rood.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:13 schreef LaFemmeObscur het volgende:
Een tvp, wil misschien ook mijn haar met henna gaan kleuren.
Ik heb midden/asblond haar en een huid met olijfkleurige ondertoon... Wat zou dan een mooie kleur zijn?
Je kunt natuurlijk ook een kleine hoeveelheid maken, zo lang de verhouding meer gelijk blijft. Henna bewaren weet ik niets van af, ik gebruikte het mengsel altijd in één keer.quote:Op dinsdag 1 juli 2008 14:29 schreef PUNKYxG het volgende:
oke maar als je het uitprobeerd op een lokje he?
dan heb je het hele mengsel al gemaakt, en het moet ntl wel even intrekken
wat gebeurt er dan met de rest van het mengsel. kan je dat zo bewaren of moet daar nog iets specifieks mee gebeuren?
Zorg je gewoon voor twee pakjes in de buurt, met een verf je het en als het wel groen wordt knal je er nog een pakje doorheen. Maar goed, op mijn haar pakt het prima uit maar hoe dat voor jou is weet ik niet. Ik vind wel dat gewone haarverf minder pakt op net geverfde henna haren, ik wacht meestal een maandje. Er is trouwens ook bruine of zwarte henna haarverf te koop, naast al die rood en oranje tinten. Maar de rode gloed zul je nog wel een tijdje overal doorheen zien, dat is typisch henna.quote:Op donderdag 23 april 2009 21:47 schreef LunaLuca het volgende:
Echt waar? Kan dat gewoon?
Ik ben zo bang dat het groen wordt hč...
Ik zal het sowieso niet lichter verven dan het nu is.
Maar hoe lang kan ik dan het beste wachten tot ik het opnieuw verf met gewone verf?
Heb vrij recent nog met henna geverfd.
Bedankt!
Ja dat komt sowieso wel goed hoor, tis nu nog best roodquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:42 schreef Empathologica het volgende:
Ze raden altijd aan om een weekje of 6 te wachten voordat je haren weer verft als je van kappersverf naar henna gaat of andersom. Iets met dat het groen uit kon slaan ofzo?
Heb het zelf nooit meegemaakt gelukkig en alleen m,aar positief over henna.
Behalve gister danDenk dat ik hem niet goed gemaakt heb, droop al meteen langs m'n nek en oren naar beneden..
Plukjestest is altijd slim, want sommige merken bevatten metaalzouten en dat reageert met haarverf (groen uitslaan of in sommige gevallen zelfs zwartquote:Op donderdag 4 maart 2010 18:55 schreef EarthCry het volgende:
[..]
Ja dat komt sowieso wel goed hoor, tis nu nog best rood
Denk dat ik over een paar weken dan gewoon een klein plukje afknip en kijk hoe het daarop pakt.
Maar niet alle merken zijn dus 100% natuurlijk?
en dat kan ik aan de hand van een plukjestest zeker niet van te voren zien?quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:06 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Plukjestest is altijd slim, want sommige merken bevatten metaalzouten en dat reageert met haarverf (groen uitslaan of in sommige gevallen zelfs zwart)
Verder kan het ook nog zo zijn dat het op geverfd haar stomweg niet pakt, in ieder geval was dat bij mij zo. Ik had toen een paar banen met een zogenaamd tijdelijk kleurtje (het heeft moeten uitgroeien), maar die waren niet meegehenna'd.
Maar de kleur blijft wel lang mooi, zelfs na een half jaar niet bijwerken was het rood nog knalrood bij mij.
Als je plukje geverfd is zou je dat gewoon moeten zien hoor! Ik had van te voren namelijk met een ongeverfd plukje getest, omdat ik dacht dat die banen er na anderhalf jaar wel eens uit zouden zijn (zou er na 8 keer wassen weer uit moeten zijn. Niet dus.quote:Op donderdag 4 maart 2010 19:14 schreef EarthCry het volgende:
[..]
en dat kan ik aan de hand van een plukjestest zeker niet van te voren zien?vind ik echt wel weer wat voor mijn haar, dat is altijd zo dwars
Voor merknamen heb ik het al te lang niet meer gebruikt, maar als er geen metaalzouten inzitten zit je goedquote:Op donderdag 4 maart 2010 21:21 schreef EarthCry het volgende:
Las net op die hennaforhair.com site, dat "Body art quality henna" beter is, zeker voor over geverft haar. Kwam uit op een amerikaanse site genaamd Mehandi. Nu is mijn vraag, weet iemand of ze die Body art quality henna ook in Nederland verkopen?
Een wasbeurt of drie (ruim een week). Eén van de redenen dat ik er mee gekapt ben.quote:Op donderdag 4 maart 2010 22:23 schreef clumsy_clown het volgende:
Zeg, hoelang blijft die geur hangen bij jullie? Wellicht wil ik het weer proberen, maar ik heb zķ'n hekel aan de geur van henna.
Aah thx dat moet wel lukken!quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:06 schreef Empathologica het volgende:
Ik koop hem bij Erika's kruiderijen ofzoiets, die zit in Utrecht en Amsterdam op het station en in Den Bosch in de stationstraat (richting de stad, aan de linkerkant). Verder zit ie geloof ik ook in Tilburg en Nijmegen.
Ik gooide het er meestal op zodra het een prettige temperatuur had en liet het er meestal een uur of twee inzitten en de kleur was prima.quote:Op woensdag 17 maart 2010 07:32 schreef EarthCry het volgende:
Vind t allemaal zo vaag, lees overal andere dingen. Moet ik t voor gebruik nou wel of niet een paar uur laten staan zodat de kleur eruit kan komen of maakt dat geen drol uit?
Ja hoe dik moet het er nou precies in zitten?quote:Op zondag 21 maart 2010 17:10 schreef Empathologica het volgende:
Qua kleur zal het niet uitmaken, maar wel qua hoeveelheid.
Met lang haar heb je meer pakjes nodig omdat je anders je haar niet gelijkmatig kan bedekken.
Niet met 'gewone' henna, maar wel sowieso die van de Lush. Alleen die is veel duurder.quote:Op zondag 4 april 2010 20:24 schreef Breathtaking het volgende:
Tvp! Ik wil mijn haar wel graag iets intenser bruin, maar geen totaaaal andere kleur ofzo. Kan ik dit ook voor elkaar krijgen met henna?
Is er geen bruine henna die niet van de Lush is?quote:Op zondag 4 april 2010 20:31 schreef frame-saw het volgende:
[..]
Niet met 'gewone' henna, maar wel sowieso die van de Lush. Alleen die is veel duurder.
Jawel hoorquote:Op zondag 4 april 2010 20:31 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Is er geen bruine henna die niet van de Lush is?
Ja, dat klopt. Maar een rode gloed valt bij mij niet onder het kopje totaal andere kleur, dus vandaarquote:Op zondag 4 april 2010 21:16 schreef Empathologica het volgende:
Volgens mij krijg je dan nog een rode gloed over je haar heen.
Henna is altijd rood, dus als het andere kleuren zijn zitten er toevoegingen bij enzo vertelden ze me ook ooit.
Hmm, die rode gloed zie ik niet zo zitten.. Misschien is Henna dan toch niets voor mij, maar het verzorgende aspect lijkt me zo fijnquote:Op zondag 4 april 2010 21:16 schreef Empathologica het volgende:
Volgens mij krijg je dan nog een rode gloed over je haar heen.
Henna is altijd rood, dus als het andere kleuren zijn zitten er toevoegingen bij enzo vertelden ze me ook ooit.
Er is wel iets dat ongeveer hetzelfde voor je haar doet, maar het niet kleurt. Wordt wel senna genoemd meende ik. Misschien dat dat iets is voor jequote:Op zondag 4 april 2010 21:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hmm, die rode gloed zie ik niet zo zitten.. Misschien is Henna dan toch niets voor mij, maar het verzorgende aspect lijkt me zo fijn!
Kijk hier eens rond.quote:Op zondag 4 april 2010 21:28 schreef Breathtaking het volgende:
[..]
Hmm, die rode gloed zie ik niet zo zitten.. Misschien is Henna dan toch niets voor mij, maar het verzorgende aspect lijkt me zo fijn!
quote:Op zondag 4 april 2010 21:47 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Er is wel iets dat ongeveer hetzelfde voor je haar doet, maar het niet kleurt. Wordt wel senna genoemd meende ik. Misschien dat dat iets is voor je
Edit: Hmm, op senna vind ik niks. Maar het bestaat wel, daar ben ik zeker van. Misschien geeft neutrale henna meer hits.
Ah bedankt, top!quote:Op zondag 4 april 2010 22:28 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Kijk hier eens rond.
Bijna onderaan staan Henna poeder: Neutre - neutraal en Henna poeder: Quinquina Haarversteviging, deze zijn kleurloos. De Henna Quinquina is kleurloze henna met nog een paar andere kruiden die verzorgend werken.
Ja, bij mij bleef de kleur ook altijd mooi! Vervaagde niks iig en altijd glanzend. En werd per verfbeurt mooier en intenserquote:Op maandag 5 april 2010 20:28 schreef Empathologica het volgende:
@ Pyttpytt; Bij mij wordt het met de week nog intenser, maar nooit echt dof. Eerder dat het weer begint te pluizen en klitten, wat uitgroei etc. Maar geen vaal oranje kop als ik weer moet verven
Dat hangt van je haarkleur af. Als je lichtblond bent, gaat het wel lukken. Zo niet kan je beter een andere manier kiezen.quote:Op zondag 16 mei 2010 15:50 schreef Ciss het volgende:
Ik zou mijn haar graag donker oranje verven...
weet iemand of dit met henna gaat?
Bij mij word het helaas wel lichter na een aantal keer douchenquote:Op vrijdag 9 april 2010 22:52 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ja, bij mij bleef de kleur ook altijd mooi! Vervaagde niks iig en altijd glanzend. En werd per verfbeurt mooier en intenser
oh en nog iets, ik heb behoorlijk lang haar, heb bij gewone haarverf twee pakjes nodig. Is het verstandig om hier ook wat extra van te kopen?quote:Op maandag 24 mei 2010 10:09 schreef mamoeskja het volgende:
Hallo,
ik wil graag mijn haar met henna verven, heb dit nog nooit gedaan...
Ik wil graag deze gebruiken:
[ afbeelding ]
ik had eerder iets gelezen van citroensap of azijn erbij doen om het echt mooi licht te maken, moet dit bij dit product ook of alleen bij pure henna?
Trouwens ik heb een maand geleden mijn haar nog geverfd met gewone haarverf, moet ik nu extra opletten?
Bedankt
ik heb de henna er nu in zitten, ik ben benieuwd hoe het eruit komt te zien! volgens mij heb ik het wel iets te dik gelaten, het prutje. Ik denk dat ietsje dunner wat makkelijker is met aanbrengen...quote:Op maandag 24 mei 2010 10:09 schreef mamoeskja het volgende:
Hallo,
ik wil graag mijn haar met henna verven, heb dit nog nooit gedaan...
Ik wil graag deze gebruiken:
[ afbeelding ]
ik had eerder iets gelezen van citroensap of azijn erbij doen om het echt mooi licht te maken, moet dit bij dit product ook of alleen bij pure henna?
Trouwens ik heb een maand geleden mijn haar nog geverfd met gewone haarverf, moet ik nu extra opletten?
Bedankt
Dankjewel voor de tip!quote:Op vrijdag 28 mei 2010 21:48 schreef VixenFromHell het volgende:
http://www.hennaforhair.com/gray/graycolors3.html
Geen persoonlijke ervaring mee verder
Dat heb ik dus ook! Voorheen uren laten zitten, zelfs een hele nacht, maar nu max twee uurtje en het lijkt niet uit te maken!quote:Op zaterdag 29 mei 2010 10:37 schreef Empathologica het volgende:
Ik laat het m'n moeder doen, met lang haar vind ik het klote om het zelf te moeten doen.
En misschien is het slim om het zeker een paar uur te laten zitten? Vaak lijkt het toch dat de eerste paar keer langer moet dan nu. 6 jaar geleden deed ik 6 uur, nu nog maar 1,5 en het ziet er hetzelfde uit
Dat gaat niet werken, licht over donker ga je niet zien. En henna is een ramp om uit je haar te krijgen, dus ik zou gewoon goed nadenken of je het wilt.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:32 schreef Potonga het volgende:
Ik heb nog een vraagje ^^
Als je je haar gekleurd hebt met henna in rood of bruin (misschien zwart) is het dan mogelijk om er blonde henna overheen te doen om het terug blond te krijgen?
Want ik zou mijn haar graag kleuren, maar mijn moeder vindt dat ik een natuurlijke manier moet vinden om mijn haar te kleuren. Een andere natuurlijke manier als henna ken ik niet dadelijk dus wou ik henna gebruiken. Maar omdat ik dus niet zeker weet of ik blij ga zijn met het resultaat is mijn vraag dus of ik het kan overkleuren met blonde henna.
Heeft iemand hier een idee van of er ervaring mee?
Groetjes
Eens. Dan moet je gaan ontkleuren met de standaard producten en dan overkleuren en dat lukt je waarschijnlijk ook niet in 1 keer. Lichtblond iig zeker niet. Donker, maybe, maar dan zie je nog wel een rode gloed. Als je dat er helemaal uit wil hebben moet je het meerdere keren ontkleuren en dan heb je geen haar meerquote:Op maandag 28 juni 2010 16:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dat gaat niet werken, licht over donker ga je niet zien. En henna is een ramp om uit je haar te krijgen, dus ik zou gewoon goed nadenken of je het wilt.
Voor mij dus ook zoiets, van rood (goddank was het al een heel eind uitgegroeid) naar witblond. Waar geen henna zat was het resultaat (na ontkleuren dus) geweldig. Het stuk mét henna was knaloranje.quote:Op maandag 28 juni 2010 16:49 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Ik ben ooit zo eigenwijs geweest om van donkerbruin met rode ondertoon naar lichtblond te willen. Uiteindelijk was het middenblond, maar wel de helft eraf omdat het compleet verrot was. En daarna elke 2 maand weer een heel stuk eraf tot het na een jaar ofzo weer gezond was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |