Dan zoek je een baan en ga je verhuizen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:12 schreef remlof het volgende:
[..]
In Amsterdam Zuidoost woon je niet voor je plezier
1. Zoek baanquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:12 schreef remlof het volgende:
[..]
In Amsterdam Zuidoost woon je niet voor je plezier
Volgens je stukje lust de VVD er ook wel pap van.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:13 schreef DenniZZ het volgende:
[knip]![]()
![]()
Allemaal op de PvdA stemmen! Die weten wel raad met de subsidies!
sollicitatie: ow u bent zwart en woont in de bijlmer? Next!quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1. Zoek baan
2. Spaar geld
3. Verhuis naar betere buurt
Ziedaar, in 3 stappen ben je er weg.
precies, stelletje luie negers.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:16 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dan zoek je een baan en ga je verhuizen.![]()
meen je dit nou serieus??quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:08 schreef remlof het volgende:
Goed dat die kansarme jongeren ook eens een pleziertje gegund wordt!
Tuurlijk, tis de schuld van de werkgeverquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
sollicitatie: ow u bent zwart en woont in de bijlmer? Next!
Ze kunnen nog altijd het werk van de Polen hier in Nederland overnemen. Met andere woorden bepaalde uitkeringen zijn te hoog.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt, die kijken de andere kant op. Waardeloos.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:22 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Volgens je stukje lust de VVD er ook wel pap van.
Omdat de meeste werkgevers generaliseren (net als de meeste fok!kers). En daar worden de welwillenden de dupe van.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, tis de schuld van de werkgever![]()
Waarom zou hij zo denken, misschien omdat hij ervaring heeft met dezelfde categorie?![]()
he vriend, we hebben het potjandorie over vroegtijdige schoolverlaters die we voor een appel en een ei op vakantie sturenquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de meeste werkgevers generaliseren (net als de meeste fok!kers). En daar worden de welwillenden de dupe van.
Onzin. Als je je een beetje fatsoenlijk presenteert en je distantieert van dat struikroversimago uit het ghetto, dan kom je er wel.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:23 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat hierboven gezegd word dus. Onzin, ga eerst maar eens fatsoenlijk een opleiding doen en gedraag je normaal, daarna praten we uberhaupt eens over een sollicitatie. Of vindt jij dat ze daar in de ghetto allemaal nette representatieve mensen zijn die je zo achter een balie zou zetten ?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de meeste werkgevers generaliseren (net als de meeste fok!kers). En daar worden de welwillenden de dupe van.
De welwillenden wonen dan ook niet in de Bijlmer.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:25 schreef remlof het volgende:
[..]
Was het maar waar... Wel eens op zoek geweest naar een huis in Amsterdam?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:29 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
De welwillenden wonen dan ook niet in de Bijlmer.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:27 schreef Ringo het volgende:
[..]
Onzin. Als je je een beetje fatsoenlijk presenteert en je distantieert van dat struikroversimago uit het ghetto, dan kom je er wel.
En gewoon je school afmaken dus. Niet denken dat een uitkering er is om jou een lui leventje te bezorgen.
Kortom, de zweep erover.
Ah, dus eerst zouden ze daar niet weg kunnen komen, en nu gaan ze daar express wonen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Was het maar waar... Wel eens op zoek geweest naar een huis in Amsterdam?
De welwillenden heb vaak al moeite genoeg om een stageplaats te vinden... En nee, iemand met een strafblad van 4 kantjes zou ik ook niet achter de balie zetten. Maar alleen huidskleur en woonlocatie mag nooit een reden zijn om iemand niet aan te nemen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat hierboven gezegd word dus. Onzin, ga eerst maar eens fatsoenlijk een opleiding doen en gedraag je normaal, daarna praten we uberhaupt eens over een sollicitatie. Of vindt jij dat ze daar in de ghetto allemaal nette representatieve mensen zijn die je zo achter een balie zou zetten ?![]()
Nee ik bedoel dat het niet eenvoudig is om buiten de Bijlmer betaalbare woonruimte te vinden als je het niet breed hebt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, dus eerst zouden ze daar niet weg kunnen komen, en nu gaan ze daar express wonen?
Merge verzoek loopt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 10:19 schreef dVTB het volgende:
Re-integratieproject Medelanders Bijlmer voortgezet
Doen ze blijkbaar niet hard genoeg hun best.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef remlof het volgende:
[..]
De welwillenden heb vaak al moeite genoeg om een stageplaats te vinden... En nee, iemand met een strafblad van 4 kantjes zou ik ook niet achter de balie zetten. Maar alleen huidskleur en woonlocatie mag nooit een reden zijn om iemand niet aan te nemen.
Ja, maar buiten Amsterdam wel. Waarom moeten ze per se in Amsterdam wonen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:34 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee ik bedoel dat het niet eenvoudig is om buiten de Bijlmer betaalbare woonruimte te vinden als je het niet breed hebt.
Omdat ze daarbuiten al helemaal nauwelijks kans op werk hebben misschien?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:37 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ja, maar buiten Amsterdam wel. Waarom moeten ze per se in Amsterdam wonen?
Precies, waarom gaan negers niet in Nijmegen ofzo een baan zoeken daar hebben ze niet zo veel negers.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:37 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Ja, maar buiten Amsterdam wel. Waarom moeten ze per se in Amsterdam wonen?
Hoe kom je daar nou weer bij danquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat ze daarbuiten al helemaal nauwelijks kans op werk hebben misschien?
Begint een beetje op een vicieuze cirkel te lijken.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Wat is dit voor gelul met je kans op werk. Die gasten zijn de 25 nog niet gepasseerd en dus fit genoeg om in de kassen te werken. Of staan die alleen in Amsterdam?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
En nu generaliseer jijquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:33 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar alleen huidskleur en woonlocatie mag nooit een reden zijn om iemand niet aan te nemen.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:40 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou weer bij dan![]()
1) Bullshit, Den Haag / Rotterdam e.d zijn net zoveel banen en heb je veel meer gelegenheid tot het vinden van woonruimtequote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]in Amsterdam zijn sowieso meer banen dan in de rest van Nederland (ok in de Randstad, maar vanuit de Bijlmer is dat gebied goed te bereiken) in Amsterdam zijn mensen over het algemeen iets minder xenofoob dan in de rest van Nederland
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:39 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is een klein percentage van die jongeren die het inderdaad aan zichzelf te danken hebben. Daar heb ik ook geen medelijden mee. Maar zij verpesten het ook voor de welwillenden, zo als ik al zei en dat komt met name doordat "wij" (autochtonen) ze allemaal over één kam scheren.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:45 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast: hoe kom je er toch op om iedere keer weer alle andere partijen behalve de jongeren zelf de "schuld" te geven van het niet hebben van werk?
You sound like 1996.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is een klein percentage van die jongeren die het inderdaad aan zichzelf te danken hebben. Daar heb ik ook geen medelijden mee. Maar zij verpesten het ook voor de welwillenden, zo als ik al zei en dat komt met name doordat "wij" (autochtonen) ze allemaal over één kam scheren.
In Rotterdam moet je sinds kort (voor sommige wijken) aantoonbaar een inkomen van (ik meen) 120% bijstand hebben. Dat krijg je, kort door de bocht, alleen als je een baan hebt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:45 schreef Scorpie het volgende:
1) Bullshit, Den Haag / Rotterdam e.d zijn net zoveel banen en heb je veel meer gelegenheid tot het vinden van woonruimte
2) Wat een generalisatie, ik dacht dat dat slecht was?
Daarnaast: hoe kom je er toch op om iedere keer weer alle andere partijen behalve de jongeren zelf de "schuld" te geven van het niet hebben van werk?
Nu generaliseer je weer Nederlandersquote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:48 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is een klein percentage van die jongeren die het inderdaad aan zichzelf te danken hebben. Daar heb ik ook geen medelijden mee. Maar zij verpesten het ook voor de welwillenden, zo als ik al zei en dat komt met name doordat "wij" (autochtonen) ze allemaal over één kam scheren.
-Wonen/werken liefst binnen de randstad.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:43 schreef remlof het volgende:
[..]in Amsterdam zijn sowieso meer banen dan in de rest van Nederland (ok in de Randstad, maar vanuit de Bijlmer is dat gebied goed te bereiken) in Amsterdam zijn mensen over het algemeen iets minder xenofoob dan in de rest van Nederland
Dat is dus het overgrote merendeel dat geen problemen veroorzaakt.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 11:58 schreef Ringo het volgende:
Waarom ken ik eigenlijk zoveel allochtonen die wél gewoon een baan hebben, en diploma's, en ambities?
Natuurlijk moet je dat ook. Maar reken maar dat ja als zwarte uit de Bijlmer twee keer zo hard moet knokken om hetzelfde resultaat te behalen als een autochtone nederlander. En daardoor vallen er dus meer buiten de boot.quote:Zou het dan toch gewoon aan je eigen mentaliteit liggen? Dat je de bal niet constant moet leggen bij degene die jou zou discrimineren maar dat je er zelf iets van moet maken?
Zoals jij (en velen met je) de bewoners van de Bijlmer wantrouwt?quote:En dat je de witnekken die jou liever in een slachtofferrol duwen, moet wantrouwen tot in het diepst van je ziel?
Ik wantrouw de bewoners van de Bijlmer niet, ik bekritiseer de (werk)mentaliteit die onder laagopgeleide Surinamers en Antillianen populair is. Beetje neusvreten, beetje klagen, beetje uitkering vangen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 12:03 schreef remlof het volgende:
Zoals jij (en velen met je) de bewoners van de Bijlmer wantrouwt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |