Bedoel je deze: (ben nooit zo van die namenquote:Op woensdag 1 november 2006 22:15 schreef GlowMouse het volgende:
Heb je de kirchhoff vergelijkingen al?
Snap eigenlijk niet zo goed wat je bedoeltquote:Op woensdag 1 november 2006 22:22 schreef GlowMouse het volgende:
Nee, meer van de som der spanningsvallen in elke kring (5 stuks hier) 0 is, het dat de som der stromen op elk punt (4 relevante hier) 0 is. Zonder lastige transformaties zie ik trouwens niet hoe je hier met U=IR uit zou komen.
Dank jequote:Op woensdag 1 november 2006 22:27 schreef GlowMouse het volgende:
Hier staat een voorbeeldje. Staat Kirchhoff ook helemaal niet in je studieboeken?
Jeey, ik heb hemquote:Op woensdag 1 november 2006 22:34 schreef GlowMouse het volgende:
Het kan ook met een ster-driehoektransformatie. Dat is hier denk ik sneller, maar minder universeel toepasbaar.
Stel je hebt een lijn door het punt P(x,0,y0) met richtingscoëfficiënt m. Kies nu een willekeurig ander punt (x,y) op die lijn, dan is:quote:Op woensdag 1 november 2006 20:55 schreef TC03 het volgende:
Ik snap echter totaal niet hoe het boek nu aan het volgende komt:
[..]
Hoe komen ze nou aan de vergelijking voor die raaklijn?
g is inverse van x^x, al opgelost.thank u!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 21:13 schreef Riparius het volgende:
[..]
Als functie g de inverse is van functie f en je hebt y = f(x), dan is x = g(y).
Probleem is alleen dat je nu weer iets anders beweert dan vanmiddag, want toen zei je dat g de inverse was van de functie f(x) = xx en nu zeg je dat g de inverse is van ln(x), maar dat is toch echt iets anders. Ik vraag me dus wel een beetje af of je weet waar je mee bezig bent.
Stapsgewijze herleiden met partiële integratie, zie hier in dit topic (had je dus zelf kunnen vinden).quote:Op donderdag 2 november 2006 21:55 schreef Merkie het volgende:
Help. Ik heb de volgende integraal.
[afbeelding]
Hoe moet ik dit oplossen? Ik heb substitutie met u = cos x gebruikt, maar dat kwam ook nergens op uit. Antwoord is 2/3 overigens. Help.
Daar waar xn staat dient xn gelezen te worden.quote:Op zaterdag 4 november 2006 20:29 schreef teletubbies het volgende:
R= {Cauchy-rijtjes} \ ~
deze cauchy rijtjes convergeren niet 'altijd' in Q. maar wel altijd in R.
Bestaan er Cauchy rijtjes in R?
ik vraag me af waarom ze in R convergeren ..dit heeft te maken met metrische afsluiting ofzo..
kan iemand me dit eventjes uitleggen?
groetjes..
Het is erg lang geleden dat ik scheikunde gehad hebquote:Op zondag 5 november 2006 11:26 schreef MeScott het volgende:
Morgen scheikundetentamen en natuurlijk weer veel te laat begonnen, k hoop dat m'n laatste vraag (vragen probably) hier beantwoord kunnen worden (gaat over evenwichtsreacties e.d.)
De stoffen jood en chloor reageren met elkaar tot joodmonochloride of joodtrichloride. Bij een experiment wordt 0,50 mmol chloorgas over 0,10 mmol jood geleid. Er ontstaat 0,20 mmol joodmonochloride volgens de reactie I2 + Cl2 -> 2ICl. Leid af of de reactie tot joodmonochloride een aflopende of evenwichtsreactie is.
Geen idee hoe 'k het aan moet pakken, iemand hier
Zie edit, is dat duidelijk?quote:Op zondag 5 november 2006 13:29 schreef MeScott het volgende:
Hmm, begrijp het nog niet helemaal.. Heb de uitwerkingen en daar staat dit als antwoord:
De stoffen jood en chloor reageren met elkaar tot joodmonochloride of joodtrichloride. Bij een experiment wordt 0,50 mmol chloorgas over 0,10 mmol jood geleid. Er ontstaat 0,20 mmol joodmonochloride volgens de volgende reactie:
I2 + Cl2 -> 2ICl
Per mol jood ontstaat er twee mol joodchloride. In totaal is er 0,20 mmol joodmonochloride ontstaan. Dit ontstaat uit 0,10 mol jood. De reactie is dus aflopend. Er is nog 0,40 mol chloor over.
Wat ik niet snap: hoe komen ze tot de conclusie dat de reactie aflopend is, als er uit 0,10 mol jood 0,20 mmol joodmonochloride ontstaat
Ja, ik snap wel hoe je aan die 0,10 mmol komt en dat dat reageert tot 0,20 mmol joodmonochloride, maar niet hoezo je daaruit kunt concluderen dat het een aflopende reactie is. Althans, snapte, wantquote:Op zondag 5 november 2006 13:32 schreef GlowMouse het volgende:
Als de reactievergelijking I2 + Cl2 -> 2ICl luidt, en er ontstaat 0,20 mmol joodmonochloride, dan is er 0,10 mmol jood gereageerd. De coëfficienten in de reactievergelijking geven namelijk de reactieverhouding in mol weer.
Dat klaar het opquote:
Wat bedoel je met omgedraaid worden? Ik stel me het als volgt voor (niet gehinderd door een overdaad aan relevante kennis thoughquote:Op zondag 5 november 2006 13:49 schreef MeScott het volgende:
[..]
Ja, ik snap wel hoe je aan die 0,10 mmol komt en dat dat reageert tot 0,20 mmol joodmonochloride, maar niet hoezo je daaruit kunt concluderen dat het een aflopende reactie is. Althans, snapte, want
[..]
Dat klaar het opDe jood in het begin raakt op en omdat de reactie dan niet meer verder kan, kan hij ook niet omgedraaid worden en dus is hij aflopend. Toch ?
Lijkt me eerst dat je het herschrijft tot iets zonder wortels. Heb je niet zo een standaard blauw velletje met regels hoe je wortels moet differentiëren. Ik heb het niet terug kunnen vindenquote:Op zondag 17 september 2006 15:04 schreef -tK- het volgende:
Ik zoek de afgeleide van de volgende functie:
f1(x) = Wortel(x2+4)
Het antwoord weet ik want die staat achterin het boek, maar de berekening mist en ik zou het zelf niet meer weten
Ook kon ik geen vergelijkbare functies terugvinden in het boek met een uitwerking
Je kunt gewoon de kettingregel toepassen, als je de wortel als een macht schrijft krijg je (x2+4)1/2, differentiëren geeft dan (1/2)*(x2+4)-1/2*2x = x/sqrt(x2+4).quote:Op zondag 5 november 2006 14:18 schreef Burakius het volgende:
[..]
Lijkt me eerst dat je het herschrijft tot iets zonder wortels. Heb je niet zo een standaard blauw velletje met regels hoe je wortels moet differentiëren. Ik heb het niet terug kunnen vinden.
Je kan ook proberen. Eerst alles buiten de haakjes te differentiëren. en daarna alles binnen de haakjes. Sorry weet dat het niet veel is. Ik ben beetje roestig geworden.
Correct volgens wie???quote:Op woensdag 8 november 2006 11:28 schreef BadKeukenTegel het volgende:
De grondoppervlakte van een perceel bedraagt 7.426 m².
Op welke wijze wordt op het kadastrale uittreksel het aantal vierkante meters correct
weergegeven? In hectare....? Are.....? Ca......?
Je moet het of in hectare, are en ca neerzetten, dus bijv. 7ha 4a 26ca, ik vraag me alleen af of die wel klopt.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:34 schreef Pie.er het volgende:
[..]
Correct volgens wie???
Natuurkundig gezien mag je het in vierkante lichtjaren uitdrukken, of in A4-tjes, zolang je de eenheid maar netjes vermeldt.
SI-eenheden zijn wel aan te raden, dus dan zou ik vierkante meters doen.
Of het via de een of andere juridische norm een andere voorgeschreven eenheid moet zijn weet ik niet, bedoel je dat?
Je probleem is dat je kennelijk niet weet wat een hectare, are of centiare is. Kijk eens hier.quote:Op woensdag 8 november 2006 11:36 schreef BadKeukenTegel het volgende:
[..]
Je moet het of in hectare, are en ca neerzetten, dus bijv. 7ha 4a 26ca, ik vraag me alleen af of die wel klopt.![]()
In Mathematica is er zoiets als ImplicitPlot, bestaat zoiets niet in Maple?quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:49 schreef pfaf het volgende:
Misschien niet helemaal een beta-huiswerkvraag, maar er zijn hier vast wel mensen die me kunnen helpen. M'n vraag is hoe ik in Maple een vergelijking als: 10y+2Pi*arctan(y/x)=2 kan plotten.
bvd.
Held!quote:Op woensdag 8 november 2006 13:00 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
In Mathematica is er zoiets als ImplicitPlot, bestaat zoiets niet in Maple?
Edit: dit: http://hornacek.coa.edu/d(...)ts/implicit.plot.pdf ?
Je zou kunnen bewijzen dat een vijfdegraadsvergelijking niet op te lossen is met een soort abc-formule.quote:Op woensdag 8 november 2006 17:20 schreef Market_Garden het volgende:
Ik ben me aan het orienteren voor m'n PWS wiskunde... (6 vwo)
Ik ben me aan het orienteren voor een onderwerp. Vorig jaar heb ik voor een gewone PO de transcendentie van Pi bewezen, met hulp van een globale uitwerking in 5 stappen. Daarbij kwam flink wat algebra kijken, en een stuk meetkunde...
Nu wil ik voor m'n pws weer zoiets doen, alleen dan wel iets dat verder gaat... Alleen heb ik geen idee wat, zijn er hier mensen met leuke ideeen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |