abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 september 2006 @ 08:30:37 #51
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41760641
Boonen, Gilbert en Wauters zijn de renners die zich tegen Landis hadden uitgesproken. Ook Nuyens, Verbrugghe en Steegmans hadden zich negatief over doping uitgelaten, maar dat was meer tegen doping in het algemeen, niet tegen Landis specifiek.

Nu mogen ze van mij iedereen betrappen/schorsen, hoe sneller, hoe liever, er is momenteel zo'n gastje de Vuelta aan het winnen, maar als ze het doen, dan toch liefst met bewijs en door iemand die weet waarmee hij bezig is.

Dus geen arrogante politicus die net voor lokale verkiezingen hier wat pathetisch-heroisch komt doen en zichzelf dan nog de slachtofferrol toe๋igent ("Ik weet het, ik kan de stal uitmesten, maar ik mag niets zeggen ".)
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41760683
quote:
Op woensdag 13 september 2006 08:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Nu mogen ze van mij iedereen betrappen/schorsen, hoe sneller, hoe liever, er is momenteel zo'n gastje de Vuelta aan het winnen, maar als ze het doen, dan toch liefst met bewijs en door iemand die weet waarmee hij bezig is.
Helemaal mee eens. Wat mij betreft mag er een grote schoonmaak komen, maar wel met bewijs.

M.b.t. Landis. Als die niet geschorst wordt, dan kan imo het hele dopingbeleid wel op de helling. Het is dan namelijk zo dat ofwel iemand die gepakt heeft niet gestraft wordt, ofwel dat de hele dopingtests zo onbetrouwbaar zijn dat je in feite nooit iemand kunt pakken.
  woensdag 13 september 2006 @ 12:59:53 #53
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_41767427
BOND WIL INFORMATIE VAN DEDECKER ZIEN
ญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญญ
De Belgische wielerbond (KBWB) heeft
Jean-Marie Dedecker per brief om meer
informatie gevraagd, zodat de bond
eventueel een onderzoek kan opstarten.

"Het is onze taak om doping te bestrij-
den", zei KBWB-directeur Tom Van Damme.
"Jammer dat we alles moesten lezen in
de krant. Als senator weet Dedecker dat
hij ons altijd kan inlichten. Nu heeft
hij eerst gratis publiciteit gezocht."

"Als het loze geruchten zijn, vind ik
het schandalig. Het is niet omdat de
VLD hem in de hoek heeft gestuurd met
een "pamper" dat hij op een andere
manier publiciteit moet zoeken."
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 13 september 2006 @ 13:00:08 #54
pi_41767437
* Lance Armstrong heeft gereageerd op
de uitspraken van twee ex-ploegmaats,
die aan The New York Times bekenden dat
ze in de aanloop naar de Tour van 1999
epo hadden gebruikt. "Het is gemeen om
me aan doping te linken via de bekente-
nissen van iemand anders", zegt de Ame-
rikaan. "Dat Frankie Andreu doping nam,
heeft niks met mij te maken."
  woensdag 13 september 2006 @ 13:10:12 #55
67640 SaintOfKillers
pi_41767713
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:00 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
* Lance Armstrong heeft gereageerd op
de uitspraken van twee ex-ploegmaats,
die aan The New York Times bekenden dat
ze in de aanloop naar de Tour van 1999
epo hadden gebruikt. "Het is gemeen om
me aan doping te linken via de bekente-
nissen van iemand anders", zegt de Ame-
rikaan. "Dat Frankie Andreu doping nam,
heeft niks met mij te maken."
Ik heb niet meteen iets in de pers gelezen waar Armstrong aan doping wordt gelinkt. Enkel dat Andreu een vroege ploegmaat was van Armstrong. Of zou het ego van Armstrong z๓ enorm zijn dat hij denkt dat werkelijk alles in functie van hem gebeurt?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_41767819
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:10 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik heb niet meteen iets in de pers gelezen waar Armstrong aan doping wordt gelinkt. Enkel dat Andreu een vroege ploegmaat was van Armstrong. Of zou het ego van Armstrong z๓ enorm zijn dat hij denkt dat werkelijk alles in functie van hem gebeurt?
Ik denk dat laatste.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:15:43 #57
pi_41767839
quote:

[..]

Feitelijk net zoals de reactie van Tom Boonen vandaag op Dedecker. Sommigen beschuldigen bijna al zichzelf door hun reactie op iets ...

DEDECKER: "IK WIL EEN OPENLIJK DEBAT"
"Ik ben het kotsbeu", zei wereldkam-
pioen Tom Boonen dinsdagavond. "Ik laat
niet op mijn kop schijten. Het is nu al
het hele jaar hetzelfde liedje."

"Toen op de radio gesteld werd dat
Belgi๋ maar drie toprenners heeft -
Boonen, Boonen en Boonen, zei Dedecker
dat hij niets wou zeggen. Hij ontkende
ook niks. Dat hij dan zwijgt."

"Met "toprenners" bedoelde ik "beroeps-
renners", zo zijn er 100 in Belgi๋",
reageert Dedecker. "Ik hoop zelfs op
een proces. Dan kan ik alles zeggen wat
ik weet. Ik wil zelfs een openlijk
debat aangaan op de televisie."
pi_41768319
Iets anders: David Millar lijkt zijn oude niveau te benaderen in met name de tijdritten. Maar ik hoor dat hij begeleid wordt door Cecchini, weliswaar met Sciandri als tussenpersoon. Wie gelooft er nog dat deze spijtoptant clean is
  woensdag 13 september 2006 @ 13:35:44 #59
pi_41768408
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:32 schreef wimderon het volgende:
Iets anders: David Millar lijkt zijn oude niveau te benaderen in met name de tijdritten. Maar ik hoor dat hij begeleid wordt door Cecchini, weliswaar met Sciandri als tussenpersoon. Wie gelooft er nog dat deze spijtoptant clean is
Allciht bedoelde hij nu "Kijk, het kan ook zonder betrapt te worden"
pi_41768509
Ik geloof inderdaad dat Millar nu clean rijdt. Maar ja, ik zal dan wel weer naief zijn. Het interesseert me weinig.
pi_41768576
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:38 schreef Ereinion het volgende:
Ik geloof inderdaad dat Millar nu clean rijdt. Maar ja, ik zal dan wel weer naief zijn. Het interesseert me weinig.
Ik geloog 'm ook wel.

Aan de andere kant moet ik daarbij zeggen dat als 'ie gepakt wordt, dat me ook weer niet zou verbazen. Maar dat geldt eigenlijk voor zowat alle renners.
pi_41769902
Dedecker heeft inderdaad de reputatie van oproerkraaier. Dat ondermijnt zijn geloofwaardigheid. Langs de andere kant is hij wel ้้n van de graag geziene vips die geregeld achter de schermen mag meekijken bij grote koersen in het binnenland.

Dedecker noemt geen namen, maar Lefevre en Boonen voelen zich wel meteen aangesproken. Bij het geval Landis zitten Boonen en Lefevre nog te roepen dat deze onthullingen een goede zaak zijn voor de wielersport, dat er duidelijk al lang iets aan de hand was, dat het peloton eens mocht clean gemaakt worden. En dat nog voor Landis zijn positief staaltje officieel bekend was gemaakt.

En nu Dedecker spreekt over 3 Belgische toprenners gaan ze hem meteen aanklagen voor het schaden van het imago van de wielersport. Jaja.... . De laatste maanden is bij mij ook een lichtje beginnen branden dat er misschien iets scheelt aan die Quickstep ploeg en vooral Boonen.
-Geen referrer links, ook niet in je sig-
pi_41769994
waarom heb jij dat gevoel Mrlazy omtrent de QS ploeg en vooral Boonen?
pi_41770133
De heftigheid waarmee Lefevre zich afzet tegenover doping, hij zegt dat wielrenners die doping pakten nooit nog een kans mogen krijgen terwijl hij zelf renners als Dufaux en Virenque heeft teruggehaald. En Boonen, toch opvallend hoe hij nu plots geen enkele spurt meer kan winnen en in de laatste meters stilvalt. Misschien schrik gekregen na het uitbreken van de zaak Fuentes ? Het kan nog kloppen ook want de enigste wedstrijden die hij na de Ronde van Vlaanderen nog won waren allemaal tegen 2de rangsspurters.

woensdag 13 september 2006 @ 14:37:15 #65
pi_41770254
Bah, feitelijk heeft Boonen eigenlijk altijd alleen maar tegen tweederangsspurters gewonnen. Behalve die ene Tourrit waarin hij vorig jaar Hushovd en McEwen klopte. (zelfs bij zijn andere Tourzege toen waren de beste spurters gevallen en won hij van Wrolich en O'Grady) Petacchi klopte hij volgens mij zelfs nog nooit en Mcewen enkel die ene keer vorig jaar.
Het jaar ervoor klopte hij in zijn tourzeges ook 'maar' Nazon en Hondo en O'Grady en Zabel.
Boonen is snel, maar eigenlijk nooit een echte topspurter geweest.
pi_41770445
Hij heeft Petacchi 1 keer geklopt, dit jaar in de ronde van Andalucia. Dat is ook de enige keer dat Boonen in een rechtsstreeks duel voor Petacchi is geindigt.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:47:13 #67
pi_41770499
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:44 schreef Ereinion het volgende:
Hij heeft Petacchi 1 keer geklopt, dit jaar in de ronde van Andalucia. Dat is ook de enige keer dat Boonen in een rechtsstreeks duel voor Petacchi is geindigt.
En dan spreken we over pure voorbereidingskoersen. Die laat ik nog buiten beschouwing omdat het daar helemaal al niet duidelijk is hoe het met iedereen zijn vorm gesteld is ...
pi_41770505
Bekijk op youtube eens de Boonen-filmpjes. Hij trapt zijn fiets bijna aan flarden. De laatste maanden moet hij zwoegen om de meet als er eerste te behalen. Eigenlijk ben ik bang voor alles wat ik hier zeg, straks klaagt die me ook nog aan
pi_41772900
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:47 schreef MrLazy het volgende:
Bekijk op youtube eens de Boonen-filmpjes. Hij trapt zijn fiets bijna aan flarden. De laatste maanden moet hij zwoegen om de meet als er eerste te behalen. Eigenlijk ben ik bang voor alles wat ik hier zeg, straks klaagt die me ook nog aan
ZAl toch wel meevallen.
Mart Smeets :"In alle drukte heb ik rust."
  woensdag 13 september 2006 @ 16:25:52 #70
67640 SaintOfKillers
pi_41773259
Ik ga zeker Boonen niet verdedigen, maar uit zijn prestaties kun je in ieder geval weinig of geen conclusies trekken vergeleken met vorige jaren. Hij rijdt en spurt nog steeds hetzelfde. Soms klopt hij toppers, soms verliest hij van kerels als Eeckhout. Vorig jaar verloor hij ook tegen "nobody's" in de ronde van Belgie en dat was pr้-Fuentes, dus dat zegt dus allemaal vrij weinig.

Maar ook zonder opvallende uitschieters en/of dalen kun je nog steeds aan de dope zitten, ik blijf Virenque daar het beste voorbeeld van vinden.
pi_41773505
Wuyts
Hij is de eerste om elke Spanjaard zonder welke concrete aanwijzing te verdenken en beschuldigen van doping gebruik, nu zo'n figuur wat over Belgische toppers komt hij ineens met verhalen dat die geruchten door kwaadwillenden verzonnen worden. Ja hoor
  woensdag 13 september 2006 @ 16:36:03 #72
pi_41773602
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Ereinion het volgende:
Wuyts
Hij is de eerste om elke Spanjaard zonder welke concrete aanwijzing te verdenken en beschuldigen van doping gebruik, nu zo'n figuur wat over Belgische toppers komt hij ineens met verhalen dat die geruchten door kwaadwillenden verzonnen worden. Ja hoor
Ik zie hem nog altijd lijkbleek in de VRT-studio in het middagnieuws zitten bij het nieuws dat Museeuw "betrapt" was ...
pi_41773705
quote:

[..]

Die link werd weldegelijk gelegd anders moet je het artikel nog maar eens goe dlezen ,het ging nl gelijk over de rechtzaak waar Andreu Lance beschuldigde. waar lance overigens voor is vrijgesproken.
pi_41773893
hier is trouwens zijn hele reactie en waarom dat ontbrak bij het verhaaltje van Joost
Armstrong boos op New York Times

--------------------------------------------------------------------------------

Datum: 13-sep 14:22

Lance Armstrong is boos op de New York Times. De krant publiceerde dinsdag een artikel waarin twee voormalig ploeggenoten van de Amerikaan, onder wie Frankie Andreu, zeggen dat ze in 1999 doping gebruikten voor de Tour de France. Volgens Armstrong was het bericht een poging om hem met doping in verband te brengen.

"De suggestie dat ik op de hoogte was van het dopinggebruik van mijn oud-ploeggenoten of dat het op voorspraak van mij is gebeurd, is volkomen vals en zoeken naar sensatie", zei Armstrong woensdag tegen het Amerikaanse persbureau AP. "Pas onderin het artikel wordt geschreven dat Frankie mij nooit doping heeft zien nemen. Het feit dat hij doping gebruikte, staat los van mij."
pi_41775550
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Ik zie hem nog altijd lijkbleek in de VRT-studio in het middagnieuws zitten bij het nieuws dat Museeuw "betrapt" was ...
Museeuw was in die tijd ook regelmatig co-commentator
pi_41776123
quote:
Op woensdag 13 september 2006 17:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Museeuw was in die tijd ook regelmatig co-commentator
Wat dat betreft hebben ze wel een goede traditie met co-commentatoren: Dierckxsens, Bruylandts, De Cauwer...
  woensdag 13 september 2006 @ 18:18:48 #77
67640 SaintOfKillers
pi_41776750
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:46 schreef maril het volgende:
"De suggestie dat ik op de hoogte was van het dopinggebruik van mijn oud-ploeggenoten of dat het op voorspraak van mij is gebeurd, is volkomen vals en zoeken naar sensatie", zei Armstrong woensdag tegen het Amerikaanse persbureau AP. "Pas onderin het artikel wordt geschreven dat Frankie mij nooit doping heeft zien nemen. Het feit dat hij doping gebruikte, staat los van mij."
Lance begint me te verwarren. Het artikel gaat over Andreu, maar Lance zeurt dat pas ergens onderaan wordt geschreven dat Andreu nooit iets heeft gezien. Dus, ondanks dat het niet over hem gaat, moet het artikel blijkbaar openen met randfeitjes over Armstrong om dan over het echte onderwerp te beginnen. Maar dat mag dan ook weer niet, want over Armstrong beginnen is dan weer sensatiezucht.

Hij kan er echt niet tegen dan hij maar een voetnootje is, wehehehe.
pi_41776826
quote:
Op woensdag 13 september 2006 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Lance begint me te verwarren. Het artikel gaat over Andreu, maar Lance zeurt dat pas ergens onderaan wordt geschreven dat Andreu nooit iets heeft gezien. Dus, ondanks dat het niet over hem gaat, moet het artikel blijkbaar openen met randfeitjes over Armstrong om dan over het echte onderwerp te beginnen. Maar dat mag dan ook weer niet, want over Armstrong beginnen is dan weer sensatiezucht.

Hij kan er echt niet tegen dan hij maar een voetnootje is, wehehehe.
er werd wel degelijk meteen naar lance gekeken hoor, dus Lance doet echt niks verkeerds hier.
  woensdag 13 september 2006 @ 18:23:15 #79
67640 SaintOfKillers
pi_41776878
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:33 schreef Ereinion het volgende:
Wuyts
Verhalen van verzorgers/mechaniciens/ex-renners/dokters zijn nog wel iets anders dan uitlatingen van de mediageilste Belg die ooit heeft bestaan. Tuurlijk is Wuyts een hypocriet, maar De Decker..... waat ik over die vent denk, laat zich samenvatten in de gevleugelde uitspraak "I wouldn't even piss in his ass if his shit was on fire."
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:25:04 #80
pi_41829585
"TOM BOONEN MOET DE OMERTA BREKEN"
De uitspraken van Jean-Marie Dedecker
zinderen na. Ook VLD-partijgenoot Jac-
ques Germeaux mengt zich in het debat.
Hij wil artsen die zich met doping in-
laten strafrechterlijk straffen.

Germaux, zelf arts, ziet een hoofdrol
voor Tom Boonen. Op Actua-tv zei hij:
"Boonen heeft de kracht om de omerta te
breken en moet dat ook doen. Hij kan zo
de Lech Walesa van het peloton worden."

"Toen Boonen na een bergrit in de Tour
zei dat hij drie dagen nodig had om te
recupereren, bijvoorbeeld. Dat was een
heel belangrijk signaal. In zijn posi-
tie kan Boonen op tafel slaan."

pi_41830470
Tom Boonen als 'n soort wielerpaus met Museeuw en nog wat anderen als kardinalen.?
Ik denk niet dat TB daarop zit te wachten.
janneman
pi_41832902
p de site van sporttribune

Voorpagina
Betrokkenheid Hamilton bij zaak Fuentes bevestigd
15 september 2006 12:30 - Wielrennen - Alex van Vogelpoel
De schorsing van Tyler Hamilton loopt bijna af, maar het ziet er naar uit dat hier nog een sanctie bovenop zal komen. USA Cycling, de Amerikaanse wielerbond, laat weten op de offici๋le bondsite dat ze vandaag informatie hebben ontvangen van de UCI, de internationale wielerfederatie, over de betrokkenheid van Hamilton rondom het Spaanse bloeddopingschandaal met dokter Fuentes in de hoofdrol.

Eerder bracht de Deense krant Politiken een dagboek naar buiten van Hamilton, waaruit bleek dat de Amerikaan in 2003 zo goed als het gehele jaar gedrogeerd rondreed. Het Algemeen Dagblad heeft dit dagboek overigens vandaag ook gepubliceerd, met een uitgebreide uitleg over de dopingcontroles. Steve Johnson van de Amerikaanse wielerbond geeft een reactie op USACyling.org.

"We hebben een document ontvangen van de UCI over de betrokkenheid van Tyler Hamilton bij Operation Puerto. Daarbij is een verzoek ingediend om een schorsingsprocedure te starten. Zoals we verplicht zijn binnen onze anti-dopingwetgevingen hebben we het volledige document doorgespeeld aan het anti-dopingbureau USADA." Die zullen dus nu gaan bepalen of Hamilton nogmaals zal worden bestraft.

In 2004 liep de Amerikaan al tegen de lamp. In de Vuelta d'Espana werd hij positief bevonden, nadat hij een paar weken eerder de tijdrit op de Olympische Spelen had gewonnen. Die gouden plak mocht hij overigens houden vanwege een procedurefout.
  vrijdag 15 september 2006 @ 13:41:08 #83
pi_41833632
Arme Hamilton, heeft hij die hele tijd voor niks zitten trainen en Amerikaanse kermiskoersjes rijden
pi_41833640
Ik hoor vanuit profmillieu verhalen die er niet om liegen, maar op welke waarde kan ik die schatten?
Overigens het zijn ook weer vrienden en ze nemen je in vertrouwen. Wel is de tendens dat men er vanaf wil.Schimmig allemaal en verwarrend als je van die sport houdt.
janneman
pi_41833704
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 13:41 schreef horstjan het volgende:
Ik hoor vanuit profmillieu verhalen die er niet om liegen, maar op welke waarde kan ik die schatten?
Overigens het zijn ook weer vrienden en ze nemen je in vertrouwen. Wel is de tendens dat men er vanaf wil.Schimmig allemaal en verwarrend als je van die sport houdt.
als het vrienden van je zijn met grote verhalen kan het best zijn dat het waar is denk ik. Doping is een gebruikelijk iets geworden in de wielersport, gewoon omdat je kan gebruiken zonder dat je gepakt wordt (zeer kleine kans) en omdat heel veel collegea gebruiken.Ben nieuwsgierig naar die verhalen die jou verteld zijn
pi_41845489
sorry hoor, maar boonen die de omerta breekt? die wordt bij het WK nog door drie man in de hekken gesprint
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  dinsdag 19 september 2006 @ 03:20:28 #87
pi_41941585
Doping vaak zonder vermelding in voedingssupplementen

GENT - Heel wat voedingssupplementen zijn besmet met dopingmiddelen zonder dat het op de verpakking vermeld staat. Dat zegt Wim Van Thuyne, die maandag in Gent zijn doctoraat verdedigt. In de jury zit dokter Jacques Rogge, voorzitter van het Internationaal Olympisch Comit้.
Rogge nam de gelegenheid te baat een kijkje te nemen in het dopinglaboratorium van de Gentse universiteit. "Het laboratorium van Gent staat aan de spits van de strijd tegen de doping", aldus Rogge. "Het is een genoegen om het te bezoeken". Over de dopingstrijd was Rogge ook vol lof. "Als je ziet wie wij positief bevonden hebben dit jaar, dan durf ik zeggen dat de methodes goed op punt staan en dat er in de sportwereld niets weggemoffeld wordt".

Het labo van prof. Frans Delbeke komt op de elfde plaats qua aantal onderzochte stalen. Het is wereldwijd zelfs het tweede grootste qua aantal wetenschappelijke publicaties, na dat van Keulen. Gemiddeld testen 4 procent van de stalen in Gent positief op doping.

Doctorandus Van Thuyne werkte voor zijn proefschrift analysemethodes uit om doping in voedingssupplementen op te sporen. Naast stimulerende middelen bevat 1 op 10 voedingssupplementen ้้n of meer anaboliserende stoffen, zegt hij. "Gevolg is dat profsporters riskeren positief te testen, zonder het te beseffen. Gewone consumenten riskeren neveneffecten, zoals een verhoogde kans op levertumoren of agressief gedrag bij testosteron".

Jacques Rogge adviseert sporters om sowieso geen voedingssupplementen te gebruiken. Onderzoekers uit Keulen kwamen immers al tot vergelijkbare resultaten. Rogge: "Wij hebben vijf jaar analyse gedaan in het laboratorium van Keulen en toen zijn we gestoten op 20 procent positieve producten. Dat aandeel is gelukkig intussen gedaald, maar de boodschap naar de atleten blijft: voedingssupplementen zijn niet nodig, waarschijnlijk niet eens nuttig mits een evenwichtig dieet. Twee: zij bevatten producten die gevaarlijk zijn voor de gezondheid en die eventueel een atleet positief kunnen laten verklaren. Ook al weet hij er niet van, volgens de reglementen is een atleet verantwoordelijk voor wat hij inneemt. De boodschap is dus: afblijven !".

Voedingssupplementen hoeven daarom niet op de dopinglijst, vindt de IOC-voorzitter. Wel moet er strenger gecontroleerd worden. "Wij hebben aangedrongen bij de Food and drug administration om te reguleren, maar dat is nog niet gelukt. Wij hebben stappen gezet bij veel regulatoren in diverse landen en continenten. Wij pleiten gezien de volksgezondheid daarop te controleren". In de marge van zijn bezoek herhaalde Rogge nogmaals de redenen voor het IOC om dopingstalen 8 jaar lang te bewaren. "In de toekomst zullen wij misschien testen hebben die vandaag niet op de markt zijn en die ons toelaten die stalen retrospectief te onderzoeken"
pi_41943352
In Nederland heeft het NeCeDo een lijst van voedingssupplementen die getest zijn op sporen van eventueel voorkomende verboden middelen :

http://www.necedo.nl/nzvt/zvt?

Daar staan ook batchnummers bij, zodat je weet dat je geen supplementen inneemt die verboden middelen zouden kunnen bevatten.
pi_41971357
De soap blijft interessant! Dit is te lezen op Sporza.
quote:
"Ik hoop dat die brief van een randdebiel komt"
di 19/09/06 - Bij de gerechtelijke politie van Dendermonde is een dreigbrief aangekomen voor de Jean-Marie Dedecker. Volgens de VLD-senator hebben vier wielrenners een dopingkuur in Itali๋ gevolgd. Dedecker gaat van de week nog met de wielerbond praten.

"Ik weet heel weinig", zegt Jean-Marie Dedecker over de dreigbrief op Sporza Radio. "Het parket heeft me ingelicht. Ik hoop dat het maar van een of andere randdebiel is die interessant wil doen."

"Zo'n dreigbrief is tegelijk verrassend en zielig", vindt Dedecker.

"Het is trouwens niet de eerste keer dat dit gebeurt. In de zaak rond mensenhandel in het voetbal enkele jaren geleden ben ik met de dood bedreigd."

Eigenlijk was de brief gericht aan ex-senator Dedecker. Maar Dedecker is nog wel degelijk senator. In de envelop zat een vreemd poeder.

Het parket van Dendermonde onderzoekt de zaak verder en geeft woensdag meer informatie.

"Van de week praat ik nog met de wielerbond"

Jean-Marie Dedecker laat zich niet intimideren door de reacties uit de wielerwereld. De VLD-senator maakte maandag een vierde dopinggeval bekend.

Dedecker beweert dat hij weet heeft van een vierde renner die bij een dokter om epo gevraagd zou hebben.

"Die dokter heeft me dat ook schriftelijk bevestigd", zei hij in Actua-Sport en het Nederlandse programma Holland Sport.

Dinsdag heeft Dedecker contact opgenomen met de wielerbond. "In normale omstandigheden zien we elkaar deze week nog", meldt de hij.

"Ik denk dat we samen op onderzoek zullen uitgaan en daarna een strategie bepalen."

"Ik wacht nog altijd op Boonen en Lefevere"
Vorige week wierp Jean-Marie Dedecker de lont in het kruit. In een interview meldde hij dat drie Belgische toprenners een dopingkuur in Itali๋ gevolgd hadden. Namen noemde hij niet omdat hij zijn bronnen geheim wilde houden.

Toch voelden Tom Boonen en Quick-Step-manager Patrick Lefevere zich aangesproken. Ze zouden naar de rechtbank stappen. "En ik wacht trouwens ook nog altijd op de dagvaardingen van Boonen en Lefevere", zegt Dedecker fijntjes.

pi_41980174
En de verdachtengroep groeit blijkbaar exponentieel! Bovendien lijkt De Decker niet te willen laten gebeuren met 'zijn lijst' wat met die van Fuentes wel aan het gebeuren is!
quote:
Dedecker: "Ik kan zo vijfentwintig namen geven"
wo 20/09/06 - Eerst had VLD-senator Jean-Marie Dedecker weet van drie renners die doping gebruiken, daarna vier en nu zijn het er zelfs al 25. "Dit is even hallucinant als toen ik de mensenhandel in het voetbal aanklaagde."

Sinds zijn onthullingen op Actua-TV is Jean-Marie Dedecker overstelpt door mails, brieven en telefoons. "Ook van ex-renners", vertelt hij in Het Laatste Nieuws.

"Ik heb iemand aan de lijn gehad die me zei dat hij amfetamines geleverd heeft aan een reeks wielrenners."

"Sponsors bellen me en zeggen dat het zo niet verder kan", zegt de VLD-senator. "Mensen die er nauw bij betrokken zijn, vragen me om door te gaan."

"Dit is even hallucinant als toen ik de mensenhandel in het voetbal aanklaagde", luidt het bij Dedecker.

Dedecker laat zich dus niet afschrikken door de dreigbrief die de gerechtelijke politie van Dendermonde dinsdag in de bus kreeg.

Tom Boonen zal pas klacht indienen na het WK
De klacht van Tom Boonen en Patrick Lefevere tegen Jean-Marie Dedecker komt er pas na het WK. "We moeten eerst met onze cli๋nten overleggen en dat gaat een beetje moeilijk met het WK voor de deur", zegt advocaat Johny Maeschalck in Het Laatste Nieuws.

"Ik wil niet hebben dat Boonen dit ook nog aan zijn hoofd heeft." Tom Boonen en Lefevere willen de VLD-senator aanklagen wegens laster en eerroof.

woensdag 20 september 2006 @ 13:10:42 #91
pi_41980764
Het enige probleem van Dedecker is dat hij wel weet wat 'iedereen binnen het milieu' weet, maar hij totaal geen gerechtelijke bewijzen heeft ...
pi_41991757
Een klein gedichtje:

Ze gebruiken allemaal, ze gebruiken allemaal
Het olifantje was met vierentwintig kaal
Zonder spuiten, slikken, komt geen mens de berg op
En Ullrich heeft een groeihormonenkop

Ze gebruiken allemaal, ze gebruiken allemaal,
Er zit de helft EPO in die staal
"Ik weet van niets" luidt het devies
Landis komt nu nooit meer op de fiets
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:27:05 #93
125669 Postlezer
Leest al je post...
pi_42070867
quote:
Dedecker noemt 20 namen

BRUSSEL - Het gerecht is vrijdagnamiddag een onderzoek gestart naar dopinggebruik bij Belgische toprenners. De speurders baseren zich op het dopingdossier van VLD-senator Jean-Marie Dedecker. Dat schrijft Het Laatste Nieuws zaterdag.
De politicus gaf zo’n 20 namen aan de nationale hormonenmagistraat Johan Sabbe, onder wie enkele renners die deelnemen aan het WK in het Oostenrijkse Salzburg.

,,Ik ben naar het gerecht gestapt omdat ik de wielerbond niet vertrouw'', zegt Dedecker. ,,De hormonenmagistraat luisterde aandachtig naar mijn verhaal en wil er meteen werk van maken'', aldus Dedecker.

E้n van de namen die Dedecker gaf aan de speurders, is die van een man die zich binnen de wielerbond bezighoudt met de vorming van wielrenners.

Dedecker zorgde de afgelopen weken voor heel wat opschudding binnen de wielerwereld door te verkondigen dat hij weet had van drie Belgische toprenners die zich aan dopingkuren in het buitenland onderworpen. Die stelling schoot voornamelijk bij Patrick Lef่vre en Tom Boonen in het verkeerde keelgat
Bron:sportwereld.be
pi_42071122
Dedecker, zeker weer zonder bewijs, wat een misselijke vent is dat zeg
pi_42072621
kan iemand mij uitleggen waarom die dopinglijst waar toch 500 namen opstonden ofzo nog steeds niet volledig bekend is, alleen paar wielrennertjes en verder niks. Maar vooral waarom alles zo gefocused is op Ullrich en niet op een Basso bijvoorbeeld?
  zaterdag 23 september 2006 @ 12:18:01 #96
67640 SaintOfKillers
pi_42072899
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:05 schreef opgebaarde het volgende:
kan iemand mij uitleggen waarom die dopinglijst waar toch 500 namen opstonden ofzo nog steeds niet volledig bekend is, alleen paar wielrennertjes en verder niks. Maar vooral waarom alles zo gefocused is op Ullrich en niet op een Basso bijvoorbeeld?
Het waren er maar 200, maar dat is eigenlijk irrelevant, zal wel een doofpotje worden.

En de bewijslast tegen Ullrich zou vrij zwaar en overtuigend zijn, tegen Basso zou het maar zwakjes zijn, om niet te zeggen dat het daar waarschijnlijk niets wordt qua schorsing.
pi_42072940
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:18 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het waren er maar 200, maar dat is eigenlijk irrelevant, zal wel een doofpotje worden.

En de bewijslast tegen Ullrich zou vrij zwaar en overtuigend zijn, tegen Basso zou het maar zwakjes zijn, om niet te zeggen dat het daar waarschijnlijk niets wordt qua schorsing.
Maar dan is er dus wat bekend over de bewijslast? Eerst hoorde ik dat er zakken bloed gevonden waren maar dus dan alleen van Ullrich ofzo?
pi_42072996
Het wordt met deze zaak wel duidelijk hoe in verschillende landen over dopinggebruik gedacht wordt. De Duitsers zijn ontzettend actief, huiszoekingen, ondervragingen etc, terwijl de Italianen alleen maar bezig zijn Basso zo snel mogelijk op de fiets aan het krijgen. In Spanje daarentegen zijn ze druk bezig om de naam van Valverde te zuiveren, maar ze hebben nog steeds geen verklaring kunnen geven voor die code Valv(Piti).
pi_42073031
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 12:22 schreef Ereinion het volgende:
Het wordt met deze zaak wel duidelijk hoe in verschillende landen over dopinggebruik gedacht wordt. De Duitsers zijn ontzettend actief, huiszoekingen, ondervragingen etc, terwijl de Italianen alleen maar bezig zijn Basso zo snel mogelijk op de fiets aan het krijgen. In Spanje daarentegen zijn ze druk bezig om de naam van Valverde te zuiveren, maar ze hebben nog steeds geen verklaring kunnen geven voor die code Valv(Piti).
wat denk je dan van Amerika en hun doping beleid
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:23:18 #100
pi_42075717
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:44 schreef opgebaarde het volgende:
Dedecker, zeker weer zonder bewijs, wat een misselijke vent is dat zeg
Als hij geen bewijs heeft, waarom zou je dan zelf rechtstreeks naar het gerecht ermee stappen? Dan moet je toch wel iets weten lijkt mij ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')