http://www.ditkannietwaarzijn.nl/?p=175
Loose Change wordt op BNN uitgezonden! Dit is hoe ik er over denk:
Ik de poldergeist, wil mezelf niet te veel vleitten, maar de gebeurtenissen na elf september gaven mij het gevoel er iets niet in orde was met de oorspronkelijke gebeurtenis, 9/11, die naar andere gebeurtenissen leidde.
Vage zin misschien, maar hiermee wil ik zeggen dat ik al mijn twijfels had over de echtheid van 9/11, toen Bush bijvoorbeeld meteen Osama Bin Laden de schuld gaf na 11 september en hem linkte met het regime van Saddam Hoessein. Ik vond het nog vreemder toen uit de 9/11 commission rapport bleek dat er wel degelijk voorkennis was van 9/11 en dat de inlichtingendiensten wisten dat zo'n aanslag zou komen.
Na het zien van Michael Moore's Fahrenheit 9/11 was ik ervan overtuigd dat de regering Bush niet te vertrouwen was en dat je veilig kunt stellen dat een nieuwe Pearl Harbor misschien iets te gelegen uit zou komen voor de regering.
![]()
Misschien kunnen we veilig stellen dat de oorlog in Afghanistan en Irak niet pure noodzaak was, dat het niet alleen maar bedoeld was voor het bestrijdden van het kwaad, en om de prachtige begrippen freedom & democracy te brengen in het Midden-Oosten. Nee na zo'n vijf jaar moet het toch eens duidelijk zijn dat er meer speelt.
Wat dat 'meer' is? Misschien is dat 'meer' wel dat de Amerikaanse regering 9/11 misbruikt hebben, of hebben laten gebeuren of volgens sommige kringen wel zelf gepland of uitgevoerd hebben met of zonder de hulp van Osama Bin Laden.
Een bekend feit is wel, maar men niet omheen kan draaien, is dat de Amerikaanse regering de Taliban, de Mujahidin en belangrijker nog Osama Bin Laden zelf gesteund hebben. Dit op financiële wijze en Bin Laden heeft zelfs een CIA training gekregen. Dit is een feit en er is geen twijfel mogelijk, en dit baat mij zorgen over de echtheid van 9/11.
Ik vind het met de dag moeilijker om te geloven dat deze aanslag puur is gepleegd door mensen van Al Qai'da die stanleymessen gebruikten om piloten van vliegtuigen te overmeesteren en de vliegtuigen uiteindelijk lieten neerstortten op het militaire en economische hart van Amerika. Dit puur uit fundamentalistisch oogpunt, zonder enige invloed van de Amerikaanse regering.
Ik vind dat mensen dit in ieder geval eens goed in gedachte moeten houden.Daarnaast kan ik met enige schaamte, maar ook met plezier zeggen dat ik me de afgelopen tijd tamelijk heb bezig gehouden met complottheorieën over 9/11, die verder gaan dan de mysterieuze en verontrustende feiten die ik net heb opgesomdt.
Beweringen van die complottheorieën zijn zo divers, van raketten op de boeg van het tweede vliegtuig dat in het wtc vloog, tot Illuminanti die achter de aanslagen zitten.
Ik heb veel van die docu's gezien, sites bezocht, teksten met beweringen gelezen en plaatjes gezien. Een hoop beschouw ik als onzin. Maar er zijn wel degelijk dingen die gewoon niet kloppen. Dingen die misschien nog wel te verklaren zijn, zoals wat er gebeurd is in het Pentagon. Maar de vroegere link tussen de Amerikaanse regering en Osama Bin Laden en Saddam is niet onderuit te praten en het kan geen toeval zijn dat die link van invloed is geweest op 9/11. Met nadruk die van Osama.
Mijn hele punt van mijn ellenlange bericht is:
Ik vind dat mensen de bekende feiten over de regering Bush, Osama Bin Laden en Saddam Hoessein nog eens goed moeten overdenken. Mensen moeten eens voor hunzelf na gaan wat er de afgelopen jaren allemaal gebeurd is. Hoe het ontstaan is, wat er uit volgde en dan moet men eens inzien dat er heel veel niet klopt.De complottheoriën zijn de afgelopen tijd nog een beetje ondergronds geweest en alleen de zogenaamde internetgeeks kijken er na en geloven erin volgens sommige mensen.
Maar nu heeft het ook de wetenschappelijke wereld bereikt. Mensen van de universiteit van Utrecht, dacht ik, gaan het serieus onderzoeken. Nu zijn het ook de hoogleraren zelf in Amerika en elders in de wereld die zichzelf gewoon vragen stellen over de echtheid en het orginele verhaal van 9/11. Zelf de mainstream media stelt zich nu vragen.
Maar hetgene waar ik naar toe wil is dat ik het dood, doodzonde vind dat BNN Loose Change gaat uitzenden. Ik vind dit doodzonde omdat ik Loose Change toch als een waardeloze documentaire beschouw, er zitten zoveel idiote beweringen in. Bij ieder vreemd beeldelement (die raket van het tweede vliegtuig) wordt een theorie verzonnen. Deze theorieën zijn zo idioot dat de hele vraag naar de echtheid en de twijfels van 9/11 onderuit wordt gehaald. De komende tijd gaan de complottheorieën, vragen, twijfels meer bovengronds en worden ze vertoond aan het grote publiek.
Ik ben bang dat dit naar mijn mening gaat leiden tot het in hokjes delen van mensen met een andere denkwijze van 9/11. Dadelijk worden we weer afgeschemerd als paranoïde. Dit gaat leiden naar het afschepen van samenzweringstheorieën als idioot en het orginele verhaal wordt opnieuw geslikt door het volk. En dit alles omdat BNN liever een onrealistische documentaire willen uitzenden voor de kijkcijfers.
Daar gaat de betrouwbaarheid en het harde werk van de mensen die zich simpel vragen stellen over het orginele verhaal van 9/11. ![]()
Een simpele vraag:
Hoe denken jullie erover dat Loose Change wordt uitgezonden door BNN? [ Bericht 0% gewijzigd door poldergeist op 28-08-2006 16:21:34 (toevoeging) ]
'Wie in Mij gelooft! Zoals de Schrift zegt: Uit zijn binnenste zullen stromen levend water vloeien.’