Ok, eens kijken wat jullie hiervan vinden.
Al sinds ik jong ben droomde ik heel erg vaak dat ik aan het autorijden was, en recht op een muur af ging, en dat de remmen het dan niet deden.
Afijn, het is een droom, je wordt met een bonkend hart wakker, maar verder denk je er niet te veel over na.
Vorig jaar waren we op vakantie in Zuid-Frankrijk. Toen we een dagje uit gingen besloten we de binnenwegen te nemen, door de bergen, in plaats van de tolwegen. Ik reed. Op een gegeven moment gingen we naar beneden, ongeveer 400 meter verderop was een haakse bocht naar links, zou je rechtdoor gaan dan zou je tegen een berg botsen en zou je rechtsgaan dan zou je de afgrond instorten. Dus we reden naar beneden, ik wou afremmen voor de bocht, maar er gebeurde niets. Ik bleef op de rem trappen, ondertussen raakten we behoorlijk in paniek. Het ging heel snel, maar het leek wel slow motion! Mijn dochtertje lag achterin te slapen en het enige waar ik op een gegeven moment aan dacht was ' ze slaapt, ze zal er niets van merken gelukkig'.
Maar goed, ik bleef op de rem trappen, telkens opnieuw, en ineens remt de auto dus wel af! Echt vlakbij de bocht stonden we stil. We zijn toen (na eerst een paar minuten flink janken van mijn kant) heel langzaam naar een dorpje gereden waar de auto helemaal is nagekeken, en er helemaal niets is gevonden. Het blijkt dat bij de auto die wij hebben (opel kadet station) het kan voorkomen dat als de remmen te heet zijn, de druk wegvalt, en er niet meer geremd kan worden. Het telkens trappen op de rem bracht de druk weer terug.
Ik heb sindsdien nooit meer gedroomd dat de remmen het niet deden. Is het dan iets voorspellends? Of is het dan zo dat je angst bijvoorbeeld weg is?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
SaraMerel Ukje