Overtuig je vriend;quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:16 schreef Isabeau het volgende:
Ik wil eens naar een andere sauna![]()
En betreffende chauffeur mag bést een paar uur aan de bar wachten hoor![]()
(saunasapjes drinken)
Ha DO. Nog bedankt voor je lofdicht in LPT 109!quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:56 schreef De-oneven-2 het volgende:
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet naar de sauna gaan!
Graag gedaan.quote:Op maandag 28 augustus 2006 22:59 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ha DO. Nog bedankt voor je lofdicht in LPT 109!![]()
De conceptie vond dus pas plaats nádat we erover gesproken hadden. Jouw lijfje en hoofdje was dus nog enkel in concept aanwezig.quote:
Weet ik nog niet. Ligt eraan wat er wanneer waar met wie gedaan gaat worden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:16 schreef Automatic_Rock het volgende:
Kom jij ook DaMart??
TTK MEET ( Vraagteken. )
Wie er wat met wie gaat doen?quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 09:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Ligt eraan wat er wanneer waar met wie gedaan gaat worden.![]()
Vertel eens over je stage.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef muhammad_ali het volgende:
ik verveel me op stage mensen. Kom praat even ergens over...
Het is goed Nederlands, maar het is wel een opmerkelijke constructie. Het 'ze' heeft een vage, niet verwijzende betekenis. En de werkwoordsvorm (de gebiedende wijs) is niet bedoeld als gebod of bevel, maar een soort 'succeswens'. Het is ook opvallend dat deze vorm zich alleen leent voor werkwoorden die geen lijdend voorwerp hebben en niet wederkerend zijn. En de constructie heeft altijd een 'habitueel aspect': het verwijst naar gebeurtenissen die een gewoonte zijn (dus niet naar toevallige gebeurtenissen).quote:Op woensdag 30 augustus 2006 08:05 schreef Isabeau het volgende:
Werk ze hè
Is dat eigenlijk goed Nederlands? Al die werkwoord-ze's? Lienekien?
Douche ze
Sport ze
Studeer ze
Fiets ze
Raar Nederlands.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |