abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41237967
quote:
Maakt de Somalische gemeenschap in Nederland zich schuldig aan smokkel van jonge kinderen? In Somalië en buurland Ethiopië blijken tientallen kinderen rond te lopen die vloeiend Nederlands spreken. Netwerk deed onderzoek in Nederland en Afrika.

Ouders
Vanuit Somalië werden vanaf eind jaren tachtig jonge kinderen naar Nederland gesmokkeld. Zij werden hier ondergebracht bij Somalische families. De kinderen, die door de oorlog in Somalië vaak hun ouders waren kwijtgeraakt, werd wijsgemaakt dat ze bij hun ouders gingen wonen.

Hulpje
Sommige gesmokkelde kinderen werden gebruikt als oppas voor de echte kinderen van hun ‘pleegouders’ of als hulpje bij het huishouden. In Somalië is het niet ongebruikelijk dat weeskinderen of kinderen uit arme gezinnen dat soort werk doen. Volgens de Verenigde Naties werden de kinderen ook naar Nederland gehaald om recht te krijgen op (meer) kinderbijslag.

Terug naar Somalië
Maar hoe kwamen de kinderen vervolgens weer in Ethiopië en Somalië terecht? Sommige gesmokkelde kinderen beseften toen ze ouder waren geworden dat hun ‘ouders’ in Nederland niet hun echte ouders waren. Dat leidde vaak tot spanningen en daarom werden kinderen weer teruggebracht naar Somalië, waar ze werden gedumpt. Andere ‘ouders’ stuurden hun gesmokkelde kinderen terug omdat ze te duur werden om te onderhouden.
En wij maar denken dat Somalie zo'n gevaarlijk land is en dat we de mensen niet terug konden zenden

Nu blijkt het dat Somaliers gewoon op en neer reizen naar dat 'gevaarlijke' somalie om hun oude kinderen te dumpen en weer nieuwe jonge kinderen op te halen

Prachtig verhaal.

bron: http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=items&r=deze_week&a=214404
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 27 augustus 2006 @ 22:15:38 #2
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_41238019
Hier heb ik al eens een topic over geopend. Ik ben te lui om het op te zoeken.
pi_41240398
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

En wij maar denken dat Somalie zo'n gevaarlijk land is en dat we de mensen niet terug konden zenden

Nu blijkt het dat Somaliers gewoon op en neer reizen naar dat 'gevaarlijke' somalie om hun oude kinderen te dumpen en weer nieuwe jonge kinderen op te halen

Prachtig verhaal.

En ze liegen ook allemaal. En dan kiezen we ze nog in de het parlement ook.
pi_41241484
Dat het een stelletje profiteurs is is toch allang bekend? Hoeveel Somalische "Nederlanders" raken jaarlijks niet hun paspoort kwijt terwijl ze op vakantie zijn in dat o-zo-onveilige-ik-ben-er-nauwelijks-levend-uit-gevlucht land? Zodat hun vriendjes, neefjes en nichtjes met dat paspoort Nederland in kunnen? Handig toch, als je allemaal op elkaar lijkt, een kopvod op mag op je foto en je allemaal even crimineel bent. Volgens mij ging het richting 50000 "verloren" paspoorten per jaar.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:43:52 #5
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_41241584
Ach, met dat gevaar zal het wel meevallen als ze gewoon vrolijk ieder jaar daar op vakantie gaan.
Wat me echter wel verbaast is dat er klaarblijkelijk zoveel lekken in het administratieve systeem zitten dat willekeurige kinderen hier -illegaal- naar Nederland gehaald worden, en vervolgens kinderbijslag kunnen krijgen. En dat ze daarna ook zo weer kunnen verdwijnen. Wordt die kinderbijslag dan wel stopgezet?
The End Times are wild
pi_41242007
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 22:14 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Prachtig verhaal.

jij en een netwerk bron
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_41242226
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 23:54 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

jij en een netwerk bron
Goh het werd tijd ook, eindelijk na al die jaren zit er ook eens een keer wat voor mij bij Netwerk.....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_41243204
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:00 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Goh het werd tijd ook, eindelijk na al die jaren zit er ook eens een keer wat voor mij bij Netwerk.....
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')