Omaha | zondag 27 augustus 2006 @ 15:00 |
Lijntoestel neergestort in Kentucky Uitgegeven: 27 augustus 2006 14:31 WASHINGTON - Een lijntoestel met ongeveer vijftig inzittenden is zondag neergestort in de Amerikaanse staat Kentucky. Volgens de Amerikaanse nieuwszender CNN crashte het toestel kort nadat het van het vliegveld in Lexington was opgestegen voor een vlucht naar Atlanta. | |
Mr.Mills | zondag 27 augustus 2006 @ 15:01 |
Hoorde het idd op Radio 1 net | |
Mr.Mills | zondag 27 augustus 2006 @ 15:02 |
quote: | |
Godtje | zondag 27 augustus 2006 @ 15:03 |
'Multiple fatalities' in Kentucky plane crash There are "multiple fatalities" after a 50-seat Delta commuter flight, en route from Lexington, Kentucky, to Atlanta's Hartsfield Airport, crashed this morning near Kentucky's Blue Grass Airport, airline and airport officials told CNN. Federal Aviation Administration officials said Delta Flight 5191 -- which was operated by Delta's commuter carrier, Comair -- crashed shortly after take-off in a wooded area about a mile from the airport. http://www.cnn.com/ | |
Omaha | zondag 27 augustus 2006 @ 15:13 |
FAA: All 50 on Plane That Crashed in Kentucky Believed Killed [foxnews] | |
2609 | zondag 27 augustus 2006 @ 15:20 |
kankerterroristen ![]() | |
Dagonet | zondag 27 augustus 2006 @ 15:21 |
![]() Het type vliegtuig. | |
Libris | zondag 27 augustus 2006 @ 15:48 |
Volgens CNN is er een man die de crash overleefd heeft, maar in kritieke toestand in the ziekenhuis ligt. | |
Roel_Jewel | zondag 27 augustus 2006 @ 16:15 |
Telegraaf (for what it's worth) zegt dat alle passagiers en bemanningsleden zijn omgekomen. | |
-skippybal- | zondag 27 augustus 2006 @ 16:22 |
quote:Gezellig vliegtuigje ![]() | |
Libris | zondag 27 augustus 2006 @ 16:28 |
CNN: A Delta commuter flight carrying 50 people crashed near Lexington's airport shortly after take-off today, airport and airline officials said. One person is known to have survived. Delta Flight 5191 -- which was operated by Delta's commuter carrier, Comair -- crashed about a mile from the airport. | |
Toad | zondag 27 augustus 2006 @ 16:53 |
Bizar, als die persoon het overleefd. Doet me denken aan een film... maar weet even de titel niet meer. | |
Monidique | zondag 27 augustus 2006 @ 16:54 |
quote:Unbreakable. | |
Jordy-B | zondag 27 augustus 2006 @ 16:58 |
quote:Ja hoor... alsof er alleen maar vliegtuigen met terroristen neerstorten... ![]() | |
-skippybal- | zondag 27 augustus 2006 @ 17:12 |
quote:Serieus ingaan op 2609 ![]() | |
#ANONIEM | zondag 27 augustus 2006 @ 18:17 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Martijn_77 | zondag 27 augustus 2006 @ 19:42 |
quote:Ja, maar dat was met een treinongeluk toch? | |
Yildiz | zondag 27 augustus 2006 @ 19:49 |
Pas ook al 1 in Rusland... | |
poohy | zondag 27 augustus 2006 @ 20:18 |
quote:Final Destination (deeltje 1)? | |
Fir3fly | zondag 27 augustus 2006 @ 20:32 |
Waar blijven de complottheoriën ![]() | |
-skippybal- | zondag 27 augustus 2006 @ 20:34 |
quote: ![]() ZOMG!!!1 Ik zie hier geen brokstukken heur!!! Tomahawk ![]() | |
Fir3fly | zondag 27 augustus 2006 @ 20:36 |
Inderdaad! De VS wil vast weer een nieuwe dosis angst zaaien! ![]() | |
Dagonet | zondag 27 augustus 2006 @ 21:04 |
quote:De vliegtuigen val vroeg dit jaar, het wordt een koude winter. | |
Public_NME | maandag 28 augustus 2006 @ 00:34 |
Best lullig, piloot vergist zich in de net ge-asfalteerde runway... Hij neemt dus de nieuwe ipv de oude die de heflt van de normale runway is en stallled zijjn CRJ dik. (te weinig snelheid, te snel klimmen) Best kut als je erachter komt na V1 dat de runway (dan kan je al amper afbreken, na V2 zeker niet1) tekort is en er bomen in de buurt staan.... De first officer heeft het overleeft, maar of hij het gaat overleven is de vraag. Lijkt me vooralsnog een blunder van de piloot en de ATC... Misschien oordeel ik te vroeg. Two sources told CNN that radar identifying the plane's location shortly before it crashed indicates that it took off from the wrong runway -- one that was 3,500 feet shorter than the other. quote:Nu ook een bevestiging bij de NTSB, de piloten hebben idd de 3,500 feet rwy gebruikt ![]() Rust in vrede ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door Public_NME op 28-08-2006 01:02:41 ] | |
ThinkTank | maandag 28 augustus 2006 @ 01:50 |
quote: | |
heiden6 | maandag 28 augustus 2006 @ 01:56 |
quote:Verkapte ik-ben-een-piloot-post. (Ik snap er geen zak van.) | |
SunChaser | maandag 28 augustus 2006 @ 01:57 |
Zijn er al filmpjes? | |
Public_NME | maandag 28 augustus 2006 @ 08:17 |
quote:Ik ben zeker geen piloot (I'd wish!). Uitleg van stall (wikipedia): quote:V2 is 'the point of no return' oftewel het moment dat het vliegtuig zijn vlucht inzet. (dus dat de piloot de knuppel 10-15graden omhoog trekt;'rotation'. Bekend geval was met de Concorde crash, ze wisten al via de ATC (Air Traffic Controller) dat ze in de fik stonden maar ze waren al zover dat ze de take-off niet meer konden afbreken. (Ze zaten al op punt V2) NTSB= National Transportation Safety Board, die doen onderzoek naar dit soort ongevallen. Dus in gewoon Nederlands, piloot neemt verkeerde baan waarvan normaal gesproken alleen kleine vliegtuigen opstijgen. (cessna's etc.) Deze baan schijnt net opnieuw ge-asfalteerd te zijn en daardoor kan hij zich vergist hebben. Bottomline is dat hij zijn CRJ (vliegtuig-type; Canadair Regional Jet) nooit van de grond heeft gekregen omdat de baan extreem kort was voor dat vliegtuig. (helft van de andere baan en hij zat helemaal vol!) Piloot trekt de knuppel omhoog omdat de baan ophoudt, terwijl hij gewoonweg niet genoeg snelheid had. Het schijnt dat het vliegtuig amper van de grond is geweest. (getuige dat het binnen 1mile van het eind van de baan lag) http://www.airliners.net/uf/view.file?id=536918217&filename=11567237064eAPaF.bmp Plaatje van airliners.net, je ziet duidelijk dat het toestel nooit helemaal 'airborne' is geweest. (zie cirkels om sporen landingsgestel) [ Bericht 13% gewijzigd door Public_NME op 28-08-2006 08:53:57 ] | |
poohy | maandag 28 augustus 2006 @ 09:29 |
quote:Ja, op CNN staan er een aantal. | |
Haushofer | maandag 28 augustus 2006 @ 10:40 |
quote:Moet je es een flightsim spelen ![]() | |
newsman | maandag 28 augustus 2006 @ 23:59 |
De luchthaven van Kentucky in de VS meldt dat het toestel dat gisteren verongelukte, de verkeerde startbaan heeft gekozen. 49 mensen kwamen om. Bron : Nos.nl ------------------------------------- Een hele domme menselijke fout dus ![]() ![]() | |
Lucifer_Doosje | dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:47 |
Maar aan wie ligt het dan, ga je je afvragen? Lijkt me toch dat minstens 1 ding iemand moet opvallen. | |
Public_NME | dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:59 |
quote:Er zat zelfs nog een extra piloot van AirTran in de cockpit die op weg was naar zijn werk in Atlanta! (jumpseater) quote:Het ziet er naar uit dat de piloten de bordjes 22 en 26 hebben verward... quote:Ik heb gelezen dat dit kleine vliegveld geen grondradar tot de beschikking had. Het was tevens donker... En er was maar 1 ATC in de toren. quote:Klopt! En sowieso, ook al zie je die niet op je instrumenten moet de runway heading ingesteld staan. Moet toch een lampje gaan branden dat je op de verkeerde koers zit aangezien de banen niet parallel lagen... quote:Ja idd, er zijn een paar stevige blunders gemaakt, maar ik denk dat het vooral bij de piloten ligt. De ATC is geen baby-sitter en heeft de juiste instructies gegeven. Toch is het wel kwalijk dat hij take off clearance geeft terwijl hij dus niet zeker weet of ze op de goede baan staan. Wat ook een probleem kan zijn is de verlichting van de runway. Het schijnt dat eerst alleen de lange baan verlichting had, maar sinds kort ook de korte baan. Sowieso is het raar dat die aanstaat, hoewel ik niet weet of het waar is... | |
LasTeR | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:00 |
Mac Donalds Mac Donalds Kentucky Broken Plane en de Pizza Hut | |
Public_NME | dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11 |
quote:Vandaag weer eentje naar beneden in Kentucky, alleen geen lijntoestel. (op ong. 160km van deze plek) |