quote:'Multiple fatalities' in Kentucky plane crash
Sunday, August 27, 2006; Posted: 8:49 a.m. EDT (12:49 GMT)
(CNN) -- A Delta commuter flight -- en route from Lexington, Kentucky, to Atlanta, Georgia -- crashed just after take-off from Blue Grass Airport on Sunday, and airlines and airport officials reported "multiple fatalities."
Federal Aviation Administration officials said Delta Flight 5191 -- which was operated by Delta's commuter carrier, Comair -- crashed around 7 a.m. ET in a wooded area about a mile from the Lexington airport on its way to Atlanta's Hartsfield-Jackson International Airport.
At least 50 people were aboard the flight and it is not known if anyone survived, the officials said.
Delta Flight 5191 was scheduled to land at Atlanta's Hartsfield-Jackson Airport at 7:18 a.m.
The aircraft was a Bombardier Canadian Regional Jet (CRJ) 100, FAA officials said.
The cause of the crash is under investigation. There were no reports of bad weather in the Lexington area.
Gezellig vliegtuigjequote:
Unbreakable.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:53 schreef Toad het volgende:
Bizar, als die persoon het overleefd. Doet me denken aan een film... maar weet even de titel niet meer.
Ja hoor... alsof er alleen maar vliegtuigen met terroristen neerstorten...quote:
Serieus ingaan op 2609quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:58 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja hoor... alsof er alleen maar vliegtuigen met terroristen neerstorten...
Ja, maar dat was met een treinongeluk toch?quote:
Final Destination (deeltje 1)?quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:53 schreef Toad het volgende:
Bizar, als die persoon het overleefd. Doet me denken aan een film... maar weet even de titel niet meer.
quote:
De vliegtuigen val vroeg dit jaar, het wordt een koude winter.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:49 schreef Yildiz het volgende:
Pas ook al 1 in Rusland...
Nu ook een bevestiging bij de NTSB, de piloten hebben idd de 3,500 feet rwy gebruiktquote:The Bombardier Canadian Regional Jet (CRJ)-200 was cleared to take off from runway 22, which is more than 7,000 feet long, the sources said.
Instead, it took off from runway 26, which is 3,500 feet long, the sources said.
That length is "pretty short for that type of aircraft," former National Transportation Safety Board Vice Chairman Bob Francis told CNN.
Lanter confirmed that the crash site was at the end of runway 26 but would not speculate from which runway the flight took off.
quote:The 3,500-foot-long strip, unlit and barely half the length of the airport's main runway, is not intended for commercial flights. The twin-engine CRJ-100 would have needed 5,000 feet to fully get off the ground, aviation experts said.
Verkapte ik-ben-een-piloot-post.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:34 schreef Public_NME het volgende:
Best lullig, piloot vergist zich in de net ge-asfalteerde runway... Hij neemt dus de nieuwe ipv de oude die de heflt van de normale runway is en stallled zijjn CRJ dik. (te weinig snelheid, te snel klimmen)
Best kut als je erachter komt na V1 dat de runway (dan kan je al amper afbreken, na V2 zeker niet1) tekort is en er bomen in de buurt staan.... De first officer heeft het overleeft, maar of hij het gaat overleven is de vraag.
Lijkt me vooralsnog een blunder van de piloot en de ATC... Misschien oordeel ik te vroeg.
Two sources told CNN that radar identifying the plane's location shortly before it crashed indicates that it took off from the wrong runway -- one that was 3,500 feet shorter than the other.
[..]
Nu ook een bevestiging bij de NTSB, de piloten hebben idd de 3,500 feet rwy gebruikt(Daardoor stall)
Rust in vrede![]()
Ik ben zeker geen piloot (I'd wish!).quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verkapte ik-ben-een-piloot-post.
(Ik snap er geen zak van.)
V2 is 'the point of no return' oftewel het moment dat het vliegtuig zijn vlucht inzet. (dus dat de piloot de knuppel 10-15graden omhoog trekt;'rotation'.quote:Overtrek is het proces waarbij, door vergroting van de invalshoek van een vliegtuig, de luchtstroom het profiel van de vleugel niet meer kan volgen. De vleugel verliest dan zijn lift, waardoor het vliegtuig - indien de piloot niet ingrijpt - hard naar beneden zal gaan (aangezien het vliegtuig op dat moment niet meer 'vliegt')
Ja, op CNN staan er een aantal.quote:Op maandag 28 augustus 2006 01:57 schreef SunChaser het volgende:
Zijn er al filmpjes?
Moet je es een flightsim spelenquote:Op maandag 28 augustus 2006 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Verkapte ik-ben-een-piloot-post.
(Ik snap er geen zak van.)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |