Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:12 schreef BabeWatcher het volgende:
Zij was toch een paar jaar geleden overleden aan kanker?
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.
Whehequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ja maar dat bleek niet juist te zijn. Gelukkig hebben ze haar nog net op tijd kunnen opgraven.
Ze stopt als burgemeester en dat is volgens velen omdat ze de landelijke politiek in wil en daar ook toezeggingen voor heeft: de PvdA heeft van die schaduwkabinetlijstjes en daar staat ze zeker bij. Ik weet niet of dit haar nou meteen kansloos maakt maar het werkt ook niet mee.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:20 schreef One_of_the_few het volgende:
Daar gaat haar loopbaan. Volgens mij was ze beoogd kabinetslid in een pvda regering. Kan ze nu vergeten..
of ik vergis me met iemand anders. SCH weet het vast.
Voor mij zou het als politiek leider een reden zijn om te zeggen, dan maar niet. Ik zoek wel een ander.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
Ze stopt als burgemeester en dat is volgens velen omdat ze de landelijke politiek in wil en daar ook toezeggingen voor heeft: de PvdA heeft van die schaduwkabinetlijstjes en daar staat ze zeker bij. Ik weet niet of dit haar nou meteen kansloos maakt maar het werkt ook niet mee.
Ze heeft iedereen ingelicht en ze was niet stomdronken dus het is niet echt een issue denk ik.
Waarom?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:49 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Voor mij zou het als politiek leider een reden zijn om te zeggen, dan maar niet. Ik zoek wel een ander.
Dat vind ik wel een issue ze moet als aanstaande volksvertegenwoordiger het goede voorbeeld geven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
Ze heeft iedereen ingelicht en ze was niet stomdronken dus het is niet echt een issue denk ik.
Ik ga er even vanuit dat ze minister zou worden.quote:
Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:58 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Dat vind ik wel een issue ze moet als aanstaande volksvertegenwoordiger het goede voorbeeld geven.
Maar dat kan ze schijnbaar niet duslandelijke politiek (en het liefst de complete politiek)
![]()
Misschien kwam ze van het jenever genootschap van remkes vandaan.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?
Het gaat mij vooral om de integriteit en de ernst van het feit. In dit geval heeft ze het direct opgebiecht en het delict was niet al te zwaar maar ik ben het met One eens dat er wel een risico aan zit.
Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven isquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Jij wil dat iedere linkse politicus opzout maar vindt jij dat iedere politicus die een fout maakt direct moet verdwijnen dan?
Just vanwege de rede van integriteit, betrouwbaarheid en de voorbeeld positie. Zij wil politicus worden dan moet ze maar beseffen dat ze een voorbeeld positie heeft. Die ze trouwens als burgemeester ook al heeft.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:03 schreef SCH het volgende:
Het gaat mij vooral om de integriteit en de ernst van het feit. In dit geval heeft ze het direct opgebiecht en het delict was niet al te zwaar maar ik ben het met One eens dat er wel een risico aan zit.
Dan blijft er weinig over, vrees ik.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven is![]()
Tja, dat geldt toch ook als ze een bon krijgt wegens 8 kilometer te hard rijden? Moeten alle politici weg die zo'n bon krijgen?quote:Just vanwege de rede van integriteit, betrouwbaarheid en de voorbeeld positie. Zij wil politicus worden dan moet ze maar beseffen dat ze een voorbeeld positie heeft. Die ze trouwens als burgemeester ook al heeft.
Veerman moet dan ook opstappen. toch?quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:13 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Iedere politicus dit soort "fouten" (vind het zelf geen fout maar gewoon fout gedrag) maakt mag van mij opzouten ongeacht deze links recht onder of boven is![]()
[..]
8 Km te hard vind heel iets anders dan met drank op achter het stuur en dan ook nog met te veel drank opquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
Tja, dat geldt toch ook als ze een bon krijgt wegens 8 kilometer te hard rijden? Moeten alle politici weg die zo'n bon krijgen?
Wegens de misbruik van zijn dienstauto? Ja, zeker dat is namelijk verspilling van het gemeenschapsgeldquote:Op zondag 27 augustus 2006 13:18 schreef One_of_the_few het volgende:
Veerman moet dan ook opstappen. toch?
Wat dacht je in een verder verleden van Westerterp? Van Dam?quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:21 schreef Kozzmic het volgende:
Het komt regelmatig voor dat bestuurders met een slok op of te hard rijdend aangehouden worden. De burgemeester van Blaricum onlangs nog, wat langer geleden was er een oud-burgemeester van Helmond die zelfs een ongeval veroorzaakte (en daarvoor veroordeeld is) en ik kan me van een jaar of 10 geleden nog een VVD-wethouder in Amsterdam herinneren die flink bezopen een lantaarnpaal ramde. Het is volgens mij nog nooit voorgekomen dat iemand hiervoor heeft moeten aftreden. Zolang boetes en eventuele andere straf netjes wordt afgehandeld zie ik daarvoor ook niet echt noodzaak.
Alleen een beetje laatquote:Op zondag 27 augustus 2006 12:47 schreef SCH het volgende:
[..]
quote:De gemeente heeft zaterdagmiddag alle raadsleden ingelicht, nadat Omroep Gelderland het incident (in Juli) had ontdekt en ermee naar buiten wilde komen.
Het 'issue' is in dit geval dat men het geheim heeft willen houden, en dat maar een klein groepje ingelicht is. Terwijl de inwoners van Nijmegen toch wel mogen weten dat hun PvdA burgemeester met teveel alcohol op, gaat autorijden.quote:Verbergen
Ter Horst is als burgemeester korpsbeheerder van de regiopolitie Gelderland-Zuid. In dat korps is besloten het proces-verbaal van Ter Horst zodanig op te bergen in de computer, dat anderen dan de betrokken korpsleden het niet konden bekijken.
Guusje ter Horst baarde twee jaar geleden veel opzien met haar nieuwjaarstoespraak, waarin zij Nijmeegse ambtenaren en anderen de oren waste over integriteit en vriendjespolitiek. Volgens haar kneep in Nijmegen iedereen een oogje dicht om het zijn vrienden niet lastig te maken.
Precies, dat is het punt een beetje. Iedereen heeft wel iets van dit soort dingen. Het is alleen de vraag of ze bekend zijn of niet.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan blijft er weinig over, vrees ik.
[..]
Het is zeigt geachte Lord, niet kennt. "In der Beschränkung zeigt sich erst der Meister."quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ippon, je bijdragen worden hoe langer hoe stommer. En ongeloofwaardiger. Je overdrijft je rol. "In der Beschränkung kennt sich der Meister" zei Goethe al. Als je deze kloon geloofwaardig wilt laten zijn, moet je een paar tandjes terug in je kruistocht.
Als je een leuke scherts wil maken, moet je iets doen met de feiten. Guusje ter Horst is van de PvdA.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:15 schreef Ippon het volgende:
Zo, de stalinistische burgemeester van Nijmegen, GroenLinks-lid Guusje ter Horst, is in juli betrapt met rijden onder invloed......heel verhaal.....
Allemaal 1 pot nat .....quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:26 schreef Serendips het volgende:
[..]
Als je een leuke scherts wil maken, moet je iets doen met de feiten. Guusje ter Horst is van de PvdA.
Wat heeft die dan op z'n kerfstok?quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:32 schreef maril het volgende:
Ach Pronk is toch ook lang in de politiek gebleven , en nog goed ook![]()
heb er ng bijgeschreven dat hij de drank heeft afgesworen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:38 schreef Serendips het volgende:
[..]
Wat heeft die dan op z'n kerfstok?
Dat die vroeger een halve alcoholist was, is maar een klein probleem, z'n beleid was veel beroerder.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:40 schreef maril het volgende:
[..]
En ondanks dat is het een fantastische politicus.
quote:Politiebond ontstemd over drankrit Ter Horst
De Nederlandse Politiebond (NPB) is ontstemd over het rijden onder invloed door de Nijmeegse burgemeester Guusje ter Horst. Dat heeft voorzitter Hans van Duijn van de NPB zondag gezegd. De burgemeester werd vorige maand tijdens de week van de Nijmeegse Vierdaagse betrapt. Ze kreeg een boete van 220 euro. Als burgemeester van Nijmegen is ze korpsbeheerder van de politieregio Gelderland-Zuid.
Volgens Van Duijn zat Ter Horst met een alcoholpromillage van 0,6 'net op de grens'. "Er is een verschil tussen een promilage van 0,6 of 2,0 blazen", stelt hij. Een promillage van 0,5 is nog toegestaan. "Maar toch is het stom van haar en daarom moet ze dit vooral niet meer doen", vindt Van Duijn.
De NPB-voorman vindt dat ook politieagenten die een promillage van 0,6 blazen niet moeten worden ontslagen. "Mocht dat wel gebeuren, dan vraag ik mevrouw Ter Horst hoe het met haar geweten zit."
Ter Horst zou na de overtreding de Gelderse commissaris van de Koningin Clemens Cornielje, het college van burgemeester en wethouders en alle fractievoorzitters in de Nijmeegse gemeenteraad hebben geïnformeerd. De fractievoorzitters zouden de kwestie een privé-aangelegenheid vinden.
Omroep Gelderland bracht de overtreding zaterdag alsnog naar buiten, waarna alle andere raadsleden ook op de hoogte zijn gesteld. Ter Horst (1952) is sinds april 2001 burgemeester van Nijmegen. In mei maakte de voormalige Amsterdamse wethouder bekend dat ze per 1 januari opstapt als eerste burger van Nijmegen.
http://www.trouw.nl/laats(...)r_drankrit_Ter_Horst
Met dat verschil dat burgemeesters van grote steden doorgaans een chauffeur hebben, had ze in dit geval ook gebruik van moeten maken lijkt me.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:34 schreef Evertjan het volgende:
je zou bijna zeggen dat het net echte mensen zijn![]()
bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)pt_met_drank_op.htmlquote:Guusje ter Horst baarde twee jaar geleden veel opzien met haar nieuwjaarstoespraak, waarin zij Nijmeegse ambtenaren en anderen de oren waste over integriteit en vriendjespolitiek. Volgens haar kneep in Nijmegen iedereen een oogje dicht om het zijn vrienden niet lastig te maken.
Bij de vierdaagse deed zij ongeveer hetzelfde.quote:Guusje ter Horst baarde twee jaar geleden veel opzien met haar nieuwjaarstoespraak, waarin zij Nijmeegse ambtenaren en anderen de oren waste over integriteit en vriendjespolitiek. Volgens haar kneep in Nijmegen iedereen een oogje dicht om het zijn vrienden niet lastig te maken.
Nee want Veerman kreeg ook gezeik:quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:09 schreef SCH het volgende:
[..]
Met dat verschil dat burgemeesters van grote steden doorgaans een chauffeur hebben, had ze in dit geval ook gebruik van moeten maken lijkt me.
quote:De burgemeester reed om elf uur 's avonds na een privébezoek in een alcoholfuik op de Oude Kleefsebaan in Berg en Dal, onder de rook van Nijmegen.
quote:In dat korps is besloten het proces-verbaal van Ter Horst zodanig op te bergen in de computer, dat anderen dan de betrokken korpsleden het niet konden bekijken.
Ja, en daarom is het beter als zij opstapt en de landelijke politiek links laat liggen. Of is dit de PvdA invulling van integriteit en vriendjespolitiek?quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:19 schreef more het volgende:
Het 'issue' is in dit geval dat men het geheim heeft willen houden, en dat maar een klein groepje ingelicht is. Terwijl de inwoners van Nijmegen toch wel mogen weten dat hun PvdA burgemeester met teveel alcohol op, gaat autorijden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |