Kun jij voortaanniet bij elk nieuwstopic hier zo'n melodramatische OP schrijven?quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:05 schreef decock het volgende:
In de stad hing een sfeer van berusting, erg raar. Het leek als of er een moordaanslag was gepleegd, maar zonder de beroering.
Nu ken ik die trap, het is een erg lange versie, +/- 18 treden, van de vele houten trappen in Utrecht. Een bij komend iets, deze trap veert erg op en neer. Het is voor veel jongeren die de tent onder het stadhuis bezoeken soms de sport om hem te laten wiebelen als ze staan te wachten tot ze naarbinnen kunnen. Het is tevends een oude trap. Stammend uit een tijd dat het niet gebruikelijk was voor Utrecht om grote feesten te organiseren op de Stadhuisbrug, uit een tijd dat er niet zulke harde muziek werd gedraaid met een harde beat. Die het publiek makkelijk massal kan mee dansen.
Ik heb altijd een hekel gehad aan specifiek die trap, sinds ik zelf een keer in de rij stand te wachten. Wat me verder tegenstond is dat de kademuur op die plek bijzonder hoog is, en rond loopt.
Er zijn wel een hoop gewonden bij gevallen waaronder een zwaar gewondequote:Op maandag 7 augustus 2006 22:39 schreef Grimli het volgende:
wat een gejammer over een trap en wat gewonden
Als ik eigenaar van die trap was geweest, had ik de schade verhaalt op de levenden en de dooien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel 'grappig' dat de loco-burgemeester vastberaden riep op zoek te zijn naar de eigenaar van de trap, wat later gewoon de gemeente bleek te zijn...
quote:Op maandag 7 augustus 2006 23:25 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Als ik eigenaar van die trap was geweest, had ik de schade verhaalt op de levenden en de dooien.
Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.
Gelukkig zijn er geen dooien gevallen, maar wel veel gewonden.
Dat zal ze leren om met andermans eigendom zo onvewrantwoord om te gaan.
Ja, weet je wat het is. Ik ben een stem gerechtigde inwoner van Utreg.quote:Op maandag 7 augustus 2006 22:57 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Wel 'grappig' dat de loco-burgemeester vastberaden riep op zoek te zijn naar de eigenaar van de trap, wat later gewoon de gemeente bleek te zijn...
Want?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 08:38 schreef decock het volgende:
[..]
Ja, weet je wat het is. Ik ben een stem gerechtigde inwoner van Utreg.
Als de gemeente Utreg verantwoordelijk blijkt te zijn, ben ik dat ook.
Zeg maar dat alle Vollendammers verantwoordelijk zijn voor de brand in het Hemeltje.
-edit-
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:09 schreef _The_General_ het volgende:
Wat een ophef om een trapSchandalig dat we nu moeten gaan kijken wie verantwoordelijk is
Alsof een trap gemaakt is om 100de feestende en dansende mensen te houden!
Het was een culturele zondag.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:19 schreef JohnDope het volgende:
Alweer deeltje 3
Het was gister niet eens voorpagina nieuws in de Telegraaf, het stond pas op de droevige pagina 3.
Gelukkig was dit niet zo'n dramatische persconferentie als bij de nijmeegse 4 daagse. Toen maakte die decadente Cherry-drinker Guusje Ter Horst er zowat een nationale ramp van.
(zij dacht ook even te kunnen scoren met een nationale ramp in haar stad waar ze zich normaliter alleen maar bezig houden met de SUV's in de binnenstad)
als zij conform de vergunning verantwoordelijk zijn wel voor de doorloop op de trap.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:35 schreef TheSilentEnigma het volgende:
Maar je kan een beveilingsbedrijf hier ook niet verantwoordelijk voor stellen lijkt me. Zij hebben die trap er niet neer gezet...
Altijd makkelijk he, achteraf lullen.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:31 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
als zij conform de vergunning verantwoordelijk zijn wel voor de doorloop op de trap.
en als je dan dit leest: http://www.ad.nl/utrecht/article524461.ece
Ook Mark de Rijk uit IJsselstein was aanwezig op het fale concert: 'Er was ruimschoots security aanwezig om de boel in goeie banen te leiden. Ik heb meerdere malen kunnen observeren dat zij onderling grapjes maakten over aanwezige dames. Observatievermogen was er dus wel maar alleen voor vrouwelijk schoon. Een vriend van mij en ik zelf heb de security rond kwart over 8 gewaarschuwd dat er teveel mensen op die trap stonden. De security verzekerde ons dat dat wel goed kwam. Zienderogen kwamen er steeds meer mensen bij op de trap.Kort samenvattend, dit had voorkomen kunnen worden als 1 van de 9 getelde security mensen bij de trap had gestaan om deze vrij van mensen te houden. Dit is ook door mij aangedragen maar weggehoond door de security mensen.''
Mja eerlijk gezegd kan ik weinig medelijden hebben met die jostis op die trap. En dat komt omdat ik Wel t gevoel heb dat je ook hersens in je eigen hoofd hebt en je gezond verstand moet gebruiken. Zelfde logica als dat je niet om 3am op de Zeedijk in Amsterdam gaat wandelen, enz.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:39 schreef Babbelzz het volgende:
nee, maar er moet niet gezegd worden dat t ieder eigen verantwoordelijkheid is....dit kan een kleuter bedenken dat dit had kunnen gebeuren en de orde handhavers hadden zich aan de regels moeten houden en daar de recreeerende medemensch op moeten attenderen.
Uiteindelijk zal dit 1 dode en ruim 20 ziekenhuisgewonden op gaan leveren...
toch lullig als je, dankzij anderen en slecht functionerende beveiliging, door toe doen door anderen die trap op je kop hebt gekregen en je nu geen hoofd meer hebt, en alleen nog maar hersenletsel en kunstmatig in leven wordt gehouden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:58 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Mja eerlijk gezegd kan ik weinig medelijden hebben met die jostis op die trap. En dat komt omdat ik Wel t gevoel heb dat je ook hersens in je eigen hoofd hebt en je gezond verstand moet gebruiken. Zelfde logica als dat je niet om 3am op de Zeedijk in Amsterdam gaat wandelen, enz.
Toch wel dom dat je op of onder een houten trapje gaat staan met 50 springende mensen erop.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:03 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
toch lullig als je, dankzij anderen en slecht functionerende beveiliging, door toe doen door anderen die trap op je kop hebt gekregen en je nu geen hoofd meer hebt, en alleen nog maar hersenletsel en kunstmatig in leven wordt gehouden.
jij zou er stil van zijn geworden...voor altijd
onder trap niet snuggerquote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:09 schreef OldSchoolFool het volgende:
[..]
Toch wel dom dat je op of onder een houten trapje gaat staan met 50 springende mensen erop.![]()
axl zat toch onder stadhuis? in dat geval is antwoord neequote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:28 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
Is dit nu die trap naar wat vroegah de Axl was?
Jij maakt zeker niet veel mee in Utrecht he..quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:01 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
onder trap niet snugger
als je op een bootje zit.....verwacht je dit niet... die jongen kan mooi ws niet verder leven dus heb wat meer respect!
AXL heet nu City Hall geloof ik. En nee, dat is niet die trap. Wat een domme opmerking van je voorganger ook. Die heeft waarschijnlijk de krant (nooit?) opengeslagen.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:02 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
axl zat toch onder stadhuis? in dat geval is antwoord nee
als vroegere winkel van sinkel axl was, is antwoord ja
Lekker boeie, een dooie op een grachtje.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:09 schreef Babbelzz het volgende:
rot toch op
en heb wat meer respect voor de gewonden
de overledene die er gaat komen
en zijn nabestaanden
Goed gezien.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:13 schreef Babbelzz het volgende:
ik neem aan dat je old school bedoelt?
volkomen ongepast hierquote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:16 schreef MarkzMan_X het volgende:
[..]
Goed gezien.
En dat die gast zich druk maakt om Libanon! Er gaan dagelijks duizenden mensen dood aan Aids! En dat er weer mensen zijn die zich druk maken om Aids! Er gaan dagelijks meer mensen dood aan hart- en vaatziekten. Etc. etc.. Van die trieste vergelijkingen ook altijd.
Iemand heeft problemen in dr hoofdddddddddd.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 02:23 schreef Babbelzz het volgende:
[..]
volkomen ongepast hier
er ligt iemand op sterven en t hadden er meer kunnen zijn.
rot op old school en keer back als het monument op de dam instort
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Wie ??quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:31 schreef JohnDope het volgende:
Ik kan het woord "trap" en "Cyclon 103" niet meer horen, zou het soms een publiciteitsstunt zijn van ze
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |