abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 19:19:39 #1
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41202276
Ik heb vorige week op studentenwoningweb.nl gereageerd op een kamer, en deze week kreeg ik mijn positie te zien voor die kamer. Ik ben 163ste (kan die kamer dus wel vergeten ) Maar wat ik me nu afvraag is of je reactietijd invloed heeft op je kans dat je de kamer krijgt. Ik heb namelijk volgens mij ook als 163ste op die kamer gereageerd. Dus wat ik deze week heb gedaan is als eerste gereageerd op een kamer. Maar ik heb nu nog eens de voorwaarden en werkwijzen doorgelezen en daar staat dat de inschrijvingsdatum op studentenwoningweb.nl invloed heeft op je kans. Voor de rest staat er niks over in.

Kan iemand hier wat duidelijkheid in scheppen?
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
pi_41202712
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 19:19 schreef The.PhantoM het volgende:
Ik heb vorige week op studentenwoningweb.nl gereageerd op een kamer, en deze week kreeg ik mijn positie te zien voor die kamer. Ik ben 163ste (kan die kamer dus wel vergeten ) Maar wat ik me nu afvraag is of je reactietijd invloed heeft op je kans dat je de kamer krijgt. Ik heb namelijk volgens mij ook als 163ste op die kamer gereageerd. Dus wat ik deze week heb gedaan is als eerste gereageerd op een kamer. Maar ik heb nu nog eens de voorwaarden en werkwijzen doorgelezen en daar staat dat de inschrijvingsdatum op studentenwoningweb.nl invloed heeft op je kans. Voor de rest staat er niks over in.

Kan iemand hier wat duidelijkheid in scheppen?
Het gaat er niet om hoe snel je reageert, maar hoe lang je ingeschreven staat. Degene die de kamer geaccepteerd heeft staat van de 163 het langst ingeschreven. Het kan ook zijn dat een of meerdere langer ingeschreven staan maar de woning hebben afgeslagen. Ze gaan het lijstje af totdat iemand de kamer accepteerd.

Je moet er dus van uitgaan dat je de eerst komende weken/maanden telkens onderaan de lijst komt te staan. Studentenwoningweb is uitstekend voor de student die graag woonruimte in Amsterdam wil hebben maar geen haast heeft. Moet je snel woonruimte hebben is kamernet.nl een betere optie.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 22:22:38 #3
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41207442
ahzo. Probleem met kamernet is alleen dat er best veel kamers worden aangeboden waarbij je je niet mag inschrijven bij de gemeente. En dan kan ik ook geen uitwonende beurs krijgen van de ibg. Of is daar een andere manier voor om dat te doen?
pi_41207717
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:22 schreef The.PhantoM het volgende:
ahzo. Probleem met kamernet is alleen dat er best veel kamers worden aangeboden waarbij je je niet mag inschrijven bij de gemeente. En dan kan ik ook geen uitwonende beurs krijgen van de ibg. Of is daar een andere manier voor om dat te doen?
Illegaal ergens anders inschrijven. Maar da's niet altijd een even goed idee.
Ik had trouwens via studentenwoningweb binnen 2 maanden een kamer van 13m2, en dan nog een halletje met kast en badkamertje, 10minuten met de bus vanaf centraal.
Goed te doen dus, zo sloom gaat het niet.
pi_41207806
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:22 schreef The.PhantoM het volgende:
Vaak is het via kamernet.nl onderhuur dus dat maakt het extra lastig. Je zou iemand die je kent kunnen vragen of jij op zijn/haar adres kunt inschrijven. Maar dat doet natuurlijk ook niet iedereen.

Feit is dat het in Amsterdam lastig is en blijft. Als je de juiste mensen kent kan het heel snel gaan. Je kan ook proberen om met meerdere mensen een appartement te zoeken. En kijk ook op marktplaats.nl. Daar staat ook regelmatig wat op. Je moet alleen oppassen voor voor oplichters.
pi_41207880
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ik had trouwens via studentenwoningweb binnen 2 maanden een kamer van 13m2, en dan nog een halletje met kast en badkamertje, 10minuten met de bus vanaf centraal.
Met of zonder voorrang?
pi_41207934
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:37 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Met of zonder voorrang?
Zonder
Ik zit op de HvA, en die doen daar niet aan mee, InHolland, UvA en VU wel
pi_41208099
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:39 schreef lienelien het volgende:

[..]

Zonder
Ik zit op de HvA, en die doen daar niet aan mee, InHolland, UvA en VU wel
Ok interessant. Mijn ervaring en die van vele is dat het toch wat langer duurt. Maar goed. Ik heb de tijd
pi_41208176
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:45 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Ok interessant. Mijn ervaring en die van vele is dat het toch wat langer duurt. Maar goed. Ik heb de tijd
Vooral de containerwoningen aan de H.J.E. Wenckebackweg en de kamers aan de H.Cleijndertweg zijn érg snel te krijgen. Klasgenootje van me op dat laatste adres al na een klein maandje inschrijving.
pi_41208263
Btw TS, kom je in aanmerking voor de voorrangsregeling?

Je moet ingeschreven staan op VU, UVA Inholland of een van de andere scholen die meedoen en minimaal 105 km van Amsterdam af wonen. Dan kan het (nog) sneller gaan. Heb gehoord dat mensen met voorrang binnen een paar maanden wat hebben.
pi_41208355
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:47 schreef lienelien het volgende:

[..]

Vooral de containerwoningen aan de H.J.E. Wenckebackweg en de kamers aan de H.Cleijndertweg zijn érg snel te krijgen. Klasgenootje van me op dat laatste adres al na een klein maandje inschrijving.
Kijk dat zijn berichten. Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
pi_41208442
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Kijk dat zijn berichten. Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
Geen idee eigenlijk. Veel kamers, snelle doorstroom...
Kmers zijn best oké, en er is een studentencafé met bier en wijn voor ¤1
pi_41208547
Kijk, het wordt steeds beter. Thanks.
pi_41208578
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:59 schreef Crizzz_ het volgende:
Kijk, het wordt steeds beter. Thanks.
Ohja, en zo'n beetje de snelste internetverbinding van NL
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:15:20 #15
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41209086
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:31 schreef lienelien het volgende:

[..]

ik lees nou trouwens dit op de site van de ib-groep:

Bewijsstukken
In beginsel kan ieder bewijsstuk, of een combinatie daarvan, geschikt zijn om uitwonendheid aan te tonen. Zolang het maar objectieve waarde heeft. Dit kan bijvoorbeeld een huur- of koopcontract zijn, of bankafschriften waaruit blijkt dat je huur betaald hebt. Verklaringen van jezelf of van je ouders worden niet gezien als 'objectief' bewijsmateriaal. De IB-Groep beoordeelt of de door jou ingezonden bewijsstukken in jouw situatie voldoende zijn.

Maar wat ik hier uit opmaak is dat een bankafschrift dus ook voldoende is btje vaag, maar zou wel mooi zjin want dan zou je kunnen onderhuren en toch uitwonende beurs ontvangen. Maarja,is waarschijnlijk weer te mooi om waar te zijn. Er staat namelijk ook beginsel, weet niet helemaal wat ze daar mee bedoelen. Snapt iemand het mss?
pi_41209198
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:15 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

ik lees nou trouwens dit op de site van de ib-groep:

Bewijsstukken
In beginsel kan ieder bewijsstuk, of een combinatie daarvan, geschikt zijn om uitwonendheid aan te tonen. Zolang het maar objectieve waarde heeft. Dit kan bijvoorbeeld een huur- of koopcontract zijn, of bankafschriften waaruit blijkt dat je huur betaald hebt. Verklaringen van jezelf of van je ouders worden niet gezien als 'objectief' bewijsmateriaal. De IB-Groep beoordeelt of de door jou ingezonden bewijsstukken in jouw situatie voldoende zijn.

Maar wat ik hier uit opmaak is dat een bankafschrift dus ook voldoende is btje vaag, maar zou wel mooi zjin want dan zou je kunnen onderhuren en toch uitwonende beurs ontvangen. Maarja,is waarschijnlijk weer te mooi om waar te zijn. Er staat namelijk ook beginsel, weet niet helemaal wat ze daar mee bedoelen. Snapt iemand het mss?
Eén van die dingen of een combinatie daarvan dus, maar dan óók nog een inschrijvingsbewijs bij de gemeente moet je hebben. Dat je in die gemeente staat ingeschreven is het belangrijkste, dat kan de IB namelijk ook zelf checken bij de gemeentes. Niet ingeschreven en IB controllert: aardig hoge boete.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:19:01 #17
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41209208
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:50 schreef Crizzz_ het volgende:
Btw TS, kom je in aanmerking voor de voorrangsregeling?

Je moet ingeschreven staan op VU, UVA Inholland of een van de andere scholen die meedoen en minimaal 105 km van Amsterdam af wonen. Dan kan het (nog) sneller gaan. Heb gehoord dat mensen met voorrang binnen een paar maanden wat hebben.
ja ik krijg voorang. Ik heb voorang via betakamer-actie en UVA kamer-actie Ik woon in Arnhem en de treinreis naar A'dam duurt net iets meer dan een uur. Dan is een voorwaarde voor de uva kamer-actie.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:19:46 #18
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41209226
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:00 schreef lienelien het volgende:

[..]

Ohja, en zo'n beetje de snelste internetverbinding van NL
en waar zit je in a'dam?
pi_41209269
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:19 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

en waar zit je in a'dam?
Buikslotermeerplein, da's zo'n 8 minuten bussen naar centraal. Goed te doen dus, vind ik zelf. Supermarkten+heel winkelcentrum en alles in de buurt. Maar met die betakameractie kan je misschien/waarschijnlijk wel wat leukers vinden
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:27:19 #20
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41209474
en wat is de leukste buurt om te zitten van deze:

H. Cleyndertweg (stadsdeel Noord), Meer & Vaart (stadsdeel Osdorp), Rode Kruislaan (Diemen)

Krijg namelijk op deze locaties voorang
pi_41209675
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:27 schreef The.PhantoM het volgende:
en wat is de leukste buurt om te zitten van deze:

H. Cleyndertweg (stadsdeel Noord), Meer & Vaart (stadsdeel Osdorp), Rode Kruislaan (Diemen)

Krijg namelijk op deze locaties voorang
Diemen is kut, dat is een dorp.
Osdorp, daar zul je jezelf heel blank vinden. Lelijke buurt, en nog een aardig stukje van het centrum af.
Cleijndertweg: alle voorzieningen binnen bereik, eigen toilet en douche, redelijk grote kamers, nog geen 10 minuten van centraal af, nachtbus voor de deur, alle voorzieningen binnen een minuutje of 2 lopen. Buurt is ook niet geweldig, maar dat heb je zo'n beetje bij alle wijken van Amsterdam. Ik zie iig geen enge homies rondhangen, geen geluidsoverslast, en alles is goed schoon. Aangezien ik er zelf woon kan ik je hier het meest over vertellen, de andere complexen ken ik niet. Voor Diemen zou ik sowieso niet gaan, wel dichtbij, maar toch echt buiten de stad. Zo ook Osdorp, ik vind het zelf best ver reizen, en een lelijke buurt. Schijnt ook veel overlast te zijn daar.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:44:04 #22
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41210050
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:33 schreef lienelien het volgende:

[..]

Diemen is kut, dat is een dorp.
Osdorp, daar zul je jezelf heel blank vinden. Lelijke buurt, en nog een aardig stukje van het centrum af.
Cleijndertweg: alle voorzieningen binnen bereik, eigen toilet en douche, redelijk grote kamers, nog geen 10 minuten van centraal af, nachtbus voor de deur, alle voorzieningen binnen een minuutje of 2 lopen. Buurt is ook niet geweldig, maar dat heb je zo'n beetje bij alle wijken van Amsterdam. Ik zie iig geen enge homies rondhangen, geen geluidsoverslast, en alles is goed schoon. Aangezien ik er zelf woon kan ik je hier het meest over vertellen, de andere complexen ken ik niet. Voor Diemen zou ik sowieso niet gaan, wel dichtbij, maar toch echt buiten de stad. Zo ook Osdorp, ik vind het zelf best ver reizen, en een lelijke buurt. Schijnt ook veel overlast te zijn daar.
in osdorp en diemen heb je ook eigen toilet en douche. Alleen in osdorp en de cleijdertweg moet je de keuken delen met 13 andere Ik heb voorheen al in een studentenhuis gezeten met 5 andere. Daar was iedereen toch best netjes enzo, maar ik kan me voorstellen dat het met 13 willekeurige studenten toch echt een tering zooi in de keuken is. Wordt er ook gezamelijk gekookt enzo of is het ieder voorzich?
pi_41210153
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

in osdorp en diemen heb je ook eigen toilet en douche. Alleen in osdorp en de cleijdertweg moet je de keuken delen met 13 andere Ik heb voorheen al in een studentenhuis gezeten met 5 andere. Daar was iedereen toch best netjes enzo, maar ik kan me voorstellen dat het met 13 willekeurige studenten toch echt een tering zooi in de keuken is. Wordt er ook gezamelijk gekookt enzo of is het ieder voorzich?
Van de gangen waar ik ben geweest in de flat, is het allemaal schoon. Niet van de grond gaan eten, maar goed te doen, hoor Geen schimmel of ranzige plekken ofzo. Ik zie bijna niemand in de keuken, of 2 andere gangen is dat ook zo. Geen idee hoe men hier eet, maar blijkbaar niet iets wat met een pan klaargemaakt moet worden

Oja, iedereen kookt apart eigenlijk. Best jammer, heel weinig contact onderling op de gang, alleen zegt iedereen wel heel lief 'hoi' en 'doei' in de lift
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:57:20 #24
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41210471
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:47 schreef lienelien het volgende:

[..]

Van de gangen waar ik ben geweest in de flat, is het allemaal schoon. Niet van de grond gaan eten, maar goed te doen, hoor Geen schimmel of ranzige plekken ofzo. Ik zie bijna niemand in de keuken, of 2 andere gangen is dat ook zo. Geen idee hoe men hier eet, maar blijkbaar niet iets wat met een pan klaargemaakt moet worden

Oja, iedereen kookt apart eigenlijk. Best jammer, heel weinig contact onderling op de gang, alleen zegt iedereen wel heel lief 'hoi' en 'doei' in de lift
o, dat is wel jammer. In diemen deel je het met 0-5 andere. Weet jij toevallig hoe het daar aan toe gaat? IS het daar ook iedereen voor z'n eigen of is het daar wat meer gezamelijker? Nouja, heel erg is het ook allemaal niet. Als ik maar iets heb in amsterdam, dan kan ik van daaruit makkelijker naar een mooiere kamer zoeken...

anyways thnx voor de info
pi_41210565
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 23:57 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

o, dat is wel jammer. In diemen deel je het met 0-5 andere. Weet jij toevallig hoe het daar aan toe gaat? IS het daar ook iedereen voor z'n eigen of is het daar wat meer gezamelijker? Nouja, heel erg is het ook allemaal niet. Als ik maar iets heb in amsterdam, dan kan ik van daaruit makkelijker naar een mooiere kamer zoeken...

anyways thnx voor de info
Nee, ik ken niemand die in Diemen woont. Realiseer je wel dat je daar echt buiten de stad woont, in een kein dorpje, met slechtere ov-voorzieingen dan in de stadsdelen.

Graag gedaan
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:26:23 #26
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41211446
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:00 schreef lienelien het volgende:

[..]

Nee, ik ken niemand die in Diemen woont. Realiseer je wel dat je daar echt buiten de stad woont, in een kein dorpje, met slechtere ov-voorzieingen dan in de stadsdelen.

Graag gedaan
Ja het is idd wel kloten dat je helemaal buiten de stad zit. Voordeel is alleen wel dat je dichtbij bij het science park zit waar ik denk ik toch wel de meeste tijd zou moeten doorbrengen voor mijn studie. Enig idee hoelang ik er over zou doen om van noord naar het science park te komen?
pi_41211465
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:26 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

Ja het is idd wel kloten dat je helemaal buiten de stad zit. Voordeel is alleen wel dat je dichtbij bij het science park zit waar ik denk ik toch wel de meeste tijd zou moeten doorbrengen voor mijn studie. Enig idee hoelang ik er over zou doen om van noord naar het science park te komen?
Als je mij even zegt in welke wijk/omgeving dat zit, ik ken het namelijk niet Of het adres
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:34:23 #28
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41211657
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:26 schreef lienelien het volgende:

[..]

Als je mij even zegt in welke wijk/omgeving dat zit, ik ken het namelijk niet Of het adres
in Oost/Watergraafsmeer: Science Park Amsterdam

Maar ik kan natuurlijk ook de metro/trein vanuit centraal naar Amstel station nemen en dan de bus nemen naar het science park. Denk dat je de ferry moet nemen om van noord naar cs te komen?
pi_41211830
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 00:34 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

in Oost/Watergraafsmeer: Science Park Amsterdam

Maar ik kan natuurlijk ook de metro/trein vanuit centraal naar Amstel station nemen en dan de bus nemen naar het science park. Denk dat je de ferry moet nemen om van noord naar cs te komen?
Coole kaart
Nee, gewoon de bus die voor de deur vertrekt en via de ijtunnel binnen 10 minuten op centraal staat. Vanaf daar de tram/metro/bus/trein (maar net wat het dichtste bij komt) vanaf centraal naar het Science Park

Oja, het is trouwens 10 minuuutjes metro vanaf centraal zie ik net, station Van Der Made weg is op loopafstand
  zondag 27 augustus 2006 @ 01:59:33 #30
135333 SpaRood
Spa Blauw met bubbeltjes!
pi_41213952
Hoe lang duurt het van CS naar Science Park en welke tram kun je dan het beste nemen? Het is jammer dat er bij het Science Park geen metrostation ligt en dat het zo afgelegen ligt...
Drink ik.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 27 augustus 2006 @ 12:24:41 #31
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_41219458
Tvptje
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:00:44 #32
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41220413
Is er iemand die via StudentenWoningWeb gehuurd heeft? Ik sta inmiddels een jaar of 3 ingeschreven, en moet volgende zomer op zoek naar een kamer. Ik vroeg me af of er mensen zijn die gewoond hebben aan het Bijltjespad, en wat hun ervaringen zijn, en of er mensen zijn die op de Prinsengracht huren. Ben ook benieuwd naar hun ervaringen, en hoelang zij ingeschreven stonden toen zij daar een kamer toegewezen kregen.

FYI: Ik heb voor de sport gereageerd op een kamer aan het Bijltjespad, om even te kijken of ik een beetje in aanmerking kom. Ik was de derde kandidaat, dat is mooi aangezien ik nog een jaar langer ingeschreven sta op het moment dat ik daadwerkelijk moet gaan huren via deze luitjes.
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:40:01 #33
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_41223138
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 01:59 schreef SpaRood het volgende:
Hoe lang duurt het van CS naar Science Park en welke tram kun je dan het beste nemen? Het is jammer dat er bij het Science Park geen metrostation ligt en dat het zo afgelegen ligt...
volgens mij kan je tram 9 nemen van cs. Bus 40 gaat ook naar science park, maar dan moet je op amstel station opstappen. Anders moet je ff op gvb.nl of 9292ov.nl kijken

Ja is idd jammer dat science park buiten de stad ligt. Leek me juist zo vet om midden in de stad te zitten. Kheb volgens mij wel een aantal colleges op roeterseiland.
  zondag 27 augustus 2006 @ 23:59:14 #34
135333 SpaRood
pi_41242176
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 14:40 schreef The.PhantoM het volgende:

[..]

volgens mij kan je tram 9 nemen van cs. Bus 40 gaat ook naar science park, maar dan moet je op amstel station opstappen. Anders moet je ff op gvb.nl of 9292ov.nl kijken

Ja is idd jammer dat science park buiten de stad ligt. Leek me juist zo vet om midden in de stad te zitten. Kheb volgens mij wel een aantal colleges op roeterseiland.
Ik moet vanuit Amsterdam Zuidoost komen. Als ik in Roeterseiland moet zijn, dan ben ik er met de metro binnen 15 min. Wanneer ik naar het Science Park moet, dan wordt mijn reistijd minstens 30 minuten. Ik vind dat er geen colleges moeten worden gegeven aan het Science Park zolang het nog niet goed ontsloten is. Het voelt alsof je naar Siberie wordt verbannen.
Drink ik.
  maandag 28 augustus 2006 @ 00:10:09 #35
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41242616
Zo voelt het op termijn ook als je in Zuid-Oost woont.
  maandag 28 augustus 2006 @ 02:13:57 #36
135333 SpaRood
pi_41245462
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 00:10 schreef Omnifacer het volgende:
Zo voelt het op termijn ook als je in Zuid-Oost woont.
Zuidoost is groot. Als je in hartje Bijlmer woont dan voelt dat misschien zo, maar ik zit helemaal in het Noorden van Zuidoost, genaamd de wijk Venserpolder, liggend tegen Duivendrecht aan en vlakbij het metrostation Venserpolder.
Drink ik.
  maandag 28 augustus 2006 @ 12:18:40 #37
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41252287
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 02:13 schreef SpaRood het volgende:

[..]

Zuidoost is groot. Als je in hartje Bijlmer woont dan voelt dat misschien zo, maar ik zit helemaal in het Noorden van Zuidoost, genaamd de wijk Venserpolder, liggend tegen Duivendrecht aan en vlakbij het metrostation Venserpolder.
Dat maakt weinig verschil. Of je nu 10 of 13 minuten met de metro moet... Op termijn leer je mensen kennen, wil je dingen gaan ondernemen, en dan heb je geen zin om rekening te moeten houden met hoelaat de laatste metro rijdt. Ook proeft het gewoon niet als Amsterdam. Het mooie, het knusse gaat gewoon aan je voorbij...
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:28:01 #38
135333 SpaRood
pi_41259910
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

Dat maakt weinig verschil. Of je nu 10 of 13 minuten met de metro moet... Op termijn leer je mensen kennen, wil je dingen gaan ondernemen, en dan heb je geen zin om rekening te moeten houden met hoelaat de laatste metro rijdt. Ook proeft het gewoon niet als Amsterdam. Het mooie, het knusse gaat gewoon aan je voorbij...
Niet iedereen wil het 'knusse'. Geef mij maar 'groen', 'individualiteit' en 'rust'.
Drink ik.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:51:38 #39
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41276501
de update:

containers aan de wenckebach etc. hebben nu een wachttijd van ongeveer 3 maanden, uilenstede 1 maand en binnenstad nog steeds 2,5 jaar.

Overigens raad ik iedereen aan om gewoon in te schrijven, aangezien ik nu in een prachtig grachtenpand aan de prinsengracht woon via deze organisatie. Daarnaast zijn uilenstede (voor VUstudenten) en containerwoningen (voor mensen die op zichzelf willen wonen) ideale woningen.
Het voordeel is ook dat er vaak huursubsidie mogelijk is.
  maandag 28 augustus 2006 @ 23:53:29 #40
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41276558
omnifacer:
met 3 jaar wachttijd kan je makkelijk in de binnenstad terecht, voor de mooiste kamers is wel een wachttijd van 4 jaar ongeveer nodig.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:47:09 #41
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_41278221
Werkt prima
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:33:28 #42
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41290145
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 23:53 schreef Grumpey het volgende:
omnifacer:
met 3 jaar wachttijd kan je makkelijk in de binnenstad terecht, voor de mooiste kamers is wel een wachttijd van 4 jaar ongeveer nodig.
OK, dank je. Hoelang stond jij ingeschreven voor je aan de Prinsengracht terecht kon?
pi_41292282
Ik sta ingeschreven vanaf 25-10-2005 en ben bezig een kamer te krijgen in Uilenstede.
Ik word steeds 2e,3e,4e maar nooit eerste

@TS: het is niet zo dat degene die als eerste reageert op de eerste positie terecht komt.
Allememachies, ik zou wel een slagroomtaartje lusten!!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:57:03 #44
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41294699
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 13:33 schreef Omnifacer het volgende:

[..]

OK, dank je. Hoelang stond jij ingeschreven voor je aan de Prinsengracht terecht kon?
er zijn meerdere locaties aan de prinsengracht. Het pand bij de westerkerk vraagt zo'n 3,5 tot 4 jaar wachttijd, het grachtenpandje waar ikzelf zit heb ik 5,5 jaar op gewacht. (de enige) huisgenoot van me had 5 jaar gewacht. Het verschilt ook heel erg met het aanbod, sommige weken is er helemaal niets en dan ineens zijn er 6 kamers in 1 week op gave locaties beschikbaar. In zo'n week heb je de meeste kans aangezien de mensen met lange wachttijd zich wel moeten verdelen over het kameraanbod in die week.

Overigens hoef je ook niet 1e te staan om de kamer te krijgen. Je wordt uitgenodigd om te komen kijken als je in de top 10 staat. Dan moet je aangeven of je de kamer zou willen en de hoogste wachttijd van de mensen die is wezen bezichten krijgt de kamer. Vaak als je wat leuke kamers in de binnenstad hebt, dan zie je dat veel mensen met lange wachttijd erop reageren. Valt het dan wat tegen (bijvoorbeeld stom uitzicht) dan zijn mensen met lange wachttijd erg kieskeurig en haken ze af, aangezien ze veronderstellen beter te kunnen krijgen met hun wachttijd. Daardoor zijn mensen die tussen de 10 en plek 30 eindigen ook niet kansloos, er volgt dan namelijk een 2e bezichtingsronde.

Dat je voor uilenstede al ingeschreven moet staan vanaf 25-10-05 is raar, aangezien de gemiddelde acceptatie-wachttijd maar 1 a 2 maanden is.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:08:53 #45
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41294989
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 15:57 schreef Grumpey het volgende:

[..]

er zijn meerdere locaties aan de prinsengracht. Het pand bij de westerkerk vraagt zo'n 3,5 tot 4 jaar wachttijd, het grachtenpandje waar ikzelf zit heb ik 5,5 jaar op gewacht. (de enige) huisgenoot van me had 5 jaar gewacht. Het verschilt ook heel erg met het aanbod, sommige weken is er helemaal niets en dan ineens zijn er 6 kamers in 1 week op gave locaties beschikbaar. In zo'n week heb je de meeste kans aangezien de mensen met lange wachttijd zich wel moeten verdelen over het kameraanbod in die week.
Handige info!! Dus SWW heeft twee panden aan de Prinsengracht? Het is lastig om daar een gelikt overzicht van te krijgen...

Wanneer pleit die huisgenoot hem?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:49:44 #46
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_41296157
dat overzicht had ik paar jaar geleden wel ergens. De key heeft nog een pand aan de prinsengracht, met allemaal zelfstandige woningen, daar wonen echter mensen die er vanaf de jaren 80 al wonen en het verdommen om door te stromen. Mijn huisgenoot is hier nog wel een jaar, en daarna probeer ik er allemaal vrienden van me erop te laten reageren al hopend dat 1 van hun hier ook komt te wonen, zou ideaal zijn (al heb je dat niet in de hand natuurlijk).
Voor de rest lijken er veel panden op mekaar in de binnenstad, een opsomming:
- prinsengracht bij westerkerk, da costakade, bilderdijkkade, oude schans, rustenburgerdwarsstraat, herengracht, korte leidsedwarsstraat, nieuwe prinsengracht zijn allemaal hetzelfde gebouw. Nieuwbouw, jaren 70, +/- 5 mensen op een gang, kamer van 20m2 en gezamenlijke keuken. Als je er 1 gezien hebt, heb je ze allemaal gezien. Niks mis mee, maar om daar nou 3,5 jaar op gewacht te hebben is ook wel overdreven vandaar dat mensen vaak langer gaan wachten. Aparte kamers in bijvoorbeeld oude panden of met mooi uitzicht (maar door hun grootte qua oppervlakte of onbekendheid van straatnaam vaak minder populair op 1e gezicht op de site) bevinden zich aan de nieuwe looiersstraat (heel mooi hofje), zelfstandige woningen aan de korte leidse en de rustenburgerdwarsstraat, valckeniersstraat, rusland (volgens mij) en nog een paar anderen. Ook van eeghenstraat, 1e helmersstraat en pc-hooft schijnen mooie panden te zijn, ben ik nooit geweest nog.

Nouja, in ieder geval is het goed om een duidelijk overzicht van de mogelijke panden te krijgen, zoveel mogelijk te bezichtigen, omdat de mooiste panden niet via een site-beschrijving te vinden zijn. En daarnaast zie je vaak dezelfde locaties weer terug komen in de loop van de tijd.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:52:35 #47
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_41312246
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 16:49 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, in ieder geval is het goed om een duidelijk overzicht van de mogelijke panden te krijgen, zoveel mogelijk te bezichtigen, omdat de mooiste panden niet via een site-beschrijving te vinden zijn. En daarnaast zie je vaak dezelfde locaties weer terug komen in de loop van de tijd.
Dus het aanbod dat op die site terecht komt is niet compleet? Ik ga morgen gewoon even een mailtje sturen naar DeKey. Bedankt voor al je info, trouwens!! Ik probeer op dit moment langs zo veel mogelijk kanalen informatie te vergaren, zodat ik als ik over een jaar moet gaan huren via hen, beslagen ten ijs kan komen...

Ik ben in ieder geval van plan om inderdaad te gaan bezichtigen bij die panden die regelmatig terugkomen op de site (bijltjespad etc.). Dan kan ik dat alvast 'meenemen'...
pi_63142290
Even een schop van een newbie

Blijft je inschrijfdatum op studentenwoningweb.nl gewoon staan, ook nadat je een woning via de site hebt gehuurd? Het zit namelijk zo: op het moment dat ik actief zal gaan reageren sta ik ong. 1.25 jaar ingeschreven, en daarmee zal ik überhaupt moeite hebben een kamer te vinden, laat staan een mooie. Als ik vervolgens in een kamertje trek, kan ik gewoon blijven reageren (en geldt die 'oorspronkelijke' inschrijfdatum gewoon, ondanks dat ik inmiddels een kamer heb)? Het zou vervelend zijn dat mooie kamers aan mijn neus voorbij gaan 'omdat ik al een kamer via sww heb'.

Thuis blijven wonen totdat zich iets moois aanbiedt is namelijk geen optie gezien mijn 2+ uur reistijd. Mocht het bovenstaande gewoon mogelijk zijn, neem ik in het begin gewoon genoegen met een klein kamertje, en blijf ik gewoon reageren totdat ik iets moois krijg.

En om nog verder op de zaken vooruit te lopen: mocht je zo gelukkig zijn dat je een kamer mag gaan bezichtigen, hoelang heb je daar de tijd voor?

Bij voorbaat dank voor het helpen van dit aankomend studentje.
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:02:16 #49
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63142767
Als je een kamer via SSW huurt vervalt je oude inschrijfdatum, en de datum waarop je je contract tekent wordt dan je nieuwe inschrijfdatum.
pi_63142849
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:02 schreef Omnifacer het volgende:
Als je een kamer via SSW huurt vervalt je oude inschrijfdatum, en de datum waarop je je contract tekent wordt dan je nieuwe inschrijfdatum.

Hoe kom je daarbij?

Toen ik in noord woonde, liep mijn ischrijftijd gewoon door, en kon ik na 5 maanden verhuizen naar het centrum. En dat is zeker geen complex waar je met maar 5 maanden inschrijftijd terecht kan
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:09:04 #51
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63143019
Huurde je in noord via SSW dan?
pi_63143171
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:09 schreef Omnifacer het volgende:
Huurde je in noord via SSW dan?
ja, duh. Cleijndertweg ( )
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:17:13 #53
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63143336
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
pi_63143442
oh.. nou, dan heb ik gewoon geluk gehad
pi_63144093
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet .

Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:01:12 #56
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63144685
Denk het niet, de eis voor een campuscontract is dat je gewoon voltijd ingeschreven staat geloof ik
  woensdag 12 november 2008 @ 10:39:43 #57
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63152508
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:41 schreef Paradocks het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet .

Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:52:45 #58
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_63154522
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
Nee hoor. Er staat zelfs duidelijk van niet:
quote:
Zolang je een voltijdse MBO-, HBO- of universitaire opleiding in de regio Amsterdam volgt kun je zo vaak als je wilt verhuizen via je inschrijving bij StudentenWoningWeb. Daarbij behoud je je oorspronkelijke inschrijfdatum.
pi_63154655
ahh, ik dacht al dat ik dat ergens had gelezen.. Kon het alleen ff niet meer vinden op de site
  woensdag 12 november 2008 @ 12:03:12 #60
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63154779
Wow, wtf! Da's goed nieuws!
pi_63166394
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
quote:
De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
  donderdag 13 november 2008 @ 09:41:22 #62
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63182834
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:52 schreef Paradocks het volgende:
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
[..]

En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
je mag een half jaar na een voltijdsinschrijving bij een opleiding blijven wonen waar je woont, pas na dat halve jaar moet je eruit. Dus als de overbrugging tussen je twee opleidingen een half jaar is, dan red je dat gewoon.
pi_63188998
Top, allemaal meevallers.

Nog even een eerder gestelde vraag herhalen:
Mocht je zo gelukkig zijn dat je een kamer mag gaan bezichtigen, hoelang heb je daar de tijd voor?
pi_63189137
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
pi_63189317
Is trouwens een leuke periode voor zo'n bewoner, haha. Krijgt ie zomaar even een man of 5 over de vloer.

Maar goed, bedankt allemaal voor de reacties!
  donderdag 13 november 2008 @ 13:53:56 #66
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63189507
Ik zou wel op tijdstip precies aanwezig zijn, soms is de bewoner al verhuist en wordt er door dekey eenmalig de deur open gedaan. Als je dan een kwartier te laat bent heb je al kans dat ze alweer weg zijn.
pi_63189858
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.

Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
pi_63300811
Tvp.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_63301307
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
Bij die grote complexen niet, daar word je door de beheerder rondgeleid.

En als je reageert op een 'verzameladvertentie' is het al helemaal leuk. Dan kun je namelijk soms alleen één kamer (of een paar willekeurige kamers) bezichtigen. Als je dan dus bijvoorbeeld als tweede eindigt, dan heb je wél recht op een kamer, maar je moet dan dus ongezien tekenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2008 21:56:21 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:20:52 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63309934
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:05 schreef Paradocks het volgende:
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.

Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
Ik woon in een oud grachtenpand van SWW uit 1671 en ik typ dit bericht vanuit mijn huis. Vraag beantwoord?
als het er niet bij staat moet je het zelf regelen, maar de mogelijkheid is er altijd
pi_63400667
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken

Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
Wish yo'momma was this smart.
pi_63401779
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Koekjesbeest het volgende:
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken

Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
pi_63401879
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:20 schreef Grumpey het volgende:

Vraag beantwoord?
Jawel
pi_63401991
TVP!
pi_63455992
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
dus géén uittreksels burgeradministratie uit de gemeente waar ik nu woon?
pi_63456057
nee, wat zouden ze daaraan hebben?
pi_63458277
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30
pi_63458596
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:08 schreef Koekjesbeest het volgende:
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30

www.amsterdam.nl
quote:
Antwoord: Verhuizing naar Amsterdam vanuit andere gemeente / Aanvragen

Online aangifte
U kunt uw verhuizing via internet aangeven door gebruik te maken van het webformulier.

Aangifte aan het loket
U kunt uw verhuizing persoonlijk doorgeven bij een stadsdeelkantoor. U neemt mee:

* een geldig identiteitsbewijs

Inwoning
Gaat u bij iemand inwonen? Dan neemt u mee:

* een geldig identiteitsbewijs

Let op: de mogelijkheid bestaat dat u om aanvullende bewijsstukken wordt gevraagd zoals een huur- of koopcontract.

Machtiging
U kunt iemand anders machtigen om namens u verhuisaangifte te doen. Deze persoon moet dan het volgende meenemen:

* een geldig identiteteitsbewijs van zichzelf
* een door u ingevuld en ondertekend machtigingsformulier
* een geldig identiteitsbewijs van u, of een kopie daarvan.

Schriftelijke aangifte
U kunt uw verhuizing ook schriftelijk aangeven bij de afdeling Burgerzaken van een stadsdeelkantoor. Stuur daarvoor op:

* een ondertekende brief en
* een kopie van uw geldig identiteitsbewijs
pi_63641452
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
  zondag 30 november 2008 @ 17:54:36 #80
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_63647864
Ik plaats evne een tvp, ik ben op het moment ook redelijk hard opzoek naar een kamer in Amsterdam...
ff wachten nog
pi_63650478
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Fentoozler het volgende:
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
Je kan je nu al inschrijven. Geen enkel probleem.

Maar je krijgt natuurlijk pas voorrang als je je ook echt bij de VU inschrijft en ze hebben gecontroleerd hoe ver weg je woont etc.
pi_63713865
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?

(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
  woensdag 3 december 2008 @ 00:01:59 #83
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_63713940
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...

Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_63714134
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?

Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.

Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
pi_63714372
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.

Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
pi_63718912
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
pi_63719657
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Een maand opzegtermijn zoals er al gezegd werd. Misschien kan je anders even De Key bellen om zeker te weten dat je er per de 15e in kan
pi_63719743
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...

Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht? Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
pi_63719888
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
Het is meer dat mijn vriend een kamertje heeft waar ik al 100 keer op heb gereageerd zonder resultaat, en nu heel ergens anders gaat wonen. Dus ik dacht als ik misschien 1 hooguit 2 maandjes daar kan wonen tot ik wel succes heb zou dat heeeel fijn zijn!
  Eindredactie Games woensdag 3 december 2008 @ 11:09:39 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63720375
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_63720823
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 december 2008 @ 11:40:05 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63721165
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef lienelien het volgende:

[..]

Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
Jups!
  woensdag 3 december 2008 @ 20:45:14 #93
pi_63735575
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht? Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.

maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:23:28 #94
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63778614
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:45 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.

maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:30:25 #95
pi_63787557
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:24:02 #96
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63794473
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:30 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 6 december 2008 @ 02:02:20 #97
180385 Horloge
pi_63799265
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:18:57 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63801103
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 02:02 schreef Horloge het volgende:

[..]

In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
Bis bis bis
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:39:57 #99
pi_63803884
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Nouja, als het klopte wat je zei over dat t/m 31 dec die voorrangsregeling geldt dan wel... Ik bedoel, waarom zouden ze niemand, behalve UvA-studenten weren?

Ik zie trouwens dat ik gestaag aan het stijgen ben. De laatste twee keer eindigde ik op de tiende plaats op Uilenstede dingen... Maarja, waarschijnlijk ga ik toch binnenkort maar anti-kraak en dan reageer ik wel weer als ik eruit moet en niets beters krijg aangeboden.
pi_63803893
Woah, hopen dat het snel 31 december is dan, zou een mooi nieuwjaarscadeau zijn!
Ik heb 4e en 10e gestaan en 13e en alles daar tussen..
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:24:30 #101
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63805437
Ik heb het net nog even opgezocht, die voorrangsregeling geldt voor 1ste jaars tot en met 31 december.
Wat is jullie wachttijd btw?
Bis bis bis
pi_63805462
maart/april achtig 2007
  zaterdag 6 december 2008 @ 15:54:44 #103
180385 Horloge
pi_63805880
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat wel. Niet erg praktisch, maar het kan.

Ik heb me in juni 2007 ingeschreven. Ben een keer 2e en 3e geworden bij Uilenstede, en op Oslofjordweg 3e. Dus ik denk dat het in januari/februari wel gaat lukken om iets op Uilenstede te krijgen.

Hoewel ik liever in Oud-Zuid ofzo zou willen wonen, aangezien ik over anderhalf jaar wil overstappen naar de UvA voor mijn master, en dan zit ik tenminste niet zo ver daarvan af (verhuizen is ook een optie, maar niet ideaal). Maar ja, als er iets opstaat van Oud-Zuid zijn er elke keer weer 500 mensen die zich ervoor inschrijven. Vrij kansloos dus...
  zaterdag 6 december 2008 @ 16:03:18 #104
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63805996
Strange dat die wachttijd zo lang is daar. Een jaar geleden was de gemiddelde wachttijd zo'n jaar.
Bis bis bis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')