Het gaat er niet om hoe snel je reageert, maar hoe lang je ingeschreven staat. Degene die de kamer geaccepteerd heeft staat van de 163 het langst ingeschreven. Het kan ook zijn dat een of meerdere langer ingeschreven staan maar de woning hebben afgeslagen. Ze gaan het lijstje af totdat iemand de kamer accepteerd.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:19 schreef The.PhantoM het volgende:
Ik heb vorige week op studentenwoningweb.nl gereageerd op een kamer, en deze week kreeg ik mijn positie te zien voor die kamer. Ik ben 163ste (kan die kamer dus wel vergeten) Maar wat ik me nu afvraag is of je reactietijd invloed heeft op je kans dat je de kamer krijgt. Ik heb namelijk volgens mij ook als 163ste op die kamer gereageerd. Dus wat ik deze week heb gedaan is als eerste gereageerd op een kamer. Maar ik heb nu nog eens de voorwaarden en werkwijzen doorgelezen en daar staat dat de inschrijvingsdatum op studentenwoningweb.nl invloed heeft op je kans. Voor de rest staat er niks over in.
Kan iemand hier wat duidelijkheid in scheppen?
Illegaal ergens anders inschrijven. Maar da's niet altijd een even goed idee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:22 schreef The.PhantoM het volgende:
ahzo. Probleem met kamernet is alleen dat er best veel kamers worden aangeboden waarbij je je niet mag inschrijven bij de gemeente. En dan kan ik ook geen uitwonende beurs krijgen van de ibg. Of is daar een andere manier voor om dat te doen?
Vaak is het via kamernet.nl onderhuur dus dat maakt het extra lastig. Je zou iemand die je kent kunnen vragen of jij op zijn/haar adres kunt inschrijven. Maar dat doet natuurlijk ook niet iedereen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:22 schreef The.PhantoM het volgende:
ahzo. Probleem met kamernet is alleen dat er best veel kamers worden aangeboden waarbij je je niet mag inschrijven bij de gemeente. En dan kan ik ook geen uitwonende beurs krijgen van de ibg. Of is daar een andere manier voor om dat te doen?
Met of zonder voorrang?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Illegaal ergens anders inschrijven. Maar da's niet altijd een even goed idee.
Ik had trouwens via studentenwoningweb binnen 2 maanden een kamer van 13m2, en dan nog een halletje met kast en badkamertje, 10minuten met de bus vanaf centraal.
Goed te doen dus, zo sloom gaat het niet.
Ok interessant. Mijn ervaring en die van vele is dat het toch wat langer duurt. Maar goed. Ik heb de tijdquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
Zonder
Ik zit op de HvA, en die doen daar niet aan mee, InHolland, UvA en VU wel![]()
Vooral de containerwoningen aan de H.J.E. Wenckebackweg en de kamers aan de H.Cleijndertweg zijn érg snel te krijgen. Klasgenootje van me op dat laatste adres al na een klein maandje inschrijving.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:45 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Ok interessant. Mijn ervaring en die van vele is dat het toch wat langer duurt. Maar goed. Ik heb de tijd![]()
Kijk dat zijn berichten.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
Vooral de containerwoningen aan de H.J.E. Wenckebackweg en de kamers aan de H.Cleijndertweg zijn érg snel te krijgen. Klasgenootje van me op dat laatste adres al na een klein maandje inschrijving.
Geen idee eigenlijk. Veel kamers, snelle doorstroom...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Kijk dat zijn berichten.Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
Ohja, en zo'n beetje de snelste internetverbinding van NLquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:59 schreef Crizzz_ het volgende:
Kijk, het wordt steeds beter. Thanks.![]()
ik lees nou trouwens dit op de site van de ib-groep:quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:31 schreef lienelien het volgende:
[..]
Illegaal ergens anders inschrijven. Maar da's niet altijd een even goed idee.
Ik had trouwens via studentenwoningweb binnen 2 maanden een kamer van 13m2, en dan nog een halletje met kast en badkamertje, 10minuten met de bus vanaf centraal.
Goed te doen dus, zo sloom gaat het niet.
Eén van die dingen of een combinatie daarvan dus, maar dan óók nog een inschrijvingsbewijs bij de gemeente moet je hebben. Dat je in die gemeente staat ingeschreven is het belangrijkste, dat kan de IB namelijk ook zelf checken bij de gemeentes. Niet ingeschreven en IB controllert: aardig hoge boete.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:15 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
ik lees nou trouwens dit op de site van de ib-groep:
Bewijsstukken
In beginsel kan ieder bewijsstuk, of een combinatie daarvan, geschikt zijn om uitwonendheid aan te tonen. Zolang het maar objectieve waarde heeft. Dit kan bijvoorbeeld een huur- of koopcontract zijn, of bankafschriften waaruit blijkt dat je huur betaald hebt. Verklaringen van jezelf of van je ouders worden niet gezien als 'objectief' bewijsmateriaal. De IB-Groep beoordeelt of de door jou ingezonden bewijsstukken in jouw situatie voldoende zijn.
Maar wat ik hier uit opmaak is dat een bankafschrift dus ook voldoende isbtje vaag, maar zou wel mooi zjin want dan zou je kunnen onderhuren en toch uitwonende beurs ontvangen. Maarja,is waarschijnlijk weer te mooi om waar te zijn. Er staat namelijk ook beginsel, weet niet helemaal wat ze daar mee bedoelen. Snapt iemand het mss?
ja ik krijg voorang. Ik heb voorang via betakamer-actie en UVA kamer-actiequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:50 schreef Crizzz_ het volgende:
Btw TS, kom je in aanmerking voor de voorrangsregeling?
Je moet ingeschreven staan op VU, UVA Inholland of een van de andere scholen die meedoen en minimaal 105 km van Amsterdam af wonen. Dan kan het (nog) sneller gaan. Heb gehoord dat mensen met voorrang binnen een paar maanden wat hebben.
en waar zit je in a'dam?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
Ohja, en zo'n beetje de snelste internetverbinding van NL
Buikslotermeerplein, da's zo'n 8 minuten bussen naar centraal. Goed te doen dus, vind ik zelf. Supermarkten+heel winkelcentrum en alles in de buurt. Maar met die betakameractie kan je misschien/waarschijnlijk wel wat leukers vindenquote:
Diemen is kut, dat is een dorp.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:27 schreef The.PhantoM het volgende:
en wat is de leukste buurt om te zitten van deze:
H. Cleyndertweg (stadsdeel Noord), Meer & Vaart (stadsdeel Osdorp), Rode Kruislaan (Diemen)
Krijg namelijk op deze locaties voorang
in osdorp en diemen heb je ook eigen toilet en douche. Alleen in osdorp en de cleijdertweg moet je de keuken delen met 13 anderequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:33 schreef lienelien het volgende:
[..]
Diemen is kut, dat is een dorp.
Osdorp, daar zul je jezelf heel blank vinden. Lelijke buurt, en nog een aardig stukje van het centrum af.
Cleijndertweg: alle voorzieningen binnen bereik, eigen toilet en douche, redelijk grote kamers, nog geen 10 minuten van centraal af, nachtbus voor de deur, alle voorzieningen binnen een minuutje of 2 lopen. Buurt is ook niet geweldig, maar dat heb je zo'n beetje bij alle wijken van Amsterdam. Ik zie iig geen enge homies rondhangen, geen geluidsoverslast, en alles is goed schoon. Aangezien ik er zelf woon kan ik je hier het meest over vertellen, de andere complexen ken ik niet. Voor Diemen zou ik sowieso niet gaan, wel dichtbij, maar toch echt buiten de stad. Zo ook Osdorp, ik vind het zelf best ver reizen, en een lelijke buurt. Schijnt ook veel overlast te zijn daar.
Van de gangen waar ik ben geweest in de flat, is het allemaal schoon. Niet van de grond gaan eten, maar goed te doen, hoorquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:44 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
in osdorp en diemen heb je ook eigen toilet en douche. Alleen in osdorp en de cleijdertweg moet je de keuken delen met 13 andereIk heb voorheen al in een studentenhuis gezeten met 5 andere. Daar was iedereen toch best netjes enzo, maar ik kan me voorstellen dat het met 13 willekeurige studenten toch echt een tering zooi in de keuken is. Wordt er ook gezamelijk gekookt enzo of is het ieder voorzich?
o, dat is wel jammer. In diemen deel je het met 0-5 andere. Weet jij toevallig hoe het daar aan toe gaat? IS het daar ook iedereen voor z'n eigen of is het daar wat meer gezamelijker? Nouja, heel erg is het ook allemaal niet. Als ik maar iets heb in amsterdam, dan kan ik van daaruit makkelijker naar een mooiere kamer zoeken...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:47 schreef lienelien het volgende:
[..]
Van de gangen waar ik ben geweest in de flat, is het allemaal schoon. Niet van de grond gaan eten, maar goed te doen, hoorGeen schimmel of ranzige plekken ofzo. Ik zie bijna niemand in de keuken, of 2 andere gangen is dat ook zo. Geen idee hoe men hier eet, maar blijkbaar niet iets wat met een pan klaargemaakt moet worden
![]()
Oja, iedereen kookt apart eigenlijk. Best jammer, heel weinig contact onderling op de gang, alleen zegt iedereen wel heel lief 'hoi' en 'doei' in de lift![]()
Nee, ik ken niemand die in Diemen woont. Realiseer je wel dat je daar echt buiten de stad woont, in een kein dorpje, met slechtere ov-voorzieingen dan in de stadsdelen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:57 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
o, dat is wel jammer. In diemen deel je het met 0-5 andere. Weet jij toevallig hoe het daar aan toe gaat? IS het daar ook iedereen voor z'n eigen of is het daar wat meer gezamelijker? Nouja, heel erg is het ook allemaal niet. Als ik maar iets heb in amsterdam, dan kan ik van daaruit makkelijker naar een mooiere kamer zoeken...
anyways thnx voor de info
Ja het is idd wel kloten dat je helemaal buiten de stad zit. Voordeel is alleen wel dat je dichtbij bij het science park zit waar ik denk ik toch wel de meeste tijd zou moeten doorbrengen voor mijn studie. Enig idee hoelang ik er over zou doen om van noord naar het science park te komen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:00 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, ik ken niemand die in Diemen woont. Realiseer je wel dat je daar echt buiten de stad woont, in een kein dorpje, met slechtere ov-voorzieingen dan in de stadsdelen.
Graag gedaan
Als je mij even zegt in welke wijk/omgeving dat zit, ik ken het namelijk nietquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:26 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
Ja het is idd wel kloten dat je helemaal buiten de stad zit. Voordeel is alleen wel dat je dichtbij bij het science park zit waar ik denk ik toch wel de meeste tijd zou moeten doorbrengen voor mijn studie. Enig idee hoelang ik er over zou doen om van noord naar het science park te komen?
in Oost/Watergraafsmeer: Science Park Amsterdamquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:26 schreef lienelien het volgende:
[..]
Als je mij even zegt in welke wijk/omgeving dat zit, ik ken het namelijk nietOf het adres
Coole kaartquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:34 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
in Oost/Watergraafsmeer: Science Park Amsterdam
Maar ik kan natuurlijk ook de metro/trein vanuit centraal naar Amstel station nemen en dan de bus nemen naar het science park. Denk dat je de ferry moet nemen om van noord naar cs te komen?
volgens mij kan je tram 9 nemen van cs. Bus 40 gaat ook naar science park, maar dan moet je op amstel station opstappen. Anders moet je ff op gvb.nl of 9292ov.nl kijkenquote:Op zondag 27 augustus 2006 01:59 schreef SpaRood het volgende:
Hoe lang duurt het van CS naar Science Park en welke tram kun je dan het beste nemen? Het is jammer dat er bij het Science Park geen metrostation ligt en dat het zo afgelegen ligt...
Ik moet vanuit Amsterdam Zuidoost komen. Als ik in Roeterseiland moet zijn, dan ben ik er met de metro binnen 15 min. Wanneer ik naar het Science Park moet, dan wordt mijn reistijd minstens 30 minuten. Ik vind dat er geen colleges moeten worden gegeven aan het Science Park zolang het nog niet goed ontsloten is. Het voelt alsof je naar Siberie wordt verbannen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:40 schreef The.PhantoM het volgende:
[..]
volgens mij kan je tram 9 nemen van cs. Bus 40 gaat ook naar science park, maar dan moet je op amstel station opstappen. Anders moet je ff op gvb.nl of 9292ov.nl kijken
Ja is idd jammer dat science park buiten de stad ligt. Leek me juist zo vet om midden in de stad te zitten. Kheb volgens mij wel een aantal colleges op roeterseiland.
Zuidoost is groot. Als je in hartje Bijlmer woont dan voelt dat misschien zo, maar ik zit helemaal in het Noorden van Zuidoost, genaamd de wijk Venserpolder, liggend tegen Duivendrecht aan en vlakbij het metrostation Venserpolder.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:10 schreef Omnifacer het volgende:
Zo voelt het op termijn ook als je in Zuid-Oost woont.
Dat maakt weinig verschil. Of je nu 10 of 13 minuten met de metro moet... Op termijn leer je mensen kennen, wil je dingen gaan ondernemen, en dan heb je geen zin om rekening te moeten houden met hoelaat de laatste metro rijdt. Ook proeft het gewoon niet als Amsterdam. Het mooie, het knusse gaat gewoon aan je voorbij...quote:Op maandag 28 augustus 2006 02:13 schreef SpaRood het volgende:
[..]
Zuidoost is groot. Als je in hartje Bijlmer woont dan voelt dat misschien zo, maar ik zit helemaal in het Noorden van Zuidoost, genaamd de wijk Venserpolder, liggend tegen Duivendrecht aan en vlakbij het metrostation Venserpolder.
Niet iedereen wil het 'knusse'. Geef mij maar 'groen', 'individualiteit' en 'rust'.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:18 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
Dat maakt weinig verschil. Of je nu 10 of 13 minuten met de metro moet... Op termijn leer je mensen kennen, wil je dingen gaan ondernemen, en dan heb je geen zin om rekening te moeten houden met hoelaat de laatste metro rijdt. Ook proeft het gewoon niet als Amsterdam. Het mooie, het knusse gaat gewoon aan je voorbij...
OK, dank je. Hoelang stond jij ingeschreven voor je aan de Prinsengracht terecht kon?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:53 schreef Grumpey het volgende:
omnifacer:
met 3 jaar wachttijd kan je makkelijk in de binnenstad terecht, voor de mooiste kamers is wel een wachttijd van 4 jaar ongeveer nodig.
er zijn meerdere locaties aan de prinsengracht. Het pand bij de westerkerk vraagt zo'n 3,5 tot 4 jaar wachttijd, het grachtenpandje waar ikzelf zit heb ik 5,5 jaar op gewacht. (de enige) huisgenoot van me had 5 jaar gewacht. Het verschilt ook heel erg met het aanbod, sommige weken is er helemaal niets en dan ineens zijn er 6 kamers in 1 week op gave locaties beschikbaar. In zo'n week heb je de meeste kans aangezien de mensen met lange wachttijd zich wel moeten verdelen over het kameraanbod in die week.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:33 schreef Omnifacer het volgende:
[..]
OK, dank je. Hoelang stond jij ingeschreven voor je aan de Prinsengracht terecht kon?
Handige info!! Dus SWW heeft twee panden aan de Prinsengracht? Het is lastig om daar een gelikt overzicht van te krijgen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 15:57 schreef Grumpey het volgende:
[..]
er zijn meerdere locaties aan de prinsengracht. Het pand bij de westerkerk vraagt zo'n 3,5 tot 4 jaar wachttijd, het grachtenpandje waar ikzelf zit heb ik 5,5 jaar op gewacht. (de enige) huisgenoot van me had 5 jaar gewacht. Het verschilt ook heel erg met het aanbod, sommige weken is er helemaal niets en dan ineens zijn er 6 kamers in 1 week op gave locaties beschikbaar. In zo'n week heb je de meeste kans aangezien de mensen met lange wachttijd zich wel moeten verdelen over het kameraanbod in die week.
Dus het aanbod dat op die site terecht komt is niet compleet? Ik ga morgen gewoon even een mailtje sturen naar DeKey. Bedankt voor al je info, trouwens!! Ik probeer op dit moment langs zo veel mogelijk kanalen informatie te vergaren, zodat ik als ik over een jaar moet gaan huren via hen, beslagen ten ijs kan komen...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:49 schreef Grumpey het volgende:
Nouja, in ieder geval is het goed om een duidelijk overzicht van de mogelijke panden te krijgen, zoveel mogelijk te bezichtigen, omdat de mooiste panden niet via een site-beschrijving te vinden zijn. En daarnaast zie je vaak dezelfde locaties weer terug komen in de loop van de tijd.
quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:02 schreef Omnifacer het volgende:
Als je een kamer via SSW huurt vervalt je oude inschrijfdatum, en de datum waarop je je contract tekent wordt dan je nieuwe inschrijfdatum.
De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:41 schreef Paradocks het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet.
Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
Nee hoor. Er staat zelfs duidelijk van niet:quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
quote:Zolang je een voltijdse MBO-, HBO- of universitaire opleiding in de regio Amsterdam volgt kun je zo vaak als je wilt verhuizen via je inschrijving bij StudentenWoningWeb. Daarbij behoud je je oorspronkelijke inschrijfdatum.
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?quote:De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
je mag een half jaar na een voltijdsinschrijving bij een opleiding blijven wonen waar je woont, pas na dat halve jaar moet je eruit. Dus als de overbrugging tussen je twee opleidingen een half jaar is, dan red je dat gewoon.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:52 schreef Paradocks het volgende:
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
[..]
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
Bij die grote complexen niet, daar word je door de beheerder rondgeleid.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
Ik woon in een oud grachtenpand van SWW uit 1671 en ik typ dit bericht vanuit mijn huis. Vraag beantwoord?quote:Op donderdag 13 november 2008 14:05 schreef Paradocks het volgende:
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.
Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoorquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Koekjesbeest het volgende:
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken
Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
dus géén uittreksels burgeradministratie uit de gemeente waar ik nu woon?quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
quote:Op zondag 23 november 2008 20:08 schreef Koekjesbeest het volgende:
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30
quote:Antwoord: Verhuizing naar Amsterdam vanuit andere gemeente / Aanvragen
Online aangifte
U kunt uw verhuizing via internet aangeven door gebruik te maken van het webformulier.
Aangifte aan het loket
U kunt uw verhuizing persoonlijk doorgeven bij een stadsdeelkantoor. U neemt mee:
* een geldig identiteitsbewijs
Inwoning
Gaat u bij iemand inwonen? Dan neemt u mee:
* een geldig identiteitsbewijs
Let op: de mogelijkheid bestaat dat u om aanvullende bewijsstukken wordt gevraagd zoals een huur- of koopcontract.
Machtiging
U kunt iemand anders machtigen om namens u verhuisaangifte te doen. Deze persoon moet dan het volgende meenemen:
* een geldig identiteteitsbewijs van zichzelf
* een door u ingevuld en ondertekend machtigingsformulier
* een geldig identiteitsbewijs van u, of een kopie daarvan.
Schriftelijke aangifte
U kunt uw verhuizing ook schriftelijk aangeven bij de afdeling Burgerzaken van een stadsdeelkantoor. Stuur daarvoor op:
* een ondertekende brief en
* een kopie van uw geldig identiteitsbewijs
Je kan je nu al inschrijven. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Fentoozler het volgende:
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?
(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.
Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
Een maand opzegtermijn zoals er al gezegd werd. Misschien kan je anders even De Key bellen om zeker te weten dat je er per de 15e in kanquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?
(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...
Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
Het is meer dat mijn vriend een kamertje heeft waar ik al 100 keer op heb gereageerd zonder resultaat, en nu heel ergens anders gaat wonen. Dus ik dacht als ik misschien 1 hooguit 2 maandjes daar kan wonen tot ik wel succes heb zou dat heeeel fijn zijn!quote:Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Kijk dat zijn berichten.Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
Jups!quote:Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef lienelien het volgende:
[..]
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht?Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:45 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.
maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten héquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:30 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er tochquote:Op zaterdag 6 december 2008 02:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
Nouja, als het klopte wat je zei over dat t/m 31 dec die voorrangsregeling geldt dan wel... Ik bedoel, waarom zouden ze niemand, behalve UvA-studenten weren?quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
Dat wel. Niet erg praktisch, maar het kan.quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |