abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:09:04 #51
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63143019
Huurde je in noord via SSW dan?
pi_63143171
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:09 schreef Omnifacer het volgende:
Huurde je in noord via SSW dan?
ja, duh. Cleijndertweg ( )
  dinsdag 11 november 2008 @ 22:17:13 #53
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63143336
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
pi_63143442
oh.. nou, dan heb ik gewoon geluk gehad
pi_63144093
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet .

Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
  dinsdag 11 november 2008 @ 23:01:12 #56
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63144685
Denk het niet, de eis voor een campuscontract is dat je gewoon voltijd ingeschreven staat geloof ik
  woensdag 12 november 2008 @ 10:39:43 #57
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63152508
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:41 schreef Paradocks het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet .

Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
  woensdag 12 november 2008 @ 11:52:45 #58
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_63154522
quote:
Op dinsdag 11 november 2008 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
Nee hoor. Er staat zelfs duidelijk van niet:
quote:
Zolang je een voltijdse MBO-, HBO- of universitaire opleiding in de regio Amsterdam volgt kun je zo vaak als je wilt verhuizen via je inschrijving bij StudentenWoningWeb. Daarbij behoud je je oorspronkelijke inschrijfdatum.
pi_63154655
ahh, ik dacht al dat ik dat ergens had gelezen.. Kon het alleen ff niet meer vinden op de site
  woensdag 12 november 2008 @ 12:03:12 #60
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_63154779
Wow, wtf! Da's goed nieuws!
pi_63166394
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
quote:
De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
  donderdag 13 november 2008 @ 09:41:22 #62
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63182834
quote:
Op woensdag 12 november 2008 18:52 schreef Paradocks het volgende:
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
[..]

En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
je mag een half jaar na een voltijdsinschrijving bij een opleiding blijven wonen waar je woont, pas na dat halve jaar moet je eruit. Dus als de overbrugging tussen je twee opleidingen een half jaar is, dan red je dat gewoon.
pi_63188998
Top, allemaal meevallers.

Nog even een eerder gestelde vraag herhalen:
Mocht je zo gelukkig zijn dat je een kamer mag gaan bezichtigen, hoelang heb je daar de tijd voor?
pi_63189137
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
pi_63189317
Is trouwens een leuke periode voor zo'n bewoner, haha. Krijgt ie zomaar even een man of 5 over de vloer.

Maar goed, bedankt allemaal voor de reacties!
  donderdag 13 november 2008 @ 13:53:56 #66
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63189507
Ik zou wel op tijdstip precies aanwezig zijn, soms is de bewoner al verhuist en wordt er door dekey eenmalig de deur open gedaan. Als je dan een kwartier te laat bent heb je al kans dat ze alweer weg zijn.
pi_63189858
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.

Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
pi_63300811
Tvp.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_63301307
quote:
Op donderdag 13 november 2008 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
Bij die grote complexen niet, daar word je door de beheerder rondgeleid.

En als je reageert op een 'verzameladvertentie' is het al helemaal leuk. Dan kun je namelijk soms alleen één kamer (of een paar willekeurige kamers) bezichtigen. Als je dan dus bijvoorbeeld als tweede eindigt, dan heb je wél recht op een kamer, maar je moet dan dus ongezien tekenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 17-11-2008 21:56:21 ]
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:20:52 #70
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_63309934
quote:
Op donderdag 13 november 2008 14:05 schreef Paradocks het volgende:
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.

Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
Ik woon in een oud grachtenpand van SWW uit 1671 en ik typ dit bericht vanuit mijn huis. Vraag beantwoord?
als het er niet bij staat moet je het zelf regelen, maar de mogelijkheid is er altijd
pi_63400667
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken

Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
Wish yo'momma was this smart.
pi_63401779
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Koekjesbeest het volgende:
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken

Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
pi_63401879
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:20 schreef Grumpey het volgende:

Vraag beantwoord?
Jawel
pi_63401991
TVP!
pi_63455992
quote:
Op vrijdag 21 november 2008 12:48 schreef lienelien het volgende:

[..]

je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
dus géén uittreksels burgeradministratie uit de gemeente waar ik nu woon?
pi_63456057
nee, wat zouden ze daaraan hebben?
pi_63458277
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30
pi_63458596
quote:
Op zondag 23 november 2008 20:08 schreef Koekjesbeest het volgende:
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30

www.amsterdam.nl
quote:
Antwoord: Verhuizing naar Amsterdam vanuit andere gemeente / Aanvragen

Online aangifte
U kunt uw verhuizing via internet aangeven door gebruik te maken van het webformulier.

Aangifte aan het loket
U kunt uw verhuizing persoonlijk doorgeven bij een stadsdeelkantoor. U neemt mee:

* een geldig identiteitsbewijs

Inwoning
Gaat u bij iemand inwonen? Dan neemt u mee:

* een geldig identiteitsbewijs

Let op: de mogelijkheid bestaat dat u om aanvullende bewijsstukken wordt gevraagd zoals een huur- of koopcontract.

Machtiging
U kunt iemand anders machtigen om namens u verhuisaangifte te doen. Deze persoon moet dan het volgende meenemen:

* een geldig identiteteitsbewijs van zichzelf
* een door u ingevuld en ondertekend machtigingsformulier
* een geldig identiteitsbewijs van u, of een kopie daarvan.

Schriftelijke aangifte
U kunt uw verhuizing ook schriftelijk aangeven bij de afdeling Burgerzaken van een stadsdeelkantoor. Stuur daarvoor op:

* een ondertekende brief en
* een kopie van uw geldig identiteitsbewijs
pi_63641452
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
  zondag 30 november 2008 @ 17:54:36 #80
131304 Game_Error
Vol verwachting...
pi_63647864
Ik plaats evne een tvp, ik ben op het moment ook redelijk hard opzoek naar een kamer in Amsterdam...
ff wachten nog
pi_63650478
quote:
Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Fentoozler het volgende:
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
Je kan je nu al inschrijven. Geen enkel probleem.

Maar je krijgt natuurlijk pas voorrang als je je ook echt bij de VU inschrijft en ze hebben gecontroleerd hoe ver weg je woont etc.
pi_63713865
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?

(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
  woensdag 3 december 2008 @ 00:01:59 #83
221640 Dirty-Little-Monkey
3 hoera'tjes voor Yoshimi
pi_63713940
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...

Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
17 mei 2009: Bekerfinale: s.c. Heerenveen - FC Twente 2-2 (5-4)
pi_63714134
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?

Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.

Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
pi_63714372
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.

Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
pi_63718912
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

[..]

Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
pi_63719657
quote:
Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:

Een maand opzegtermijn zoals er al gezegd werd. Misschien kan je anders even De Key bellen om zeker te weten dat je er per de 15e in kan
pi_63719743
quote:
Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...

Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht? Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
pi_63719888
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
Het is meer dat mijn vriend een kamertje heeft waar ik al 100 keer op heb gereageerd zonder resultaat, en nu heel ergens anders gaat wonen. Dus ik dacht als ik misschien 1 hooguit 2 maandjes daar kan wonen tot ik wel succes heb zou dat heeeel fijn zijn!
  Eindredactie Games woensdag 3 december 2008 @ 11:09:39 #90
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_63720375
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Kijk dat zijn berichten. Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_63720823
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:09 schreef donald_dick het volgende:

[..]

omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 3 december 2008 @ 11:40:05 #92
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_63721165
quote:
Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef lienelien het volgende:

[..]

Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
Jups!
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  woensdag 3 december 2008 @ 20:45:14 #93
pi_63735575
quote:
Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef lienelien het volgende:

[..]

Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht? Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.

maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
  vrijdag 5 december 2008 @ 11:23:28 #94
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63778614
quote:
Op woensdag 3 december 2008 20:45 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.

maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 5 december 2008 @ 17:30:25 #95
pi_63787557
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
  vrijdag 5 december 2008 @ 22:24:02 #96
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63794473
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 17:30 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:

[..]

ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 6 december 2008 @ 02:02:20 #97
180385 Horloge
Zoals het klokje thuis tikt.
pi_63799265
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 22:24 schreef eriksd het volgende:

[..]

Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
  zaterdag 6 december 2008 @ 10:18:57 #98
165633 eriksd
The grand facade...
pi_63801103
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 02:02 schreef Horloge het volgende:

[..]

In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
Bis bis bis
  zaterdag 6 december 2008 @ 13:39:57 #99
pi_63803884
quote:
Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
Nouja, als het klopte wat je zei over dat t/m 31 dec die voorrangsregeling geldt dan wel... Ik bedoel, waarom zouden ze niemand, behalve UvA-studenten weren?

Ik zie trouwens dat ik gestaag aan het stijgen ben. De laatste twee keer eindigde ik op de tiende plaats op Uilenstede dingen... Maarja, waarschijnlijk ga ik toch binnenkort maar anti-kraak en dan reageer ik wel weer als ik eruit moet en niets beters krijg aangeboden.
pi_63803893
Woah, hopen dat het snel 31 december is dan, zou een mooi nieuwjaarscadeau zijn!
Ik heb 4e en 10e gestaan en 13e en alles daar tussen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')