De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:41 schreef Paradocks het volgende:
Bedankt voor jullie reacties. Voor de zekerheid ga ik het nog even navragen bij SWW, want goed nieuws is dit niet.
Hoe zit het trouwens met dat campuscontract als je direct na je studie een andere studie gaat volgen? Ben je je kamer dan alsnog kwijt?
Nee hoor. Er staat zelfs duidelijk van niet:quote:Op dinsdag 11 november 2008 22:17 schreef Omnifacer het volgende:
Ow, vaag. Dan vraag ik me echt af hoe dat kan, aangezien in de regels staat dat je wachttijd verloren gaat als je ergent tekent!
quote:Zolang je een voltijdse MBO-, HBO- of universitaire opleiding in de regio Amsterdam volgt kun je zo vaak als je wilt verhuizen via je inschrijving bij StudentenWoningWeb. Daarbij behoud je je oorspronkelijke inschrijfdatum.
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?quote:De enige eis is idd een voltijd inschrijving bij een onderwijsinstelling. Ik doe zelf inmiddels mijn 2e studie alweer, en dat is voor SWW geen enkel probleem.
je mag een half jaar na een voltijdsinschrijving bij een opleiding blijven wonen waar je woont, pas na dat halve jaar moet je eruit. Dus als de overbrugging tussen je twee opleidingen een half jaar is, dan red je dat gewoon.quote:Op woensdag 12 november 2008 18:52 schreef Paradocks het volgende:
Inderdaad, dat maakt mijn dag helemaal goed!
[..]
En stel nu dat ik wat vertraging oploop bij mijn Master waardoor ik pas in januari mijn eerste studie afsluit. Dat half jaar dat hierop volgt (tussen mijn 1e en 2e studie in) mag ik de kamer ook gewoon behouden indien ik aan kan tonen dat ik in September weer gewoon voltijds begin?
Bij die grote complexen niet, daar word je door de beheerder rondgeleid.quote:Op donderdag 13 november 2008 13:41 schreef Omnifacer het volgende:
Voor de bezichtiging zelf? Genoeg. De bewoner is gewoon thuis en die ontvangt je.
Ik woon in een oud grachtenpand van SWW uit 1671 en ik typ dit bericht vanuit mijn huis. Vraag beantwoord?quote:Op donderdag 13 november 2008 14:05 schreef Paradocks het volgende:
Als er een afspraak staat zou ik die uiteraard wel nakomen, maar zoals ik al zei moet ik ruim 2 uur reizen (en dat kost ook nog eens wat). Even gauw tussendoor zit er dus niet in.
Nu schiet me nog iets te binnen: bij sommige kamers staat vermeld dat er een internetverbinding is; staat dat er niet, dan is er dus ook geen verbinding? Al de grachtenpanden bijvoorbeeld, heb je daar internet? Tv maakt me niet zo heel veel uit, maar internet is inmiddels een aardig primaire behoefte geworden.
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoorquote:Op vrijdag 21 november 2008 12:06 schreef Koekjesbeest het volgende:
Het heeft verder niet zoveel te maken met studentenwoningweb maar ik heb geen zin om een nieuw topic te openen of de oude te zoeken
Ik heb een kamer en ik wil me inschrijven bij de gemeente a'dam! Wat neem ik mee en waarnaartoe?
Tevens subtiele Loket.Amsterdam.nl-bash.
dus géén uittreksels burgeradministratie uit de gemeente waar ik nu woon?quote:Op vrijdag 21 november 2008 12:48 schreef lienelien het volgende:
[..]
je huurcontract en je id, naar het stadsdeelkantoor
quote:Op zondag 23 november 2008 20:08 schreef Koekjesbeest het volgende:
geen idee.. maar iedereen vertelt me wat anders, en deze optie zat er ook tussen.
Danku, scheelt me morgen weer een middag wachten en 8,30
quote:Antwoord: Verhuizing naar Amsterdam vanuit andere gemeente / Aanvragen
Online aangifte
U kunt uw verhuizing via internet aangeven door gebruik te maken van het webformulier.
Aangifte aan het loket
U kunt uw verhuizing persoonlijk doorgeven bij een stadsdeelkantoor. U neemt mee:
* een geldig identiteitsbewijs
Inwoning
Gaat u bij iemand inwonen? Dan neemt u mee:
* een geldig identiteitsbewijs
Let op: de mogelijkheid bestaat dat u om aanvullende bewijsstukken wordt gevraagd zoals een huur- of koopcontract.
Machtiging
U kunt iemand anders machtigen om namens u verhuisaangifte te doen. Deze persoon moet dan het volgende meenemen:
* een geldig identiteteitsbewijs van zichzelf
* een door u ingevuld en ondertekend machtigingsformulier
* een geldig identiteitsbewijs van u, of een kopie daarvan.
Schriftelijke aangifte
U kunt uw verhuizing ook schriftelijk aangeven bij de afdeling Burgerzaken van een stadsdeelkantoor. Stuur daarvoor op:
* een ondertekende brief en
* een kopie van uw geldig identiteitsbewijs
Je kan je nu al inschrijven. Geen enkel probleem.quote:Op zondag 30 november 2008 12:50 schreef Fentoozler het volgende:
Hmmm.. als ik het goed begrijp kan ik me nog niet inschrijven op studentenwoningweb.nl omdat ik nog in Nijmegen studeer en dat ik binnenkort pas start met vervolgstudie in Amsterdam (@ VU)? Dan moet ik sowieso eerst studeren aan de VU en dan kan ik me pas inschrijven met voorrang, omdat ik meer dan 100 km weg woon?
Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.quote:Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?
(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:09 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat staat in het huurcontract van je huidige kamer. Het schijnt dat de termijn meestal één maand is - dus dat je t/m 3 januari moet betalen als je nu per direct opzegt.
Pas alleen wel een beetje op met de data die op studentenwoningweb staan. De kamer waar ik nu zit was 'leeg per 21 juli' maar ik kreeg pas op 1 september de sleutel.
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.quote:Op woensdag 3 december 2008 00:19 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
[..]
Dus in principe kun je het beste pas opzeggen op het moment dat je de sleutel hebt?
Een maand opzegtermijn zoals er al gezegd werd. Misschien kan je anders even De Key bellen om zeker te weten dat je er per de 15e in kanquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:59 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Ik had een vraag. Stel ik huur nu een kamer van de key. Ik ben deze week eerste geworden voor een woning van de key, deze ga ik accepteren. Als ik nu mijn huidige kamer opzeg hoe lang zit ik er nog minimaal aan vast? Wordt het automatisch overgezet? Is er een overlap? Wat is de maximale tijd dat ik mijn huidige kamer nog moet/kan houden?
(Stel dat de andere kamer 15 dec ingaat oid)
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht?quote:Op woensdag 3 december 2008 00:01 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
Ik ben nu ook al sinds mei dit jaar ingeschreven, en altijd gereageerd, maar nog nooit iets kunnen bezichtigen. Dus ik ben wel benieuwd hoe hoog ik gemiddeld sta in de wachtlijst voor zo'n kamer, maar hoe kan je dat zien? Ik zie bij het reageren alleen het aantal reacties...
Alvast bedankt voor het antwoord (al zal ik je vast ook na het geven van het antwoord nog even bedanken)
Het is meer dat mijn vriend een kamertje heeft waar ik al 100 keer op heb gereageerd zonder resultaat, en nu heel ergens anders gaat wonen. Dus ik dacht als ik misschien 1 hooguit 2 maandjes daar kan wonen tot ik wel succes heb zou dat heeeel fijn zijn!quote:Op woensdag 3 december 2008 10:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat lijkt me wat overdreven, maar ik zou dus wel wachten tot je de uitnodiging voor het tekenen van het huurcontract krijgt. Want op die datum krijg je als het goed is ook de sleutel.
omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:53 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Kijk dat zijn berichten.Ik ga direct eens kijken. (waarom zijn deze snel te krijgen?)
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.quote:Op woensdag 3 december 2008 11:09 schreef donald_dick het volgende:
[..]
omdat die binnenkort weg gaan en je geen garantie hebt dat je daarna nog een woning krijgt.
Jups!quote:Op woensdag 3 december 2008 11:27 schreef lienelien het volgende:
[..]
Cleijndertweg niet hoor, dat is gewoon een flat.
En Wenckebachweg toch nog tot en met 2010?
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.quote:Op woensdag 3 december 2008 10:46 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hm, na 6 maanden zou je toch verwachten dat je wel een keer tussen de 1e 10 zou zitten. Maar waar reageer je op? Prinsengracht?Cleijnderweg in noord kan je wel redelijk snel terecht volgens mij. En helemaal rechts in het menu bij iets als 'mijn reacties' dacht ik kan je zien hoeveel reacties er waren, hoeveelste jij zelf bent, en uiteindelijk wat de inschrijftijd is van degene die de woning eheft gekregen
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.quote:Op woensdag 3 december 2008 20:45 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
Eerst zat ik wel altijd te reageren op de wat mooiere locaties, maar nu reageer ik op die studentenflat in amstelveen en nog steeds niets.
maargoed ik ga waarschijnlijk maar anti-kraak wonen, dat is goedkoper en groter (alleen kan je er gauw uitgekicked worden.
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!quote:Op vrijdag 5 december 2008 11:23 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je staat zo laag in Amstelveen omdat tot 31 december die voorrangsregeling nog geldt, waardoor iedereen die ervoor in aanmerking komt boven jou staat. Wacht nog een paar weekjes en je zal zien dat je daar met gemak terecht kan.
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten héquote:Op vrijdag 5 december 2008 17:30 schreef Dirty-Little-Monkey het volgende:
[..]
ben dan benieuwd... ik zit inderdaad op de UvA en niet op de VU... Gelukkig niet!
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.quote:Op vrijdag 5 december 2008 22:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Misschien een domme vraag, maar het is toch niet alleen voor VU studenten hé
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er tochquote:Op zaterdag 6 december 2008 02:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
In Amstelveen (Uilenstede) is alleen een voorrangsregeling voor VU studenten. UvA heeft elders in Amsterdam kamers waar je als eerstejaars voorrang krijgt.
Nouja, als het klopte wat je zei over dat t/m 31 dec die voorrangsregeling geldt dan wel... Ik bedoel, waarom zouden ze niemand, behalve UvA-studenten weren?quote:Op zaterdag 6 december 2008 10:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Los van de voorrangsregeling kan je er wel gewoon in als Uva'er toch
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |