Oei vergeten, dat is geen slecht punt, ik weet nog nie of 3ton een goed bedrag is, eerder wat hoger (en wel geleidelijk aan afbouwen uiteraard, niet dat mensen ineens genaaid worden).quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:26 schreef Monocultuur het volgende:
hypotheek rente boven de 3 ton afschaffen.
Waarom zou je het belastingvordeel willen afschaffen? Mensen die een ton verdienen, BETALEN al het meeste terwijl ze over het algemeen het MINSTE er voor terugkrijgen. Het is veel eerlijker om mensen die relatief veel gebruik maken van staats voorzieningen het meest te laten betalen. Of vind je ook dat iemand die een ton verdient, bij de AH maar 6 euro voor ze brood moet betalen? Hij eet toch het zelfde brood?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:41 schreef Mikado het volgende:
Iedereen die een ton+ verdient ontdoen van welk belastingvoordeel dan ook. Rijke mensen sponseren is wel het laatste waar de rijken iets aan hebben. De enige groep die zichzelf kan bedruipen.
Tevens een hoop ideeen invoeren die in het buitenland goed werken, zoals alle 4baanswegen omzetten naar 6-baans zodat inhalende vrachtwagens geen crime meer zijn enzo. Flexibele snelheid over en wat meer spoorlijnen/randstadrail.
Alle gas-contracten ontbinden en opnieuw afsluiten: dat Nederland het meest betaald voor NB z'n eigen gas is absurd.
Diplomatieke banden met de VS ontbinden en alle investeringen terugvorderen, het land is moreel en financieel failliet, laat ze maar zelf de boel oplossen.
En nog een heel rijtje dingen die ik wel wil doen. Defensie en ontwikkelingshulp hebben iig niet veel te vrezen van mij, 't zijn meer die 'maatschappelijke' ministeries (gezondheidszor, onderwijs en volkshuisvesting) die grof herzien gaan worden wegens onduidelijke doelstellingen cq functioneren. En dat is niet zoals de politie demonstreert met simpele bonnenquota's te vangen.
Oke met deze actie jaag je in een keer de hele economie naar de kelder. Want alle top managers zullen uit Nederland weg trekken net als veel bedrijvenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:41 schreef Mikado het volgende:
Iedereen die een ton+ verdient ontdoen van welk belastingvoordeel dan ook. Rijke mensen sponseren is wel het laatste waar de rijken iets aan hebben. De enige groep die zichzelf kan bedruipen.
Of beginnen met ministers laten zijn zoals een minister ooit bedoeld was.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:25 schreef Martijn_77 het volgende:
Weet je wat je beter kunt doen?
al die luie Nederlanders uit de sociale hangmat gooien en deze ombouwen tot een vangnet zoals het ooit bedoeld was
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ministerquote:Het woord minister is overgenomen uit het Latijn, waar het woord 'minister' dienaar betekent. Oorspronkelijk werd het vooral gebruikt om huisdienaren aan te duiden.
Een immigatiestop betekent geen hoog opgeleidde buitenlanders en geen buitenlandse investeerders meer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:25 schreef Monocultuur het volgende:
verder immigratiestop. grenzen zijn er niet voor niks.
begrotingsoverschot gebruiken om staatschuld af te lossen.
En dat jij werkloos thuis op de bank zit. En dan gaan al die jankerds op fok weer roepen dat ze zo lui zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:51 schreef raptorix het volgende:
Grenzen leiden slechts tot beperking van marktwerking, en waar marktwerking aanwezig is, betaald de consument hogere prijzen, kortom aan grenzen heb je helemaal niks, en dat mensen roepen: ja maar dan pikken ze onze banen in, want die gasten werken voor minder. eeuuuuuuuh so what? Het feit dat mensen minder verdienen betekend ook dat producten en diensten goedkoper worden.
Een immigratiestop die alle buitenlandse bedrijven het land uitjaagt helpt zeker wel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dat jij werkloos thuis op de bank zit. En dan gaan al die jankerds op fok weer roepen dat ze zo lui zijn.![]()
Werkt nergens waarom hier dan wel?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 23:47 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wegen hoef je als overheid helemaal niet te verbreden, geef het in particuliere handen, daar waren wegen het meest gebruikt worden, zal ook de investering het meest aantrekkelijk zijn, immers de exploitatie levert ook meer op.
Daar ben ik helemaal niet bang voor, het feit dat jij er kennelijk wel bang voor bent, betekend dat je skills waarschijnlijk onvoldoende zijn ten opzichte van de buitenlandse concurrentie, kut voor je, maar je kan natuurlijk altijd kijken of je baas je voor een lager bedrag wil hebben.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:56 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En dat jij werkloos thuis op de bank zit. En dan gaan al die jankerds op fok weer roepen dat ze zo lui zijn.![]()
In frankrijk stikt het van particuliere wegen, en zelfs in nederland zijn bepaalde stukken naar mijn weten al gefinancieerd door bedrijfsleven.quote:
Van een tussenweg heeft niemand hier nog gehoord schijnbaar. Tis hier altijd of het ene uiterste of het andere.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:57 schreef FeestNummer het volgende:
[..]
Een immigratiestop die alle buitenlandse bedrijven het land uitjaagt helpt zeker wel.
In Frankrijk zijn het tolwegen maar die zijn (of waren maar de investeringen zijn al eerder gedaan) in handen van de Franse staat. Zonder die back-up zouden ze nooit die grote investeringen kunnen doen. (Zo is het ook in b.v. Italie en Spanje).quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
In frankrijk stikt het van particuliere wegen, en zelfs in nederland zijn bepaalde stukken naar mijn weten al gefinancieerd door bedrijfsleven.
Geef me trouwens 1 goed argument waarom het niet zou werken.
Producten importeren is wel iets anders dan een onderontwikkelde cultuur importeren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:45 schreef Yildiz het volgende:
Grenzen dicht?
Ik ben voor!
Maar lever dan wel je iPod made in China in. En je amerikaanse Microsoft XP.
En je Nike schoenen uit Bangladesh, je H&M kleding uit Thailand, je water uit IJsland, je groenten uit Roemenië, je koffie uit Colubia, je plastic uit Iran, je ijzer uit India, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ohnee, dat willen we niet he, díe grenzen moeten zo ver mogelijk open.
( Natuurlijk ben ik niet voor dichte grenzen, een grens is puur administratief. )
Wat een onzin, wie denk je dat nu de investering doet? JUIST de overheid, en wie betaald dat? Juist de burgers! En dan is het in 1 keer wel rendabel? Vervang het woordje overheid eens door bedrijf: Nationale wegenonderneming. En dan zou het plots niet meer werken?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
In Frankrijk zijn het tolwegen maar die zijn (of waren maar de investeringen zijn al eerder gedaan) in handen van de Franse staat. Zonder die back-up zouden ze nooit die grote investeringen kunnen doen. (Zo is het ook in b.v. Italie en Spanje).
En waarom het niet werkt? De investeringen zijn te hoog en het rendement vrij laag. Daarnaast is de procedure dusdanig ingewikkeld dat een bouwbedrijf er niet zoveel zin in heeft.
Wie zegt dat het rendabel is als de overheid het doet. De overheid doet het juist omdat het niet rendabel is, maar er wel moet zijn.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:12 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie denk je dat nu de investering doet? JUIST de overheid, en wie betaald dat? Juist de burgers! En dan is het in 1 keer wel rendabel? Vervang het woordje overheid eens door bedrijf: Nationale wegenonderneming. En dan zou het plots niet meer werken?
En juist daarom hebben we nog steeds files, omdat de overheid niet op basis van gezond handeld, maar op basis van politieke argumenten.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wie zegt dat het rendabel is als de overheid het doet. De overheid doet het juist omdat het niet rendabel is, maar er wel moet zijn.
Dan denk je wereldwijd en niet aan NL.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:51 schreef raptorix het volgende:
Grenzen leiden slechts tot beperking van marktwerking, en waar marktwerking aanwezig is, betaald de consument hogere prijzen, kortom aan grenzen heb je helemaal niks, en dat mensen roepen: ja maar dan pikken ze onze banen in, want die gasten werken voor minder. eeuuuuuuuh so what? Het feit dat mensen minder verdienen betekend ook dat producten en diensten goedkoper worden.
Wie heeft het over uitkeringen? Uitkeringen leiden per definitie tot armoede en luiheid, kortom gelijk uitkeringen afschaffen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:21 schreef Napalm het volgende:
[..]
Dan denk je wereldwijd en niet aan NL.
Voor NL is het anders, een werkloze buitenlander in het buitenland kost ons niets. Een werkloze NLer kost een uitkering. Die moet betaald worden..
Die miniem lagere prijzen hebben minder effect dan die extra uitkering.
Ja, want de dag dat wegen geprivatiseerd worden is de dag dat files verdwijnen zeker.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef raptorix het volgende:
[..]
En juist daarom hebben we nog steeds files, omdat de overheid niet op basis van gezond handeld, maar op basis van politieke argumenten.
En wat als er niet genoeg werk is voor iedereen? Moet je maar verhuizen zeker naar ander land waar wel werk is? maarja, je hebt geen geld om erheen te reizen want je hebt geen werk. Wat moet je dan doen? Op straat zwerven en verhongeren?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wie heeft het over uitkeringen? Uitkeringen leiden per definitie tot armoede en luiheid, kortom gelijk uitkeringen afschaffen.
Het teveel kan je reguleren door prijzen variable te maken, mensen zouden een premium abbonement kunnen nemen, waardoor ze bevoegd zijn om bijvoorbeeld tussen 8 en 9 gebruik van de weg te maken. Het punt is dat de overheid helemaal NIETS doet aan spreiding, maar liever heeft dat we met ze allen tegelijk de weg op gaan, ja joh GEK dat je files krijgtquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:27 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ja, want de dag dat wegen geprivatiseerd worden is de dag dat files verdwijnen zeker.![]()
We hebben files omdat
- teveel mensen een auto hebben en alleen erin rijden.
- teveel mensen ver van hun werk af wonen waardoor ze wel met de auto moeten gaan.
- teveel mensen op dezelfde tijdstippen werken waardoor ze allemaal op dezelfde momenten aan het reizen zijn.
- openbaar vervoer wat te weinig wordt gebruikt (kan de overheid de schuld geven van de kwaliteit ervan, maar vind dat toch echt beetje te simpel om het alleen daar op af te schuiven).
En ongetwijfeld zjin er nog meer redenen te bedenken waarom er files zijn. Dat heeft echt niks te maken met het feit dat wegen door de overheid zijn aangelegd.
Waarom denk je dat er geen werk voor mensen is? Er is zat werk, bovendien kan je altijd nog je eigen werk creeeren, begin een moestuin desnoods, net zoals mensen dit in ontwikkelingslanden doen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:29 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
En wat als er niet genoeg werk is voor iedereen? Moet je maar verhuizen zeker naar ander land waar wel werk is? maarja, je hebt geen geld om erheen te reizen want je hebt geen werk. Wat moet je dan doen? Op straat zwerven en verhongeren?
Nu ken ik een student uit Iran, en die kan toch echt beter en sneller rekenen dan de gemiddelde VWO'er. Het is maar wat je onderontwikkeld noemt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:10 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Producten importeren is wel iets anders dan een onderontwikkelde cultuur importeren.
Da's een individu. Ik doelde op hun samenleving als geheel. Die vind ik toch wel ondergeschikt aan de onze. En dan is dat misschien maar rascistisch of discriminerend.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:56 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nu ken ik een student uit Iran, en die kan toch echt beter en sneller rekenen dan de gemiddelde VWO'er. Het is maar wat je onderontwikkeld noemt.
Nee, hij heeft geen iPod.
Ah, natuurlijk. En dat haal je helemaal uit de incidenten, die zó incidenteel zijn zodat ze in het nieuws komen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:00 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Da's een individu. Ik doelde op hun samenleving als geheel. Die vind ik toch wel ondergeschikt aan de onze. En dan is dat misschien maar rascistisch of discriminerend.
Ik zou wel eens normaal taalonderwijs voor iedereen op school willen zien. Op het MBO / HBO is het naar mijn ervaring echt helemaal niks meer. Niet hoger dan een HAVO-klas. Het stelt geen klap meer voor, van 3 boeken per jaar lezen leer je nog meer.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:07 schreef ZomerDagDromer het volgende:
-Gratis en goed toegankelijk taalonderwijs voor allochtonen.
Als je die vind, en als ie bestaat (ik geloof daar niet in, maar als) dan werkt ie in het bedrijfsleven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zou democratie meteen afschaffen. Rare inefficiente manier van regeren is dat toch. Nu alleen nog een verlicht despoot vinden om het land te besturen die ermee kan omgaan om redelijk absolute macht te hebben zonder in rare fratsen en corruptie te vervallen.![]()
quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:29 schreef ethiraseth het volgende:
Ik zou democratie meteen afschaffen. Rare inefficiente manier van regeren is dat toch. Nu alleen nog een verlicht despoot vinden om het land te besturen die ermee kan omgaan om redelijk absolute macht te hebben zonder in rare fratsen en corruptie te vervallen.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |