Top 10, om de Aguri's voor te blijvenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:35 schreef sanger het volgende:
Ben benieuwd wat Albers kan
quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:35 schreef Spooky4u het volgende:
JOH, je had gewoon neergezet dat je deel 2 al klaar had... sorry![]()
Wat hij zegt enzo...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:36 schreef WEST het volgende:
klien en BMW graag in top10
Bijzonder snel inderdaad, een seconde is wel erg veel.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:39 schreef X-fi het volgende:
Schumacher op één seconde op de nummer twee
Jep....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Goedemiddag...uitgeslapen na SBS gisteravond?
Geweldigquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:40 schreef ElmarO het volgende:
De BMW's staan er weer goed bij.
heb BMW en Ferrari in mijn manager game! Lovelyquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:41 schreef Sally het volgende:
Ha, gelukkig zit Kubica net 'safe'! *blij*
En tja, die Ferrari's doen 't weer goed..... *ergens ook wel blij....*
Zegt in ieder geval niets goedsquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:51 schreef Xebber het volgende:
Alonso nou al binnen?
Lijkt er nu niet op. Alonso is sneller.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:59 schreef -Hans- het volgende:
uuhuhm toch nog naar de snelste tijd, maar is het voldoende?
verliest wat in sector 2 !quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:00 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Lijkt er nu niet op. Alonso is sneller.
P8.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:03 schreef -Hans- het volgende:
Kimi naar P7, dat is in elk geval de betere kant om te beginnen.
En met een beetje mazzel moet Fisichella zijn motor wisselen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Maar Ralf heeft zijn motor gewisseld en zal dus 10 plaatjes naar achteren worden gezet.
Ik denk dat ze gaan gokken dat het goed gaat, ook met het oog op de komende Grandprix in Monza.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:14 schreef ElmarO het volgende:
[..]
En met een beetje mazzel moet Fisichella zijn motor wisselen.
Dan hoop ik dat die gok verkeerd uitpakt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:17 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gaan gokken dat het goed gaat, ook met het oog op de komende Grandprix in Monza.
Als ik jou was zou ik de race wel gaan tapen, want het zou wel eens een spannende wedstrijd kunnen gaan worden.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:18 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat die gok verkeerd uitpakt.Alleen wel jammer dat ik de race morgen niet kan zien.
![]()
Ah. Dankquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:12 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Maar Ralf heeft zijn motor gewisseld en zal dus 10 plaatjes naar achteren worden gezet.
Belooft inderdaad spannend te worden, maar ik ben al lang blij als Ferrari een 1-2 scoort en fors inloopt op Renault/Alonso.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:22 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik de race wel gaan tapen, want het zou wel eens een spannende wedstrijd kunnen gaan worden.
Let's hope so... Forza Ferrari!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Belooft inderdaad spannend te worden, maar ik ben al lang blij als Ferrari een 1-2 scoort en fors inloopt op Renault/Alonso.
Volgens Renault is Ferrari erg snel over 1 rondje en zou het verschil bij de long runs wat kleiner zijn, nou daar heb ik zo mijn twijfels over! Ik vind de Ferrari/Bridgestone combinatie dit weekend bijzonder sterk, en ook in de long runs denk ik dat Ferrari in het voordeel zal zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:27 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Belooft inderdaad spannend te worden, maar ik ben al lang blij als Ferrari een 1-2 scoort en fors inloopt op Renault/Alonso.
You're welcome.quote:
tevens een ordinair tvpeetje...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:29 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Let's hope so... Forza Ferrari!![]()
Tuurlijkquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:52 schreef X-fi het volgende:
Zal Ferrari in de race ook gaan domineren?
Ze zullen het in ieder geval niet zo duidelijk doenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:18 schreef Spooky4u het volgende:
Zouden we een Oostenrijk herhaling kunnen krijgen?
Juist!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:27 schreef Spooky4u het volgende:
maw er komt nooit een 1-2 met Massa als winnaar morgen.
Ik vrees van niet, wel Schumacher op 1 maar Massa gaat 2 niet reddenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:30 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Juist!
Er komt wel een 1-2 met Schumacher als winnaar
Lang leve Massaquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:30 schreef _Administr8or_ het volgende:
[..]
Juist!
Er komt wel een 1-2 met Schumacher als winnaar
Mooie uitleg hierover staat op http://www.formula1.com/race/technical_analysis/764/322.htmlquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:29 schreef Tommy__ het volgende:
wat zat er bij ferrari in die achterste velg??![]()
[afbeelding]
Ik meende zelfs dat er nog een team de rim shields heeft gemonteerd op de achtervelg, BMW Sauber?quote:Ferrari first introduced these at Imola, to help extract the heat generated by the rear brakes. The lip of the shield separates the hot airflow from the rim walls, helping to stabilise tyre pressure by limiting the effect of the brake heat.
Ik heb ze niet gezien op de foto's die er zijn van de BMW Sauber's. Dus volgens mij is Ferrari de enige die ze gebruikt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:36 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Mooie uitleg hierover staat op http://www.formula1.com/race/technical_analysis/764/322.html
[..]
Ik meende zelfs dat er nog een team de rim shields heeft gemonteerd op de achtervelg, BMW Sauber?
Ik kan ze ook niet vinden op de site van F1 Racing. Maaruh, knap bedacht van Ferrari! Ik ben benieuwd of er de volgende race meer teams zijn met het rim shields-systeem.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:38 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Ik heb ze niet gezien op de foto's die er zijn van de BMW Sauber's. Dus volgens mij is Ferrari de enige die ze gebruikt.
Voorlopig twijfelen de andere teams aan de legaliteit van die rims. Al mag Ferrari ze wel gebruiken van de FIA, maar daar zijn ze af en toe ook zo veranderlijk als het weer.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:45 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ik kan ze ook niet vinden op de site van F1 Racing. Maaruh, knap bedacht van Ferrari! Ik ben benieuwd of er de volgende race meer teams zijn met het rim shields-systeem.
Bronquote:Ferrari: ’Geen twijfel over legaliteit velgen’
Oplettende kijkers hebben het vast al gezien: de achterwielen van Ferrari zijn dit weekend voorzien van opvallende velgen. Vrijwel de gehele binnenkant van de velg wordt afgedekt door een schot, het is nog net mogelijk om de banden bij een pitstop te verwisselen. De concurrentie heeft echter zo z’n twijfels.
De Scuderia gebruikte de velgen tijdens de Grand Prix van San Marino en ook Scuderia Toro Rosso heeft er al eens mee geëxperimenteerd. De velgen zouden ervoor zorgen dat de hitte van de achterremmen wordt afgevoerd, dit zou de druk in de banden ten goede komen. Bovendien wordt de turbulentie verminderd.
Boze tongen beweren dat Ferrari’s aërodynamica er voordeel van heeft, waardoor de velgen illegaal zouden zijn. Ross Brawn ziet dat anders. ,,We hebben de FIA zoveel we konden op de hoogte gehouden. We hebben gevraagd of ze bezwaar hadden tegen de oplossingen die we hebben gevonden. Natuurlijk kan de mening van de internationale autosportbond veranderen als iemand haar afwijkende visie aan de autosportbond presenteert, maar op dit moment mogen we het gebruiken”, vertelt Brawn tegenover Autosport.
Dat het systeem de aërodynamica ten goede zou komen, en dus van inbreuk zou zijn op artikel 3.15 van de Technische Regelgeving, is een suggestie die volgens Brawn nergens op is gebaseerd. ,,Ik denk dat alle brake ducts een bepaald aërodynamisch voordeel met zich meebrengen. Koeling moet altijd zo minimaal mogelijk, zonder dat het ten koste gaat van de prestaties. Vandaar dat zoiets altijd deel uitmaakt van het gehele aërodynamische pakket.”
Allemaal leuk en aardig, die tekst en uitleg van Brawn zal McLaren-teambaas Ron Dennis gedacht hebben. Nu denkt Dennis niet zozeer dat de afdekplaten van invloed zijn op de aërodynamica, maar dat er sprake is van inbreuk op de parc fermé-regels. ,,Het is niet aan ons om te oordelen, maar in de paddock zijn er wat twijfels over Ferrari’s nieuwste vinding. Er is een regel die zegt dat je geen onderdelen mag vervangen aan de auto tijdens de kwalificatie, maar Ferrari vervangt niet alleen de banden. Er wordt ook een onderdeel vervangen dat van invloed is op de remmen.”
Ondanks zijn twijfels is de McLaren-renstalhouder niet van plan om een protest in te dienen bij de FIA. ,,Het is niet aan ons om de legaliteit in twijfel te trekken. Ferrari heeft een bepaald mechanisme ontwikkeld, maar we hebben niet de intentie om een protest in te dienen.”
Binnenkort zal blijken of het hier om een storm in een glas water gaat of dat er na de discussie rond de flexibele (achter)vleugels en massadempers opnieuw sprake is van een heuse rel.
Felipe en Michael hebben zelf toegegeven dat de Bridgestones zeer goed presteren, dus ik denk dat Ferrari morgen heel erg goed zal doen...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:31 schreef -Hans- het volgende:
Volgens Renault is Ferrari erg snel over 1 rondje en zou het verschil bij de long runs wat kleiner zijn, nou daar heb ik zo mijn twijfels over! Ik vind de Ferrari/Bridgestone combinatie dit weekend bijzonder sterk, en ook in de long runs denk ik dat Ferrari in het voordeel zal zijn.
nee want Fisi ramt schumi al uit de racequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:37 schreef Ba-Hala-Na het volgende:
Ik ben ook voor Michael!
De beide ferrari's zullen morgen al snel uitlopen op rest. En hellaas voor de Alonzo fans: Maar, ik denk dat Alonzo van de baan schiet en dus met nul punten naar huis gaat.
Dan zal hij flink gestraft moeten wordenquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:09 schreef WEST het volgende:
[..]
nee want Fisi ramt schumi al uit de race![]()
zoals ze schum altijd straffenquote:Op zondag 27 augustus 2006 00:10 schreef X-fi het volgende:
[..]
Dan zal hij flink gestraft moeten worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |