Gerrie Kneteman die er wereldkampioen werd maar dat was mijn laatste vraag in het vorige topic vandaar de vraag over Laudaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:38 schreef Zwansen het volgende:
Wat is het mooiste dat er ooit op de Nurburgring gebeurde? Voor Nederland dan...
lijkt me wel juistquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 18:56 schreef tong80 het volgende:
[..]
Gerrie Kneteman die er wereldkampioen werd maar dat was mijn laatste vraag in het vorige topic vandaar de vraag over Lauda
Engeland, Schotland, Wales, Ierland, Frankrijk, Italie?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:18 schreef Terreros85 het volgende:
Welke landen doen mee in het toernooi om de sixnations cup ?
heel goed, welke twee varianten van rugby zijn er?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:57 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Engeland, Schotland, Wales, Ierland, Frankrijk, Italie?
quote:Op maandag 28 augustus 2006 14:29 schreef Mark het volgende:
Welke sport?
- Ryder Cup Golf
- America's Cup Zeilen
- David Cup Tennis
- Stanley Cup Ijshockey
- Venice Cup ?
- FA Cup Voetbal
OK, niet moeilijk, maar anders is het ook zo'n dooie boel
Golfquote:Op maandag 28 augustus 2006 14:29 schreef Mark het volgende:
Welke sport?
- Ryder Cup
- America's Cup
- David Cup
- Stanley Cup
- Venice Cup
- FA Cup
OK, niet moeilijk, maar anders is het ook zo'n dooie boel
helemaal goed...college basketballquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:27 schreef Mark het volgende:
Klinkt als iets typisch Amerikaans. Football is in Maart dacht ik al afgelopen, gokje op basketball?
Volgens mij wel. Schijnt minstens zo populair te zijn als de NBA.quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:30 schreef Mark het volgende:
Is dat wanneer de Final Four spelen?
Correctquote:Op maandag 28 augustus 2006 23:16 schreef Mark het volgende:
Larry Bird? Weet dat ie last van zijn rug had op de OS
Laetner ?quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:32 schreef Terreros85 het volgende:
Welke highschool speler zat bij het dreamteam van 1992
Laettner speelde overigens voor Duke University.quote:Op maandag 28 augustus 2006 23:32 schreef Terreros85 het volgende:
Welke highschool speler zat bij het dreamteam van 1992
Om de 4 jaar.quote:
Raaymakers goud en zilver in Barcelona, Dubbeldam goud in Sydneyquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:14 schreef tong80 het volgende:
Welke ruiters die er nu weer bij zijn wonnen ooit een Olympische medaille ?
Primaquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:22 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Raaymakers goud en zilver in Barcelona, Dubbeldam goud in Sydney
neequote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:51 schreef dolle_hond het volgende:
italie
ja.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 20:57 schreef Zwansen het volgende:
frankrijk?
Helemaal goedquote:
Robby Naish?quote:
1xquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 18:21 schreef tong80 het volgende:
Hoevaak won nederland goud bij de wereldkampioenschappen paardenspringen ?
vooral met en tegenwoordig met de kite..... nog steeds aan de wereldtop !quote:Op donderdag 31 augustus 2006 19:32 schreef dolle_hond het volgende:
was robby een windsurfer of een zonder zeil?
En Dave Strijbos natuurlijkquote:
Vraag 2 is natuurlijk die Colombiaan die doogeschoten werd om dat eigen doelpunt.quote:Op maandag 4 september 2006 19:28 schreef flashpoint het volgende:
Het is tijd voor een voetbalquiz. Hopelijk bevalt-ie![]()
![]()
![]()
1. (1)Leg de link: Willy van de Kerkhof- Robin van Persie- Wietse Veenstra
2. (2) Welke speler betreft het hier:
WK 90: Young Boys
WK 94: Nacional Medellin
WK 98: -
![]()
![]()
![]()
3. (1 of 2)En dan gaan we “Zingen”… Hoe heette het zangersduo (met 2 blonde meiden) dat Dick Advocaat succes toewenste op het WK 94 in Amerika. Bonuspunt voor de naam van het nummer.
4. (1)
WK 98: Internazionale
EK 00: 1.FC Kaiserslautern
WK 02: Bolton Wanderers
Welke speler??
5. (1) Welk land kon slechts 2maal zeggen: Wij gaan naar Italie
(het WK voetbal, dus..in 1934 en 1990) en speelde daarna nooit meer op een WK??
6. (1)Welke voetballer moest volgens Diego Maradona (lees:Erik van Muiswinkel) spelen als spits in Oranje?
7. (2) Leg de link---Hernan Crespo, Esteban Cambiasso, Diego Maradona. (Behalve dat deze spelers in Italie spelen/gespeeld hebben is er nog een overeenkomst tussen de 3 spelers)
8. (1) Bij welke club begon Jack de Gier (BVO) ?
9. (3) Bij welke landen horen deze bijnamen voor hun elftallen:
Selecao-Squaddra Azzura- The Dragons
10. (4) Wie scoorde er als eerste op deze wk’s:
94:
98:
2002:
2006:
Tuurlijkquote:
Andres Escobar ?quote:Op maandag 4 september 2006 22:19 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Vraag 2 is natuurlijk die Colombiaan die doogeschoten werd om dat eigen doelpunt.
Makkelijk zat, als Ossenaarquote:
Oe dat je dat durft te zeggen.quote:
grasdrogerquote:
Correct. En Hongaar. De bekendste amateurcoach en zelf een wereldtopper geweest.quote:Op maandag 11 september 2006 20:45 schreef Terreros85 het volgende:
Boxer?
De initialen vul ik niet in, dat heb jij al gedaan.quote:Op dinsdag 19 september 2006 01:15 schreef tong80 het volgende:
Vul de initialen in van deze Belgen.
E..... G........
I..... v.... D......
G..... v.... d..... C.......
B......... V.........
J........ L..........
Die bedoelde ik. Nederland met 2-0 achter. Komen op 2-2. De laatste partij is Koevermans tegen de toen beste gravelspeler ter wereld Serge Bruguera. Koevermans komt met 2-0 in sets achter en wint toch nog met 2-3quote:Op vrijdag 22 september 2006 18:09 schreef Mark het volgende:
Ik denk Mark Koevermans tegen Spanje, maar ik ken natuurlijk maar een beperkt stuk tennisgeschiedenis
Hij won de US open in het jaar dat zijn coach en goede vriend overleed. In 2003 ofzo?quote:Op vrijdag 22 september 2006 21:27 schreef tong80 het volgende:
We hebben Pete Sampras ooit één keer zien huilen. Waarom was dat ?
Basketbalquote:Op maandag 25 september 2006 00:23 schreef Terreros85 het volgende:
In welke tak van sport had Urk ooit een club in de eredivisie
Hennie Kuiper?quote:Op maandag 25 september 2006 14:33 schreef Zwansen het volgende:
Bettini is nu kampioen van Italië, wereldkampioen en Olympisch kampioen. Een record? Nee, er was ooit een andere renner die 4 kampioenschappen op zijn naam had staan. Wie?
Idd Kuiper.quote:Op maandag 25 september 2006 15:11 schreef fanneke het volgende:
[..]
Hennie Kuiper?
Zou dan alleen niet weten wat die 4e titel zou moeten zijn.![]()
veldrijden misschien?
blijkbaar nietquote:
quote:Op maandag 25 september 2006 18:31 schreef tong80 het volgende:
Vul de namen van de schaatsers aan :
Ans
Trijnie
Karin
Sheila
Annie Friesinger
Borkink?quote:Op woensdag 27 september 2006 20:49 schreef tong80 het volgende:
Correct. Maar ik zocht een andere Anni
En dat terwijl ik niet bepaald een schaatsliefhebber (zacht uitgedrukt) ben.quote:
Alleen rugby is goed, maar dan wel de versie rugby sevens.quote:Op donderdag 28 september 2006 22:47 schreef Terreros85 het volgende:
Rugby, Golf, dammen, schaken en hapkido?
Korfbal en touwtrekken zijn goed.quote:Op vrijdag 29 september 2006 09:34 schreef Mark het volgende:
Korfbal, touwtrekken (?), kaatsen (?), jeu de boules (?) is zo het eerste dat in me opkomt
Ja, je hebt gelijk. Ik had het ook opgezocht maar de sport Jeu de Boules stond er niet tussen. De sport Petanque wel, blijkt dat hetzelfde te zijn.quote:Op zaterdag 30 september 2006 15:30 schreef Mark het volgende:
Opgezocht (was benieuwd) en Jeu de Boules is ook goed, hoor
Zijn ski ? Een handgranaat ?quote:Op maandag 2 oktober 2006 17:49 schreef tong80 het volgende:
Wat gooide Alerto Tomba ooit naar een journalist ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |