Nee, ook nietquote:
Omdat m'n restricted shell access dat niet toelaatquote:Op maandag 18 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
Waarom niet quota -v > $HOME/quota-file (of $WEBSPACE_LOC/quota)
Ah, dit is al aardig tof, dit werkt welquote:Anders: quota -v | mail -s 'Quota mailtjes' tijn@school.nl,project_lid@school.nl
Krijg je het per mail.
Dat zag ik, maar wellicht zat je in een verkeerde dir, en zou het wel mogelijk geweest zijn om het te redirecten naar je webspace dir. Blijkt van niet dus.quote:Op maandag 18 december 2006 12:23 schreef Tijn het volgende:
Omdat m'n restricted shell access dat niet toelaat(zie boven)
Kun je het dan niet gelijk pipen naar de site via ftp?quote:Op maandag 18 december 2006 12:18 schreef slakkie het volgende:
Waarom niet quota -v > $HOME/quota-file (of $WEBSPACE_LOC/quota)
Anders: quota -v | mail -s 'Quota mailtjes' tijn@school.nl,project_lid@school.nl
Krijg je het per mail.
Kun je iets duidelijker zijn over wat die emulator nodig heeft aan argumenten/parameters?quote:
Ha, het is inmiddels geluktquote:Op maandag 18 december 2006 12:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ah, dit is al aardig tof, dit werkt welNu nog even bedenken of ik dit handig in kan zetten.
Denk niet dat de admins daar blij mee zijn.. Verstuur je mail gewoon naar een echt adres, redirect het daar naar /dev/nullquote:Op maandag 18 december 2006 17:23 schreef Tijn het volgende:
Nu heb ik een cron job draaien die elke minuut zo'n mailtje naar een bogus-adres verstuurt, zodat de website redelijk up-to-date is
Ja, ik heb het nu zo dat 'ie naar m'n eigen adres mailt, van waar ik het met een rule de prullenbak in dirigeer.quote:Op maandag 18 december 2006 21:24 schreef slakkie het volgende:
[..]
Denk niet dat de admins daar blij mee zijn.. Verstuur je mail gewoon naar een echt adres, redirect het daar naar /dev/null
Dev null mailen kan, in je aliases file:quote:Op maandag 18 december 2006 21:28 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, ik heb het nu zo dat 'ie naar m'n eigen adres mailt, van waar ik het met een rule de prullenbak in dirigeer.
Zou het trouwens niet werken om direct naar /dev/null te mailen?
Ok. Maar waarom aliassen? Ik krijg op m'n eigen Linux-machine geen foutmelding als ik direct "mail /dev/null" intyp.quote:Op maandag 18 december 2006 21:40 schreef slakkie het volgende:
[..]
Dev null mailen kan, in je aliases file:
devnull: /dev/null
newaliases en klaar.
Zou de server dan niet nog dagen lang blijven proberen om al die mailtjes proberen te bezorgen? Ik kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijnquote:Ahh, ok, met bogus begreep ik niet bestaand adres.
ja kan het ook direct /dev/null'en ja, de exitcode is netjes 0.quote:Op maandag 18 december 2006 21:43 schreef Tijn het volgende:
Ok. Maar waarom aliassen? Ik krijg op m'n eigen Linux-machine geen foutmelding als ik direct "mail /dev/null" intyp.
Welke networkmanager gebruik je?quote:Op maandag 18 december 2006 21:47 schreef Slappy het volgende:
Ik heb dus een draadloze netwerk.
Maar met de beveiling Wpa maar ik kan alleen Wep vinden in het menu van Netwerken.
lm-sensorsquote:Op maandag 18 december 2006 21:55 schreef tactic_to het volgende:
een aantal temperatuur sensoren. is er een programma wat die sensoren kan uitlezen, en is er daarnaast dan ook de mogelijkheid om dit op een webpagina te plaatsen zodat ik dit altijd kan inzien?
Geen idee ik zal morgen wel weer het bericht posten aangezien ik nu op een andere Pc zit.quote:
Kijk eens naar phpsysinfoquote:Op maandag 18 december 2006 21:55 schreef tactic_to het volgende:
hallo, ik heb weer eens een klein meerdelig vraag je,
ik laatst het moederbord van mijn server vervangen.
het huidige bord heeft een aantal temperatuur sensoren. is er een programma wat die sensoren kan uitlezen, en is er daarnaast dan ook de mogelijkheid om dit op een webpagina te plaatsen zodat ik dit altijd kan inzien?
mochten jullie nog meer willen weten dan lees ik dat graag en alvast bedankt voor de kennis
Het probleem is dat de frontend dat niet snapt (mythtv). Hij kan enkel die configfile aan en de meeste spellen hebben meerdere disks, dus renamen gaat niet. Althans, als ik dat doe, kan ik net zo goed het in de config file zetten denk ik en wil ik ook liever niet. Ik zal er niet te veel op ingaan, maar dat zou niet handig zijn.quote:Op maandag 18 december 2006 16:15 schreef mgerben het volgende:
[..]
Kun je iets duidelijker zijn over wat die emulator nodig heeft aan argumenten/parameters?
Kun je bijvoorbeeld zo'n scriptje maken?
------------------------
cd directory_$1
amigaemulator disk1=disk_$1.adf configfile=config_$1.conf
-----------------------
Je spellen staan in 'directory_naamvanhetspel'.
Je diskfiles staan in die directory en heten 'disk_naamvanhetspel.adf', je configfiles heten 'config_naamvanhetspel.conf'
en dan opstarten met:
'handigscriptje naamvanhetspel'
'Naamvanhetspel' komt dus in het 1e argument te staan en wordt gebruikt om naar de juiste dir te gaan en wordt ook gebruikt om de namen van je disk+configbestanden aan te vullen.
Met dit scrippie kun je trouwens ook alles in één directory zetten (even het cd-commando weglaten).
En je kunt ook de namen van de disks en de configfiles altijd hetzelfde laten zijn; dan bepaalt alleen de directory om wel spel het gaat en heten alle disk-files in alle verschillende dirs gewoon 'disk.adf'.
Is het zo simpel of begrijp ik je probleem niet?
We zijn allemaal heel blij voor jequote:Op vrijdag 22 december 2006 12:57 schreef slakkie het volgende:
Ik moet even kwijt dat ik definitief van gnome ga afstappen en mijn bakken alleen nog maar KDE te zien krijgen.
Veel makkelijker te configgen, heb het nu precies zo ingesteld zo als het ik wil. Heb wel het idee dat het allemaal net iets zwaarder is dan Gnome, maar dat mag de pret niet drukken.
Onder de motorkap draait nog wel GDM (thuis) aangezien Konquerer eruit knalt onder kdm. Misschien dat ik het nog ga proberen met xdm, kijken of dat wat sneller gaat dan of gdm of kdm.
Op werk draai ik KDE met kdm, daar heb ik geen problemen mee (met Konquerer die eruit klapt).
Zet de torrent er anders bij aan en kijk of dat sneller gaat...quote:Op vrijdag 22 december 2006 14:33 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben de OpenSuse dvd maar aan het downloaden. Het schiet alleen niet op. Dus zit ik te denken om de Torrent maar te gebruiken, maar ik zit wel al op 18%, dus vraag ik me af of dat dan sneller is, als ik weer opnieuw begin. Eigenlijk wil ik 'm vandaag nog installeren.
Het drukt de pret wel.. Na wat spelen met KDE duurde het wel erg lang voordat de desktops switch'en hetgeen irritant is. Nu heb ik de transparency van de title bars aangepast en nu loopt het heerlijk soepel. Alleen mis ik nu mijn kewle title bars.. grmbl.quote:Op vrijdag 22 december 2006 12:57 schreef slakkie het volgende:
Veel makkelijker te configgen, heb het nu precies zo ingesteld zo als het ik wil. Heb wel het idee dat het allemaal net iets zwaarder is dan Gnome, maar dat mag de pret niet drukken.
Sinds wanneer is dat? Ik heb 7.1 ofzo wel eens geinstalleerd en kan me niet herinneren dat dat echt lang duurde. En toen moest ik ook nog continu cd's wisselen, nu staat alles gewoon op 1 dvd.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:13 schreef whoops het volgende:
En bereid je maar voor op het ergste, de SUSE installaties zijn ook nogal langdurig... Het kan nachtwerk worden dus...
Dit was zeker met de Crystal Window decoration? Daarmee had ik ook last bij het alt-tabben...quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:19 schreef slakkie het volgende:
[..]
Het drukt de pret wel.. Na wat spelen met KDE duurde het wel erg lang voordat de desktops switch'en hetgeen irritant is. Nu heb ik de transparency van de title bars aangepast en nu loopt het heerlijk soepel. Alleen mis ik nu mijn kewle title bars.. grmbl.
Iemand een idee hoe dit op te lossen is zodat ik weer met transparency titlebars kan werken?
Ik heb geen 3d drivers installed, tenzij er 3D drivers in xserver-xorg-video-ati zitten.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:24 schreef whoops het volgende:
[..]
Dit was zeker met de Crystal Window decoration? Daarmee had ik ook last bij het alt-tabben...
Heb je je 3D drivers geinstalleerd? Geen idee of het dan sneller gaat maar dat zou je kunnen proberen... Als dat niets oplost en je hebt ze toch geinstalleerd kan je misschien Beryl gaan gebruiken om mooie doorschijnende vensters te krijgen...
Vergeleken met een Debian / Ubuntu install die volgens mij nog geen half uur duren (afhankelijk van de pc) zijn ze ontzettend traag, het kan zo anderhalf uur duren... Het heeft er volgens mij wel mee te maken dat SUSE standaard meer software installeert... Geen idee trouwens of dit met 10.2 nog zo is....quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:22 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat? Ik heb 7.1 ofzo wel eens geinstalleerd en kan me niet herinneren dat dat echt lang duurde. En toen moest ik ook nog continu cd's wisselen, nu staat alles gewoon op 1 dvd.
Nee, er zit nog geen 3D accelleratie in de standaard drivers, helaas... Bij mij was het een drama om de ATI drivers aan de praat te krijgen, en na maanden geprobeerd te hebben (af en toe) kwam ik er achter dat het aan de monitor lag... Monitor omgewisseld, klaar...quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:31 schreef slakkie het volgende:
[..]
Ik heb geen 3d drivers installed, tenzij er 3D drivers in xserver-xorg-video-ati zitten.
Ik zat al aan Beryl te denken en wellicht dat ik dat zo nog ff ga proberen. Vooralsnog lijkt het te maken hebben met de keyboard repeat functionaliteit.
En ja, ik heb idd die Crystal Window decoration (good educated guess I might add).
Ik weet ook niet hoe het tegenwoordig is. Maar ja, ik heb nog een laptop voor als ik me verveel tijdens de installatie. En ik hoop eigenlijk dat ik de kans krijg zelf te kiezen welke applicaties geinstalleerd worden. Gewoon een vrij kaal systeem en dan installeer ik iets wel als ik het nodig heb.quote:Op vrijdag 22 december 2006 15:33 schreef whoops het volgende:
[..]
Vergeleken met een Debian / Ubuntu install die volgens mij nog geen half uur duren (afhankelijk van de pc) zijn ze ontzettend traag, het kan zo anderhalf uur duren... Het heeft er volgens mij wel mee te maken dat SUSE standaard meer software installeert... Geen idee trouwens of dit met 10.2 nog zo is....
Die ga ik even onthouden.quote:Wat ik ook echt een geweldig programma vind: Streamtuner, een browser voor online radiostreams, click and listen...En als je Streamripper erbij installeert kan je ze ook rippen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |