abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:32:11 #61
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41248365
United 93
Kippenvel. Erg goed gemaakt, overtuigend vanwege het gebrek aan bekende acteurs, en het feit dat de vertelde tijd zo'n beetje gelijk loopt met de verteltijd geeft de film nog iets extra's.

Ed Wood
Moest ik altijd nog een keertje zien. Heb hem nu eindelijk gezien en nu is er weer een scala aan andere films die ik weer moet gaan kijken om deze film in perspectief te brengen. Goede film overigens.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 09:51:53 #62
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_41248727
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 02:03 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Ga jij maar in de hoek staan. Zerkalo is de meest briljante film op aarde.

Maar uit curiositeit: wat vind je van volstrekt abstracte films?
Dat lijkt me logisch, da's niet echt mijn ding. Maar geef eens wat voorbeelden?
Sheridana +1
pi_41249131
A DIRTY SHAME

Let's go sexin'!!

3 e X dat ik dit meesterwerkje van John 'the pope of trash' Waters zie en hij blijft leuk. In Baltimore (waar Waters al z'n films schiet, want dan is hij lekker op tijd thuis met eten) breekt paniek uit wanneer in een keurige straat plotseling sexuele uitspattingen orde van de dag zijn. Blijkt nou: Johnny Knoxville heeft een manier ontdekt om iedereen z'n sexuele instincten te laten bovendrijven. De hele straat is binnen de kortste keren in rep en roer omdat de meest 'decent folks' in hun blote reet over straat rennen op zoek naar sex.

Heerlijke camp

maandag 28 augustus 2006 @ 10:16:06 #64
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_41249207
Hostage (GOED)
The Grudge (original) (SUPER)
Hellraiser - Hellworld (SUPER)
Superman returns (AMUSANT)
Mission Impossible III (SLECHT!!!)
Pirates of the Carribean (Death man's...) (MATIG TOT SLECHT)
pi_41252615
MI:III SLECHT!!! geven .
Zoiets zeg je bij Police Acadamy 8 ofzo...
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:44:46 #66
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41254809
Huo Yuan Jia (2006)

Jet Li's (naar eigen zeggen) laatste martial film is allereerst een sterk staaltje Chinese propaganda. Daarnaast solide vechtscenes die vol zitten met computereffecten maar choreografisch wel sterk in elkaar zitten. Er wordt gelukkig meer geknokt dan tegen innerlijke demonen gevochten, wat dit een vrij geslaagde Jet Li film maakt. Li is sowieso qua acteren beter te pruimen in zijn eigen taal en de eerste helft van de film kent nog wat grapjes! Oh joepie. 7
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41262274
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:51 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Dat lijkt me logisch, da's niet echt mijn ding. Maar geef eens wat voorbeelden?
Voorbeelden zat, ik zal me hier even beperken tot films waarvan ik DVDBeaver recensies geschreven heb (wat schaamteloze promotie kan geen kwaad ):

Celestial Subway Lines
Film Ist.
Peter Tscherkassky
By Brakhage
Sonic Fiction
Oskar Fischinger
pi_41262385
BLOOD TRACKS

HEAVY METAL

You moron! You drag us up a mountain, practically get us all killed- and >>then<< you throw a party!

Zweedse slasher die er mee door kan. Een glamrockband neemt een clip op in de sneeuwtoppen en wordt aangevallen door een bende kannibalen.

THE GLACIERS HAVE EYES if you will

† In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 17:46:35 #69
4571 Sokolsky
pi_41262595
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:36 schreef Maikel_1981 het volgende:

[..]

Voorbeelden zat, ik zal me hier even beperken tot films waarvan ik DVDBeaver recensies geschreven heb (wat schaamteloze promotie kan geen kwaad ):

Celestial Subway Lines
Film Ist.
Peter Tscherkassky
By Brakhage
Sonic Fiction
Oskar Fischinger
Da's een heel rijtje wat ik niet gezien heb, dus zou er niks over kunnen zeggen
Sheridana +1
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:56:36 #70
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41262877
Zatoichi

Tja. Wat kan ik zeggen? Zou een heel verhaal moeten schrijven om exact duidelijk te maken wat ik denk over Zatoichi, en daar heb ik geen zin in. Dus ik laat het erbij dat Japanners goed kunnen tapdansen. 6,5
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_41263252
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:46 schreef Sokolsky het volgende:

[..]

Da's een heel rijtje wat ik niet gezien heb, dus zou er niks over kunnen zeggen
Nou, dan is het heel simpel: je koopt eens wat van het rijtje en dan kun je er wel wat over zeggen. De wondere wereld van de avant-garde film ligt aan uw voeten, smekend om door u in de armen gesloten te worden.

† In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 18:21:58 #72
4571 Sokolsky
pi_41263494
Ik vermoed dat die wereld heel goed zonder mij kan, maar in ieder geval bedankt voor de suggestie
Sheridana +1
pi_41264102
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:21 schreef Sokolsky het volgende:
Ik vermoed dat die wereld heel goed zonder mij kan, maar in ieder geval bedankt voor de suggestie
Nee, dat is nu juist het probleem: die wereld heeft iedere ziel nodig die het kan winnen, want ze is op stervens na dood. En dat is zo ontzettend treurig
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:44:38 #74
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41266274
The Set Up
Korte maar wel zeer sterke film noir van Robert Wise. Het lukt `m om in de korte speelduur (72 minuten) een goed en volwaardig verhaal te vertellen waarbij alle emoties aan bod komen: humor, drama, liefde komen onder andere voorbij. Het acteerwerk is sterk, Robert Ryan zet een zeer goede rol neer als Stoker Thompson. Ook de bijrollen zijn erg goed.
Zeker een aanrader.

IMDB Cijfer: 8,1/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Murder, My Sweet
Begint heel sterk met een in principe goed verhaal maar hoe verder de film naar het einde toe gaat, hoe ingewikkelder ie wordt. De film struikelt over het feit dat ie probeert steeds plot twists in het verhaal te verwerken, maar door die plot twists wordt het bijna onvolgbaar. Wat jammer is, want voor de rest vond ik `m sterk.

IMDB Cijfer: 7,6/10
Mijn Cijfer: 7,0/10

Heat
Geweldige politie/misdaad thriller met een sterk en goed uitgewerkt verhaal waarvoor zeer ruim de tijd wordt genomen (2 uur 45 minuten). De film ziet er (vooral bij zo van Mann bekende nachtelijke shots) prachtig uit, is altijd spannend en het acteer werk is briljant. Vooral Al Pacino`s tour de force maakt indruk, Robert De Niro en Val Kilmer zijn ook erg goed.
Veruit Mann`s beste.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,3/10
pi_41266615
FACE OF THE SCREAMING WEREWOLF

HOUSE OF TERROR/LA CASA DEL TERROR

Ik begreep er werkelijk geen ene moer van, nou bleek later toen ik op zoek was naar een geschikte review dat het eigenlijk een hercutte (lees: half uur ingekorte) versie is van een of andere Mexicaanse film, die op zijn beurt ook al van een Mexicaanse monsterfilm scenes had gebruikt

Ik heb de review 2 x vol verbazing gelezen...
pi_41269600
afgelopen weekend gezien

Dog Day Afternoon
Sterke film, Al Pacino speelt z'n rol goed, leuke ontknoping

Cijfer: 8

Swimming Pool
Mooie shots, goed acteerwerk en een leuk plot

Cijfer: 7.4

Neko no ongaeshi (The Cat Returns)
Prachtig, de moeite waard

Cijfer: 7.5

Miller's Crossing
Lekker gangsterfilmpje, goed acteerwerk

Cijfer: 7.7
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:09:10 #77
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_41269716
Valdez is coming

Een oude Burt Lancaster neemt het op tegen een groep cowboys.... standard western uit de 70s

6,3/10
The more debt, the better
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:15:40 #78
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41270007
Dan vraag ik me af he. Om jou maar even als voorbeeld te nemen Timo (meer mensen doen t). Wat is de gedachte achter een film een 8,3 geven, waarom geen 8,5 of een 8? Zijn die paar tienden zo belangrijk om je waardering betekenis te geven?

Zie dit niet als kritiek trouwens, ben gewoon benieuwd.
  maandag 28 augustus 2006 @ 21:47:15 #79
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41271348
Matchpoint

Gedurende de film heb ik ruwweg 3 emoties meegemaakt.

1. De onweestaanbare zin om Rheys-Meyers in zijn ballen te slaan met een plank met een roestige spijker.

2. Een tinteling in mijn lendelen vanwege Scarlett.

3. De realisatie dat deze Allen net iets leuker was de laatste Allen die ik zag.

Het verloop van de emoties gedurende de film ging als volgt:

111111211111111211111111111111111112112212111111111111111131

6,5
pi_41271816
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:15 schreef cwk het volgende:
Dan vraag ik me af he. Om jou maar even als voorbeeld te nemen Timo (meer mensen doen t). Wat is de gedachte achter een film een 8,3 geven, waarom geen 8,5 of een 8? Zijn die paar tienden zo belangrijk om je waardering betekenis te geven?

Zie dit niet als kritiek trouwens, ben gewoon benieuwd.
de film op alle punten beoordelen daarvan het gemiddelde en dan weer de sinus en daar weer de wortel van
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:13:08 #81
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_41272394
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:57 schreef pascalheister het volgende:

[..]

de film op alle punten beoordelen daarvan het gemiddelde en dan weer de sinus en daar weer de wortel van
dat dus . Film (zoals bijvoorbeeld Heat) is te goed voor een 8 en te "slecht" voor een 8,5
Maar goed, daar hebben we `t al zoooooooooo vaak over gehad

ben wel benieuwd waarom je nu weer mijn stukjes eruit pikte, en niet (bijvoorbeeld) die van Pascal, die gewoon vlak boven jouw post staan.
pi_41272465
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 21:57 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Waarom de wortel van de sinus, dit levert sowieso een getal onder de 1 op... .
  maandag 28 augustus 2006 @ 22:16:18 #83
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41272505
Omdat ik jou wou pesten Timo!

Nee omdat ik al aan t typen was en daarna zag dat FG en pascal t ook hadden, maar zoals ik al zei, om t even. Maar als je zegt dat daar al zovaak over is gepraat zal ik de discussie geen nieuw leven inblazen.
pi_41276183
GOLOK SETAN

THE DEVIL'S SWORD

Misschien was ik er niet zo voor in de stemming, maar deze film begon mij op een gegeven moment te irriteren terwijl ik hier normaal toch wel om kan lachen.

Misschien had ik ook wel te hoge verwachtingen van dit Indonesische prulwerk na het zien van LADY TERMINATOR, VIRGINS FROM HELL en DANGEROUS SEDUCTRESS

Anyhoo, een fantasyfilm die nogal kleurrijk is met een zooi krokodilmannen (welke film heeft ze nou niet?) een hogepriesteres die nymphomane is en papiermachémonsters

De review geeft een zooi leuke screenshots dus vind ik het overbodig om er eentje te plaatsen

pi_41277751
Stephen kings boekverfilmingen zijn meestal puin, maar eens in de zoveel tijd wordt er toch een pareltje opgezet vanuit zijn werk. Een gouwe ouwe is Stand By Me.

Echt een leuke film
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 01:37:52 #86
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_41279486
Så som i himmelen
Wereldberoemde dirigent krijgt een hartaanval en besluit vervolgens zijn carrière af te breken en terug te keren naar zijn Zweedse geboortedorpje. Daar wordt hij al snel op handen gedragen door de meeste inwoners en krijgt hij ruzie met weer andere inwoners. Mooie film, gelukkig niet al te traag, waar ik vooraf voor vreesde. Alleen jammer dat het einde wat over the top is.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:15:00 #87
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41286015
Underworld Evolution
Tales from the Crypt: Bordello of blood
Tales from the Crypt: Demon Knight
Cannibal Holocaust
Serenity

En dit alles binnen een kwartier. Men neme het begin, spoelt door naar het midden en dan direct door naar het einde. Tempofilmkijken roeleert
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:30:36 #88
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_41286451
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:15 schreef Elegy het volgende:
Underworld Evolution
Tales from the Crypt: Bordello of blood
Tales from the Crypt: Demon Knight
Cannibal Holocaust
Serenity

En dit alles binnen een kwartier. Men neme het begin, spoelt door naar het midden en dan direct door naar het einde. Tempofilmkijken roeleert
Wist niet dat er mensen waren die dat echt doen.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:32:09 #89
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_41286494
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:30 schreef cwk het volgende:

[..]

Het is de ideale manier om Mulholland Dr. te kijken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:33:11 #90
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41286529
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 11:30 schreef cwk het volgende:

[..]

Nuja, ook niet altijd, maar soms wil ik een film zien maar heb geen zin in ellenlang geneuzel. Gewoon dvd in de pc, Powerdvd opstarten en een paar keer klikken. De grote lijnen haal ik er toch wel uit en het bespaard me weer tijd

Mijn vriendin klaagt wel eens dat het helemaal geen leuk filmkijken met me is, omdat ik alles toch al heb gezien.

Natuurlijk kijk ik niet álle films zo, maar af en toe heb ik wel zin om een film te kijken maar wil er weinig tijd in stoppen.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')