Dus jij wil zeggen dat aan het uitprinten van stel: 20.000 kaartjes voor een groot concert, ruim 80.000 euro verdiend moet worden puur aan het printen van kaartjes? Terwijl het hele proces al geautomatiseerd is, aangezien ik mijn gegevens via internet al opgeef?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Omdat afaik de verkooppunten de gewone prijs voor de kaartjes betalen en dus ergens hun winst uit moeten halen.
Jezus, ze verzinnen steeds nieuwere en slinksere manieren, dat je ook nog je eigen inkt moet bekostigen voor een mailtje van 4.70, om zo het kaartje van een concert waar je voor betaald hebt uit te kunnen printen, belachelijkquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Inderdaad belachelijk. Nog idioter zijn de kosten bij Ticketfast. Bij Ticketfast laat je een PDF naar je toe mailen zodat je direct je kaartje hebt en kunt uitprinten. Het is dus een alternatief voor online bestellen en laten bezorgen via de post.
Ik bestelde op die manier mijn kaartje voor Lowlands. Verzendkosten bij normale verzending waren al hoog, 4,70 euro. Maar voor een simpel mailtje met een PDF, dat compleet automatisch verstuurd wordt, vragen ze ook 4,70 euro.
Het kaartje kostte 117,50. Daarbij komt dan nog eens 4,50 servicekosten, dus zit je al op 122 euro. Dan nog eens 4,70 voor een mailtje, waardoor het kaartje eigenlijk opeens 126,70 kost. Dat is 9,20 euro extra aan service- en bezorgkosten terwijl er geen mens aan te pas is gekomen en een mailtje niks kost.
Jij betaald maar 9% extra voor servicekosten / -bezorgkosten i.t.t. 25% van de TS.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het kaartje kostte 117,50. Daarbij komt dan nog eens 4,50 servicekosten, dus zit je al op 122 euro. Dan nog eens 4,70 voor een mailtje, waardoor het kaartje eigenlijk opeens 126,70 kost. Dat is 9,20 euro extra aan service- en bezorgkosten terwijl er geen mens aan te pas is gekomen en een mailtje niks kost.
Ik heb ergens gelezen dat wanneer er geen andere wijze (lees zonder deze 'serice'kosten ) het kaartje te verkrijgen is, je deze servicekosten ook terug moet krijgen. Het was dacht ik in de gids vd consumentenbond.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:57 schreef Theodoric het volgende: Oh en als het concert onverhoopt afgelast wordt kan je fluiten naar je 4 euro.
maar als ze je het toesturen in PDF, wat houdt een creativeling dan tegen om met acrobat de naam te veranderen of wat cijfertjes en gewoon nog een paar keer uit te printen? hoe controleren ze dat?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Inderdaad belachelijk. Nog idioter zijn de kosten bij Ticketfast. Bij Ticketfast laat je een PDF naar je toe mailen zodat je direct je kaartje hebt en kunt uitprinten. Het is dus een alternatief voor online bestellen en laten bezorgen via de post.
Ik bestelde op die manier mijn kaartje voor Lowlands. Verzendkosten bij normale verzending waren al hoog, 4,70 euro. Maar voor een simpel mailtje met een PDF, dat compleet automatisch verstuurd wordt, vragen ze ook 4,70 euro.
Op de achterkant van het kaartje staat altijd dat je de servicekosten niet terugkrijgt bij aflassing, maar als die mededeling onrechtmatig is moet ik volgende keer maar even gaan doorzeurenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:21 schreef primator het volgende:
[..]
Ik heb ergens gelezen dat wanneer er geen andere wijze (lees zonder deze 'serice'kosten ) het kaartje te verkrijgen is, je deze servicekosten ook terug moet krijgen. Het was dacht ik in de gids vd consumentenbond.
Inderdaad. En ik kan me ook erg slecht voorstellen dat je een concert binnenkomt als je aan komt zetten met een verfrommeld en slecht uigeknipt papiertje compleet met print-vlekken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar als ze je het toesturen in PDF, wat houdt een creativeling dan tegen om met acrobat de naam te veranderen of wat cijfertjes en gewoon nog een paar keer uit te printen? hoe controleren ze dat?
jij hebt een contract met het verkooppunt en als hun leverancier faalt, moet je ook die kosten terug kunnen krijgen wegens wanprestatie ; sterker nog, een schadevergoeding is ook wettelijk geregeld als iets waar je dan recht op hebt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:27 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Op de achterkant van het kaartje staat altijd dat je de servicekosten niet terugkrijgt bij aflassing, maar als die mededeling onrechtmatig is moet ik volgende keer maar even gaan doorzeuren
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:09 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Jezus, ze verzinnen steeds nieuwere en slinksere manieren, dat je ook nog je eigen inkt moet bekostigen voor een mailtje van 4.70, om zo het kaartje van een concert waar je voor betaald hebt uit te kunnen printen, belachelijk![]()
DIe mensen moeten ook geld verdienen, maar dit zijn belachelijk hoge prijzen voor iets wat steeds minder arbeidsintensief wordt dmv automatisering.![]()
Daar is de klaagbaak voor. Ik wil wel naar mn concertjes blijven gaan. Kan echt niet zonder een goed optreden af en toe, maar deze servicekosten vind ik wel pure oplichterij. Klagen helptquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:33 schreef S1nn3rz het volgende:
ik begrijp de ophef eigenlijk niet zo heel erg. als je het teveel vindt dan betaal je het niet. als er dan maar genoeg mensen zijn die geen kaartjes meer kopen stopt het vanzelf.
het is net zoals de benzineprijzen, nederlanders klagen veel maar blijven het kopen.
Je kunt ze ook vaak op het terrein kopen van een vriendelijke medelander. Bespaar je in ieder geval de servicekosten en beleef je nog spannende momenten aan de deur als blijkt dat je kaartje vals blijkt te zijnquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef Theodoric het volgende:
[..]
Daar is de klaagbaak ovor. Tja, ik wil wel naar mn concertjes blijven gaan. Kan echt niet zonder een goed optreden af en toe, maar deze servicekosten vind ik wel pure oplichterij. Klagen helpt![]()
Kijk, een goede tip, dank je wel!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:40 schreef Blame het volgende:
[..]
Je kunt ze ook vaak op het terrein kopen van een vriendelijke medelander. Bespaar je in ieder geval de servicekosten en beleef je nog spannende momenten aan de deur als blijkt dat je kaartje vals blijkt te zijn
Als ik mijn kaartje online bestel en naar mijn mail adres laat sturen, komen die kosten er ook gewoon bij. Er komt volgens mij geen mens aan te pas.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Omdat afaik de verkooppunten de gewone prijs voor de kaartjes betalen en dus ergens hun winst uit moeten halen.
Misschien een idee om krachten te bundelen met een stuk of 100.000 concertbezoekers. Dan is de kans om tenminste break even te komen na een bodemprocedure toch wat groter!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:31 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
jij hebt een contract met het verkooppunt en als hun leverancier faalt, moet je ook die kosten terug kunnen krijgen wegens wanprestatie ; sterker nog, een schadevergoeding is ook wettelijk geregeld als iets waar je dan recht op hebt.
maar om nou een advocaat voor zoiets in te zetten, aangezien je er met domme baliemedewerkers toch niet uitkomt ...
Wat is dat nu voor een vergelijking? De meeste hebben hun auto gewoon nodig voor hun werk. Het enige effect wat je krijgt wanneer je de auto een week laat staan uit protest is dat je je kan gaan aanmelden bij het CWI om een nieuwe baan te zoeken.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:33 schreef S1nn3rz het volgende:
het is net zoals de benzineprijzen, nederlanders klagen veel maar blijven het kopen.
Barcodequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
maar als ze je het toesturen in PDF, wat houdt een creativeling dan tegen om met acrobat de naam te veranderen of wat cijfertjes en gewoon nog een paar keer uit te printen? hoe controleren ze dat?
Nou ja volgens mij is het wettelijk verboden om een te hoge prijs te vragen voor een product als er geen alternatief voor bestaat.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:33 schreef S1nn3rz het volgende:
ik begrijp de ophef eigenlijk niet zo heel erg. als je het teveel vindt dan betaal je het niet. als er dan maar genoeg mensen zijn die geen kaartjes meer kopen stopt het vanzelf.
openbaar vervoer of de fiets is een prima oplossing lijkt me. en als de afstand te groot is dichter bij je werk gaan wonen. er zijn mogelijkheden zat, je moet alleen wel willen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een vergelijking? De meeste hebben hun auto gewoon nodig voor hun werk. Het enige effect wat je krijgt wanneer je de auto een week laat staan uit protest is dat je je kan gaan aanmelden bij het CWI om een nieuwe baan te zoeken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |