abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41163366
Waarom zijn de servicekosten voor concerten tegenwoordig zo belachelijk hoog?
Ik ga regelmatig naar concerten maar begin me hier tegenwoordig steeds meer aan te storen. Het gaat me niet eens echt om het geld maar meer om het feit dat dit als smoesje gebruikt word om de winstmarge op te rekken.

Vorig jaar ofzo waren ze nog 2.50 per kaartje wat ik al duur vond, maar je kan mij niet wijs maken dat het meer dan 4¤ kost om service- administratieve handelingen te verrichten voor 1 kaartje.

Voorbeeld:

Tickets normaal ¤ 15 x 2
TOTAAL (NU INCLUSIEF SERVICE- EN/OF ADMINISTRATIEKOSTEN) ¤ 38.10
En dan komen de verzendkosten van ¤1.33 er ook nog bij

Dus bijna 25% van het geld wat je uitgeeft aan een concert gaat naar het kaartje wat uitgeprint moet worden . Oh en als het concert onverhoopt afgelast wordt kan je fluiten naar je 4 euro.
pi_41163436
Servicekosten, administratiekosten, allemaal van die manieren om op een legale manier mensen te beroven.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:00:52 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_41163482
Omdat afaik de verkooppunten de gewone prijs voor de kaartjes betalen en dus ergens hun winst uit moeten halen.
Vampire Romance O+
pi_41163600
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Omdat afaik de verkooppunten de gewone prijs voor de kaartjes betalen en dus ergens hun winst uit moeten halen.
Dus jij wil zeggen dat aan het uitprinten van stel: 20.000 kaartjes voor een groot concert, ruim 80.000 euro verdiend moet worden puur aan het printen van kaartjes? Terwijl het hele proces al geautomatiseerd is, aangezien ik mijn gegevens via internet al opgeef?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:04:34 #5
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_41163624
Inderdaad belachelijk. Nog idioter zijn de kosten bij Ticketfast. Bij Ticketfast laat je een PDF naar je toe mailen zodat je direct je kaartje hebt en kunt uitprinten. Het is dus een alternatief voor online bestellen en laten bezorgen via de post.

Ik bestelde op die manier mijn kaartje voor Lowlands. Verzendkosten bij normale verzending waren al hoog, 4,70 euro. Maar voor een simpel mailtje met een PDF, dat compleet automatisch verstuurd wordt, vragen ze ook 4,70 euro.

Het kaartje kostte 117,50. Daarbij komt dan nog eens 4,50 servicekosten, dus zit je al op 122 euro. Dan nog eens 4,70 voor een mailtje, waardoor het kaartje eigenlijk opeens 126,70 kost. Dat is 9,20 euro extra aan service- en bezorgkosten terwijl er geen mens aan te pas is gekomen en een mailtje niks kost.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_41163807
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:04 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Inderdaad belachelijk. Nog idioter zijn de kosten bij Ticketfast. Bij Ticketfast laat je een PDF naar je toe mailen zodat je direct je kaartje hebt en kunt uitprinten. Het is dus een alternatief voor online bestellen en laten bezorgen via de post.

Ik bestelde op die manier mijn kaartje voor Lowlands. Verzendkosten bij normale verzending waren al hoog, 4,70 euro. Maar voor een simpel mailtje met een PDF, dat compleet automatisch verstuurd wordt, vragen ze ook 4,70 euro.

Het kaartje kostte 117,50. Daarbij komt dan nog eens 4,50 servicekosten, dus zit je al op 122 euro. Dan nog eens 4,70 voor een mailtje, waardoor het kaartje eigenlijk opeens 126,70 kost. Dat is 9,20 euro extra aan service- en bezorgkosten terwijl er geen mens aan te pas is gekomen en een mailtje niks kost.
Jezus, ze verzinnen steeds nieuwere en slinksere manieren, dat je ook nog je eigen inkt moet bekostigen voor een mailtje van 4.70, om zo het kaartje van een concert waar je voor betaald hebt uit te kunnen printen, belachelijk

DIe mensen moeten ook geld verdienen, maar dit zijn belachelijk hoge prijzen voor iets wat steeds minder arbeidsintensief wordt dmv automatisering.
pi_41163931
quote:
Jij betaald maar 9% extra voor servicekosten / -bezorgkosten i.t.t. 25% van de TS.

Niet huilen dus...
pi_41164155
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:57 schreef Theodoric het volgende: Oh en als het concert onverhoopt afgelast wordt kan je fluiten naar je 4 euro.
Ik heb ergens gelezen dat wanneer er geen andere wijze (lees zonder deze 'serice'kosten ) het kaartje te verkrijgen is, je deze servicekosten ook terug moet krijgen. Het was dacht ik in de gids vd consumentenbond.
Geld verdienen met enquetes? Rewardingways
pi_41164262
Ook apart is dat de servicekosten hoger zijn als het kaartje duurder is (Althans bij ticketservice/Postkantoor). En het is ook vreemd dat de sevicekosten altijd per kaartje gaan, of je nou één of tien kaartjes koopt. Lekker makkelijk geld verdienen voor drie muisklikken en het kaartje uit de printer halen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:25:55 #10
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41164301
quote:

maar als ze je het toesturen in PDF, wat houdt een creativeling dan tegen om met acrobat de naam te veranderen of wat cijfertjes en gewoon nog een paar keer uit te printen? hoe controleren ze dat?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41164340
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:21 schreef primator het volgende:

[..]

Ik heb ergens gelezen dat wanneer er geen andere wijze (lees zonder deze 'serice'kosten ) het kaartje te verkrijgen is, je deze servicekosten ook terug moet krijgen. Het was dacht ik in de gids vd consumentenbond.
Op de achterkant van het kaartje staat altijd dat je de servicekosten niet terugkrijgt bij aflassing, maar als die mededeling onrechtmatig is moet ik volgende keer maar even gaan doorzeuren
pi_41164387
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

maar als ze je het toesturen in PDF, wat houdt een creativeling dan tegen om met acrobat de naam te veranderen of wat cijfertjes en gewoon nog een paar keer uit te printen? hoe controleren ze dat?
Inderdaad. En ik kan me ook erg slecht voorstellen dat je een concert binnenkomt als je aan komt zetten met een verfrommeld en slecht uigeknipt papiertje compleet met print-vlekken.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:31:28 #13
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41164480
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:27 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Op de achterkant van het kaartje staat altijd dat je de servicekosten niet terugkrijgt bij aflassing, maar als die mededeling onrechtmatig is moet ik volgende keer maar even gaan doorzeuren
jij hebt een contract met het verkooppunt en als hun leverancier faalt, moet je ook die kosten terug kunnen krijgen wegens wanprestatie ; sterker nog, een schadevergoeding is ook wettelijk geregeld als iets waar je dan recht op hebt.

maar om nou een advocaat voor zoiets in te zetten, aangezien je er met domme baliemedewerkers toch niet uitkomt ...
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:32:40 #14
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41164515
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:09 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Jezus, ze verzinnen steeds nieuwere en slinksere manieren, dat je ook nog je eigen inkt moet bekostigen voor een mailtje van 4.70, om zo het kaartje van een concert waar je voor betaald hebt uit te kunnen printen, belachelijk

DIe mensen moeten ook geld verdienen, maar dit zijn belachelijk hoge prijzen voor iets wat steeds minder arbeidsintensief wordt dmv automatisering.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:33:15 #15
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41164532
ik begrijp de ophef eigenlijk niet zo heel erg. als je het teveel vindt dan betaal je het niet. als er dan maar genoeg mensen zijn die geen kaartjes meer kopen stopt het vanzelf.
het is net zoals de benzineprijzen, nederlanders klagen veel maar blijven het kopen.
From feudal serf to spender.
pi_41164752
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:33 schreef S1nn3rz het volgende:
ik begrijp de ophef eigenlijk niet zo heel erg. als je het teveel vindt dan betaal je het niet. als er dan maar genoeg mensen zijn die geen kaartjes meer kopen stopt het vanzelf.
het is net zoals de benzineprijzen, nederlanders klagen veel maar blijven het kopen.
Daar is de klaagbaak voor. Ik wil wel naar mn concertjes blijven gaan. Kan echt niet zonder een goed optreden af en toe, maar deze servicekosten vind ik wel pure oplichterij. Klagen helpt
pi_41164805
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Daar is de klaagbaak ovor. Tja, ik wil wel naar mn concertjes blijven gaan. Kan echt niet zonder een goed optreden af en toe, maar deze servicekosten vind ik wel pure oplichterij. Klagen helpt
Je kunt ze ook vaak op het terrein kopen van een vriendelijke medelander. Bespaar je in ieder geval de servicekosten en beleef je nog spannende momenten aan de deur als blijkt dat je kaartje vals blijkt te zijn
pi_41164848
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:40 schreef Blame het volgende:

[..]

Je kunt ze ook vaak op het terrein kopen van een vriendelijke medelander. Bespaar je in ieder geval de servicekosten en beleef je nog spannende momenten aan de deur als blijkt dat je kaartje vals blijkt te zijn
Kijk, een goede tip, dank je wel!
pi_41164865
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:00 schreef MouseOver het volgende:
Als ik mijn kaartje online bestel en naar mijn mail adres laat sturen, komen die kosten er ook gewoon bij. Er komt volgens mij geen mens aan te pas.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
pi_41164930
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:31 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

jij hebt een contract met het verkooppunt en als hun leverancier faalt, moet je ook die kosten terug kunnen krijgen wegens wanprestatie ; sterker nog, een schadevergoeding is ook wettelijk geregeld als iets waar je dan recht op hebt.

maar om nou een advocaat voor zoiets in te zetten, aangezien je er met domme baliemedewerkers toch niet uitkomt ...
Misschien een idee om krachten te bundelen met een stuk of 100.000 concertbezoekers. Dan is de kans om tenminste break even te komen na een bodemprocedure toch wat groter!
pi_41164950
quote:

Wat is dat nu voor een vergelijking? De meeste hebben hun auto gewoon nodig voor hun werk. Het enige effect wat je krijgt wanneer je de auto een week laat staan uit protest is dat je je kan gaan aanmelden bij het CWI om een nieuwe baan te zoeken.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:48:13 #22
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41165049
mijn idee, bij sommige tenten komt er dan ook nog lidmaatsschap en garderobe bij

[ Bericht 4% gewijzigd door Aoristus op 25-08-2006 14:53:32 ]
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41165094
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:25 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

Barcode
die bij de poort wordt gecontroleerd.
pi_41165163
quote:
Nou ja volgens mij is het wettelijk verboden om een te hoge prijs te vragen voor een product als er geen alternatief voor bestaat.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:54:56 #25
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165251
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Wat is dat nu voor een vergelijking? De meeste hebben hun auto gewoon nodig voor hun werk. Het enige effect wat je krijgt wanneer je de auto een week laat staan uit protest is dat je je kan gaan aanmelden bij het CWI om een nieuwe baan te zoeken.
openbaar vervoer of de fiets is een prima oplossing lijkt me. en als de afstand te groot is dichter bij je werk gaan wonen. er zijn mogelijkheden zat, je moet alleen wel willen.
pi_41165323
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:54 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

openbaar vervoer of de fiets is een prima oplossing lijkt me. en als de afstand te groot is dichter bij je werk gaan wonen. er zijn mogelijkheden zat, je moet alleen wel willen.
Jij werkt zeker nog niet OV is voor mij geen oplossing, evenals de fiets. Dichterbij wonen ook niet gezien de hogere huurprijzen in de randstad. Daarbij heb ik de auto ook nodig om naar klanten e.d. te gaan, je reactie slaat dus nergens op
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:59:40 #27
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165373
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:57 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Jij werkt zeker nog niet OV is voor mij geen oplossing, evenals de fiets. Dichterbij wonen ook niet gezien de hogere huurprijzen in de hoofdstad. Daarbij heb ik de auto ook nodig om naar klanten e.d. te gaan, je reactie slaat dus nergens op
als jij een auto zakelijk gebruikt mag ik aannemen dat er een tankpasje bijzit en dat jij je dus helemaal niet druk hoeft te maken.
je kunt ook in een kring van 30km van je werk gaan wonen, daar zijn de prijzen lager en is het ov prima te doen.
pi_41165383
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:54 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Verhuizen voor je werk. En met de NS heb je doorgaans evenveel kosten tegen een lagere zekerheid van optijd aankomen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:01:44 #29
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165431
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:00 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Verhuizen voor je werk. En met de NS heb je doorgaans evenveel kosten tegen een lagere zekerheid van optijd aankomen.
kosten van ov dienen 100% vergoed te worden door een werkgever.
pi_41165446
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:59 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

als jij een auto zakelijk gebruikt mag ik aannemen dat er een tankpasje bijzit en dat jij je dus helemaal niet druk hoeft te maken.
je kunt ook in een kring van 30km van je werk gaan wonen, daar zijn de prijzen lager en is het ov prima te doen.
- Nee, krijg echter wel een gedeelte vergoed, maar lang niet alles.
- Kan, maar mijn werk is gewoon moeilijk bereikbaar met OV. Niet iedereen heeft een ideaal situatie die jij (zo graag) schetst, maatje.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:02:34 #31
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165455
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:00 schreef Theodoric het volgende:

[..]

dus als jij graag een baan zou willen waarbij de werkgever je verplicht binnen een straal van 40km te gaan wonen laat jij het schieten
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:04:13 #32
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165499
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:02 schreef BobbyB het volgende:

[..]

- Nee, krijg echter wel een gedeelte vergoed, maar lang niet alles.
- Kan, maar mijn werk is gewoon moeilijk bereikbaar met OV. Niet iedereen heeft een ideaal situatie die jij (zo graag) schetst, maatje.
dan zou ik toch maar eens met je wergever rond de tafel gaan zitten.
als je in de randstad woont is bijna niets moeilijk bereikbaar, anders neem je eerst het ov en pak je het laatste stuk de fiets. niets mis mee.
pi_41165500
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:02 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

dus als jij graag een baan zou willen waarbij de werkgever je verplicht binnen een straal van 40km te gaan wonen laat jij het schieten
Yep, keuze zat met mijn opleiding, maar we dwalen af, bovendien, waarom quote je 2 keer hetzelfde bericht?
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:05:01 #34
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165526
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:04 schreef Theodoric het volgende:

[..]

Yep, keuze zat met mijn opleiding, maar we dwalen af, bovendien, waarom quote je 2 keer hetzelfde bericht?
alleen in laaggeschoold werk is er keuze zat.
pi_41165556
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:01 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

kosten van ov dienen 100% vergoed te worden door een werkgever.
Dan nog de vraag of je op tijd aankomt. Verder de overvolle coupe's in spitstijd (of mag ik daar dan ook niet over zeiken en moet ik dan maar buiten spitstijd rijden? Geen optie.) daarbij komend: verhuizen voor je werk... dan blijf je aan de gang natuurlijk als je graag van baan wisselt, enig idee wat dat kost? Zowel qua geld als energie en tijd?
pi_41165602
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

alleen in laaggeschoold werk is er keuze zat.
Hoe kom jij tot die opmerkelijke conclusie, weinig kennis van de arbeidsmarkt zeker?

Met mijn technische HBO opleiding heb ik zat keuze
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:08:59 #37
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_41165613
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:06 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dan nog de vraag of je op tijd aankomt. Verder de overvolle coupe's in spitstijd (of mag ik daar dan ook niet over zeiken en moet ik dan maar buiten spitstijd rijden? Geen optie.) daarbij komend: verhuizen voor je werk... dan blijf je aan de gang natuurlijk als je graag van baan wisselt, enig idee wat dat kost? Zowel qua geld als energie en tijd?
vaak blijf je niet jobhoppen. maar als je inderdaad van jezelf weet dat je vaak een andere baan wilt moet je het inderdaad niet doen nee. maar dat lijkt me logisch.
ik hou zelf helemaal niet van het ov, zal het ook niet gebruiken. maar het lijkt me in de randstad een snelle manier van vervoer. en dat je niet altijd op tijd bent, tsjah dan neem je een trein eerder. om wat extra geld over te houden zul je wel wat over moeten hebben.
pi_41165724
Maar goed S1nn3rz, we weten dus dat jij niet klaagt als prijzen van benzine, brood, water etc stijgen, maar dat je het gewoon boycot. En als je het blijft kopen dan klaag je er ook niet over. Jouw feest
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:14:58 #39
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_41165766
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:28 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Inderdaad. En ik kan me ook erg slecht voorstellen dat je een concert binnenkomt als je aan komt zetten met een verfrommeld en slecht uigeknipt papiertje compleet met print-vlekken.
Je knipt niks uit, het is een A4. Reclame, naam en code. En die code, streepjescode en in cijfers eronder, wordt gescand bij de ingang. En reken maar dat je ermee binnen komt, het is me 8 dagen terug nog gelukt. Al heb ik het papier vrij netjes gehouden, maar dat lijkt me niet meer dan logisch, dat doe ik met gewone kaartjes (die tegenwoordig ook 9 van de 10 keer gescand worden en niet afgescheurd) ook.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_41165843
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:48 schreef Aoristus het volgende:
mijn idee, bij sommige tenten komt er dan ook nog lidmaatsschap en garderobe bij
Yep, weer 4 of 5 euro per persoon erbij, dus rond 10 euro voor serviceonzin en je jas mogen ophangen op een kaartje van in mijn geval 15 euro.
pi_41166615
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:14 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Je knipt niks uit, het is een A4. Reclame, naam en code. En die code, streepjescode en in cijfers eronder, wordt gescand bij de ingang. En reken maar dat je ermee binnen komt, het is me 8 dagen terug nog gelukt. Al heb ik het papier vrij netjes gehouden, maar dat lijkt me niet meer dan logisch, dat doe ik met gewone kaartjes (die tegenwoordig ook 9 van de 10 keer gescand worden en niet afgescheurd) ook.
Als die code maar goed en niet eerder gebruikt is. Tegenwoordig worden ze allemaal gescanned (tenminste, overal waar ik de laatste tijd ben geweest wel) terwijl vroeger dat inderdaad wel eens kon want toen keken ze daar niet echt na.

Ben ook een keer binnen gekomen toen de zijkant van het kaartje er perongeluk afgescheurd was (het stukje met de barcode) officieel is je kaartje dan niet geldig maar die meneer was zo aardig de code handmatig in te typen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')