abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:22:34 #1
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41155885

Vijf jaar is ze er niet meer. Tragisch kwam ze aan haar eind.

Het is vandaag (25 augustus 2006) precies vijf jaar geleden dat Aaliyah Dana Haughton door een vliegtuigongeluk omkwam. De toen 22 jarige zangeres en actrice was van de Bahamas op weg naar Miami toen het het vliegtuig waar zij met zeven anderen in zat neerstortte.

Ze had net de videoclip opgenomen voor haar single Rock The Boat. Het zou haar laatste single worden. Aaliyah's dood maakte heel wat los bij haar familie, haar vrienden en de muziekindustrie. Aaliyah werd geprezen om haar talent.

Al op haar 14e bracht Aaliyah's haar eerste album Age Ain't Nothing But A Number uit. R. Kelly nam de titel heel letterlijk, want het schijnt dat hij toen een relatie had met de tiener. Met het album bewees Aaliyah daarnaast ook, dat haar jonge leeftijd, succes niet in de weg hoeft te staan.

Andere successen volgden gauw. Haar tweede album One In A Million (1996) werd opgevolgd door Aaliyah (2001). Hierop stonden We Need a Resolution, More Than A Woman en haar allerlaatste single, die zij maakte toen ze in leven was; Rock The Boat.

Na haar dood verscheen namelijk ook nog de cd/dvd I Care For You met daarop 6 niet eerder uitgebrachte nummers. Zo stond daar de herdenkingssingle Miss You op. Collega sterren Missy Elliott, Lil' Kim, Toni Braxton, Jay Z, DMX en vele anderen wilden met deze track een eerbetoon geven aan Aaliyah. Natuurlijk stonden op I Care For You ook de megahits Are You That Somebody (uit de film Dr. Doolittle) en Try Again (de soundtrack van Romeo Must Die).

In Romeo Must Die maakte de zangeres haar debuut op het witte doek. Later speelde ze nog in Queen Of The Dammed. Zij had al aanbiedingen voor een rol in Matrix Reloaded and Revolutions. Helaas sloeg het noodlot toe en heeft ze de kans nooit gekregen om aan de opnames mee te doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gluckskafer op 25-08-2006 10:27:51 ]
pi_41155934
Jezus hoelang is ze al dood? get over it
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:28:25 #3
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41155986
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vandaag dus 5 jaar.
pi_41156009
Zoals ik al zei: get over it.
pi_41156121
dood mokkel, slotje

-edit- ze is nu 5 jaar dood, je hebt haar niet persoonlijk gekend, het is geen familie, move on.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_41156150
Idd, mag nu de volgende R&P hoer aan de beurt zijn?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_41156165
nee, ik stel voor algehele sloten voor dit soort terugkijk topics
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:38:54 #8
71048 Tokay
makes your day!
pi_41156227
Een linkje naar haar website... http://www.aaliyah.com/

Ik heb haar altijd een goede zangeres gevonden.
Niet zo ordinair als haar meeste R'nB-collega's, en in het bezit van een prachtige stem.

Miss You (hoe toepasselijk) vind ik een van haar mooiste nummers.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:40:00 #9
71048 Tokay
makes your day!
pi_41156251
Tjonge jonge, wat een agressieve reacties hier.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:44:54 #10
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41156391
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:40 schreef Tokay het volgende:
Tjonge jonge, wat een agressieve reacties hier.
Inderdaad. Ik dacht dat we hier in MUZ zitten.
Stelletje muziekbarbaren, ga ergens anders baggeren.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:45:13 #11
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_41156403
Na haar dood wordt ze helemaal verheerlijkt. Ik vind het gewoon een dertien-in-een-dozijn R&B 'artiest'.
When all else fails, you always have delusion.
pi_41156513
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:25 schreef OxygeneFRL het volgende:
je hebt wel gelijk vinnik, maar zeg jij dit ook op tijdenens de doden herdenking tegen mensen van niet joodse afkomst?

waar ik heen wil gaan is, dat je mensen lekker in hun waarde moet laten, je hoeft niet te reageren.......
Hoe is het verder?
pi_41156685
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:48 schreef Geniuz_Nerd het volgende:

[..]

je hebt wel gelijk vinnik, maar zeg jij dit ook op tijdenens de doden herdenking tegen mensen van niet joodse afkomst?

waar ik heen wil gaan is, dat je mensen lekker in hun waarde moet laten, je hoeft niet te reageren.......
ik vind wel een verschil zitten in de herdenking van miljoenen die slachtoffer zijn geworden van één van de zwartste pagina's uit de geschiedenis en het jaarlijks oprakelen van de dood van een zangeres die absoluut niets heeft betekent in de muziekwereld. Mooie stem, zeker, maar niet van betekenis geweest.
pi_41156801
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:53 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

ik vind wel een verschil zitten in de herdenking van miljoenen die slachtoffer zijn geworden van één van de zwartste pagina's uit de geschiedenis en het jaarlijks oprakelen van de dood van een zangeres die absoluut niets heeft betekent in de muziekwereld. Mooie stem, zeker, maar niet van betekenis geweest.
voor jou heeft ze niets betekent maar voor de TS blijkbaar wel en dat is mijn bedoeling
dus vind ik het onnodig dat iemand gaat zeiken over iemand anders zijn "verdriet".
Hoe is het verder?
pi_41156936
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:57 schreef Geniuz_Nerd het volgende:

[..]

voor jou heeft ze niets betekent maar voor de TS blijkbaar wel en dat is mijn bedoeling
dus vind ik het onnodig dat iemand gaat zeiken over iemand anders zijn "verdriet".
ik vind het onnodig om 5 jaar na de dood van een persoon die je niet hebt gekend, die geen rol van betekenis heeft gespeeld in de wereld, geen radicale verandering in de muziek heeft gebracht, nog "verdrietig" te zijn.

Bovendien is dit een forum en mag iedereen zijn mening spuien. Als je niet op de mening van anderen zit te wachten, hou het dan voor je.
pi_41157037
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:38 schreef Tokay het volgende:

Ik heb haar altijd een goede zangeres gevonden.
Niet zo ordinair als haar meeste R'nB-collega's, en in het bezit van een prachtige stem.

Miss You (hoe toepasselijk) vind ik een van haar mooiste nummers.
Dit zou mijn reactie kunnen zijn .

Ik vind Miss You ook een van haar mooiste nummers. Dit is ook haar laatste nummer, toch?
Ik kan me de clip nog wel herinneren, waar al haar vrienden/collega's playbacken.

Ik vind het wel jammer, want haar laatste nummers vond ik echt lekker klinken, dus ik had eigenlijk wel veel van haar verwacht . Zonde, zonde, zonde, Jammer.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:24:13 #17
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_41159669
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:06 schreef ijsmeis het volgende:
ik had eigenlijk wel veel van haar verwacht . Zonde, zonde, zonde, Jammer.
Dat was wel de algemene verwachting, dat ze een enorm potentieel had. Jammer dat dat nooit meer duidelijk zal worden
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:26:55 #18
71048 Tokay
makes your day!
pi_41159777
Ik denk aan een samenwerking met Pharrell Williams, bijvoorbeeld.
Too bad...
pi_41159863
Aaliyah

Staan ook nog veel leuke filmpjes en live optredens op youtube
know'm sayin?
word? word.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:44:24 #20
151036 Gluckskafer
How would it be?
pi_41160395
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:06 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Dit zou mijn reactie kunnen zijn .

Ik vind Miss You ook een van haar mooiste nummers. Dit is ook haar laatste nummer, toch?
Ik kan me de clip nog wel herinneren, waar al haar vrienden/collega's playbacken.

Ik vind het wel jammer, want haar laatste nummers vond ik echt lekker klinken, dus ik had eigenlijk wel veel van haar verwacht . Zonde, zonde, zonde, Jammer.
Dat is idd een prachtig nummer
pi_41160794
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:35 schreef HeatWave het volgende:
Idd, mag nu de volgende R&P hoer aan de beurt zijn?
Ahh, fijn, die modjes
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_41160882
misschien niet toepasselijk, maar wel zo lollig: ik heb me eens een installatie van 750 watt opgeblazen in de auto, met een nummer van haar en Timbaland waar je het godganzelijke liedje een baby hoort lallen. 4 tweeweg, 2 tweeters, 2 drieweg en een woofer en twee versterkers naar de kloten.... De eertse basslag zat waarschijnlijk een piek in waardoor het een beetje mis ging in mijn condensator die in de kofferruimte hing.....
In The Presence Of Enemies!
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 12:58:39 #23
154950 Henny_Huisman
Mr. Surprise himself!
pi_41160887
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:34 schreef SocialDisorder het volgende:
dood mokkel, slotje

-edit- ze is nu 5 jaar dood, je hebt haar niet persoonlijk gekend, het is geen familie, move on.
Ga je mond spoelen
De enige echte beste zangeres is toch wel Aaliyah

Too young, too soon
Moge zij rusten in vrede
Surprise Surprise!!! Het onverwachte is de mooiste prijs.
De verrassing brengt u zomaar van de wijs, pas op. Surprise Surprise!!!
pi_41161731
Ik vond haar zeker geen dertien in een dozijn R&B-mokkeltje. Die had naar mijn idee ook wel een aardig potentieel, ondanks dat het met haar zangkwaliteiten wel meeviel.
pi_41161944
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 12:58 schreef Ibanez het volgende:
misschien niet toepasselijk, maar wel zo lollig: ik heb me eens een installatie van 750 watt opgeblazen in de auto, met een nummer van haar en Timbaland waar je het godganzelijke liedje een baby hoort lallen. 4 tweeweg, 2 tweeters, 2 drieweg en een woofer en twee versterkers naar de kloten.... De eertse basslag zat waarschijnlijk een piek in waardoor het een beetje mis ging in mijn condensator die in de kofferruimte hing.....

Are You That Somebody is dat trouwens
know'm sayin?
word? word.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')