abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 23:55:49 #1
126305 ThinkTank
account opgedoekt
pi_41147909
Israël heeft twee Duitse Dolphin duikboten gekocht. Deze duikboten kunnen van nucleaire wapens voorzien worden. Ze dragen een prijskaartje van 1.3 miljard dollar, en Duitsland betaalt één derde ervan.
quote:
JERUSALEM - With the purchase of two more German-made Dolphin submarines capable of carrying nuclear warheads, military experts say Israel is sending a clear message to Iran that it can strike back if attacked by nuclear weapons.

The purchases come at a time when Iran is refusing to bow to growing Western demands to halt its nuclear program, and after Iranian President Mahmoud Ahmadinejad has called for Israel to be "wiped off the map."

The new submarines, built at a cost of $1.3 billion with Germany footing one-third of the bill, have propulsion systems that allow them to remain submerged for longer periods of time than the three nuclear-capable submarines already in Israel's fleet, the Jerusalem Post reported.

The latest submarines not only would be able to carry out a first strike should Israel choose to do so, but they also would provide Israel with crucial second-strike capabilities, said Paul Beaver, a London-based independent defense analyst.

Israel is already believed to have that ability in the form of the Jericho-1 and Jericho-2 nuclear-capable ballistic missiles, which are buried so far underground they would survive a nuclear strike, he said.

"The Iranians would be very foolish if they attacked Israel," Beaver said.

German officials have said the contract for the new submarines was signed on July 6, and the Jerusalem Post reported this week the subs will be operational shortly.
[..]
The Dolphin submarine could be one of the best deterrents, Beaver said. The technology on the submarines makes them undetectable and gives them defensive capabilities in the case of attack, he said.
[..]
In Germany, members of two opposition parties criticized the deal. Winfried Nachtwei, national security spokesman for the Greens, said the decision was wrong because Germany had obtained no guarantee the submarines would not be used to carry nuclear weapons.

"This red line should not be crossed," Nachtwei was quoted as saying by the taz newspaper. "Otherwise it is a complete renunciation of Germany's policy of non-proliferation."
[..]
"They (Iran) have a belligerent leadership and that's why Israel is prudent in ensuring that it has that deterrent capability," Beaver said. "What they (the submarines) are is a very good insurance policy."
Maakt het westen zich hier niet ongeloofwaardig mee? Wat weerhoudt Rusland of China ervan om duikboten of lange-afstandsraketten aan Iran te verkopen? Schept dit geen precedent?
En waarom betalen de Duitsers hiervoor?
http://news.yahoo.com/s/a(...)srael_deterring_iran
Te veel onzin gepost. Tijd voor een schone lei.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:04:17 #2
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_41148150
Het is gewoon weer opnieuw hetzelfde gelazer, een soort van koude oorlog tussen Israël en Iran, zij hebben die les blijkbaar nog niet geleerd en moeten daar nog doorheen.

Laat die kinderen lekker spelen, dat heet ontwikkeling.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_41148883
Ach als die leider van Iran zijn woord wil houden heeft israel wel een probleem. En aangezien Iran de "grote oorlog" wil vervroegen omdat ze dan sneller bij het "einde van de wereld" komen en daarna wordt alles goed voor hun...

Dusja, dachten ze daar in Iran, waarom nog 2000 jaar wachten totdat het einde van de wereld er is en alles goed wordt. In het "boek" staat geschreven dat er voor de eind tijd vreselijke oorlogen zullen zijn, dus laten we er zelf eentje beginnen, dan versnellen we het proces wat...

en ja, dit heeft 1 of andere iranese leider letterlijk gezegd...
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_41148887
Israël is natuurlijk in geen enkel opzicht te vergelijken met Iran. Rusland en China trekken zich sowieso weinig van het westen aan.
pi_41149169
dit slaat nergens op

Welke land durft een land duikboten te geven met als doel mass burgers uit te moorden

Gelukkig sponsert Rusland Iran.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Donald Duck held vrijdag 25 augustus 2006 @ 00:43:31 #6
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_41149295
Gewoon zelfbehoud. Als Israel zelf getroffen wordt door een aanval en de raketinstallaties kunnen niet meer gebruikt worden, dan kunnen de onderzeeërs altijd nog terugslaan.
daarom heeft amerika ook altijd een bewapende vloot van onderzeeërs paraat.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 01:47:27 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41150808
als deze duikboten geschikt zijn om kernwapens af te schieten dan zijn die van ons dat ook
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_41151618
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 00:37 schreef Meki het volgende:
dit slaat nergens op

Welke land durft een land duikboten te geven met als doel mass burgers uit te moorden

wat een gelul
pi_41151683
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 01:47 schreef sp3c het volgende:
als deze duikboten geschikt zijn om kernwapens af te schieten dan zijn die van ons dat ook
Die van ons zijn dat ook niet, ze kunnen enkel torpedo's afschieten en hebben geen systeem aan boord waarmee raketten afgevuurd kunnen worden. De enige mogenlijkheid zou het ontwikkelen van nucliare torpedo's en het geschik maken van de torpedobuizen voor deze dingen zijn. Vervolgens heb je daar dan niks aan omdat horizontaal afgevuurde torpedo's niet goed boven hert water zijn te krijgen om doelen te raken.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 03:00:48 #10
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41152083
ja tube launched harpoons, die schiet je vanuit de torpedobuis af, die zitten dan in een soort tonnetje en als hij dan aan de oppervlakte (of er dichtbij, ik weet het fijne er ook niet van) dan schiet hij zichzelf af, maar daar zit geen kernkop op

nu wordt er hevig gespeculeerd dat Israel hevig gespeculeerd dat Israel zijn Harpoons heeft gemodificeerd om toch een kleine kernkop te kunnen dragen (of de eigen Popeye raketten) maar ik hecht daar toch niet zo heel veel waarde aan

eerst zien dan geloven zou ik haast zeggen maar dat is misschien wat cru
pi_41152194
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:00 schreef sp3c het volgende:
ja tube launched harpoons, die schiet je vanuit de torpedobuis af, die zitten dan in een soort tonnetje en als hij dan aan de oppervlakte (of er dichtbij, ik weet het fijne er ook niet van) dan schiet hij zichzelf af, maar daar zit geen kernkop op

nu wordt er hevig gespeculeerd dat Israel hevig gespeculeerd dat Israel zijn Harpoons heeft gemodificeerd om toch een kleine kernkop te kunnen dragen (of de eigen Popeye raketten) maar ik hecht daar toch niet zo heel veel waarde aan

eerst zien dan geloven zou ik haast zeggen maar dat is misschien wat cru
Die dingen worden, voor zo ver ik weet, nog altijd vanuit een verticale en niet vanuit een horizontale laceerbuis afgeschoten, de duitse duikboten hebben alleen horizontale lanceebuizen.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 04:12:39 #12
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41152782
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:55 schreef ThinkTank het volgende:
Maakt het westen zich hier niet ongeloofwaardig mee? Wat weerhoudt Rusland of China ervan om duikboten of lange-afstandsraketten aan Iran te verkopen? Schept dit geen precedent?
Koude oorlog MAD is misschien geen gek idee voor het midden Oosten..
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 23:55 schreef ThinkTank het volgende:En waarom betalen de Duitsers hiervoor?
Simpel; de Duitsers bouwen de schepen. Dat is een miljardeninvestering in de Duitse scheepsvaartsector (die het vast erg zwaar heeft). Dit zorgt dus voor banen. Die banen krijgen salaris, dat salaris wordt, na belasting, ook weer uitgegeven in Duitse winkels waar ook weer mensen werken. De spullen uit de winkels komen uit fabrieken waar ook weer mensen werken die salaris krijgen...
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 03:09 schreef Pony-Lover het volgende:
Die dingen worden, voor zo ver ik weet, nog altijd vanuit een verticale en niet vanuit een horizontale laceerbuis afgeschoten, de duitse duikboten hebben alleen horizontale lanceebuizen.
Je leeft in de jaren 70, net als de Los Angeles-klasse. Dit zijn de jaren 0.

Overigens is er ook nog wel een verschil tussen een ICBM-raket die tienduizend kilometers moet vliegen en een raket die gemaakt is voor een doel relatief dichtbij.

[ Bericht 26% gewijzigd door Napalm op 25-08-2006 04:21:49 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_41155893
Daarom heeft Iran ook het volste recht om kernwapens te ontwikkelen mocht het ooit tot die beslissing komen.
pi_41155982
Wie dreigt moet schieten!

Het wordt hoogtijd dat wij Nederlanders kernwapens gaan regelen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:29:23 #15
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41156005
Ze hadden toch al twee Dolfijn boten
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:38:29 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41156217
ja 3
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:38:59 #17
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_41156230
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:38 schreef sp3c het volgende:
ja 3
Waren die al niet geschikt voor delivery??
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:48:46 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41156514
even geschikt als onze onderzeeboten
pi_41158909
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 02:37 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Die van ons zijn dat ook niet, ze kunnen enkel torpedo's afschieten en hebben geen systeem aan boord waarmee raketten afgevuurd kunnen worden. De enige mogenlijkheid zou het ontwikkelen van nucliare torpedo's en het geschik maken van de torpedobuizen voor deze dingen zijn. Vervolgens heb je daar dan niks aan omdat horizontaal afgevuurde torpedo's niet goed boven hert water zijn te krijgen om doelen te raken.
Op zich zijn er nucleaire torpedo's als tactische nucleaire wapens maar die zijn alleen geschikt tegen andere subs of tegen een vloot oppervlakteschepen en niet om landdoelen te treffen.
pi_41158998
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 00:37 schreef Meki het volgende:
dit slaat nergens op

Meki, waar ben jij gehersenspoelt?
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_41160973
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:28 schreef JohnDope het volgende:
Wie dreigt moet schieten!

Het wordt hoogtijd dat wij Nederlanders kernwapens gaan regelen.
ik weet niet waarom je daarop blijft hameren mocht het nodig zijn dan hebben we binnen een week onze eigen kernraketten
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41161027
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 10:48 schreef sp3c het volgende:
even geschikt als onze onderzeeboten
idd ik bedoel als we het willen.

(worden de subs trouwens omgebouwd als we tomahawks krijgen ? )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41163700
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

nee
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:28:38 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_41164396
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

idd ik bedoel als we het willen.
als we het willen dan betwijfel ik het nog, een harpoon is nu eenmaal geen kernraket
quote:
nee

maar ik hoorde een tijd geleden wel dat er rond 2007 een upgrade aan zit te komen (samen met de Israeli's btw), ik weet niet wat daar nog van over is maar er hebben iig wel Nederlandse en Israelische militairen over om de tafel gezeten.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 14:34:20 #25
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_41164570
De kruisraketten kwamen toch op de oppervlakteschepen en niet op de subs?
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 14:28 schreef sp3c het volgende:

[..]
Is dit publieke info?
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')