Oh en ik vergat Frans EN Duits 2quote:Op zondag 17 september 2006 18:11 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Woooow![]()
Nu zal ik je maar meteen gaan aanbidden.![]()
![]()
Aardrijkskundequote:Op zondag 17 september 2006 18:09 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Maar ik doe er ook Aardrijkskunde en M&O bij![]()
Wow nee, nu ben je helemaal geweldig!quote:Op zondag 17 september 2006 18:12 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Oh en ik vergat Frans EN Duits 2
Kniel voor me, smerige worm![]()
Open er een topic overquote:Op zondag 17 september 2006 18:13 schreef PsyCha het volgende:
ik doe mee. Ik wil ook Sandstorm als doelwit erbij graag!
Dat wist ik al langquote:Op zondag 17 september 2006 18:13 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Wow nee, nu ben je helemaal geweldig!
Ooooh wacht nu zie ik dat ik het tegen iemand van 15 hebquote:Op zondag 17 september 2006 18:15 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Dat weet ik ja, zo arrogant ben je wel.
Ik ben tenminste nog niet blijven zittenquote:Op zondag 17 september 2006 18:17 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ooooh wacht nu zie ik dat ik het tegen iemand van 15 heb![]()
![]()
![]()
Zorg jij er eerst maar eens voor dat je in 6 vwo komt![]()
![]()
Zou je ook op mijn post kunnen reageren, of is de inhoud daarvan te confronterend?quote:Op zondag 17 september 2006 18:17 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ooooh wacht nu zie ik dat ik het tegen iemand van 15 heb![]()
![]()
![]()
Zorg jij er eerst maar eens voor dat je in 6 vwo komt![]()
![]()
Pak ze er eens bij, ik ben benieuwdquote:Op zondag 17 september 2006 18:20 schreef Met-Yvana het volgende:
Och jij bent wel zo dom. Aardrijkskunde makkelijk? Zal ik de examenthema's er eens bij pakken? Loser, rot toch op man met je goedkopige N-profiel, ga fijn de ICT in met je vetrollen, sluit je op in een hok met alle andere systeembeheerders , ben ik van je af![]()
quote:Op zondag 17 september 2006 18:20 schreef Met-Yvana het volgende:
Och jij bent wel zo dom. Aardrijkskunde makkelijk? Zal ik de examenthema's er eens bij pakken? Loser, rot toch op man met je goedkopige N-profiel, ga fijn de ICT in met je vetrollen, sluit je op in een hok met alle andere systeembeheerders , ben ik van je af![]()
Verzachtende omstandighedenquote:Op zondag 17 september 2006 18:18 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Ik ben tenminste nog niet blijven zitten
Ik zal maar niet naar de omstandigheden vragen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:22 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Verzachtende omstandigheden. En dat jaar heeft me veel goed gedaan, ik ontpopte me van een beeldschoon, maar saai muisje tot wat ik nu ben
![]()
Nou ik zei dat aardrijkskunde makkelijk is, en dat is natuurlijk ook zo. Net als alle M-profiel vakken.quote:Op zondag 17 september 2006 18:22 schreef keepwalking het volgende:
[..]
Zei ik dat aardrijkskunde makkelijk was?
Waar haal je het vandaan dat ik vetrollen heb?
Wie zegt dat ik de ICT in wil?
Vandaar.quote:Op zondag 17 september 2006 18:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou ik zei dat aardrijkskunde makkelijk is, en dat is natuurlijk ook zo. Net als alle M-profiel vakken.
Deal, ik heb alleen domein B bij de hand, politiek en ruimte. Actieve aarde moet ik nog krijgen, maar alvast een voorproefje:quote:Op zondag 17 september 2006 18:20 schreef LedZep het volgende:
[..]
Pak ze er eens bij, ik ben benieuwd.
a.k.a. slap ouwehoerenquote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Deal, ik heb alleen domein B bij de hand, politiek en ruimte. Actieve aarde moet ik nog krijgen, maar alvast een voorproefje:
Subdomein: Regionaal bewustzijn en politiek-ruimtelijke organisatie
De kandidaat kan
-Territoriale conflicten in niet-westerse gebieden analyseren en daarbij een relatie leggen met het spanningsveld tussen het regionale bewustzijn van de betrokkenen en de politiek-ruimtelijke organisatie van de betreffende gebieden.
- Aangeven hoe regionaal bewustzijn ontstaat en in stand wordt gehouden.
Hij betrekt daarbij
de begrippen identiteit, exclusiviteit en afgrensbaarheid
sociaal-culturele, politieke en economische factoren
Dit is maar een klein stukje, het is een heel A4-tje wat ik niet ga overtypen![]()
Voor bagatelliseren geef ik je een dikke 10 hoor, zo kun je alles wel afdoen als slap ouwehoeren.quote:Op zondag 17 september 2006 18:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
a.k.a. slap ouwehoeren
a.k.a. slap ouwehoeren
Goh het is nog erger dan economie zeg, daar moet je tenminste slap ouwehoeren in combinatie met sommetjes maken. Pfoe.
Het gehele C&M profiel kan je inderdaad wel afdoen als slap ouwehoeren ja, geef ik je toch nog ergens gelijk inquote:Op zondag 17 september 2006 18:31 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Voor bagatelliseren geef ik je een dikke 10 hoor, zo kun je alles wel afdoen als slap ouwehoeren.![]()
Je kan echt niet zomaar een dom verhaal opschrijven, je moet alles op feiten baseren. De M-vakken vragen een flinke dosis analytisch vermogen, en je moet goed kunnen formuleren.quote:Op zondag 17 september 2006 18:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het gehele C&M profiel kan je inderdaad wel afdoen als slap ouwehoeren ja, geef ik je toch nog ergens gelijk in![]()
Hoe meer je opschrijft hoe geloofwaardiger het klinkt. Hoe meer moeilijk taalgebruik hoe geloofwaardiger het klinkt (daar ben jij een goed voorbeeld van). 'Goed formuleren' is in deze context synoniem aan 'veel zinnen'. Analytisch vermogen? Sure, bij geschiedenis staat alles letterlijk in bronnen en voor Frans en Duits volstaat het stampen van idioom en grammatica.quote:Op zondag 17 september 2006 18:34 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je kan echt niet zomaar een dom verhaal opschrijven, je moet alles op feiten baseren. De M-vakken vragen een flinke dosis analytisch vermogen, en je moet goed kunnen formuleren.
Je weet zelf toch dat dit onzin is hoop ik....quote:Op zondag 17 september 2006 18:38 schreef LedZep het volgende:
[..]
Hoe meer je opschrijft hoe geloofwaardiger het klinkt. Hoe meer moeilijk taalgebruik hoe geloofwaardiger het klinkt (daar ben jij een goed voorbeeld van). 'Goed formuleren' is in deze context synoniem aan 'veel zinnen'. Analytisch vermogen? Sure, bij geschiedenis staat alles letterlijk in bronnen en voor Frans en Duits volstaat het stampen van idioom en grammatica.
Heb je in je wiskunde A1 überhaupt iets van wiskundige bewijsvoering meegekregen? Nee, denk het niet. Abstract denken leer jij door Franse en Duitse spreekwoorden uit je hoofd te leren.
Bij GS hoef je helemaal niets uit je hoofd te kennenquote:Op zondag 17 september 2006 18:42 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je weet zelf toch dat dit onzin is hoop ik....![]()
Je kunt niet zomaar lappen tekst gaan neerpennen met de hoop van ,, het lijkt nu wel goed". Soms moet je kort en bondig zijn. Des te groter je antwoord is , des te groter de kans dat er fouten in staan. Bronnen bij GS? Dat is misschien een deeltje van het examen. Je moet ook de tijdbalk uit je hoofd kennen, met de periodes en de belangrijke stromingen daarin. Bij Frans en Duits gaat het ook niet alleen om idioom en grammatica, maar ook om leesvaardigheid, schrijfvaardigheid , luistervaardigheid en spreekvaardigheid. Dus![]()
Ik heb m'n VWO Ak examen overigens makkelijk gehaald met een brak hoofd na een avond stappen.. Kep die 3 verdomde boeken niet eens los gehad.quote:Op zondag 17 september 2006 18:20 schreef Met-Yvana het volgende:
Ohja? en hoe weet je dan een bron in die periode/situatie te interpreteren als je niet weet wat er aan de hand was in die tijd?quote:Op zondag 17 september 2006 18:45 schreef LedZep het volgende:
[..]
Bij GS hoef je helemaal niets uit je hoofd te kennen. Het gaat er bij GS om dat je verschillende bronnen interpreteert om tot een beeld uit de betreffende periode/ situatie te komen.
Dat kan je nu wel zeggen over Frans en Duits, maar als je de grammatica kent (uit je hoofd leren) en de basiswoorden kent (uit je hoofd leren), en desnoods (voor de zwakkere zielen) een lesje uitspraak neemt ben je klaar.
Ik heb er steeds meer lol in btw.
whehe die boeken heb ik ook gehad. AK was de makkelijkste vak ooit. Op CKV na dan.quote:Op zondag 17 september 2006 18:27 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Deal, ik heb alleen domein B bij de hand, politiek en ruimte. Actieve aarde moet ik nog krijgen, maar alvast een voorproefje:
Dat kan niet, aangezien het thema ieder jaar verandertquote:Op zondag 17 september 2006 18:49 schreef PsyCha het volgende:
[..]
whehe die boeken heb ik ook gehad. AK was de makkelijkste vak ooit. Op CKV na dan.![]()
Nou meestal bevat een bron informatiequote:Op zondag 17 september 2006 18:47 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ohja? en hoe weet je dan een bron in die periode/situatie te interpreteren als je niet weet wat er aan de hand was in die tijd?
En Frans en Duits is niet zo gemakkelijk als jij hetnu laat lijken, er komt echt wel meer bij kijken, domme leek![]()
whatever, maar zo heette mijn boekjes van AK ook. Politiek en ruimte ging over Isreal en palestina en de rest weet ik niet want ik heb er verder niks mee gedaan.quote:Op zondag 17 september 2006 18:50 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Dat kan niet, aangezien het thema ieder jaar verandert![]()
![]()
Niet over alles wat er in die tijd speeldequote:Op zondag 17 september 2006 18:50 schreef LedZep het volgende:
[..]
Nou meestal bevat een bron informatie
Als het niet in bronnen vermeld staat kunnen we ook niet weten dat het gebeurd is, dus je redenatie is weer dramatisch. Alles komt uit bronnen.quote:Op zondag 17 september 2006 18:52 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Niet over alles wat er in die tijd speelde![]()
Gebruik wat binnen handbereik isquote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef zoalshetis het volgende:
wat zijn eigenlijk de wapenfeiten van de ploeg? voordat ik me aansluit.
dat zijn wapens, wat zijn de wapenfeiten>quote:
alles is toegestaanquote:Op zondag 17 september 2006 18:56 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat zijn wapens, wat zijn de wapenfeiten>
Ugh...moet ik dan alles voorkauwenquote:Op zondag 17 september 2006 18:54 schreef LedZep het volgende:
[..]
Als het niet in bronnen vermeld staat kunnen we ook niet weten dat het gebeurd is, dus je redenatie is weer dramatisch. Alles komt uit bronnen.
..ik geloof je....meteenquote:Op zondag 17 september 2006 18:58 schreef Ixnay het volgende:
Ik wilde op de middelbare school AK als keuzevak, dat ging toen niet met NT.
Nu heb ik Ruimtelijke Ordening en Planologie als keuzevak in mijn vervolgopleiding. Krijg je de hele AK van Atheneum in 2 weken zo ongeveer..
Ik heb nooit gezegd dat je geen voorkennis nodig hebt. Ik heb gezegd dat je niks uit je hoofd moet leren. Beetje wat lezen enzoquote:Op zondag 17 september 2006 18:57 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ugh...moet ik dan alles voorkauwen![]()
als je op het examen bij een opgave een bron ( of een reeks bronnen ) moet verklaren, gaat dat meestal over 1, 2 of zelfs 3 bronnen. Jij denkt dat je daar alles uit kan halen, maar het is gewoon niet zo dat je zonder voorkennis voor je GS kunt slagen. Dat zegt zelfs mijn docent....
wa·pen·feit (het ~)quote:
Het zou me niets verbazen. Bij een wiskunde studie wordt in de eerste 2 weken ALLE B1,2 stof behandeld, zonder grafische rekenmachine, volledig algebraïsch. Alsof AK dan nog iets voorsteltquote:
zoveel mogelijk verwonden.quote:Op zondag 17 september 2006 19:01 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
wa·pen·feit (het ~)
1 krijgsverrichting
2 belangrijke daad of verrichting
Och ik kan me niet voorstellen dat iets waar ik 6 jaar over doe in 2 weken allemaal gegeven kan worden.quote:Op zondag 17 september 2006 19:01 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het zou me niets verbazen. Bij een wiskunde studie wordt in de eerste 2 weken ALLE B1,2 stof behandeld, zonder grafische rekenmachine, volledig algebraïsch. Alsof AK dan nog iets voorstelt.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |