Na 'n maand????quote:Op maandag 27 november 2006 16:54 schreef Troel het volgende:
Ja, maar laat dat nou juist hetgene zijn waarvoor ik aan de pil was. Dat heb ik ook aangegeven bij de huisarts.
Nouja, na een maand valt er natuurlijk nog niet veel van te zeggen, maar als het volgende keer ook zo is, dan maar wat anders proberen hoor. Maar geen spiraal in mijn lijf!
ik heb nooit problemen om een tampon en ring samen in te hebben, mocht t nodig zijnquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:23 schreef SpaceCowgirl het volgende:
Nouja, wij vrouwen zijn wel gewend aan bloederige tafrelen toch?Maar met ook nog een tampon erbij is het inderdaad niet bepaald fijn, ik kan dan even niet normaal lopen. Gelukkig ben ik na 1 dag ring niet meer ongesteld.
Ik zou het inderdaad nog een maandje aankijken. Na de eerste maand wilde ik er ook mee stoppen, maar uiteindelijk is het toch allemaal goed gekomen.
of een groot gat, waarin veel pastquote:Op dinsdag 28 november 2006 20:01 schreef Pearly het volgende:
jaaaaaaaaaaaaa heeee Ynske !!
jij bent een geoefend nuva gebruikster!!
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.quote:Op vrijdag 8 december 2006 22:51 schreef Pearly het volgende:
Na 4 weken gaat de ene eruit en de volgende er meteen in.
Er zitten genoeg hormonen in de ring voor 4 weken. Als je de bijsluiter doorpluist kan je het ook ergens vinden. Ik houd 'm ook altijd 4 weken in, dan nog één 4 weken en dan een weekje niets. En eigenlijk alleen om financiele redenen..quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":quote:Op zaterdag 9 december 2006 11:17 schreef Sade het volgende:
[..]
Correct me if I'm wrong, maar de ring werkt toch maar 3 weken? Ik begreep dat als je wilt doorringen hetzelfde principe geldt als de pil: Je gebruikt hem 3 weken en dan krijg je de stopweek. Wanneer je die wilt overslaan moet je na 3 weken meteen een nieuwe in doen.
Nee hoor... dat is helemaal niet goedkoper... dan zit je tussendoor met een week dat je maandverband of tampons nodig hebt. En die krijg jij voor niks bij de drogist dan??quote:Op zondag 10 december 2006 00:25 schreef Zweefvliegje het volgende:
Het is goedkoper om hem 4 weken in, 1 week uit, 4 weken in, 1 week uit.. dan heb je 10 weken met 2 ringen.
Bij 8 weken in en 1 week uit heb je 9 weken in totaal
Verder is het officieel toch de bedoeling dat je hem 3 weken gebruikt en dan een stopweek neemt?
Morgen neem ik mijn laatste pil, dan ga ik een weekje niks en dan begin ik voor het eerst met de nuvaring. Ben erg benieuwd!
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenquote:Op zondag 10 december 2006 03:32 schreef Sade het volgende:
Hmmmz, dan ga ik daar dan maar vanuit. Blijkbaar hebben sommigen daar goede ervaringen mee.
Maar ik doe maar liever zoals het me is verteld door huisarts en apotheker, want het mag dan wat duurder zijn, een kind vind ik persoonlijk duurder![]()
Hehe, wat dat betreft ben ik een type die gewoon erg 'braaf' doet wat de huisarts zegt.quote:Op zondag 10 december 2006 10:44 schreef Pearly het volgende:
Sade ..... ik adviseer jou om eerst gewoon maar eens rustig aan op zijn hollands te beginnenEven wat vertrouwen in die ring op gaan bouwen.
Je kan over een maand of 3 á 4 als je wat verder bent in het gebruik met de ring altijd nog gaan expirimenteren met de tijden dat je hem in laat of eruit haalt. Ga eerst maar eens kijken of ie je bevalt enzo.
Je doet niks fout!! Je denkt er nóg te veel bij na .....quote:Op woensdag 27 december 2006 20:06 schreef Zweefvliegje het volgende:
Wat zijn jullie ervaringen met de Nuvaring en seks?
Mijn ervaring is dat het niet echt lukt en dat ik daardoor de ring uit moet doen.
Nou, dat vind ik wat veel van het goede dus ik denk dat ik maar weer overstap op de pil nadat ik deze ring 3 weken in heb.
Doe ik soms iets fout?
Same to me. Absoluut.quote:Op woensdag 27 december 2006 21:06 schreef Troel het volgende:
Ik moet zeggen dat ik meer sympathie heb gekregen de laatste tijd voor de Nuvaring.
Ik heb hem iets minder dan een jaar gebruikt. Er waren teveel ongemakken om het nóg langer te proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:08 schreef Pearly het volgende:
ik vraag me dan altijd af hoe lang hebben vrouwen die problemen hebben de nuvaring geprobeerd.
Er kan in de eerste 2 á 3 maanden best iets voor komen wat vervelend is maar uiteindelijk verdwijnt de pijn of het ongemak omdat je lichaam er aan moet wennen. Dat gebeurd 99 van de 100 x bij vrouwen die nuvaring gebruiken.
Helaas haken er te veel al vroegtijdig af.
quote:Op vrijdag 5 januari 2007 11:21 schreef zoeperzazke het volgende:
goedzo ynske!
Pearly, ik kreeg in de eerste maand een schimmelinfectie en ik heb toen nog 3 weken met behoorlijk wat ongemakken gelopen. Ik ben toch stug doorgegaan en draag hem nu alweer anderhalf jaar met plezier! (zo, ik kan zo in een reclame)
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg onhandig is!quote:Op zondag 14 januari 2007 13:32 schreef warrel het volgende:
Hmm, je kan toch gewoon even naar de dokter bellen voor een receptje. Zij weten dat je m al gebruikt heb, dus dat zal toch niet zo'n probleem zijn? En dan kan je de ringen zo weer ophalen.
Misschien kun je 'm bellen, dat -ie het faxt naar je apotheek. Moet je wel de fax ed van je apo weten.quote:Op zondag 14 januari 2007 14:10 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Heb mn huisarts nog in brabant en woon nu in utrecht, super drukke week op de studie dus vandaar dat dat erg ondhandig is!![]()
Dank je! Ik ga de antidepressiva idd op advies van de psychiater gebruiken. Maar omdat ik altijd zo fel tegen medicatie ben geweest wilde ik Sint Janskruid proberen, omdat dat een natuurlijk middel is. Helaas werkt het voor mij niet goed genoeg en kwam ik er ook achter dat het niet samen met de Nuvaring kan. Nog een maandje en dan ga ik weer aan de ring!!quote:Op donderdag 11 januari 2007 22:46 schreef Pearly het volgende:
Als ik mijn mening daarover mag geven Sabsie!
Ik denk dat een anti depressiva je dan meer verder helpt dan het St.Janskruid als het op doktersadvies is dan hé! Want zomaar denken dat je anti depressiva nodig hebt telt dan niet.
Maar A.D's werken snel. Je brengt voor een jaar lang je hypofyse gedeelte waar het op toegespitst is, tot rust. (je voelt je écht beter). Na een jaar stop je en ga je proberen of je hypofyse het zelf allemaal weer kan. Zorg wel dat je rond die tijd 'goede' wilskracht hebt.
Sterkte Sabsie!
Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?quote:Op zondag 10 december 2006 01:32 schreef lack-of-interest het volgende:
[..]
Nog maar eens een copy&paste uit de bijsluiter onder het kopje "3.5 WAT TE DOEN................":
"Als de ring langer dan 3, maar maximaal 4 weken in de vagina is geweest,
dan is de werking van de ring niet verminderd. Neem een ringvrije periode
van maximaal 7 dagen en breng vervolgens een nieuwe ring in."
[...]
Groetz
Ja dat kan. Hij mag er maximaal vier weken in!quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:59 schreef Unihoc_ACE het volgende:
[..]
Praktisch vraagje. Bovenstaande heb ik ook gelezen en nu wil ik ook gaan doorringen. Is dit een goed idee?
Ik wil namelijk mijn menstruatie wat verschuiven. Vandaag moet mijn ring eruit en dan zal ik waarschijnlijk op zaterdag(en) ongesteld worden. Dat is lastig voor mij. Ik zat er eerst aan te denken om een kortere stopweek te houden en zaterdag alweer te beginnen met een nieuwe ring. Als de ring ook iets langer dan drie weken in kan blijven, kan ik tot woensdag de huidige ring houden en zaterdag een nieuwe inbrengen. Zodoende kan ik mijn menstruatie verschuiven en zelfs aanstaande zaterdag al overslaan.
Klopt dit allemaal?
telaat inbrengen is in mijn ogen hetzelfde als langer dan 7 dagen uit hebben.quote:Op vrijdag 26 januari 2007 00:27 schreef Sade het volgende:
Klein vraagje tussendoor: Ik had mijn ring vanmiddag om half 2 moeten inbrengen na een stopweek, maar was aan het werk en ben het vergeten. Stom natuurlijk, maar goed. Nu heb ik hem rond half 12 net ingebracht. Moet je dan ook 7 dagen extra een condoom gebruiken of is hij veilig?
Ik lees in de bijsluiter namelijk wel wat je moet doen als je hem langer dan 7 dagen uit hebt gehad, maar niet wat je moet doen als je hem een paar uur te laat weer hebt ingebracht.
Basis plus aanvullende verzekering van het SIZ (dochtermaatschappij van VGZ)quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:43 schreef warrel het volgende:
Welke verzekeringsmaatschappij?
Ik zou bij twijfel gewoon altijd eventjes een condoom gebruiken: weet je zeker dat je beschermd bentquote:Op woensdag 7 februari 2007 11:39 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien vertrouw de apotheek niet echt
Heb een keelontsteking en heb hiervoor een kuur (3*5) broxil gekregen. Men geeft aan in de apotheek dat dit gewoon te gebruiken is in combinatie met de nuvaring en dat je gewoon beschermd bent...
...is dat ook zo?
vanaaf ff bijsluiter van ring doorspitten enzo
maar vroeg t me nu al af, in de bijsluiters word nergens gesproken over anticonceptie
quote:Op woensdag 7 februari 2007 13:51 schreef zoeperzazke het volgende:
ik zou het er niet op wagen en gewoon even voor het condoom gaan. beter een keer te veel dan een keer te weinig!
ik ga van de 7 dagen uitquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:12 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik heb nu ff hetzelfde als Linda en weet niet wat ik moet doen. Heb de ring 4 weken en 2 dagen ingehad en heb hem op die 2e dag te laat vervangen. Ik heb ff geen zin om ongesteld te worden, maar hoe lang ben ik nu onbetrouwbaar? 7 dagen of langer? Zal sowieso maar tijdje condooms gebruiken... geen zin in een kind
hahaha ja ik doe het sowieso veilig hoor, maar wat ik niet wist was hoe lang, vandaar de vraagquote:Op woensdag 14 februari 2007 11:17 schreef warrel het volgende:Sorry, ik kon het niet laten. Maar volgens mij was het inderdaad 7 daagjes met extra bescherming. Maar, ik weet het echt niet zeker.
Dus eigenlijk heb ik 2 dagen een stopweek gehad?quote:Op woensdag 14 februari 2007 12:35 schreef linda856763 het volgende:
Jah, en ik heb antwoord gehad van Organon: Ga gewoon uit van de oorspronkelijke 'verwijder' tijd. Vanaf dat moment zit je dus in je stopweek, ookal had je dat ding nog in. Dus als je nog geen stopweek gepland had, alsnog doen, en dan op de oorspronkelijke 'inbreng' tijd een nieuwe gebruiken. Dat was wat ze zeiden. En dat leek me ook al logisch. En dan ben je dus ook gewoon beschermd. Maar wel ongesteld. Kiezen of delen...
zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruiktquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:26 schreef VincentB het volgende:
Mijn vriendin gebruikt nu een paar maanden de Nuvaring. Op dit moment heeft ze haar stopweek (vorige week vrijdag ging hij eruit, vandaag moet er een nieuwe in), maar ze is nog steeds niet ongesteld geworden.
Nu heeft ze de vorige ring (dus niet degene die er vrijdag uitgegaan is maar die daarvoor) per ongeluk 2 dagen langer laten zitten. Kan dat ermee te maken hebben? Of moeten we nu toch maar een zwangerschapstest gaan doen?
Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.quote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:29 schreef Ynske het volgende:
[..]
zolang de langerblijven zittende ring niet langer als 4 weken gebruikt is maakt t niet uit dat ze deze langer heeft gebruikt
kortere stopweek is helemaal niet ergquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:31 schreef VincentB het volgende:
[..]
Nee, hij is maar 2 dagen langer blijven zitten. Maar ze heeft haar gebruik niet "opgeschoven", ze is dus gewoon weer op die vrijdag met een nieuwe begonnen.
Ze heeft sowieso minder bloedverlies sinds ze de nuvaring gebruikt, maar het helemaal uitblijven van de menstruatie is nog niet eerder voorgekomen. Kan dit gebeuren? Stel dat ze zwanger is, dan is het misschien niet zo'n goed idee om vanavond een nieuwe ring in te doen.
Okee, bedankt in ieder gevalquote:Op vrijdag 23 februari 2007 13:35 schreef Ynske het volgende:
[..]
kortere stopweek is helemaal niet erg
daar ben je niet onbeschermd door
juist wel als je de stopweek verlengt
ik heb nog niet gehad dat ik helemaal geen bloeding gehad heb dus daar kan ik niet over meepraten
Hoe jij het zegt klopt het preciesquote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:04 schreef Tally het volgende:
Ze is op vrijdag begonnen? En dan 3 weken + 2 dagen laten zitten en dan weer op vrijdag begonnen?
Dus de vrijdag dat ze eigenlijk had moeten beginnen is ze ook gewoon weer begonnen?
Dan moet er geen probleem zijn hoor..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 14:44 schreef VincentB het volgende:
[..]
Hoe jij het zegt klopt het preciesZe heeft dus gewoon een 2 dagen kortere stopweek gehad.
Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:15 schreef Tally het volgende:
[..]
Dan moet er geen probleem zijn hoor..
In die week (als ze die ring niet in heeft) is ze ook beschermd.. Maakt niet uit of ze die ring wel of niet inhoudt..
Er zou pas een probleem zijn als zijn hem langer dan 4 weken inhoudt en dan nog zou denken dat ze beschermt was..
Vind ik niet zo gek hoor..quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:31 schreef VincentB het volgende:
[..]
Nou, dan is dat het probleem niet inderdaad. Maar feit is dat ze nog steeds niet ongesteld is terwijl ze nu alweer aan een nieuwe ring moet beginnen. En aangezien geen enkel anti-conceptiemiddel 100% veilig is... Toch maar een zwangerschapstest misschien? Of hebben meer mensen meegemaakt dat bij gebruik van de Nuvaring de menstruatie zo lang op zich liet wachten?
Nou ja, 7 dagen is nog altijd meer dan twee keer zo lang als de normale 2 a 3 dagen die het hier ook normaal zijn. Nou ja, we zullen kijken en ik meld het hierquote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:38 schreef Tally het volgende:
[..]
Vind ik niet zo gek hoor..
Als ik stopte met de nuva ring duurde het 2 a 3 dagen voor ik ongesteld werd..
Je hebt maar 7 dagen.. Dus is het niet vreemd..
Je kan een test doen hoor.. Maar die is negatief
Maar als je er niet op gerust ben is een test nooit weg natuurlijk
Ja, zit wat in. Alleen was het niet de vorige keer dat de ring er twee dagen langer in zat maar de keer ervoor. Ik kan me niet voorstellen dat dat nu nog invloed heeft...quote:Op vrijdag 23 februari 2007 15:44 schreef zoeperzazke het volgende:
ik word pas 5 dagen na het verwijderen van de ring ongesteld. Als je de ring 2 dagen te lang in hebt gehad zou het in mijn geval dus niet gek zijn dat ik nu nog niet ongesteld was....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |