Stap 1 tot en met 3 heb ik nu gedaan (was 3 vergeten, snap niet dat Firefox dan al weken zonder problemen werkt?). Ik heb dus het FF icoon naar de applications map gesleept, hij installeert dan wat spul. maar stap 4 werkt niet, hij gaat de prullenbak niet in en apple+e werkt ook niet. De dmg file wil hij ook niet verwijderen want FF is in gebruik (terwijl ik helemaal heb afgesloten).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een gemounte drive komt ook niet echt in de prullenbak terecht als je 'em op de prullenbak sleept. Je unmount 'em alleen. Vervolgens kun je wel de .dmg-file verwijderen door 'em naar de prullenbak te slepen.
Wat je dus doet om een programma te installeren:
- je downloadt een diskimage (.dmg bestand)
- je mount dit image (door erop te dubbelklikken en soms gaat het vanzelf na het downloaden)
- je bekijkt de inhoud van de virtuele disk en kopieeert de files die je wil hebben naar je eigen harddisk (dus bv het Firefox-icoontje naar je Applications-map)
- je unmount de disk (door 'em naar de prullenbak te slepen of door appeltje+e ingedrukt te houden terwijl je de disk geselecteerd hebt)
- je verwijdert de .dmg-file
Vervolgens heb je het programma in je Applications-map staan en is je desktop schoon.
Ik heb geen idee, ik heb gewoon het ding uit de wiki gecopypaste. Als het niet klopt, dan moet iemand de wiki maar aanpassen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:52 schreef Geqxon het volgende:
Het is misschien mijn browser, maar hoort dit wel zo
Je kunt applicaties ook direct vanaf een disk image draaien. Maar dat is niet handig als je het programma vaak wilt gebruiken, want dan moet je de disk image mounten om het programma te gebruiken. Dus kopieer je ze naar je Applications-map, zodat je ze handig bij elkaar hebt staan op je harddisk.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:54 schreef febster het volgende:
[..]
Stap 1 tot en met 3 heb ik nu gedaan (was 3 vergeten, snap niet dat Firefox dan al weken zonder problemen werkt?). Ik heb dus het FF icoon naar de applications map gesleept, hij installeert dan wat spul. maar stap 4 werkt niet, hij gaat de prullenbak niet in en apple+e werkt ook niet. De dmg file wil hij ook niet verwijderen want FF is in gebruik (terwijl ik helemaal heb afgesloten).
Yep, helemaal uit (linksboven, FF, Stop FF.)quote:Op donderdag 24 augustus 2006 17:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je kunt applicaties ook direct vanaf een disk image draaien. Maar dat is niet handig als je het programma vaak wilt gebruiken, want dan moet je de disk image mounten om het programma te gebruiken. Dus kopieer je ze naar je Applications-map, zodat je ze handig bij elkaar hebt staan op je harddisk.
Heb je Firefox echt helemaal afgesloten (geen zwart driehoekje meer onder het Firefox-icoon in je dock?)? Dan zou 'ie niet mogen bokken.
Dat FF in gebruik is, zowel als ik FF half en helemaal uitzet.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:03 schreef Tijn het volgende:
Wat is de foutmelding als je het disk image unmount?
Sorryquote:
Inloggen en uitloggen werkt meestal ook primaquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:10 schreef febster het volgende:
[..]
Sorry, dat soort denkwijze gaat er niet binnen 3 maanden uit he.
Weer een handige tip, nogmaals dank herenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inloggen en uitloggen werkt meestal ook prima
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Inloggen en uitloggen werkt meestal ook prima
Wat doe je uberhaupt met Firefox op Mac OS? Camino is tenminste native.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen om te kijken of Firefox stiekem nog draait in het Force Quit-dialoogje (appeltje+alt+esc). Mocht dat niet baten, zou je kunnen kijken wat de Activity Monitor zegt.
Of je opent een Terminal, tikt "ps x | grep -i firefox" in en killt het PID wat je vervolgens terugkrijgt
FF was ik gewend op mijn XP systeem, en Camino ken ik niet echt moet ik zeggen.. Safari de eerste paar dagen geprobeerd maar vond FF toch fijner, en ik heb op de mac er ook niet echt klachten over.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:19 schreef Blaxje het volgende:
[..]
Wat doe je uberhaupt met Firefox op Mac OS? Camino is tenminste native.
Camino komt bijna geheel overeen met Firefox, ook de renderengine is Gecko (dezelfde als die van Firefox). Voordeel is dat Camino niet gepoort is, zoals Firefox. Het is daarom een stukje sneller.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef febster het volgende:
[..]
FF was ik gewend op mijn XP systeem, en Camino ken ik niet echt moet ik zeggen.. Safari de eerste paar dagen geprobeerd maar vond FF toch fijner, en ik heb op de mac er ook niet echt klachten over.
En wat vond je dan precies niet zo fijn aan Safari? Misschien kan ik je ergens mee helpenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:23 schreef febster het volgende:
[..]
FF was ik gewend op mijn XP systeem, en Camino ken ik niet echt moet ik zeggen.. Safari de eerste paar dagen geprobeerd maar vond FF toch fijner, en ik heb op de mac er ook niet echt klachten over.
Ik heb je bericht even gebookmarkedquote:Op donderdag 24 augustus 2006 18:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen om te kijken of Firefox stiekem nog draait in het Force Quit-dialoogje (appeltje+alt+esc). Mocht dat niet baten, zou je kunnen kijken wat de Activity Monitor zegt.
Of je opent een Terminal, tikt "ps x | grep -i firefox" in en killt het PID wat je vervolgens terugkrijgt
Dat is de erfenis van 20 jaar Windows op de desktop... mensen zijn gaan denken dat hun computer een onstuimig en onbetrouwbaar apparaat is. Af en toe opnieuw opstarten zijn mensen heel normaal gaan vindenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:09 schreef XL het volgende:
Inderdaad, die windows-oplossing lees ik hier helaas steeds vaker!
Ik heb anders ondertussen mijn iBook alweer 14 dagen nonstop aanstaan zonder problemenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is de erfenis van 20 jaar Windows op de desktop... mensen zijn gaan denken dat hun computer een onstuimig en onbetrouwbaar apparaat is. Af en toe opnieuw opstarten zijn mensen heel normaal gaan vinden
Ik ben jaloers op jequote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:39 schreef Rock-shocker het volgende:
[..]
Ik heb anders ondertussen mijn iBook alweer 14 dagen nonstop aanstaan zonder problemen
Wat natuurlijk niet opweegt tegen de maandenlamge uptime van sommige mensen hier
Tevens TVP!
En als je zometeen de SMC update binnen hebt word hij nog koelerquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:57 schreef magnifor het volgende:
Hij is nu aan het downloaden en lijkt niet echt warm te worden.
Moet je sowieso niet je laptop eerst 24 uur aan de adapter hangen om de accu goed op te laden ofzo?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:29 schreef magnifor het volgende:
Nu heb ik dat ding aan het stroomnet hangen.
Je moet hem af en toe eens even calibreren, staat in je boekje (sorry, ik probeer niet lullig over te komen, maar ik weet het even niet meer uit mijn hoofd).quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:32 schreef Tijn het volgende:
[..]
Moet je sowieso niet je laptop eerst 24 uur aan de adapter hangen om de accu goed op te laden ofzo?
Eens in de 5 - 7 dagen zet ik m'n iBook uit. Ik merk toch wel dat vooral Safari wat langzamer wordt hoe langer het aanstaat.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 19:24 schreef Tijn het volgende:
[..]
Af en toe opnieuw opstarten zijn mensen heel normaal gaan vinden
Af en toe je Cache legen doet wonderenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:52 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Eens in de 5 - 7 dagen zet ik m'n iBook uit. Ik merk toch wel dat vooral Safari wat langzamer wordt hoe langer het aanstaat.
M'n record is btw 30 dagen aan zonder reboot
Goed nieuws, want binnenkort zal Parallels ook je GPU redelijk kunnen emulerenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:14 schreef Tijn het volgende:
Ik ben momenteel weer even verslaafd aan Heroes Of Might And Magic III, dus ik haal zelden een uptime van meer dan een paar uur. Ik switch continu heen en weer tussen OS X en Windows
Wooohoooquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:31 schreef De_Hertog het volgende:
Voor de mensen met een G4 notebook die vinden dat hun accu te slecht geworden is: je kunt ze wellichtinwisselen.
En voor mensen die denken slim te zijn door hun oude batterij achter te houden... niet doenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:31 schreef De_Hertog het volgende:
Voor de mensen met een G4 notebook die vinden dat hun accu te slecht geworden is: je kunt ze wellichtinwisselen.
Dat heb ik vorige keer wel gedaan en een vriend van mij gebruikt hem naar volle tevredenheid in een iBook G3. Hij laat hem voor de zekerheid alleen niet aanstaan als hij er niet bij is.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:29 schreef Geqxon het volgende:
[..]
En voor mensen die denken slim te zijn door hun oude batterij achter te houden... niet doen
In terminal "uptime" intypen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
waar kan je je uptime zonder reboot checken? Of onthouden jullie dat?
Ik gebruik iStat nano in mijn dashboardquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
In terminal UPTIME inrammen doet wonderenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:30 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik ga het pas gebruiken zodra het ASIO ondersteunt. Tot die tijd draai ik Windows liever native.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Goed nieuws, want binnenkort zal Parallels ook je GPU redelijk kunnen emuleren
Als ik een grfote penis had was ik op zoek naar een Del....quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:41 schreef Geqxon het volgende:
Op TV zit ik nu naar een documentaire te kijken over mannen met een grote penis. Raad eens op wat voor notebook de beste man aan het typen was?
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:54 schreef Rock-shocker het volgende:
En natuuuuurlijk trek ik aan de powerplug op het moment dat de batterij er niet in zit
De PowerPC versie moet ook werken, al dan niet iets trager.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:03 schreef magnifor het volgende:
Is er geen Football Manager 2006 voor de Intel Macs?
Hoeveel trager? Mijn accu is nu aan het opladen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:07 schreef Geqxon het volgende:
[..]
De PowerPC versie moet ook werken, al dan niet iets trager.
Ja, die van mij zit in de serie 6C519 - 6C552.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:31 schreef De_Hertog het volgende:
Het zijn handige deurstops.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:06 schreef Xilantof het volgende:
[gratis] macintosh classic, model m0420 voor verzamelaar
Vast niet voor iemand hier hé ?
Probeer het eens uit!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:08 schreef magnifor het volgende:
[..]
Hoeveel trager? Mijn accu is nu aan het opladen.
Ach, ik heb al een zus, werkt ook. Ze moest daarna wel gehecht worden, wat dat betreft is een oude Mac wel wat steviger.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:19 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Je zal maar net een deurstop nodig hebben!
Waarschijnlijk zeurt die ook minder als deurstop zijnde?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ach, ik heb al een zus, werkt ook. Ze moest daarna wel gehecht worden, wat dat betreft is een oude Mac wel wat steviger.
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:40 schreef Blaxje het volgende:
Ik heb me nog nooit emotioneel aangetrokken gevoeld tot een programma. Maar op een of andere manier vind ik Mail zo fucking geil. Zal wel de enige zijn.
Ondanks mijn haat voor Microsofts achtervolgingsgedrag heb ik altijd gezweerd bij Windows. Maar je kunt me nu niet meer van OS X afslaan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:41 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik herken er wel iets in. Maar misschien in mindere mate. Vooral de eenvoud tov outlook express ofzo.
heb nu mijn gmail aan pop gelinkt (Apple Mail dus) En
! Erg fijn
Hoi DesertStorm.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:47 schreef Geqxon het volgende:
Het enige wat ik minder vind is het ophalen van mijn email, ik ben gewend dat er dan een venster opfloept waar je dan een eeuw op moet wachten. Het gaat nu zo snel dat ik het niet meer vertrouw
Virtuedesktops.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:53 schreef oor het volgende:
iemand nog een idee hoe ik van bureaublad kan wisselen met een druk op de knop zoals in een van de oude keynotes werd voorgedaan door steve
Je bedoeld de wallpaper?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:12 schreef oor het volgende:
zeg dan gewoon niets... als je het niet weet
Ik bedoel 50 hz. Tis de spanning he.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 00:16 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wow, ik ga even op vakantie en de specs van PAL zijn vermiljoenvoudigd
Denk je echt dat de gemiddelde Douane beambte dat doorheeft?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:36 schreef Geqxon het volgende:
Je zit met het keyboard, ze zien dan direct dat het een Amerikaanse Macbook is
Het gaat via scart. Morgen andere tv proberen. NTSC krijg ik alleen grijs beeld. Bij pal krijg ik wel de kleuren, maar zien er heel vaag uit. Ik wou de opstelling kopen die jij gaf, maar had geen zin om via internet te bestellen en was vandaag in de mediamarkt. Zag ik een kabeltje en die heb ik gekocht.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:14 schreef Tijn het volgende:
Raar hoor. En op NTSC ook geen geluk?
Misschien ondersteunt je TV geen s-video ofzo? Of is je scart-blokje niet goed?
Ik weet het verder niet, ik heb er niet zoveel verstand van. Maar bij mij werkt het met de opstelling die ik hierboven aangaf.
Ik gok dat ze er op letten, want het is een relatief simpele en makkelijke manier om ze naar de andere kant van de plas te krijgen. Aan de andere kant; "who cares", dus wie weet let de douane er helemaal niet op.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:39 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Denk je echt dat de gemiddelde Douane beambte dat doorheeft?
Het gaat alleen om de Enter-toets als het goed is?
Ik heb een paar keer gevlogen met m'n iBook G4 en dat was nooit een probleem bij de douane hoor. Zeker niet op de terugweg.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 01:30 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ugh, vraag me nu af of ik nu nog überhaupt een macbook uit Amerika kan importeren. Aangezien ik em niet meer makkelijk met de handbagage kan meenemen tegenwoordig met al die controles op het vliegveld en dat mensen hun iPods en laptops in moeten leveren voordat ze vertrekken..
neuh, niet merkbaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 10:42 schreef GertJanB het volgende:
Ik wil me iMac (g3) wat sneller hebben, daarom heb er al geheugen bij geprikt, alleen helpt het ook als ik de Hardeschijf vervang voor een nieuwe?
He ik heb zo'n accu met dat serienummerquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:31 schreef De_Hertog het volgende:
Dus kan het zo zijn dat ik een nieuwe batterij krijg die veel minder werkt dan mijn huidige, aangezien ik vind dat de accu die ik nu heb echt perfect is ?quote:When you receive the replacement battery, please use the same shipping packaging and included prepaid shipping label to return the recalled battery to Apple for proper disposal.
Dat probeer ik maar gewoon. Als ze 'm graag terug willen, zullen ze wel alsnog contact met me opnemen en dan ben ik het vergeten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:04 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon de oude houden?
preciesquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:09 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Dat probeer ik maar gewoon. Als ze 'm graag terug willen, zullen ze wel alsnog contact met me opnemen en dan ben ik het vergeten.
quote:6C519 - 6C552
Dat hebben wij dus met de ibook. En nu heb ik een powerbook met perfecte batterij, moet die vervangen wordenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:44 schreef nietzman het volgende:
Ik wil ook een nie-hieuweeeee..
Ik ben tot nu toe buiten alle recallprogramma's gevallen..
Mijn tv heeft geen s-video aansluiting, daarom heb ik zo'n scart kabel gekocht. Daarom heb ik geen SVHS kanaal. Ik ga het op de grote tv proberen die wel s-video ondersteund. Bedankt iig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 07:16 schreef De_Hertog het volgende:
Niet iedere tv ondersteunt s-video via SCART. Als je een S-VHS kabel op een 'normale' SCART poort aansluit krijg je inderdaad vage kleuren. Als een tv S-VHS ondersteunt gebruikt hij meestal één van de aansluitingen dubbel, bij mijn tv heb ik bijvoorbeeld een EXT1, EXT2 en SVHS2 kanaal. Ik kan alleen goed beeld krijgen met s-video via het SVHS2-kanaal, met de SCART kabel in de tweede poort.. Als ik de kabel in de eerste SCART-poort stop werkt het überhaupt niet. Kijk dus even goed of je tv s-video ondersteunt, en zo ja, op welke poort.
Wanneer was dat voor het laatst? De afgelopen 2 weken begonnen ze al te flippen over mobieltjes, mp3 spelers in je handbagage bij de douane. Ik denk dat de laptop er ook wel onder valt. Ik weet dat ze toen in London hun spulletjes ook mooi konden inleveren bij de douane...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer gevlogen met m'n iBook G4 en dat was nooit een probleem bij de douane hoor. Zeker niet op de terugweg.
Beetje ver gezocht lijkt me..quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:34 schreef Vork het volgende:
Even toch nog wat over de recall. Het blijkt dat mijn overleden iBook G4 12" (inmiddels meer dan 2 jaar oud) een batterij heeft die voor het recall programma in aanmerking komt. Echter is buiten de batterij (die overigens ook weinig meer deed) het logicboard defect (waarmee die ook gelijk buiten de garantie is gevallen). Ik kan nu wel een nieuwe batterij voor m'n ibook laten komen, maar dan heb ik er nog vrij weinig aan. Nu zat ik te denken, aangezien het mijn tweede logicboard die in die machine is overleden, zou het kunnen zijn dat deze mogelijk te heet wordende batterij de oorzaak is geweest (al dan niet direct) van het overlijden van het logicboard? En zou dat niet betekenen, dat ze deze dan evt. ook kostenloos zouden moeten vervangen?
Lijkt het logisch of slaat het nergens op.. wat denken jullie?
Twee jaar geleden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:12 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wanneer was dat voor het laatst?
Je deinstalleert een programma door 'em weg te gooien. Dus je gaat naar je Applications-map, zoekt het programma op en gooit het icoontje in de prullenbak. That's it.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:52 schreef GertJanB het volgende:
Misschien een noob vraagje,maar ik wil graag een nieuwere versie van iPhoto instaleren, maar moet ik dan eerst ook de huidige versie deinstaleren? enzo ja hoe moet dat dan?
FM2007 zal Intel wel ondersteunen, maar ook FM2006 doet het prima hoor.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 23:03 schreef magnifor het volgende:
Is er geen Football Manager 2006 voor de Intel Macs?
Volgens mij ondersteunt 10.4.7 WPA-PSK AES dus jaquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:39 schreef Furious het volgende:
Ik wil nu mijn nieuwe wireless router gaan installeren. Maar ik bedenk me net ineens, ondersteunt OS X wel WPA2?
Kun je ook (bij in mijn geval MacPar Deluxe) een applicatie "overschrijven", zoals je dat bij bestanden doet?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 17:02 schreef Tijn het volgende:
[..]
Je deinstalleert een programma door 'em weg te gooien. Dus je gaat naar je Applications-map, zoekt het programma op en gooit het icoontje in de prullenbak. That's it.
Maar als je een nieuwe versie van iPhoto wil installeren, hoef je de vorige niet te verwijderen.
Gefeliciteerd. Wat ga je doen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik heb een nieuwe baan!
Ik word webmaster op locatiequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Wat ga je doen?
Die van mij valt daadwerkelijk binnen een range en is goedgekeurd.quote:Wat betreft die accu's. Zouden ze niet bedoelen dat serienummers beginnend met 6C519 terug moeten en ook accu's beginnend met 6C552 en dus niet alle tussenliggende nummers? Bij de Powerbook staat namelijk ook range 6N601, maar niks erachter dus.
Ja hoor.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Kun je ook (bij in mijn geval MacPar Deluxe) een applicatie "overschrijven", zoals je dat bij bestanden doet?
Dat klinkt alsof het niet in Nederland is.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik word webmaster op locatie
Jawel, ik ga dus heel nederland door om op locatie te 'webmastere4n' maar vooral ook een ondersteunende en adviserende rol.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:54 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat klinkt alsof het niet in Nederland is.
Maar systeemonderhoud? Of echt daadwerkelijk deeltjes aan websites proggen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jawel, ik ga dus heel nederland door om op locatie te 'webmastere4n' maar vooral ook een ondersteunende en adviserende rol.
Systeemonderhoud doet een systeem beheerder en geen webmasterquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Maar systeemonderhoud? Of echt daadwerkelijk deeltjes aan websites proggen?
Volgens Apples eigen requirementspagina zou het moeten werken met 10.3.9, hoewel 10.4.4 of later wordt aangeraden.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:00 schreef GertJanB het volgende:
Werkt iLife 06 iPhoto niet onder Mac os X 10.3.9?
Hoi DesertStorm.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
Het is een leuke sales-pitch over je hardeschijf, maar ik had hem toch echt naar 80gb geupgrade.
Kijk dat zijn nog eens kadootjesquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:13 schreef Roeni3 het volgende:
Ik werd vanmiddag wakker (was gisteravond uitgegaan, dus was pas laat wakker) en toen ik beneden kwam, zei mijn moeder: 'Jeroen, we hebben een verjaardagscadeau voor je bedacht. Ook omdat je student wordt (ik ga Geschiedenis aan de UvA doen), mag je van ons een laptop uitzoeken.' Ik werd gek!
Mijn ouders wisten al dat ik heel graag een MacBook wilde, dus ben ik vandaag met mijn vader naar de Apple Store in Den Haag geweest en heb daar gehaald (en dit gaat echt als opscheppen overkomen, maar ik moet het even kwijt):
- Een witte MacBook 2-GHz Intel Core Duo
- 2 Gig Ram
- Mighty Mouse
- 300 Gig externe HD
Ja, ik ben er fucking blij mee. Ik ga waarschijnlijk fotografie als hobby meer oppakken, onder andere daarom ook de grote externe HD. Het feit dat het bovendien een goed backupmiddel is en bovendien een veel betere prijs / kwantiteit verhouding heeft dan je MacBook tegen een achterlijk hoge prijs met een grote interne HD vullen. Ook de keuze voor 2 Gig ram is vanuit de fotografie en ook voor de toekomst. Nu alles vol kopen zorgt ervoor dat ik hier lekker lang mee kan.
Yes, eindelijk een Apple, eindelijk een MacBook. Wiieee.![]()
Of je bent even blij voor hemquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
Het is een leuke sales-pitch over je hardeschijf, maar ik had hem toch echt naar 80gb geupgrade.
Je kunt ook werkelijk echt alleen maar van die zeuropmerkingen maken, bah echt zo'n zuurkous...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:26 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben uiteraard blij met elke nieuwe OS-X gebruiker, ik zeg alleen maar dat de 80GB upgrade (zoals jij die ook hebt) het geld waard isquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:48 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Of je bent even blij voor hem.
Het is ook lastigquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:59 schreef magnifor het volgende:
[..]
Mijn tv heeft geen s-video aansluiting, daarom heb ik zo'n scart kabel gekocht. Daarom heb ik geen SVHS kanaal. Ik ga het op de grote tv proberen die wel s-video ondersteund. Bedankt iig.
Dat valt wel mee, voor het geld van die upgrade zou je bijvoorbeeld later ook een 7200 rpm 120 gb erin kunnen zetten.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik ben uiteraard blij met elke nieuwe OS-X gebruiker, ik zeg alleen maar dat de 80GB upgrade (zoals jij die ook hebt) het geld waard is
Wat ijl je weer heerlijk.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 23:33 schreef Geqxon het volgende:
Ik ben uiteraard blij met elke nieuwe OS-X gebruiker, ik zeg alleen maar dat de 80GB upgrade (zoals jij die ook hebt) het geld waard is
Nop, eentje met draadquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 22:10 schreef Xilantof het volgende:
@roeni3: een wireless mighty mouse? of dat niet? ik loop al 2 weken de deur daar plat, en steeds hebben ze hem niet
Mijn bluetooth keyboard heeft nog nooit problemen gegeven. Ik kan mijn Macbook zelfs opstarten met dit keyboard (correctie: uit sluimer halen), en het eenmalige instellen was in exact 12 seconden gebeurt. Verder zet ik mijn bluetooth vaak genoeg aan en uit, en telkens pakt hij mijn keyboard automatisch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:12 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nop, eentje met draad. Ook als ' ie er al wel was geweest, had ik hem niet genomen, omdat je imho alleen maar gekut hebt met die bluetooth aansluiting. Dan weer pakt 'ie je muis wel, dan niet. Dan moet je weer rebooten om je Mac dat ding te laten detecteren... Nee, een muisje met draad werkt echt super.
Ik heb mijn Mac nog nooit hoeven rebooten voor de Not-So-Mighty bluetooth muis die ik heb. Ook 'niet pakken' heb ik eigenlijk nooit. Je moet alleen af en toe de batterijen vervangen, maar ik heb gewoon altijd een extra setje opgeladen penlites klaarliggen. Ik vind muisjes met draad juist onhandig, ook al omdat die van Apple zo'n kort lontje heeftquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:12 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Nop, eentje met draad. Ook als ' ie er al wel was geweest, had ik hem niet genomen, omdat je imho alleen maar gekut hebt met die bluetooth aansluiting. Dan weer pakt 'ie je muis wel, dan niet. Dan moet je weer rebooten om je Mac dat ding te laten detecteren... Nee, een muisje met draad werkt echt super.
Ik baseer mijn uitspraken dan ook op het gekloot wat we met de Mac mini van mijn vader hadden. Hoewel daar een 3rd party merk muis en toetsenbord (Logitech) op aangesloten zat, heeft dat wel mijn keuze voor een muis met draad bepaald. Er zijn imho sowieso geen nadelen aan een muisje met draad.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:14 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn bluetooth keyboard heeft nog nooit problemen gegeven. Ik kan mijn Macbook zelfs opstarten met dit keyboard (correctie: uit sluimer halen), en het eenmalige instellen was in exact 12 seconden gebeurt. Verder zet ik mijn bluetooth vaak genoeg aan en uit, en telkens pakt hij mijn keyboard automatisch.
Klopt, dat viel me ook bijna tegen toen ik hem voor het eerst aanslootquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:16 schreef De_Hertog het volgende:
, ook al omdat die van Apple zo'n kort lontje heeft
Er zijn een hoop nadelen aan een muis met draad, maar zo te zien niet voor jouquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn uitspraken dan ook op het gekloot wat we met de Mac mini van mijn vader hadden. Hoewel daar een 3rd party merk muis en toetsenbord (Logitech) op aangesloten zat, heeft dat wel mijn keuze voor een muis met draad bepaald. Er zijn imho sowieso geen nadelen aan een muisje met draad.
Tenzij je die 20 GB niet nodig hebt, omdat je toch al je files op een externe schijf zet. Dan spoel je gewoon 50 euro door de plee.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:11 schreef Geqxon het volgende:
De upgrade van 60GB naar 80GB is ¤50, de goedkoopste nieuwe 80GB hardeschijf is ¤70, en voor je oude 60GB hardeschijf zul je met geluk 20 euro krijgen. Dan kun je het beter gelijk door Apple laten doen
Jammer dat dat je idee van BT setjes heeft bepaald, want de BT modellen van Apple zijn beide prima in gebruik. Ze geven een waarschuwing als de batterij leeg is, werken (direct) bij het uit slaap houden, en raken echt NOOIT de weg kwijt. Misschien kun je Koning Blauwtand ooit nog een tweede kans geven.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:17 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik baseer mijn uitspraken dan ook op het gekloot wat we met de Mac mini van mijn vader hadden. Hoewel daar een 3rd party merk muis en toetsenbord (Logitech) op aangesloten zat, heeft dat wel mijn keuze voor een muis met draad bepaald. Er zijn imho sowieso geen nadelen aan een muisje met draad.
Uhm, dat was zowel met bluetooth als met een soort oplaadstation, kan datquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 00:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Er zijn een hoop nadelen aan een muis met draad, maar zo te zien niet voor jou
De Logitech set, was dat wel op bluetooth dan? Of met zo'n dongle / oplaadstation? Want dat zijn rampen.
oke jij denkt nu hetzelfde als ik..... wie komt er nu op dit tijdstip en deze nacht op deze vragen....quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:09 schreef XL het volgende:
Dat vraahg ik me oohk vaak af om dowei uur sna chts!
zlatee mensen spreken de waahreidddquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:12 schreef oor het volgende:
[..]
oke jij denkt nu hetzelfde als ik..... wie komt er nu op dit tijdstip en deze nacht op deze vragen....
ik ook nite!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 03:14 schreef oor het volgende:
[..]
juist... alleen heb ik niet zo veel op deze nacht..
Ik zou het in een Apple store laten doen. Online ben je veel duurder uit.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:51 schreef MeneerTim het volgende:
Zeg, ik wil eigenlijk online RAM geheugen bij bestellen.
Hoe doe ik dat? Welke RAM heb ik nodig en waar kan ik dat goedkoop krijgen? Ik zag bij mijn specs staan dat ik SODIMMs nodig heb en DDR2 ram, maar daar zijn online stores een beetje onduidelijk over en ik weet zelf niet wat het precies betekent. En ik begreep dat je de 2 oude ramchips moet weghalen dus ik wilde 2 keer een gigabyte bijbestellen. Is dat een goed idee? Het gaat natuurlijk om mijn MacBook.
Maar RAM geheugen van Apple zelf schijnt turboduur te zijn.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:00 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Ik zou het in een Apple store laten doen. Online ben je veel duurder uit.
Ik had het dan ook over de verschillen tussen apple.nl en een Apple storequote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:20 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Maar RAM geheugen van Apple zelf schijnt turboduur te zijn.
Ikzelf gebruik iGrabnews icm Mac par .quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:47 schreef Roeni3 het volgende:
Op deze site staan een aantal newsreaders voor de Mac. Iemand enig idee welke newsreader ik het beste kan gebruiken voor het downen van binaries?
Waarom niet , je vraagt die kaart Gratis aan , koopt iets van 3 euro .quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:44 schreef skiczukie het volgende:
Met een Karwei-boin, echt achterlijk eigenlijk.Maar toch,
![]()
Dat is tof, dat bedoel ik ook niet, maar waar bemoeit die Karwei zich mee. Straks al die klusjesmannen aan de Apple?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:44 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Waarom niet , je vraagt die kaart Gratis aan , koopt iets van 3 euro .
Dan krijg je bij de Kassa 100 euro kortingsbon op een iMac![]()
Dat is niet waar. Het staat nota bene uitgelegd in de handleiding en op Apple.com hoe je geheugen bijprikt en vervangt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:21 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
omdat je garantie vervalt als je je MacBook zelf openmaakt.
Gaan ze 'ff sketchuppen', je weet toch.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:45 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Dat is tof, dat bedoel ik ook niet, maar waar bemoeit die Karwei zich mee. Straks al die klusjesmannen aan de Apple?
Dat is ook wat alle mac gebruikers in mijn omgeving zeggen. Waar zou jij ram geheugen bestellen Tijn?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:11 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het staat nota bene uitgelegd in de handleiding en op Apple.com hoe je geheugen bijprikt en vervangt.
Ik ben zelf met 2 iBooks en 1 MacBook Pro een keer teruggeweest voor garantie en in alle machines zat eigen geheugen bijgeprikt. Geen enkel bezwaar.
iGrabnews + Mac Par Deluxe, en als je de centjes er voor over hebt Unison.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 12:47 schreef Roeni3 het volgende:
Op deze site staan een aantal newsreaders voor de Mac. Iemand enig idee welke newsreader ik het beste kan gebruiken voor het downen van binaries?
Zoals je op de website van Apple kunt lezen, heb je het volgende nodig: 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300).quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:53 schreef MeneerTim het volgende:
[..]
Dat is ook wat alle mac gebruikers in mijn omgeving zeggen. Waar zou jij ram geheugen bestellen Tijn?
Wil niet de garantie zijn dat het met alle merken werkt, ik geloof dat corsair al behoorlijk wat problemen gaf.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 15:21 schreef Tijn het volgende:
[..]
Zoals je op de website van Apple kunt lezen, heb je het volgende nodig: 667MHz DDR2 SDRAM (PC2-5300).
Als je dat opzoekt in de Tweakers Pricewatch, kom je vanzelf een goedkope aanbieder tegen.
Mijn ervaring met Corsair is juist bijzonder positief en ik heb nogal wat Corsair-ervaring.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:41 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Wil niet de garantie zijn dat het met alle merken werkt, ik geloof dat corsair al behoorlijk wat problemen gaf.
Nee.quote:
Zo ver ik weet gebruikt apple voor BT2.0 een CSR chipset met toshiba stack. Kijk even op de toshiba site of ze met de laatste stack al A2DP ondersteunen. ik vermoed van wel.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:57 schreef Geqxon het volgende:
Heeft iemand enig idee of OSX zo onderhand al A2DP ondersteund?
nee dus, niet goed. Ik was klaar met het overzetten van de Films en kopiëren van muziek. Unmount 'em maar was iets vergeten, dus probeer em weer te mounten, verschijntie niet op het bureaublad, alleen in de schijf hulpprogramma en kan de schijf daar niet activeren, niet herstellen of contoleren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:55 schreef super-muffin het volgende:
Trouwens, wat gebruiken jullie om te backuppen?
En ik kan nog steeds nergens mijn PowerBook als reparatie opgeven op de Apple site
-edit-
Hmm, ik heb net de externe HD van de Mac Mini gepakt om wat films ed over te zetten (HD van mn PowerBook is bijna vol) en ik hoor 'em af en toe tikken
Goed of niet?
Hardwarematig zal het vast geen probleem zijn, maar de laatste keer dat ik het opzocht (maart) was het softwarematig door OSX niet ondersteund.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:01 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo ver ik weet gebruikt apple voor BT2.0 een CSR chipset met toshiba stack. Kijk even op de toshiba site of ze met de laatste stack al A2DP ondersteunen. ik vermoed van wel.
Ik zeg toch ook dat je moet kijken of de toshiba stack het al ondersteunt. Als die het niet ondersteunt, dan OSX ook niet aangezien die de toshibastack gebruiken.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:13 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hardwarematig zal het vast geen probleem zijn, maar de laatste keer dat ik het opzocht (maart) was het softwarematig door OSX niet ondersteund.
Praten tegen je muur is makkelijker.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat je moet kijken of de toshiba stack het al ondersteunt. Als die het niet ondersteunt, dan OSX ook niet aangezien die de toshibastack gebruiken.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook dat je moet kijken of de toshiba stack het al ondersteunt. Als die het niet ondersteunt, dan OSX ook niet aangezien die de toshibastack gebruiken.
Uit de info van een BT2.0 stickie van Toshiba gehaald. Is de antwoord op mijn vraag dan een Ja?quote:Specifications:
Interface: USB 1.1 Standard compliant
Bluetooth specification: V2.0+EDR
Transmit power class: Power class 2
Communications range: 10 meters (Max., unobstructed)
Dimensions and weight: 0.63"x 0.28"x 2.17"; 0.25 oz
Power ratings: DC 5 Voltage; 50 mA Power Consumption (Max.)
Support Profiles (Toshiba Stack): SPP, DUN, FAX, LAP, OPP, FTP, HID, HCRP, PAN, BIP, HSP, A2DP, AVRCP, GAVDP
Ik bied mijn excuses aan dat ik te dom ben dat ik niet eens weet wat een Toshiba Stack is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:23 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Praten tegen je muur is makkelijker.
Ja, toshiba stack ondersteunt dus A2DPquote:Op zondag 27 augustus 2006 14:25 schreef Geqxon het volgende:
[..]
[..]
Uit de info van een BT2.0 stickie van Toshiba gehaald. Is de antwoord op mijn vraag dan een Ja?
Ondersteunt die headset dan geen andere audio profielen?quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:28 schreef Geqxon het volgende:
Mooi, dat word een BT stereo headset voor op mijn verjaardag
Iemand naast je hebben zitten die een 2e keer voor je klikt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:07 schreef Roeni3 het volgende:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik om een map te openen, maar een keer met de muis te hoef klikken?
Nog even op de valreep.... koop dan ook Sitecomquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/903466/5/50#41224088]zondag 27 augustus 2006 15:14[/)
En oh ja, WRT54G zuigt kont.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:14 schreef Furious het volgende:
[..]
Iemand naast je hebben zitten die een 2e keer voor je klikt.
Jezus, wat ben ik triest bezig.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nog even op de valreep.... koop dan ook Sitecom
Dat heb ik ook gehoord, dat die het tenminste wel doet en niet instabiel is. Ik denk dat ik 'em daar ook maar voor ga omruilen. Heb net de WRT54G weer ingepakt en de oude, goedwerkende, maar niet draadloze Sitecom wired router terug gehangen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:16 schreef Dementor het volgende:
WRT54GL is top.
Rebooten. Ik heb jouw probleem ook zo vaak gehad.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:27 schreef super-muffin het volgende:
niemand die mij kan helpen met mij HD te redden
Goed spul hequote:Op zondag 27 augustus 2006 15:40 schreef Furious het volgende:
[..]
[..]
Dat heb ik ook gehoord, dat die het tenminste wel doet en niet instabiel is. Ik denk dat ik 'em daar ook maar voor ga omruilen. Heb net de WRT54G weer ingepakt en de oude, goedwerkende, maar niet draadloze Sitecom wired router terug gehangen.
Al moet ik zeggen, internet was wired via de LinkSys nog sneller (als-ie het deed) dan via de Sitecom.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Goed spul he
Ook wireless doen 'we' best aardig, met de mimo producten.
Dat kan, oudere routers missen soms 'rekenkracht' om de huidige internet verbindingen goed aan te kunnen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:52 schreef Furious het volgende:
[..]
Al moet ik zeggen, internet was wired via de LinkSys nog sneller (als-ie het deed) dan via de Sitecom.![]()
Wij hebben de DC-202 geloof ik. V1 in iedergeval, en ik zag dat die uit 2004 is.quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan, oudere routers missen soms 'rekenkracht' om de huidige internet verbindingen goed aan te kunnen.
6 jaar geleden toen ik net overgestapt was van mijn 56K modem naar mijn supersnelle 512/128 ADSL lijn had ik ook niet vermoed dat ik nu voor een 3e van de prijs op een 20000/1024 ADSL2+ connectie zou zitten.
Ik moet ergens een lijstje hebben met snelheden die die aan kan, afhankelijk van het protocol (PPTP icm het speedtouch homemodem van KPN vereist bv enorm veel 'vertaalslag' en kost dus bandbreedte.)quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:03 schreef Furious het volgende:
[..]
Wij hebben de DC-202 geloof ik. V1 in iedergeval, en ik zag dat die uit 2004 is.![]()
Oh wacht, ik denk dat V1 de firmware versie was;quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik moet ergens een lijstje hebben met snelheden die die aan kan, afhankelijk van het protocol (PPTP icm het speedtouch homemodem van KPN vereist bv enorm veel 'vertaalslag' en kost dus bandbreedte.)
Overigens is de DC-202v1 ontwikkeld in 2002, waar haal je 2004 vandaan??
quote:Firmware Version: Version 1.0 Release 04
Aan de firmware versie te zien heb je de dc-202v3.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:08 schreef Furious het volgende:
[..]
Oh wacht, ik denk dat V1 de firmware versie was;
[..]
Ik heb net gereboot (updates geïnstalleerd en zo) maar nog steeds niksquote:Op zondag 27 augustus 2006 15:41 schreef Furious het volgende:
[..]
Rebooten. Ik heb jouw probleem ook zo vaak gehad.
Wordt-ie sneller als ik de firmware update uitvoer? (Als er eentje beschikbaar is uberhaupt that is.)quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Aan de firmware versie te zien heb je de dc-202v3.
Als er veel op staat duurt het soms wel een minuutje voordat-ie 't laat zien.quote:Op zondag 27 augustus 2006 16:16 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb net gereboot (updates geïnstalleerd en zo) maar nog steeds niks
Die staat hier ook nog in de kast, voor als mijn WRT54G het begeeft. Prima routertje.quote:
Nee, processor is gewoon niet snellerquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:16 schreef Furious het volgende:
[..]
Wordt-ie sneller als ik de firmware update uitvoer? (Als er eentje beschikbaar is uberhaupt that is.)
Zie je die drie symbooltjes naast de volgende en vorige knop? Zet hem op de de laatste, dan kan dat.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:28 schreef Roeni3 het volgende:
Nog even voor de duidelijkheid: het is niet mogelijk om oa folders met 1 click te openen?
Net gedaan m'n accu werd idd een beetje warm vooral als ik aan het gamen was.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:31 schreef De_Hertog het volgende:
Eehm, ja, ben een echte Mac noob, wat dus ook betekent dat ik totaal niet snap wat je met die drie symbooltjes en de 'eerste modus' bedoelt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:32 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Zie je die drie symbooltjes naast de volgende en vorige knop? Zet hem op de de laatste, dan kan dat.
Je zit nu zeker op de eerste modus, maar die vind ik een beetje naar Windows ruiken.
Nee, de WRT54G schopt kont, alle andere versies die erop gebaseerd zijn werken klote zeker nu ze VMware zijn gebaseerd. De WRT54G had tenminste nog custom build sofware waarmee je meerdere functies kon openzetten. Dat kan met de nieuwe niet meer.. en veel vastlopers...quote:Op zondag 27 augustus 2006 15:16 schreef Dementor het volgende:
WRT54GL is top.
Binnen de symbolen-stijl (om het aapje maar een naam te geven) lijkt me het zelfs onhandig, omdat je dan geen mappen meer kan selecteren.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Eehm, ja, ben een echte Mac noob, wat dus ook betekent dat ik totaal niet snap wat je met die drie symbooltjes en de 'eerste modus' bedoelt.
Edit: begrijp het al. Voor de duidelijkheid: binnen de 'Windows' stijl is dit niet mogelijk?
True thatquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Binnen de symbolen-stijl (om het aapje maar een naam te geven) lijkt me het zelfs onhandig, omdat je dan geen mappen meer kan selecteren.
Ik zit zelf altijd op de kolommen-stijl, aangezien dat poepie handig is. En zo nu en dan op de lijst-stijl.
quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:52 schreef skiczukie het volgende:
Ik zit nu een topic op het forum van Apple te lezen. Een gozer uit India heeft een MacBook Black gekocht. In éen maand zijn drie logic boards naar de klote gegaan. En elke keer als hij naar de Apple Store moet , moet hij 1100 km reizen.![]()
Heeft ie best veel geld voor een India(an)/nees/iër/se man/ bewoner uit Indiaquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:52 schreef skiczukie het volgende:
Ik zit nu een topic op het forum van Apple te lezen. Een gozer uit India heeft een MacBook Black gekocht. In éen maand zijn drie logic boards naar de klote gegaan. En elke keer als hij naar de Apple Store moet , moet hij 1100 km reizen.![]()
Ik dacht 8mbps down.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee, processor is gewoon niet snellerWelke internet verbinding heb je?
Ik lees het ook een beetje vaak.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:03 schreef Dementor het volgende:
Er zijn wat mij betreft teveel problemen met de macbooks.
Ik weet niet of iemand de podcast van diggnation volgt maar ook daar ging er weer eentje stuk.
Echt jammer want ik zou er graag eentje kopenquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:04 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Ik lees het ook een beetje vaak.
ADSL of kabel?quote:
Ik haalde 8600 down met de LinkSys op speedtest.nl. Ik zal straks als m'n download klaar is kijken hoeveel ik haal met de DC-202. Kabel overigens.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:35 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
ADSL of kabel?
Maakt trouwens niet uit, want zover ik weet zijn die beide DHCP client en zou je met de DC-202 gewoon de volledige bandbreedte moeten kunnen halen. Welke snelheid haal je met de DC-202 en waar meet je dat?
... speedtest.nlquote:Op zondag 27 augustus 2006 21:25 schreef Furious het volgende:
[..]
Ik haalde 8600 down met de LinkSys op speedtest.nl. Ik zal straks als m'n download klaar is kijken hoeveel ik haal met de DC-202. Kabel overigens.
MacPar Deluxe.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:06 schreef haydear het volgende:
Ik kan geen rar. bestanden afspelen op mn macbook....moet ik hiervoor een speciaal programma downloaden zoja..welke dan?
bvd
quote:Op maandag 28 augustus 2006 06:44 schreef De_Hertog het volgende:
Er zijn weer drie nieuwe Get a Mac filmpjes uit. Vooral het laatste stukje van 'Accident' vind ik heerlijk subtiel..
Je bedoelt toch niet dat plasticje ter bescherming hè?quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:07 schreef Geqxon het volgende:
Wow, zonder dat kleine glaasje voor de iSight word het beeld veel helderder en scherper!
Om de iSight niet compleet open voor stof te laten staan zit er in de plastic rand om het scherm heen een klein plastictje om de iSight te beschermen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Je bedoelt toch niet dat plasticje ter bescherming hè?.
Ja, dat plasticje bedoelde ik ja.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Om de iSight niet compleet open voor stof te laten staan zit er in de plastic rand om het scherm heen een klein plastictje om de iSight te beschermen.
Het is gewoon een kliksysteempje, kan niks mee gebeuren.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:47 schreef Slarioux het volgende:
Omfg, je koopt een laptop van 1300 euro en je trekt de voorkant eraf? Jezus. Ik weet niet hoe rijk je bent maar ik vind 1300 euro een heleboel geld en dat ga ik niet slopen.
Dan nog. De laptop die ik nu voor me heb was 1700 euro en ik weet precies hoe ie in elkaar zit.. de klikdingetjes en schroefgaatjes zijn vrij obvious. Maar dat betekent niet dat ik er aan ga zitten, no way.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:49 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Het is gewoon een kliksysteempje, kan niks mee gebeuren.
Gelijk aan het aantal CDromdrives in zijn Macbook.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:50 schreef prof.bierbekje het volgende:
Hoe oud ben je?
Meer het aantal toetsen van mijn ingebouwde numpad.quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Gelijk aan het aantal CDromdrives in zijn Macbook.
Het is Geqxie maar. Iedereen laat het slopen aan rijke Chinezen over, maar hij moet het perse zelf zien.quote:Op maandag 28 augustus 2006 11:47 schreef Slarioux het volgende:
Omfg, je koopt een laptop van 1300 euro en je trekt de voorkant eraf? Jezus. Ik weet niet hoe rijk je bent maar ik vind 1300 euro een heleboel geld en dat ga ik niet slopen.
10?quote:Op maandag 28 augustus 2006 12:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Meer het aantal toetsen van mijn ingebouwde numpad.
Zou jou eens demonteren eikeltjequote:Op maandag 28 augustus 2006 13:03 schreef Geqxon het volgende:
En volgens mij halen jullie demonteren en slopen toch echt door elkaar!
Stuffit Expander is een goede.quote:Op zondag 27 augustus 2006 22:06 schreef haydear het volgende:
Ik kan geen rar. bestanden afspelen op mn macbook....moet ik hiervoor een speciaal programma downloaden zoja..welke dan?
bvd
En op de Datasheet:quote:Dit Plan wordt alleen aangeboden en is alleen geldig in de volgende landen: België, Denemarken
(exclusief Groenland en de Faroer Eilanden), Duitsland, Finland (exclusief Åland), Frankrijk (exclusief Corsica, overzeese departementen en gebiedsdelen)Ierland, Italië (exclusief Sardinië), Luxemburg, Monaco, Nederland, Noorwegen (exclusief Svalbard), Spanje (inclusief de Balearen maar exclusief de Canarische Eilanden, Ceuta, Melilla), het Verenigd Koninkrijk (exclusief het Isle of Man), Zweden, Zwitserland en Liechtenstein.
Nou zat ik te denken om de Amerikaanse APP aan te schaffen, aangezien ik toch een Macbook in de U.S. wil kopen. Kost $249,- t.o.v de Nederlandse variant ¤319,-quote:Kenmerken
- Uitgebreide service en ondersteuning
- Uitbreiding van de telefonische ondersteuning
van 90 dagen naar maximaal drie jaar
- Dekking van apparatuurreparaties gedurende
twee jaar na afloop van de garantie van één
jaar, inclusief:
– Service ter plaatse voor desktopcomputers1
–Wereldwijde dekking voor reparatiekosten
voor notebooks en Mac mini
• Toegang tot ondersteuningsinformatie op het
internet2
• Geleverd met krachtige diagnosesoftware