Beetje ongelukkig, alhoewel het helaas nog wel gewoon zo is dat donkere mensen vaak toch anders benaderd worden (lijkt me daar in het noordne nog wel erger, al kan dat een heel verkeerd vooroordeel zijnquote:Op donderdag 7 september 2006 20:42 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Precies, en dan zegt ze zoiets:
[..]
![]()
![]()
Ja, dat vraag ik me ook afquote:Op donderdag 7 september 2006 13:03 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wat doet Andries in godsnaam op die foto?
Daar heb ik ook vaak last van, maar ik heb dan tenminste nog een naamquote:Op donderdag 7 september 2006 15:15 schreef pberends het volgende:
Zowat iedereen zegt de naam verkeerd:
Raffaëla wil nooit meer zwanger worden
[..]
dubbel LL
Dat zou ze zelf toch ook wel moeten weten, lijkt me. Tssss, dit is best dom.quote:Op donderdag 7 september 2006 20:42 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Precies, en dan zegt ze zoiets:
[..]
![]()
![]()
Inderdaad! Hoewel, ik heb me er wel aan gehouden.................quote:Op woensdag 6 september 2006 21:45 schreef Tinkepink het volgende:
Ach, wat verwacht je anders zo kort na de bevalling? Zijn er maar weinig hoor, die meteen weer zwanger willen worden! De meeste vrouwen zeggen inderdaad dat ze het noooooit meer doen.
Dan zal ik wel een van de weinigen zijn die daar geen last van heeft.quote:Op donderdag 7 september 2006 21:28 schreef Meaghan het volgende:
Wat een onzinnige uitspraak van Raffaëla over de huidskleur van haar kindje. En trouwens, biracial mensen hebben juist vaker problemen met hun huidskleur en afkomst, omdat ze voor hun gevoel noch door de blanke, noch door de zwarte gemeenschap voor de volle 100 % geaccepteerd worden. Maar goed, daar ging het hier verder niet om.
Jensenquote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:30 schreef Zwansen het volgende:
Het zou maar een gigantisch lelijk wijf zijn later...
Zoiets ofzo, [afbeelding]
Ik heb een keer een documentaire gezien die ging over een gemengd gezin en de problemen die de twee dochters ondervonden door hun gemengde achtergrond. En er is wel het een en ander te vinden op i-net aan studies mbt dit onderwerp. Nu ik mijn opmerking zo eens teruglees staat het er ook wel een beetje suggestief, alsof iedereen uit een gemengd gezin maar per definitie problemen zou hebben, maar zo bedoelde ik het iig niet. Iedereen kan problemen ondervinden in zijn/haar leven, ongeacht huidskleur. Een bepaalde huidskleur maakt je toch niet per definitie gelukkiger. Dat was meer wat ik bedoelde te zeggen in reactie op de uitspraak van Raffaëlaquote:Op zaterdag 9 september 2006 19:26 schreef poepje3 het volgende:
[..]
Dan zal ik wel een van de weinigen zijn die daar geen last van heeft.
Mag ik vragen waar je die informatie vandaan hebt?
dat is niet alleen onder antillianen zo maar onder alle getinte bevolkingsgroepen met sterk gekrult haar.quote:Op zondag 10 september 2006 09:59 schreef nokwanda het volgende:
Ach.... Rafella is Antilliaanse. 9 van de 10 antillianen zijn opgevoed, en dat al generaties, met het idee dat een lichte huid een goede huid is en dat glad haar goed haar is. Zo wordt het ook gezegd. Mijn zoon is half Afrikaans. maar ik ken erg veel antillianen en dat is echt mijn ervaring. Zo werd mijn zoon ook beoordeeld bij de eerste aanblik. En werkelijk hast door iedereen. Als je zo bent opgegroeid dan is haar reactie gewoon een typische african diaspora opmerking.
Pff.... al zoveel discussies over gevoerd.
klopt wel ja. Daarom refereerde ik ook aan de african diaspora.quote:Op zondag 10 september 2006 10:45 schreef janimie het volgende:
[..]
dat is niet alleen onder antillianen zo maar onder alle getinte bevolkingsgroepen met sterk gekrult haar.
rafaella is btw volgens mij surinaams met ruth jacott als haar tante
Ik zat nog es te denken..... nichtje van Ruth Jacot..... verwissel je Rafaella nu niet met Edsilia Rombley?quote:Op zondag 10 september 2006 19:44 schreef janimie het volgende:
ook angelique koorndijk is surinaamse, een ras echte ookSchien doel je op JK ?
J.K. (2004) is de laatste antilliaan die ik op het idols podium heb gezien
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |