abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 mei 2007 @ 10:01:04 #201
161207 jakkop
rennen!
pi_49562091
quote:
Op zondag 20 mei 2007 00:11 schreef Lennox het volgende:


Enige wat ik niet heb gezien is stade Olimpico en als voetballiefhebber baal ik daar van , daarom ook een reden om (binnenkort?) een keer terug te gaan met wat vrienden.
Ik kan je vertellen, buiten de wedstrijden kom je er niet in.

Zelfs toen we de bewakers 40 euro aanboden vonden ze het niet goed.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_49563343
Wil wel een wedstrijd meepakken ja
What else are you gonna do on a Saturday? Sit in your fuckin' armchair wankin' off to Pop Idols?
  zondag 20 mei 2007 @ 12:22:38 #203
161207 jakkop
rennen!
pi_49564866
Ja, dat wilden wij ook wel, maar we waren er van maandag tot vrijdag.
Eins, zwei, hoeplakai.
  maandag 21 mei 2007 @ 07:38:03 #204
104963 ETA
European Travel Author
pi_49594713
Rome is wat dat betreft een uitzondering qua gastvrijheid, in restaurants wordt je erg onpretting behandeld, met een smile krijg je de snel eten en oprotten behandeling. Andere grote steden waren meestal wel relaxter. En idd italiaans spreken doet wonderen voor de service Ineens doen ze oprecht vriendelijk en willen ze alles van je weten en adviseren wat je moet proberen.

@sweetsixteen over die audiotours. Persoonlijk vindt ik ze erg prettig, het is dan weliswaar geen echte tourguide, maar niet iedereen wil met een grote groep meeslenteren. Als ik alleen ben dan neem ik heel graag een audiotour, kan je tenminste nog wat achtergronden meekrijgen over dingen die jou intereseren. Een echte tourguide moet je mee lopen met de groep, en die bepaalt de tempo en wat je te zien krijgt. Erger is nog de toerist die dan voor een schilderij staat, en roept aha! en dan doorloopt naar de volgende en het herhaalt


ps iemand ooit geprobeerd de hele structuur te doorgronden van de straathandel met de afrikanen? En waar halen die indiers zo snel die paraplus vandaan zodra het regent??
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_49596226
quote:
Op maandag 21 mei 2007 07:38 schreef ETA het volgende:
Rome is wat dat betreft een uitzondering qua gastvrijheid, in restaurants wordt je erg onpretting behandeld, met een smile krijg je de snel eten en oprotten behandeling. Andere grote steden waren meestal wel relaxter. En idd italiaans spreken doet wonderen voor de service Ineens doen ze oprecht vriendelijk en willen ze alles van je weten en adviseren wat je moet proberen.

@sweetsixteen over die audiotours. Persoonlijk vindt ik ze erg prettig, het is dan weliswaar geen echte tourguide, maar niet iedereen wil met een grote groep meeslenteren. Als ik alleen ben dan neem ik heel graag een audiotour, kan je tenminste nog wat achtergronden meekrijgen over dingen die jou intereseren. Een echte tourguide moet je mee lopen met de groep, en die bepaalt de tempo en wat je te zien krijgt. Erger is nog de toerist die dan voor een schilderij staat, en roept aha! en dan doorloopt naar de volgende en het herhaalt


ps iemand ooit geprobeerd de hele structuur te doorgronden van de straathandel met de afrikanen? En waar halen die indiers zo snel die paraplus vandaan zodra het regent??
Ik vind dat je erg negatief doet over de service hoor, ook afhankelijk waar je heen gaat. Ik sprak dan vaak ook Italiaans maar ik zag dat de bediening net zo vriendelijk was tegen de overige buitenlandse gasten aldaar. Maar het is toch ook logisch, als een buitenlander zijn best doet jouw taal te spreken, wil je hem of haar ook iets terugdoen, ik vind het een erg logische reactie van de Italianen.

Over de audiotours: Het is heel erg storend als iemand niks hoort in het museum en je daardoor omver loopt omdat ie zogenaamd zo in de tekst zit. Daarnaast is die extra informatie niet echt heel erg belangrijk, wat de museums zelf bedenken. Een audiotour is veelal om extra geld te verdienen. Maar goed, neem jij maar lekker een audiotour, over 20 jaar bestaan ze niet meer.
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49596281
Verschrikkelijk die Afrikanen en Indiase mensen, ik werd helemaal gek van ze!
Ik vind dat de Italiaanse politie best wel wat actie mag ondernemen tegen deze mensen. Dan vallen ze van die kleine tienermeisjes aan met hun kneedpoppetjes en armbandjes; en ja die meisjes hebben natuurlijk maar een klein budget en als ze dan zoiets goedkoops zien, kopen ze het.
Schandalig.

ETA, weet jij hoe het komt dat de Polizia Municipale/ Polizia er niks aan doet?
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:51:38 #207
104963 ETA
European Travel Author
pi_49596841
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:25 schreef Sweetsixteen16 het volgende:

[..]

Ik vind dat je erg negatief doet over de service hoor, ook afhankelijk waar je heen gaat. Ik sprak dan vaak ook Italiaans maar ik zag dat de bediening net zo vriendelijk was tegen de overige buitenlandse gasten aldaar. Maar het is toch ook logisch, als een buitenlander zijn best doet jouw taal te spreken, wil je hem of haar ook iets terugdoen, ik vind het een erg logische reactie van de Italianen.

Over de audiotours: Het is heel erg storend als iemand niks hoort in het museum en je daardoor omver loopt omdat ie zogenaamd zo in de tekst zit. Daarnaast is die extra informatie niet echt heel erg belangrijk, wat de museums zelf bedenken. Een audiotour is veelal om extra geld te verdienen. Maar goed, neem jij maar lekker een audiotour, over 20 jaar bestaan ze niet meer.
Opzich kon ik ook gewoon pech hebben toen in Rome. Ben in best veel steden geweest en overal vriendelijk personeel in restaurants en winkels. Echter in Rome viel het mij vies tegen, het kan zijn omdat ik toen in het nogal toeristische gedeelte zat. Ach ja, stad zelf blijft natuurlijk wonderbaarlijk mooi

Tuurlijk is een audiotour om extra geld te verdienen. En het is inderdaad vervelend als een lompe gast je omver loopt, maar om daarvoor de schuld te leggen bij die audiotours. Kwaliteit van audiotours verschillen natuurlijk per museum, ik heb goede gehoord en absoluut waardeloze. Maar meestal vindt ik het wel het geld waard

En over 20 jaar hebben we natuurlijk geen audiotours meer! We hebben dan van die interactieve holografische tourguides die je persoonlijk begeleiden
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 21 mei 2007 @ 09:56:24 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_49596985
Audiotour vind ik meestal ook wel geinig; in Wenen een bende van die Sissi musea bezocht met audiotour, toch best leuk om de geschiedenis te horen bij dingen waar je naar staat te kijken....
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 21 mei 2007 @ 09:59:33 #209
104963 ETA
European Travel Author
pi_49597068
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:27 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
Verschrikkelijk die Afrikanen en Indiase mensen, ik werd helemaal gek van ze!
Ik vind dat de Italiaanse politie best wel wat actie mag ondernemen tegen deze mensen. Dan vallen ze van die kleine tienermeisjes aan met hun kneedpoppetjes en armbandjes; en ja die meisjes hebben natuurlijk maar een klein budget en als ze dan zoiets goedkoops zien, kopen ze het.
Schandalig.

ETA, weet jij hoe het komt dat de Polizia Municipale/ Polizia er niks aan doet?
Ik heb hier vaak met italianen over gehad. Een van de vermoedens is dat er mensenhandel achter zit. Die lui staan daar niet vrijwillig. Ze worden gedwongen om spullen te verkopen om hun reis naar Europa te betalen, helaas gaat het verdiende geld linea recta naar de bazen om kost en inwoning te betalen. Dus ze blijven bezig. Feit dat ze allemaal dezelfde spullen verkopen geeft aan dat het centraal geregeld wordt, er zit dus een hele organisatie achter. Hoeverre dat mensensmokkel/handel erachter zit weet ik niet.

Ander vermoeden is dat ze gewoon illegaal in italie zijn en geen gewoon werk kunnen vinden. Dit is dan enige wat ze kunnen doen. Echter verklaart het niet waarom ze altijd bij elkaar staan en niet echt concurrerend zijn tegen elkaar.

De politie doet er wel wat aan, officieel dan. Je ziet de verkopers geregeld alles oppakken en snel weglopen, de spotters hebben dan de politie gespot dichtbij. Dus vaak zullen ze niet op heterdaad worden betrapt. Als de politie meer moeite doet, dan kunnen ze heus wel iedereen oppakken.

Aan de andere kant, de italianen zijn al blij dat ze geen echte rottigheid uithalen. Als ze zo hun geld kunnen verdienen, dat is vele malen beter dan dat ze het echte criminele pad op gaan. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat de politie het beetje toelaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door ETA op 21-05-2007 10:05:30 ]
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 21 mei 2007 @ 10:06:47 #210
104963 ETA
European Travel Author
pi_49597267
artikeltje over immigranten in italie: http://www.florencenewspa(...)?news=a7.05.10.15.41
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  maandag 21 mei 2007 @ 13:38:51 #211
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_49605022
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:51 schreef ETA het volgende:
[..]
Opzich kon ik ook gewoon pech hebben toen in Rome. Ben in best veel steden geweest en overal vriendelijk personeel in restaurants en winkels. Echter in Rome viel het mij vies tegen, het kan zijn omdat ik toen in het nogal toeristische gedeelte zat. Ach ja, stad zelf blijft natuurlijk wonderbaarlijk mooi
Ik ben net gisteren terug gekomen uit Rome, en ik vond het personeel in de restaurants en winkels juist erg gastvrij. Zelfs al praten ze geen Engels en verstaan ze mijn Italiaans niet , dan doen ze toch hun best om je te begrijpen.
Dat ze dan spontaan proberen een praatje aan te knopen waarbij de grappa begint te stromen, dat kan aan mijn vriendin hebben gelegen.

De enige plek waar de bediening niet vriendelijk was, waren wat barretjes aan het Campo de' Fiori; wel een extreem toeristische buurt natuurlijk. Daar stonden een paar van die macho-obertjes die de bediening minder belangrijk vonden dan het mooi wezen te zijn en naar meiden te lonken. En dan ook nog een fooi verwachten.
  maandag 21 mei 2007 @ 13:42:56 #212
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_49605176
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom afgelopen week bijna alle musea gratis toegang gaven? Niet alleen in Rome trouwens, ook Pompei was (vrijdag) gratis toegankelijk.
Met mijn beperkte kennis van de Italiaanse taal is het niet gelukt daar achter te komen.
pi_49606231
Een paar straatjes van het Pantheon verwijderd zit een grote Gelateria waar ik wel eens ben geweest, met heerlijk ijs in enorm veel smaken... weet iemand precies waar?
pi_49607528
Gelateria della Palma, Via della Maddalene 20, bij Piazza della Rotonda.

Die zaak is inderdaad echt hemels! Meer dan 100 smaken! Wil niet zeggen dat alle smaken even goed zijn maar o o o wat een keus! Ik had in ieder geval een overheerlijke keuze gemaakt toen!
pi_49608194
Dat moet hem wel zijn ja, aan maps.google.com te zien

Verplichte kost voor Rome reizigers!
pi_49612199
quote:
Op maandag 21 mei 2007 13:42 schreef nerd4sale het volgende:
Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom afgelopen week bijna alle musea gratis toegang gaven? Niet alleen in Rome trouwens, ook Pompei was (vrijdag) gratis toegankelijk.
Met mijn beperkte kennis van de Italiaanse taal is het niet gelukt daar achter te komen.
Settimane Cultura!
Ofzo..


Culturele week dus ik heb er ook van kunnen meeprofiteren, behalve in Vaticaanstad
Billie Holiday is Lady Day!
  maandag 21 mei 2007 @ 17:41:05 #217
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_49614293
quote:
Op maandag 21 mei 2007 16:46 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
Settimane Cultura!
Ofzo..
Culturele week dus ik heb er ook van kunnen meeprofiteren, behalve in Vaticaanstad
Ah, dat verklaart het dan inderdaad.
De musea in Vaticaanstad waren inderdaad niet gratis, maar we waren toen toch al behoorlijk museum-moe. Helemaal toen de rij voor de Sixtijnse kapel wel erg lang was (op zich wel gratis geloof ik).
Blijft staan voor de volgende keer.
pi_49627950
ik ga 5 tot 12 juni weer lekker slentere in rome... deze keer gaan we wel een audio tour doen door het vaticaan museum... vorige keer eigenlijk gewoon doorheen gesjeesd...

heeft iemand nog ideetje voor florence... we gaan een dagtrip doen...?
And It Hurts With Every HeartBeat
pi_49691064
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:51 schreef ETA het volgende:

[..]

We hebben dan van die interactieve holografische tourguides die je persoonlijk begeleiden
Wow!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49691081
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:56 schreef matthijst het volgende:
Audiotour vind ik meestal ook wel geinig; in Wenen een bende van die Sissi musea bezocht met audiotour, toch best leuk om de geschiedenis te horen bij dingen waar je naar staat te kijken....
Waarvan akte...
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49691146
quote:
Op maandag 21 mei 2007 09:59 schreef ETA het volgende:

[..]

Ik heb hier vaak met italianen over gehad. Een van de vermoedens is dat er mensenhandel achter zit. Die lui staan daar niet vrijwillig. Ze worden gedwongen om spullen te verkopen om hun reis naar Europa te betalen, helaas gaat het verdiende geld linea recta naar de bazen om kost en inwoning te betalen. Dus ze blijven bezig. Feit dat ze allemaal dezelfde spullen verkopen geeft aan dat het centraal geregeld wordt, er zit dus een hele organisatie achter. Hoeverre dat mensensmokkel/handel erachter zit weet ik niet.

Ander vermoeden is dat ze gewoon illegaal in italie zijn en geen gewoon werk kunnen vinden. Dit is dan enige wat ze kunnen doen. Echter verklaart het niet waarom ze altijd bij elkaar staan en niet echt concurrerend zijn tegen elkaar.

De politie doet er wel wat aan, officieel dan. Je ziet de verkopers geregeld alles oppakken en snel weglopen, de spotters hebben dan de politie gespot dichtbij. Dus vaak zullen ze niet op heterdaad worden betrapt. Als de politie meer moeite doet, dan kunnen ze heus wel iedereen oppakken.

Aan de andere kant, de italianen zijn al blij dat ze geen echte rottigheid uithalen. Als ze zo hun geld kunnen verdienen, dat is vele malen beter dan dat ze het echte criminele pad op gaan. Dat zou ook een reden kunnen zijn dat de politie het beetje toelaat.
Nou ja, het is wel een beetje verhelderend, maar echt rustig wordt ik er niet van. Waarom niet gewoon de Italianen uitdagen in plaats van de toeristen? Sorry, maar ik weet zeker dat dit hele vakanties kan verstoren!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49691233
quote:
Op maandag 21 mei 2007 17:41 schreef nerd4sale het volgende:

[..]

Ah, dat verklaart het dan inderdaad.
De musea in Vaticaanstad waren inderdaad niet gratis, maar we waren toen toch al behoorlijk museum-moe. Helemaal toen de rij voor de Sixtijnse kapel wel erg lang was (op zich wel gratis geloof ik).
Blijft staan voor de volgende keer.
De Sixtijnse kapel in de Vaticaanse Musea zijn natuurlijk gratis! Het zou onzin zijn als je daar ineens extra geld voor moet gaan betalen. En wat enorm zonde dat je niet eventjes hebt gewacht (ondanks je vermoeidheid). De sixtijnse kapel is hemels!!!
Billie Holiday is Lady Day!
pi_49691339
quote:
Op maandag 21 mei 2007 23:08 schreef soares het volgende:
ik ga 5 tot 12 juni weer lekker slentere in rome... deze keer gaan we wel een audio tour doen door het vaticaan museum... vorige keer eigenlijk gewoon doorheen gesjeesd...

heeft iemand nog ideetje voor florence... we gaan een dagtrip doen...?
Door het Vaticaanse Musea heensjeesen vind ik een prima tijdsbesteding. Vraag bij de kassa in ieder geval hoe lang je wel niet in het museum kunt blijven. 5 uur kan best wel mogelijk zijn hoor!

Dagtrip Florence:
L'Uffizi, als je graag wil. Ik vond het echt heel erg mooi, met twee prachtige werken van Boticelli. De lente en de Geboorte van Venus.
Daarnaast kun je de koepel van de dom beklimmen, voor een mooi uitzicht op Florence en je kunt vanaf de dom over de Ponte Vecchio lopen en dan een stukje verder lopen over straat en rechts ergens in een van de kleine straatjes/pleintjes heerlijk eten!
Billie Holiday is Lady Day!
  woensdag 23 mei 2007 @ 17:10:45 #224
76207 nerd4sale
Het is wat
pi_49692430
quote:
Op woensdag 23 mei 2007 16:38 schreef Sweetsixteen16 het volgende:
[..]
De Sixtijnse kapel in de Vaticaanse Musea zijn natuurlijk gratis! Het zou onzin zijn als je daar ineens extra geld voor moet gaan betalen. En wat enorm zonde dat je niet eventjes hebt gewacht (ondanks je vermoeidheid). De sixtijnse kapel is hemels!!!
De Sixtijnse kapel is wel gratis, maar dat geldt niet voor (alle) musea in het Vaticaan.
Kapel komt nog wel een keertje. Maar na 2 dagen ruines en musea, en die ochtend/middag al een aantal uren in het Castel Sant'Angelo, de Sint Pieter en de tomben hadden we niet zoveel zin om nog weer eens 2 uur in de rij te gaan staan. Meer zin in een biertje, want de temperatuur zat weer aan de goede kant van de 25 graden.
pi_49759848
Over de onvriendelijkheid: Ik ervaar dat helemaal niet zo, tuurlijk er zijn altijd wat oudere norse mannen, maar 90 procent van het personeel van de bars, restaurants, pizzerie waar ik kom is zeer vriendelijk. Altijd een praatje, in een bar krijg ik vaak gratis koffie en altijd wel een gunstige afronding naar beneden. Als ik ergens een paar maanden niet kom, vragen ze waar ik ben geweest. Echter, in het toeristische centrum kan het idd voorkomen dat mensen chagrijnig zijn. Niet goed natuurlijk, maar je moet ook begrijpen dat enorme hordes toeristen erg vervelend zijn. Daarmee is gelijk een van de grote nadelen van de Stad genoemd. Ik snap heel goed dat dat mensen graag de Stad bezoeken, kunst, architectuur alles is er. Echter de allergrootste ''groupes des tourists'' kan ik niet uitstaan. Slome groepen van 40 duitse wandelaars met voorop zon vrouw met een paraplu of vlaggenstok , Nederlandse 5 gymnasium klassen die denken de orde te moeten verstoren, alle Amerikanen die onbeleefd overkomen en verder eenieder wiens gezicht mij niet aan staat
De enige touristen die mij bevallen zijn en wiens komst ik zelfs zou stimuleren zijn knappe Scandinavische meisjes
Tweede nadeel zijn idd de buitenlanders en daar bedoel ik zeker de Erasmus studenten e.d niet mee, ook niet de hard werkende Indiers die een belhuis/internetpoint hebben of die in een restaurant werken. Ok, het zijn niet mijn type mensen, ik zal er geen vrienden mee worden, maar respect voor mensen die hard werken en fatsoenlijk zijn is op zijn plaats. Echter degenen die op straat rondhangen of bedelen, of erger nog degenen die die rotzooi op straat verkopen zijn 'omini de merda', vooral als dat gepaard gaat met overlast. Een vriend van me heeft een keer zo'n kerel op zijn bek geslagen omdat hij zijn vriendin maar bleef lastig vallen Wat mij betreft pakken de carabinieri hen direct op maar ja de heren hebben het te druk met flirten op de via del corso...

En voor degenen die niet graag wachten in een rij...je kunt het beste in de rij invoegen in de buurt van Jappaners ofzo die durven daar niets van te zeggen Werkt altijd, ook bij de Vaticaanse musea.

En als iemand ooit een voetbalwedstrijd gaat bezoeken, ga dan wel naar de juiste club...
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')