Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Herkauwer het volgende:
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen![]()
Inderdaad, hoe sloom ben je dan.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:05 schreef Herkauwer het volgende:
Aan de noodrem trekken omdat je niet competent genoeg bent om met een koffer uit te stappen![]()
Dank je voor de bevestigingquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:
[..]
Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...![]()
Sommige mensen lopen alvast richting de deuren voordat de trein helemaal stil staat enzo.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:
[..]
Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...![]()
En bovendien ook nog eens als een zwakzinnige aan de noodrem gaan hangen.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:22 schreef MaxPower het volgende:
En vervolgens klagen dat de NS altijd vertraging heeft zeker. Komt dus door sukkels als TS die niet snel genoeg uitstappen.
en die lacht zich een aap, en geeft vol gasquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".
Dussssssssss
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:56 schreef BocaDillo het volgende:
[..]
en die lacht zich een aap, en geeft vol gas![]()
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:09 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Sommige mensen lopen alvast richting de deuren voordat de trein helemaal stil staat enzo.
Zeker een sprinterquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:07 schreef JvdK het volgende:
[..]
Na 20 seconde gingen de deuren al dicht...![]()
Ik heb anders nog nooit een lampje 'noodrem aangetrokken' in een cabine gezien hoorquote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".
Dussssssssss
Op de NS?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:06 schreef descendent1 het volgende:
zo, nu ga ik schijten
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 10:54 schreef PlarkPlark het volgende:
Noodrem is voor snelheden boven de 30. Hieronder krijgt de machinist enkel een lampje te zien "Noodrem aangetrokken".
Dussssssssss
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijkquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Eix het volgende:
[..]
Op het moment dat je aan de noodrem trekt gaat normaal gesproken alle lucht uit de remleiding omdat er een ventiel open gaat. Gevolg: De remmen van de trein krijg je nietmeer los totdat de conducteur de noodrem terugdraait.
Dussssssssss
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 22:34 schreef caartyaait het volgende:
[..]
Ja dat heeft ooit een gigantisch ongeluk veroorzaakt in frankrijk
Ja zoiets had ik jaartje terug toen ik van Station Sloterdijk met de trein richting Station Zaandam ging. We zaten in de coupe, en er liep constant een groepje van 6 jongens heen en weer te pendelen. Oke mischien zijn ze zenuwachtig, maar opeens schreeuwt een man, dat hij zijn portemonnee kwijt is.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zittenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:10 schreef optifree het volgende:
[..]
Ze hadden daar tussen 2 wagons in de leiding afgesloten zodat de achterste wagons altijd op druk bleven (en dus niet remde) terwijl het voorste deel nog wel kon remmen
In nederland is dit ook mogelijk, maar de hendel zit op een veel en veel lastigere plaats om te bereiken![]()
Wie gaat er dan in een franse trein zittenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Wie gaat er dan in Frankrijk in een trein zitten![]()
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beterquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 13:57 schreef optifree het volgende:
[..]
Wie gaat er dan in een franse trein zitten![]()
Erg veel mensen die met de trein reizen![]()
Het merendeel van het Nederlandse materieel is fransquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:14 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
De meeste zijn Fransen ...of toeristen op weg naar Frankrijk ...die verdienen niet beter![]()
Maar hier staan de meeste treinen toch stilquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans![]()
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans![]()
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV'squote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:37 schreef Wadloper het volgende:
[..]
De locs 1600/1700/1800 zijn alleen frans dacht ik, de rest is Duits (Talbot heeft die dingen gemaakt)
Ik heb een Talbot gehadquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:
[..]
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
ICM is door Talbot gemaaktquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:34 schreef optifree het volgende:
[..]
Alstom heeft ook de ICm (koploper) gemaakt als ik mij niet vergis...en uiteraard de TGV's
Ook in Nederland kan het noodremsysteem worden uitgeschakeld, dit gebeurt vooral bij supportersvervoer. Er moeten dan wel extra begeiders mee om in geval van nood in te kunnen grijpen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:50 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ook ooit zoiets op discovery gezien?Naja, as ik het me goed herinner moest daar ergens bij de wielen de rem worden uitgeschakeld waardoor ze de hele rem hadden uitgezet. Bij de NS hoeft men tot zover ik weet alleen bij de noodrem waar aan getrokken is iets terug te zetten, mij lijkt het sterk dat daar dan ook de hele rem kan worden uitgeschakeld zoals bij dat Franse ongeluk.
Ja natuurlijk, omdat TS zijn koffers niet de trein uit kreeg, is de NS weer een kut-bedrijf. Ook prima onderbouwd van jequote:
het is gewoon mijn meningquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:14 schreef MREn het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, omdat TS zijn koffers niet de trein uit kreeg, is de NS weer een kut-bedrijf. Ook prima onderbouwd van je![]()
Er is nog geen nieuwe generatie koplopers, de eerste wordt momenteel nog gemaakt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 21:50 schreef JvdK het volgende:
Ik vind het overigens een slechte zaak dat bij de nieuwe generatie koplopers, er geen mensen meer buiten kijken of er oude oma's of mensen met koffers uit de trein willen stappen...
Die TGV's in Frankrijk zijn best okay, maar sommige 'stoptreinen' zeg maar, die hebben echt een look alsof ze net uit Indië komen zetten, maar dan zonder mensen op het dak...quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 14:20 schreef optifree het volgende:
[..]
Het merendeel van het Nederlandse materieel is frans![]()
Ja die bedoel ik!!! Ik vind het wel on persoonlijk.. Misschien ben ik een zeurquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:00 schreef MREn het volgende:
[..]
Er is nog geen nieuwe generatie koplopers, de eerste wordt momenteel nog gemaakt.
Bedoel je niet de gemoderniseerde sprinters met automatische deursluiting? Dat is gewoon even wennen. Syntus heeft dat ook, maar dan ook nog eens zonder conducteur. Ik geloof niet dat ik daar ooit problemen heb gezien.
Dat is wel scaryquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:07 schreef Byte_Me het volgende:
de NS is geweldig. Ik was eerst ook nooit tevreden over de NS, maar nu woon ik in Duitsland. De NS is zoveel beter dan de Deutsche Bahn, dat ik ze veel beter ben gaan waarderen.
nou herinner ik me trouwens ineens dat iets dergelijks mij ook ooit is gebeurd. ik stap uit de trein met mijn gitaar op mijn rug, gaat de deur achter me dicht terwijl de gitaar nog in de trein was. Ik schrok me natuurlijk de tering, ik zag mezelf al meegesleurd worden door de trein. gelukkig zag de conducteur het gebeuren en die heeft me uit mijn benarde positie bevrijd.
Mwa, ook alleen maar als je niet langer bent dan de gemiddelde Fransoos van 1m75, anders zit je ook nog gewoon met je knieën tegen de stoel van je voorganger.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:01 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Die TGV's in Frankrijk zijn best okay,
Sja, ieder zijn voorkeur hoor. Ik vind het ding er wel grappig uit zien, maar het zit verder voor geen meter.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 22:02 schreef JvdK het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik!!! Ik vind het wel on persoonlijk.. Misschien ben ik een zeur
Wel al mijn posts lezen voordat je antwoordquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:20 schreef Wadloper het volgende:
[..]
ICM is door Talbot gemaakt
Maar goed
quote:Op zondag 27 augustus 2006 10:02 schreef optifree het volgende:
[..]
Wel al mijn posts lezen voordat je antwoordIk had mijn fout al toegegeven!
![]()
Dat je de NS beter waardeert is inderdaad wel scary.quote:
Dat is niet waar, als ik -om wat voor reden dan ook- met een been ofzo tussen de gesloten deuenr klem kom te zitten en ik kan bij de noodrem, zal ik hier toch echt wel gebruik van maken. En knappe vent die mij daar een boete voor durft te geven, dat win je gemakkelijk voor de rechter als het er op aan zou komen.quote:Op zondag 27 augustus 2006 14:27 schreef Nawien het volgende:
Yo G heb je nooit geleerd dat je niet aan de noodrem moet trekken als je zelf de oorzaak van het probleem bent?
Ja okee, maar je bent vast met me eens dat dat wel heel achterlijk isquote:Op zondag 27 augustus 2006 16:47 schreef MREn het volgende:
[..]
Dat is niet waar, als ik -om wat voor reden dan ook- met een been ofzo tussen de gesloten deuenr klem kom te zitten en ik kan bij de noodrem, zal ik hier toch echt wel gebruik van maken. En knappe vent die mij daar een boete voor durft te geven, dat win je gemakkelijk voor de rechter als het er op aan zou komen.
Nou officieel kan het welquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:03 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ja okee, maar je bent vast met me eens dat dat wel heel achterlijk is. Volgens mij zit er sowieso een beveiliging op die deuren , dus dat kan volgens mij niet eens
Niet helemaal waar.quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef Neuralnet het volgende:
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is.
Desondanks heb ik afgelopen weken mogen ondervinden dat die percentages in Italie zo ongeveer andersom zijn (15-20% op tijd, ipv datzelfde percentage te laat). Staat wel tegenover dat de prijzen veel redelijker zijn, zo rond de 4 euro per 100 km. Maar ik verlangde serieus terug naar de stiptheid van de nsquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:18 schreef Neuralnet het volgende:
10 % en 15 tot 10 minuten? Het is eerder rond de 15 % wat misgaat. In het eerste kwartaal reed 86 % op tijd en dat was nog het beste kwartaal sinds de eeuwwisseling. Waarbij 1) op tijd gedefinieerd wordt als 3 minuten te laat EN 2) het alleen gaat om treinen die rijden. Treinen die niet rijden tellen niet mee. Dus is een trein die niet rijdt + een trein die 3 minuten vertraging heeft voor mij een vertraging van 33 minuten terwijl het voor de NS op tijd is.
er zit ook gewoon noodopening boven de deurenquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:55 schreef Geeranne het volgende:
Een vriend van mij had een keer zijn hand tussen de deuren gekregen, en trok dus daarom aan de noodrem. Maar de machinist dacht dat het een geintje was en reed dus gewoon door. Stonden ze daar met man en macht aan de deuren te trekken. Niet dat dat hielp ofzo.
Na een paar minuten vond de machinist het eindelijk nodig om de deuren weer te openen.
Ik weet niet, maar ik trok ook aan die nood opening.. maar er gebeurde geen ené klote!!quote:Op zondag 27 augustus 2006 19:11 schreef MREn het volgende:
[..]
er zit ook gewoon noodopening boven de deuren
Bovendien is het verhaal gelul, want noodrem = stop en geen lamp ofzo die de machnist laat weten dat er geremd moet worden.
Iets technischer: door luchtdruk op een leiding blijven de remmen los, valt die luchtdruk weg, bijv. door afbreken koppeling of door noodrem, raakt de luchteiding leeg en slaan de remmen vast.
Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzittenquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:37 schreef optifree het volgende:
[..]
Nou officieel kan het welMaaarrrrr sinds dat er iemand is meegesleept door een trein (was iets lomps met een tas), gaat de trein pas rijden als werkelijk alle deuren dichtzitten (inclusief die van de conducteur).
Het is dan ook geen noodopening maar een noodontgrendeling, daarna moet je nog wel zelf even de deuren openduwenquote:Op maandag 28 augustus 2006 08:23 schreef JvdK het volgende:
Ik weet niet, maar ik trok ook aan die nood opening.. maar er gebeurde geen ené klote!!
KUT NS! KUT TALPA
Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzittenquote:Op maandag 28 augustus 2006 13:08 schreef Nawien het volgende:
[..]
Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten![]()
De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten
Weet niet niet, dicht is dicht. Dikke of dunne pols, echt dicht zit ie dan nooit.quote:Op maandag 28 augustus 2006 15:57 schreef MREn het volgende:
[..]
Maar als iemand met zn dunne pols tussen de deuren zit, kunnen de deuren toch goed dichtzitten
whehehequote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef JvdK het volgende:
[..]
De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.![]()
Omdat je dergelijke 'kleine' nieuwsberichten uit andere landen zelden hoort, en ten tweede omdat in China dat soort dingen pas bekend worden gemaakt als er 100 doden ineens vallen.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 15:22 schreef JvdK het volgende:
[..]
De NS, zijn echt die lui zijn echt amateurs. Waarom hoor je dit soort ellende nooit in China ofzo.![]()
Wat is je klacht dan?quote:Op zondag 3 september 2006 23:25 schreef JvdK het volgende:
Zal ik een klacht indienen? Of is dat overtrokken?
Nou dat die koplopers gewoon bemant/d moeten worden (teminste de deuren moeten weer gecontroleerd worden).quote:
En dat kon in dit gevalquote:Op zondag 3 september 2006 23:41 schreef JDude het volgende:
Voor een koploper weg mag moet de conducteur eerst checken of alles veilig is en de deur dichtsleutelen hoor.
ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.quote:Op maandag 28 augustus 2006 13:08 schreef Nawien het volgende:
[..]
Dus het kan niet, want de trein gaat niet rijden als de deuren niet goed dichtzitten![]()
Bij ICK laat de techniek dat inderdaad nog toe.quote:Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Frazz het volgende:
ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.
Ik zat er niet tussen, maar wilde er dol graag uit..quote:Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
En dat kon in dit geval![]()
Je zat toch niet tussen de deur ?
Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloopquote:Op zondag 3 september 2006 23:43 schreef JDude het volgende:
[..]
Bij ICK laat de techniek dat inderdaad nog toe.
Het kan echter alleen met de deur waar de conducteur sleutelt. Ik zat een keer bij een deur die helemaal niet sloot vanwege een technisch probleem, maar rijden deden we toen niet... een kwartier lang.
Tja iets sneller zijn de volgende keer ...of klaar staan bij de deur...dan mmoet het wel lukkenquote:Op zondag 3 september 2006 23:45 schreef JvdK het volgende:
[..]
Ik zat er niet tussen, maar wilde er dol graag uit..![]()
Goed plan ja. En dan in de spits alleen maar één dubbeldekkerviertje per Intercity.quote:Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:
Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Zal nog wel even op zich laten wachten want de NS heeft blijkbaar al rijtuigen te kortquote:Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:
[..]
Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Hmm, dan klopt Optifree's verhaal nietquote:Op zondag 3 september 2006 23:42 schreef Frazz het volgende:
[..]
ik zag toch echt een ic-k (van die getrokken duitse bakken) rijden waar de deur van de conducteur nog open stond terwijl de trein al aan het rijden was.
Dan kan hoor...quote:Op zondag 3 september 2006 23:47 schreef Frazz het volgende:
[..]
Die duitse bakken moeten ook hoognodig naar de sloop
Ga maar eens in andere landen kijken wat daar nog rondrijd dan mogen we in NL echt niet klagenquote:Op zondag 3 september 2006 23:52 schreef MREn het volgende:
[..]
Dan kan hoor...
klein probleempje is dan dat je dan zo'n 10.000 zitplaatsen minder hebt
Dus als je die 10.000 mensen ff uit legt dat ze moeten staan omdat de oude zooi naar de sloop is...
Bovendien kan zo'n rijtuig best 40 jaar mee, ze zijn pas helemaal opgeknapt. En beter iets dan niets...
Ik vind 'em wat aan de drukke kant met 9 stoelen in een coupe, vooral in de spits.quote:Op zondag 3 september 2006 23:53 schreef JDude het volgende:
ICK zit ook relaxed. Vooral de eerste klas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |