Wat misschien nog wel veel belangrijker om te vermelden is, is het feit dat heel veel mensen als kind worden gedoopt, en daarom automatisch geadministreerd staan als christenen, maar zich inmiddels kunnen hebben bekeerd tot een ander geloof, of helemaal niet meer geloven, of zelfs helemaal niet gelovig zijn en desondanks toch gedoopt. Een baby van enkele dagen of weken oud is blijkbaar wilsbekwaam genoeg om middels een paar druppels water een levenslange katholieke stempel opgeplakt te krijgen. De Kerk krijgt uiteraard subsidies naargelang hun aantal leden in het doopregister.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:20 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Christianity 2.1 billion
Valt het je op, de atheisten zijn zo blind aan het roepen dat ze gelijk hebben dat ze dit ineens niet opvalt. En dan beweert men nog dat atheisme niet een actieve vorm is. Men roept nog harder dan hard op te bewijzen dat er geen God bestaat en om het Christendom dood te maken.
Waarom denk je dat dit zo is? Want juist van het christendom valt te zeggen dat het een pakket van normen en waarden propageert die onjuist is. De christelijke god heeft de duivel geschapen en laat hem tekeer gaan, de christelijke god eist van zijn creatie aanbidding op straffe van een straf die oneindig veel groter is en de christelijke god heeft mij nooit gevraagd of ik wilde leven en of ik een vrije wil wilde, mij daarmee berovend van de mogelijkheid tot een vrije wil. In de bijbel staan tevens voorbeelden van gruweldaden, van willekeur en van mensonterende ongelijkheden. Is zo'n god prijzenswaardig als hij bestaat? Ik denk het niet. Is zo'n god een goeie morele bron? Ik denk het niet. Wat ik denk is dat het humanisme ons voorziet van een gedegen morele basis en daar is helemaal geen reden om god erbij te halen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:42 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Omdat ik niet geloof in een wereld die het tegenovergestelde is van waar het Christendom en religie in het algemeen naar streeft. Zonder het moraal framework van het Christendom creeren we een wereld zonder waarden. Een wereld waarin verkrachting zonder terughoudendheid een groot goed is omdat het immers het grootste genoegen is.
Meen je dat? kun je je ook laten uitschrijven?quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:47 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Wat misschien nog wel veel belangrijker om te vermelden is, is het feit dat heel veel mensen als kind worden gedoopt, en daarom automatisch geadministreerd staan als christenen, maar zich inmiddels kunnen hebben bekeerd tot een ander geloof, of helemaal niet meer geloven, of zelfs helemaal niet gelovig zijn en desondanks toch gedoopt. Een baby van enkele dagen of weken oud is blijkbaar wilsbekwaam genoeg om middels een paar druppels water een levenslange katholieke stempel opgeplakt te krijgen. De Kerk krijgt uiteraard subsidies naargelang hun aantal leden in het doopregister.
Waar komt dat idee vandaan dat atheistische mensen er andere normen en waarden op na houden dan christenen? Ik durf met zekerheid te stellen dat de normen en waarden die beiden erop nahouden gelijk zijn. Het enige verschil is dat christenen zich beroepen op een illusionaire God, en atheisten zich beroepen op "common sense".quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:42 schreef -Angelus- het volgende:
[..]
Omdat ik niet geloof in een wereld die het tegenovergestelde is van waar het Christendom en religie in het algemeen naar streeft. Zonder het moraal framework van het Christendom creeren we een wereld zonder waarden. Een wereld waarin verkrachting zonder terughoudendheid een groot goed is omdat het immers het grootste genoegen is.
Van God himself. Oftewel, de bijbel. Lees Romeinen 1 bijvoorbeeld maar eens. Maar zo kan ik er nog veel meer geven.quote:Op zondag 27 augustus 2006 00:38 schreef Twpk het volgende:
[..]
Waar komt dat idee vandaan dat atheistische mensen er andere normen en waarden op na houden dan christenen?
Om een voorbeeld te geven. De Belgische overheid betaalt jaarlijks ¤ 625 miljoen aan de erkende godsdiensten. 80% gaat naar de katholieke kerk, 13 % naar vrijzinnige, 3,5% naar islamitische en 3,3% naar protestantse organisaties. Om nog maar te zwijgen over pensieonen....ect.quote:
Men is het er vaak niet over eens of dat wel kan ontdopen? Ik dacht van wel.quote:un je je ook laten uitschrijven?
Naar mijn weten is in Nederland een dergelijke regeling in 1983 afgeschaft. Er worden nog wel subsidies verleend voor restauraties aan historische gebouwen (kerken)quote:Op zondag 27 augustus 2006 08:00 schreef andromeda1968 het volgende:
[..]
Om een voorbeeld te geven. De Belgische overheid betaalt jaarlijks ¤ 625 miljoen aan de erkende godsdiensten. 80% gaat naar de katholieke kerk, 13 % naar vrijzinnige, 3,5% naar islamitische en 3,3% naar protestantse organisaties. Om nog maar te zwijgen over pensieonen....ect.
[quote]quote:Op zondag 27 augustus 2006 01:46 schreef onemangang het volgende:
[..]
Van God himself. Oftewel, de bijbel. Lees Romeinen 1 bijvoorbeeld maar eens. Maar zo kan ik er nog veel meer geven.
als je 'on' weghaalt bji 'gelovigen', kom je dichter bij de waarheid denk ikquote:Op zondag 27 augustus 2006 12:51 schreef Twpk het volgende:
[..]
[quote]
Omdat ze het beneden hun waardigheid achtten God te erkennen, heeft God hen overgeleverd aan hun eigen onbetrouwbaarheid en doen ze wat verwerpelijk is. Ze zijn door en door onrechtvaardig en boosaardig, hebzuchtig en slecht. Ze zijn door en door afgunstig, moordzuchtig en twistziek, doortrapt en kwaadaardig. Ze roddelen en spreken kwaad, haten God, zijn hoogmoedig, trots en verwaand. Ze zijn vindingrijk in het kwaad, tonen geen ontzag voor hun ouders, zijn kortzichtig en trouweloos, zonder liefde en onbarmhartig.
[\quote]
Maar goed dat ik moordzuchtig, boosaardig en doortrapt ben....owja, en kortzichtig
![]()
Beste onemangang!, om eerlijk te zijn weet ik niet hoe het precies in NL gaat , kwestie religie en hun financien (subsidies) alleszins hun pensioenen worden sowieso door de staat (burger ---> belastingen) betaalt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 11:37 schreef onemangang het volgende:
[..]
Naar mijn weten is in Nederland een dergelijke regeling in 1983 afgeschaft. Er worden nog wel subsidies verleend voor restauraties aan historische gebouwen (kerken)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |