abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41556195
quote:
Op maandag 4 september 2006 00:55 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En jij studeert zeker psychologie?
Nee, fiscaal recht. Nog meer quasi-intelligente opmerkingen?
En nee geen kloons, maar daar kunnen de mods jullie vast meer over vertellen.

goed, ontopic dan.
  woensdag 6 september 2006 @ 18:18:37 #202
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41556290
quote:
Op woensdag 6 september 2006 17:11 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

grapjurk, rechten ben ik pas 2de jaars in, in deeltijd.

maar je hebt zo'n grote mond, weet jij wat af van die opleiding of niet? nog twee jaar gaan bachelorren duurt me te lang nl., snap niet dat jullie dat volhouden.
Hmmm ik dacht dat je van de week op msn zei dat je uit '99 was qua rechten? Dan heb ik je verkeerd begrepen, waarvoor uiteraard mijn excuses!

Ik kan me overigens niet voorstellen dat je de hele bachelor in 1 jaar kunt doen, maar ik zal eens even googlen.. Interesting!
Nulla verba sed acta
  woensdag 6 september 2006 @ 19:11:28 #203
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41558078
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:12 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Wij hebben een malinglijst. Met zo'n 1.500 leden is dat anders niet te doen.
Maak er daar dan eens 1501 van.

pi_41558832
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:11 schreef Pool het volgende:

[..]

Maak er daar dan eens 1501 van.

Ik controleer morgen even je gegevens in het ledenbestand. Dan mail ik je daar wel even over. Als het nu alsnog niet blijkt te kloppen kom ik dat hier wel ff melden, zodat je alsnog je goede e-mailadres door kunt geven.
  woensdag 6 september 2006 @ 19:43:35 #205
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41559208
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:31 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Ik controleer morgen even je gegevens in het ledenbestand. Dan mail ik je daar wel even over. Als het nu alsnog niet blijkt te kloppen kom ik dat hier wel ff melden, zodat je alsnog je goede e-mailadres door kunt geven.
Ik las net je post voor de wijziging, dus ik heb inmiddels al gemaild! Maar wel slim om het mailadres weg te halen inderdaad, anders krijg je daar spam op.
pi_41565923
quote:
Op woensdag 6 september 2006 19:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Ik las net je post voor de wijziging, dus ik heb inmiddels al gemaild! Maar wel slim om het mailadres weg te halen inderdaad, anders krijg je daar spam op.
Ja inderdaad. Bovendien herinnerde ik me dat ik je gegevens makkelijk op kan vragen (JBT).
pi_41570559
quote:
Op woensdag 6 september 2006 18:12 schreef Morrigun99 het volgende:

[..]

Wij hebben een malinglijst. Met zo'n 1.500 leden is dat anders niet te doen.
Die moesten wij dan ook es gaan opzetten.
pi_41575312
Sessy ik heb je leidraad voor de juridische auteur nog
pi_41598879
quote:
Op donderdag 7 september 2006 09:37 schreef Mr.G het volgende:
Sessy ik heb je leidraad voor de juridische auteur nog
Oj ik was je vergeten
Had n mailtje gestuurd en nooit meer wat teruggekregen.

Ben je maandag op de uvt? Ik ben er zo'n beetje heel de dag. heb om kwart voor elf college en om kwart voor vijf weer.
pi_41624894
Mensen uit Utrecht:

Stel er staat iets in je rooster wat niet klopt, denk ik, waar moet ik heen om dat aan te kaarten?

En net het 1e hc doorgelezen voor maandag(Powerpoint presentatie op internet). Dat ik dat vorig jaar verneukt heb ...

[ Bericht 45% gewijzigd door VoreG op 08-09-2006 19:04:31 ]
  vrijdag 8 september 2006 @ 19:31:03 #211
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41625947
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:53 schreef VoreG het volgende:
Mensen uit Utrecht:

Stel er staat iets in je rooster wat niet klopt, denk ik, waar moet ik heen om dat aan te kaarten?

En net het 1e hc doorgelezen voor maandag(Powerpoint presentatie op internet). Dat ik dat vorig jaar verneukt heb ...
Hoe bedoel je 'niet klopt' precies? Wat is het probleem?

Sommige dingen moet je regelen met vak-coordinator, sommige met studiepunt (die dan alleen maar zeggen dat ze niet over de roostering gaan, maar niet willen zeggen wie dat wel doet).
Nulla verba sed acta
pi_41628031
quote:
Op donderdag 7 september 2006 22:29 schreef Sessy het volgende:

[..]

Oj ik was je vergeten
Had n mailtje gestuurd en nooit meer wat teruggekregen.

Ben je maandag op de uvt? Ik ben er zo'n beetje heel de dag. heb om kwart voor elf college en om kwart voor vijf weer.
Ik heb ook om kwart voor 11 in Pz 20. Ergens meeten rond die tijd?
pi_41628117
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:31 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hoe bedoel je 'niet klopt' precies? Wat is het probleem?

Sommige dingen moet je regelen met vak-coordinator, sommige met studiepunt (die dan alleen maar zeggen dat ze niet over de roostering gaan, maar niet willen zeggen wie dat wel doet).
Grondslagen privaatrecht ULC - Hoorcollege Hoorcollege

Maar ik zit sinds dit jaar niet meer in het ULC
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:15:02 #214
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41629298
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:40 schreef VoreG het volgende:

[..]

Hmmm dan zou ik toch even studiepunt mailen. Doe je grondslagen voor de 2e keer? Dan moet je wsl. wel inderdaad 2x hoorcollege volgen, ipv 1x hc 1x wg, als herhaler word je op 1 grote hoop geveegd.

Via Osiris -> Onderwijs kun je wel zien wanneer alle colleges voor Privaatrecht gegeven worden iig. Succes!
Nulla verba sed acta
pi_41629671
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:15 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hmmm dan zou ik toch even studiepunt mailen. Doe je grondslagen voor de 2e keer? Dan moet je wsl. wel inderdaad 2x hoorcollege volgen, ipv 1x hc 1x wg, als herhaler word je op 1 grote hoop geveegd.

Via Osiris -> Onderwijs kun je wel zien wanneer alle colleges voor Privaatrecht gegeven worden iig. Succes!
Ik moet grondslagen privaat en publiek herhalen . Ik snap nog steeds niet hoe ik dat voormekaar heb gekregen.

Hoe bedoel je 2x HC's?
quote:
MA 13.15 - 15.00
Grondslagen privaatrecht
ULC - Hoorcollege Hoorcollege

DI 09.00 - 10.45
Grondslagen privaatrecht Basiscollege

13.15 - 15.00
Kernvak strafrecht Hoorcollege

15.15 - 17.00
Grondslagen publiekrecht Basiscollege

WO 13.15 - 15.00
Kernvak strafrecht Werkgroep
Ik heb inderdaad 2x Privaatrecht en maar 1x Publiekrecht? Dat klopt ook niet helemaal.

Wat houdt een basiscollege eigenlijk in? En er wordt aangegeven bij de werkgroep Strafrecht dat dat in KNG80 is, maar dat is het gebouw van de Letteren

Osiris Onderwijs geeft inderdaad aan dat er een verschil zit in het normale HC en die van het ULC
quote:
Hoorcollege 1 Ja 1
11-09-2006 t/m 06-11-2006
ULC - Hoorcollege Maandag 13.15 - 15.00 EDUC MU

Ja 2
11-09-2006 t/m 06-11-2006 Maandag 15.15 - 17.00 EDUC MU
Maar even een mailtje sturen dan
pi_41629740
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:38 schreef Mr.G het volgende:

[..]

Ik heb ook om kwart voor 11 in Pz 20. Ergens meeten rond die tijd?
Ik in Gz, net ervoor meeten ja, ehmmm ff kijken bij de trap bij de bieb?
pi_41685437
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:27 schreef Sessy het volgende:

[..]

Ik in Gz, net ervoor meeten ja, ehmmm ff kijken bij de trap bij de bieb?
ik zal er zijn
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:52:51 #218
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41740294
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 20:40 schreef VoreG het volgende:

[..]

wat is ULC? mij tot dusver onbekend gebleven, of ik moet echt hebben zitten slapen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41740434
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

wat is ULC? mij tot dusver onbekend gebleven, of ik moet echt hebben zitten slapen.
Utrecht Law College. Vorig jaar opgezet, nu echt begonnen.

Als student aan één van de Utrecht Law Colleges (ULC) volg je de bacheloropleiding op intensieve wijze, toegesneden op jouw persoonlijke niveau en interesses. Het eerste Utrecht Law College is in september 2005 begonnen en draagt inmiddels de naam ULC Rechtspraktijk. Het initiatief sloeg aan. Er kwamen meer dan 200 aanmeldingen binnen en het ULC kreeg veel aandacht in de pers Vanaf september 2006 gaan er twee nieuwe Colleges van start, het ULC Recht in context en het ULC Recht zonder grenzen. Elk College benadert het recht vanuit een ander perspectief. Per College worden maximaal 75 geselecteerde studenten toegelaten.

Wat ik vorig jaar extra heb gedaan anders dan een normale opleiding, ik zou het niet weten :")
  dinsdag 12 september 2006 @ 16:58:58 #220
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41740519
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 16:56 schreef VoreG het volgende:

[..]

Utrecht Law College. Vorig jaar opgezet, nu echt begonnen.

Als student aan één van de Utrecht Law Colleges (ULC) volg je de bacheloropleiding op intensieve wijze, toegesneden op jouw persoonlijke niveau en interesses. Het eerste Utrecht Law College is in september 2005 begonnen en draagt inmiddels de naam ULC Rechtspraktijk. Het initiatief sloeg aan. Er kwamen meer dan 200 aanmeldingen binnen en het ULC kreeg veel aandacht in de pers Vanaf september 2006 gaan er twee nieuwe Colleges van start, het ULC Recht in context en het ULC Recht zonder grenzen. Elk College benadert het recht vanuit een ander perspectief. Per College worden maximaal 75 geselecteerde studenten toegelaten.

Wat ik vorig jaar extra heb gedaan anders dan een normale opleiding, ik zou het niet weten :")
aha, dus rechten op een academisch verantwoord tempo i.p.v. een soort cursus? dus daar had m'n tutor het over toen hij zei dat ook Utrecht zoiets kon bieden als die versnelde bachelor in Amsterdam.
pi_41740998
Ze zijn echt net bezig, het stelt nu nog niks voor. Dat is ook wat er gezegd werd. We verwachten niet dat je hiermee voor ligt op andere rechtenstudenten, ook nog niet als je hiermee afstudereert
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:23:57 #222
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41741375
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:12 schreef VoreG het volgende:
Ze zijn echt net bezig, het stelt nu nog niks voor. Dat is ook wat er gezegd werd. We verwachten niet dat je hiermee voor ligt op andere rechtenstudenten, ook nog niet als je hiermee afstudereert
hm, nou m'n tutor zei dat het in het gewone programma ingepast kon worden, wellicht doe ik dat wel.

deeltijd is het al een aanfluiting en voltijd praten we over 20 uur per week belasting ofzo, dat moet toch minimaal in een tempo factor 2 kunnen zou je dan zeggen, zeker als al die achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen achterwege kunnen blijven.
pi_41742064
Gisteren naar de constitutieborrel van JSVU geweest in Dikke Dries. Was prima borrel. We waren er al getuige van hoe met enorm veel geweld de pedelstaf en het gastenboek meegenomen werden. Tjonge jonge zeg.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:11:41 #224
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41751686
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:23 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

hm, nou m'n tutor zei dat het in het gewone programma ingepast kon worden, wellicht doe ik dat wel.

deeltijd is het al een aanfluiting en voltijd praten we over 20 uur per week belasting ofzo, dat moet toch minimaal in een tempo factor 2 kunnen zou je dan zeggen, zeker als al die achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen achterwege kunnen blijven.
Volgens mij zijn die "achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen" vrij essentieel in de studie hier in Utrecht. En elders. In het kader van "een jurist is geen solist, sociale vaardigheden en samenwerking zijn van belang" enzo...

Maar extra vakken volgen kan natuurlijk in principe altijd, je kunt zonder problemen 90 ects per jaar volgen dmv. extra vak-aanvragen, zodra je de kernvakken binnen hebt en het semester ervoor alles gehaald hebt. Daar hoef je voor zover ik weet niet speciaal voor naar ULC ofzo.
Nulla verba sed acta
pi_41752342
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die "achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen" vrij essentieel in de studie hier in Utrecht. En elders. In het kader van "een jurist is geen solist, sociale vaardigheden en samenwerking zijn van belang" enzo...
Met dien verstande dat je normaal gesproken je pleidooien zelf mag samenstellen, debielen mag je buiten de deur houden, tenzij client.

Daarom:
Een goed jurist is een echte solist
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:34:58 #226
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41752635
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Met dien verstande dat je normaal gesproken je pleidooien zelf mag samenstellen, debielen mag je buiten de deur houden, tenzij client.

Daarom:
Maar als je niet met een ander kunt samenwerken omdat je het nooit geleerd hebt kun je m.i. geen goede jurist zijn. Je hebt anderen altijd nodig. In grote zaken omdat je gewoonweg moet samenwerken, en anders zul je in elk geval op een normale manier met je secretaresse moeten kunnen omgaan .

Je kunnen aanpassen aan het tempo van anderen, het uitwisselen van ideeen met anderen, en het samen tot een oplossing komen lijken me essentiele vaardigheden, die je juist door samenwerk-opdrachten onder de knie kunt krijgen.

En uiteraard mag een jurist t.a.t zijn eigen mening doordrukken en in die mening blijven volharden in pleidooi. Voorafgaand aan pleidooi moet je open kunnen staan voor advies, andere inzichten e.d.
Nulla verba sed acta
pi_41753534
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:34 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Maar als je niet met een ander kunt samenwerken omdat je het nooit geleerd hebt kun je m.i. geen goede jurist zijn. Je hebt anderen altijd nodig. In grote zaken omdat je gewoonweg moet samenwerken, en anders zul je in elk geval op een normale manier met je secretaresse moeten kunnen omgaan .
Met de secretaresse omgaan is geen probleem natuurlijk.
quote:
Je kunnen aanpassen aan het tempo van anderen, het uitwisselen van ideeen met anderen, en het samen tot een oplossing komen lijken me essentiele vaardigheden, die je juist door samenwerk-opdrachten onder de knie kunt krijgen.
Nou daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.
quote:
En uiteraard mag een jurist t.a.t zijn eigen mening doordrukken en in die mening blijven volharden in pleidooi. Voorafgaand aan pleidooi moet je open kunnen staan voor advies, andere inzichten e.d.
Dat is iets anders natuurlijk, je wordt hier niet gedwongen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 22:59:01 #228
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_41753715
quote:
Eensch.
pi_41762168
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren naar de constitutieborrel van JSVU geweest in Dikke Dries. Was prima borrel. We waren er al getuige van hoe met enorm veel geweld de pedelstaf en het gastenboek meegenomen werden. Tjonge jonge zeg.
Zeer binnenkort komt er toch ook een constitutie voor jou vermoed ik?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_41762222
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:34 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Gelukkig blijft de groepsgrootte op de UvT meestal maar beperkt tot 3 mensen. Met meer dan drie mensen achter een pc werken aan een juridische casus (met alle discussie van dien) lijkt me net zo snel te gaan als dikke stront door een trechter
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  woensdag 13 september 2006 @ 10:34:56 #231
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41763338
quote:
Op woensdag 13 september 2006 09:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Gelukkig blijft de groepsgrootte op de UvT meestal maar beperkt tot 3 mensen. Met meer dan drie mensen achter een pc werken aan een juridische casus (met alle discussie van dien) lijkt me net zo snel te gaan als dikke stront door een trechter
Ben ik dan de enige die door samenwerken/discussieren soms tot oplossingen komt die ik in mijn eentje niet had bedacht, en die ik achteraf altijd een stuk briljanter vind dan mijn remi-conclusie?

Ik wil graag leren van andere mensen om er beter van te worden, dus een goede jurist is een solist prima, als het voor jou werkt, maar een betere jurist word je door niet alleen te soleren.
Nulla verba sed acta
  woensdag 13 september 2006 @ 12:47:40 #232
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41767083
quote:
Op woensdag 13 september 2006 10:34 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ben ik dan de enige die door samenwerken/discussieren soms tot oplossingen komt die ik in mijn eentje niet had bedacht, en die ik achteraf altijd een stuk briljanter vind dan mijn remi-conclusie?

Ik wil graag leren van andere mensen om er beter van te worden, dus een goede jurist is een solist prima, als het voor jou werkt, maar een betere jurist word je door niet alleen te soleren.
Nee hoor, je bent niet de enige. Sterker nog, bij de kantoren die er echt toe doen, werk je meestal in een team aan een zaak. De mensen die hier roepen "een goede jurist is een solist" hebben duidelijk maar een smal beeld van de juridische bedrijfstak. Officieren van justitie werken in een team, rechters van meervoudige kamers werken in een team, transactieadvocaten werken in een team, bedrijfsjuristen werken in een team en wetgevingsjuristen werken in een team.

Dus prima als de anderen hier een solistische baan willen, maar ze kunnen niet verwachten dat de faculteit het curriculum op dat kleine groepje afstemt.
  woensdag 13 september 2006 @ 13:04:27 #233
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41767557
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Pool het volgende:

[..]

Nee hoor, je bent niet de enige. Sterker nog, bij de kantoren die er echt toe doen, werk je meestal in een team aan een zaak. De mensen die hier roepen "een goede jurist is een solist" hebben duidelijk maar een smal beeld van de juridische bedrijfstak. Officieren van justitie werken in een team, rechters van meervoudige kamers werken in een team, transactieadvocaten werken in een team, bedrijfsjuristen werken in een team en wetgevingsjuristen werken in een team.

Dus prima als de anderen hier een solistische baan willen, maar ze kunnen niet verwachten dat de faculteit het curriculum op dat kleine groepje afstemt.

Nu kan ik met een gerust hart naar hoorcollege ondernemingsrecht.
Nulla verba sed acta
pi_41784424
Hmm ik weet niet of ik echt echt fijner werk met anderen... Enerzijds zijn de conclusies wel slimmer en rollen er 8'ens en 9'ens uit vervolgens, da's wel fijn. Anderzijds eindigt het er altijd weer mee dat ik en nog iemand anders uit het groepje het werk van 4 of 5 mensen doen omdat de rest helemaal geen goed punt wil maar alleen maar een voldoende... En het werk van anderen doen, daar wordt ik nou niet vrolijk van.
  donderdag 14 september 2006 @ 10:04:46 #235
35001 Sovereign
is meester in de rechten
pi_41794248
quote:

[..]

Groepswerk is altijd minimaal geweest tijdens de opleiding in mijn tijd. Dat de UvT nu komt met allerlei dom groepjeswerk is omdat het PGO gebeuren misplaatste aanzien heeft.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:11:52 #236
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41795848
quote:

[..]

Daarom:
dat bedoel ik maar.

als je met deeltijders moet samenwerken, dan heb je 1/3 kans dat je iemand treft die al iets doet met juridisch raakvlak, bijna 2/3 dat het een compleet onbenul is, maar 75% kans sowieso dat je iemand treft met kinderen of met andere bezigheden die voorrang krijgen op de studie, ook al zit je nog zo krap met je deadlines.

samenwerken is tot nu toe alleen maar heel slecht bevallen, wat niet verbazingwekkend kan zijn als je twee papers moet inleveren met je groepje en allebei die domme kutten, ontzettend verliefd, half getrouwd en verder nog een full-time baan, je met de zooi laten zitten omdat ze b.v. per se sinterklaas willen vieren met hun familie en met het vriendje op de bank willen zitten op zes van de zeven dagen, terwijl de deadline 6 december is en jij dus alles af kan gaan zitten maken en hun complete stukken opnieuw moet gaan doen omdat er geen aars van klopt.

en dan kan er nog bijkomen dat het van die hbo'ers zijn die nooit hebben geleerd zelfstandig te werken zoals een uni-student dat leert, maar schoolse sturing nodig hebben om überhaupt iets gedaan te krijgen, of nog erger: ambtenaren, die altijd een probleem hebben met normale tijden en doodleuk zeggen dat ze hun avond en weekend 'voor zichzelf willen hebben'... waarom doe je dan een avondstudie

bij voltijd zal 't ongetwijfeld makkelijker zijn om op zijn minst je groepsgenoten onder de duim te kunnen houden en meer tijd te laten besteden aan het werk, maar dat is echt een aspect aan de deeltijd studie die me zwaar tegenviel... terwijl de solo-opdrachten juist heel eenvoudig waren.

en samenwerken heb ik al genoeg geleerd bij m'n primaire studie, dat kan prima, maar dan moeten je groepsgenoten wel gemotiveerd zijn en dat is vaak een probleem bij die semi-bejaarden.

maar buiten dat is het een leuke cursus
pi_41795936
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
En het werk van anderen doen, daar wordt ik nou niet vrolijk van.
Met jou samenwerken lijkt me ook geen feest
  donderdag 14 september 2006 @ 11:16:23 #238
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41795967
quote:

[..]

het is jammer dat zelfs eenogige down-syndroom patiënten hun plek kunnen vinden bij deze studie, je verhaal zou anders zeker wel prima opgaan, als iedereen maar in ieder geval een bepaald minimum niveau had om mee te beginnen.
  donderdag 14 september 2006 @ 11:17:10 #239
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41795988
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

donderdag 14 september 2006 @ 11:20:23 #240
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41796093
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:16 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

het is jammer dat zelfs eenogige down-syndroom patiënten hun plek kunnen vinden bij deze studie, je verhaal zou anders zeker wel prima opgaan, als iedereen maar in ieder geval een bepaald minimum niveau had om mee te beginnen.
In de praktijk zul je ook met dommere mensen moeten samenwerken. De secretaresse, de griffier en zelfs je mede-juristen zullen niet altijd hetzelfde niveau halen. Dan zul je soms de kar zelf moeten trekken.
pi_41798435
quote:
Op donderdag 14 september 2006 11:15 schreef The_Duce het volgende:

[..]

Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan? Ik had een 9 of een 9,5 (weet ik zo ff niet meer) voor mijn opstel voor mijn eindexamen Nederlands, OUDE stijl (die gewoon strenger was dan tweede-faseonderwijs). Ik lever regelmatig werkstukken in zonder de spellingscontrole van Word te gebruiken en er staan elke keer maximaal een paar komma's teveel. Nu jij.

Ik ben momenteel *zwaar* oververmoeid en over de rooie ivm een verhuizing en problemen thuis, ga elders zeiken mierenneuker.
pi_41798460
Mr G, waar was je nou vanochtend?
  donderdag 14 september 2006 @ 12:43:38 #243
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_41798469
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:42 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan?

Ik ben momenteel *zwaar* oververmoeid en over de rooie ivm een verhuizing en problemen thuis, ga elders zeiken mierenneuker.
Dan hoop ik voor jou en je medestudenten dat je op *dit* moment geen groepswerkstukken hebt.
pi_41798534
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:43 schreef Pool het volgende:

[..]

Dan hoop ik voor jou en je medestudenten dat je op *dit* moment geen groepswerkstukken hebt.
Die heb ik ook niet. Ik moet alleen m'n bachelorthesis schrijven en dat doe je - als het goed is - individueel
Recht en ICT

[ Bericht 9% gewijzigd door Sessy op 14-09-2006 13:05:24 ]
pi_41799985
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:42 schreef Sessy het volgende:

[..]

Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan? Ik had een 9 of een 9,5 (weet ik zo ff niet meer) voor mijn opstel voor mijn eindexamen Nederlands, OUDE stijl (die gewoon strenger was dan tweede-faseonderwijs). Ik lever regelmatig werkstukken in zonder de spellingscontrole van Word te gebruiken en er staan elke keer maximaal een paar komma's teveel. Nu jij.

. Gezellig.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-09-2006 13:39:04 ]
  donderdag 14 september 2006 @ 14:08:07 #246
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_41800673
quote:
Op donderdag 14 september 2006 13:38 schreef MarkzMan_X het volgende:

[..]

. Gezellig.
De gezelligheid moet je gewoon lokaal zoeken
Nulla verba sed acta
pi_41800865
quote:

[..]

Uiteraard.

Al heb ik wel het idee dat bij deze kantoren er gewerkt wordt met een min of meer concrete zaak. Je weet in ieder geval min of meer waar je mee bezig bent aan de hand van het dossier. Op het moment dat er zoals bij sommige vakken een specifiek onderwerp afgebakend moet worden, er een vraagstelling geformuleerd moet worden en een plan van aanpak, vind ik zo'n samenwerkingsverband tijdens de studie niet prettig.

Ik word weliswaar wijzer van de discussies, maar het werktempo ligt te laag. Bij het oplossen van een casus a la Privaatrecht B vond ik het werken in groepsverband juist erg soepel gaan. Ook had ik het idee dat je daar als groep beter kon presteren dan individueel. Daar deed ik mijn beklag dan ook niet over.
Lelijke @@p!
pi_41801853
Bij Ondernemings- en Insolventierecht hebben ze bedacht dat je met groepjes van 5 mensen 1 werkcollege moet gaan voorbereiden. Als je net als ik in een gropje zit met mensen van NR, IER en R&M is het haast onmogelijk om tussen het hoorcollege op maandagavond en het werkcollege op woesndagochtend een tijdstip af te spreken waarop iedereen kan.

Dus wij doen het gewoon individueel. Ik was de eerste week meteen aan de beurt. Ik had de vraag helemaal verkeerd geïnterpreteerd en beantwoord, maar goed, ik ben er lekker vanaf

Samenwerken hoeft niet vervelend te zijn als je maar met mensen in een groepje zit waarvan je op aan kunt. Free riders zijn heel erg vervelend.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_41803484
Even een laat tvp-tje.
Ik was het topic al kwijt, en het duurde ff voordat ik het had gevonden

Ook nog ff een vraagje om nog iets nuttigs aan het topic toe te voegen... Als je een half jaar in het buitenland zou willen studeren, kan je dat dan het best in je 3de jaar doen of bij je master?
pi_41804209
quote:
Op donderdag 14 september 2006 12:43 schreef Sessy het volgende:
Mr G, waar was je nou vanochtend?
om iets voor kwart voor 11 stond ik onderaan de trap bij de bieb. Miscommunicatie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')