Nee, fiscaal recht. Nog meer quasi-intelligente opmerkingen?quote:Op maandag 4 september 2006 00:55 schreef Leonoor het volgende:
[..]
En jij studeert zeker psychologie?
Hmmm ik dacht dat je van de week op msn zei dat je uit '99 was qua rechten? Dan heb ik je verkeerd begrepen, waarvoor uiteraard mijn excuses!quote:Op woensdag 6 september 2006 17:11 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
grapjurk, rechten ben ik pas 2de jaars in, in deeltijd.
maar je hebt zo'n grote mond, weet jij wat af van die opleiding of niet? nog twee jaar gaan bachelorren duurt me te lang nl., snap niet dat jullie dat volhouden.
Maak er daar dan eens 1501 van.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:12 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wij hebben een malinglijst. Met zo'n 1.500 leden is dat anders niet te doen.![]()
Ik controleer morgen even je gegevens in het ledenbestand. Dan mail ik je daar wel even over. Als het nu alsnog niet blijkt te kloppen kom ik dat hier wel ff melden, zodat je alsnog je goede e-mailadres door kunt geven.quote:
Ik las net je post voor de wijziging, dus ik heb inmiddels al gemaild!quote:Op woensdag 6 september 2006 19:31 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Ik controleer morgen even je gegevens in het ledenbestand. Dan mail ik je daar wel even over. Als het nu alsnog niet blijkt te kloppen kom ik dat hier wel ff melden, zodat je alsnog je goede e-mailadres door kunt geven.
Ja inderdaad. Bovendien herinnerde ik me dat ik je gegevens makkelijk op kan vragen (JBT).quote:Op woensdag 6 september 2006 19:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Ik las net je post voor de wijziging, dus ik heb inmiddels al gemaild!Maar wel slim om het mailadres weg te halen inderdaad, anders krijg je daar spam op.
![]()
Die moesten wij dan ook es gaan opzetten.quote:Op woensdag 6 september 2006 18:12 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wij hebben een malinglijst. Met zo'n 1.500 leden is dat anders niet te doen.![]()
Oj ik was je vergetenquote:Op donderdag 7 september 2006 09:37 schreef Mr.G het volgende:
Sessy ik heb je leidraad voor de juridische auteur nog
Hoe bedoel je 'niet klopt' precies? Wat is het probleem?quote:Op vrijdag 8 september 2006 18:53 schreef VoreG het volgende:
Mensen uit Utrecht:
Stel er staat iets in je rooster wat niet klopt, denk ik, waar moet ik heen om dat aan te kaarten?
En net het 1e hc doorgelezen voor maandag(Powerpoint presentatie op internet). Dat ik dat vorig jaar verneukt heb...
Ik heb ook om kwart voor 11 in Pz 20. Ergens meeten rond die tijd?quote:Op donderdag 7 september 2006 22:29 schreef Sessy het volgende:
[..]
Oj ik was je vergeten![]()
Had n mailtje gestuurd en nooit meer wat teruggekregen.
Ben je maandag op de uvt? Ik ben er zo'n beetje heel de dag. heb om kwart voor elf college en om kwart voor vijf weer.
Grondslagen privaatrecht ULC - Hoorcollege Hoorcollegequote:Op vrijdag 8 september 2006 19:31 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hoe bedoel je 'niet klopt' precies? Wat is het probleem?
Sommige dingen moet je regelen met vak-coordinator, sommige met studiepunt (die dan alleen maar zeggen dat ze niet over de roostering gaan, maar niet willen zeggen wie dat wel doet).
Hmmm dan zou ik toch even studiepunt mailen. Doe je grondslagen voor de 2e keer? Dan moet je wsl. wel inderdaad 2x hoorcollege volgen, ipv 1x hc 1x wg, als herhaler word je op 1 grote hoop geveegd.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Grondslagen privaatrecht ULC - Hoorcollege Hoorcollege
Maar ik zit sinds dit jaar niet meer in het ULC
Ik moet grondslagen privaat en publiek herhalenquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:15 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Hmmm dan zou ik toch even studiepunt mailen. Doe je grondslagen voor de 2e keer? Dan moet je wsl. wel inderdaad 2x hoorcollege volgen, ipv 1x hc 1x wg, als herhaler word je op 1 grote hoop geveegd.
Via Osiris -> Onderwijs kun je wel zien wanneer alle colleges voor Privaatrecht gegeven worden iig. Succes!
Ik heb inderdaad 2x Privaatrecht en maar 1x Publiekrecht? Dat klopt ook niet helemaal.quote:MA 13.15 - 15.00
Grondslagen privaatrecht
ULC - Hoorcollege Hoorcollege
DI 09.00 - 10.45
Grondslagen privaatrecht Basiscollege
13.15 - 15.00
Kernvak strafrecht Hoorcollege
15.15 - 17.00
Grondslagen publiekrecht Basiscollege
WO 13.15 - 15.00
Kernvak strafrecht Werkgroep
Maar even een mailtje sturen danquote:Hoorcollege 1 Ja 1
11-09-2006 t/m 06-11-2006
ULC - Hoorcollege Maandag 13.15 - 15.00 EDUC MU
Ja 2
11-09-2006 t/m 06-11-2006 Maandag 15.15 - 17.00 EDUC MU
Ik in Gz, net ervoor meeten ja, ehmmm ff kijken bij de trap bij de bieb?quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:38 schreef Mr.G het volgende:
[..]
Ik heb ook om kwart voor 11 in Pz 20. Ergens meeten rond die tijd?
ik zal er zijnquote:Op vrijdag 8 september 2006 21:27 schreef Sessy het volgende:
[..]
Ik in Gz, net ervoor meeten ja, ehmmm ff kijken bij de trap bij de bieb?
wat is ULC? mij tot dusver onbekend gebleven, of ik moet echt hebben zitten slapen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 20:40 schreef VoreG het volgende:
[..]
Grondslagen privaatrecht ULC - Hoorcollege Hoorcollege
Maar ik zit sinds dit jaar niet meer in het ULC
Utrecht Law College. Vorig jaar opgezet, nu echt begonnen.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:52 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
wat is ULC? mij tot dusver onbekend gebleven, of ik moet echt hebben zitten slapen.
aha, dus rechten op een academisch verantwoord tempo i.p.v. een soort cursus? dus daar had m'n tutor het over toen hij zei dat ook Utrecht zoiets kon bieden als die versnelde bachelor in Amsterdam.quote:Op dinsdag 12 september 2006 16:56 schreef VoreG het volgende:
[..]
Utrecht Law College. Vorig jaar opgezet, nu echt begonnen.
Als student aan één van de Utrecht Law Colleges (ULC) volg je de bacheloropleiding op intensieve wijze, toegesneden op jouw persoonlijke niveau en interesses. Het eerste Utrecht Law College is in september 2005 begonnen en draagt inmiddels de naam ULC Rechtspraktijk. Het initiatief sloeg aan. Er kwamen meer dan 200 aanmeldingen binnen en het ULC kreeg veel aandacht in de pers Vanaf september 2006 gaan er twee nieuwe Colleges van start, het ULC Recht in context en het ULC Recht zonder grenzen. Elk College benadert het recht vanuit een ander perspectief. Per College worden maximaal 75 geselecteerde studenten toegelaten.
Wat ik vorig jaar extra heb gedaan anders dan een normale opleiding, ik zou het niet weten :")
hm, nou m'n tutor zei dat het in het gewone programma ingepast kon worden, wellicht doe ik dat wel.quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:12 schreef VoreG het volgende:
Ze zijn echt net bezig, het stelt nu nog niks voor. Dat is ook wat er gezegd werd. We verwachten niet dat je hiermee voor ligt op andere rechtenstudenten, ook nog niet als je hiermee afstudereert
Volgens mij zijn die "achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen" vrij essentieel in de studie hier in Utrecht. En elders. In het kader van "een jurist is geen solist, sociale vaardigheden en samenwerking zijn van belang" enzo...quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:23 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
hm, nou m'n tutor zei dat het in het gewone programma ingepast kon worden, wellicht doe ik dat wel.
deeltijd is het al een aanfluiting en voltijd praten we over 20 uur per week belasting ofzo, dat moet toch minimaal in een tempo factor 2 kunnen zou je dan zeggen, zeker als al die achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen achterwege kunnen blijven.
Met dien verstande dat je normaal gesproken je pleidooien zelf mag samenstellen, debielen mag je buiten de deur houden, tenzij client.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:11 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die "achterlijke paper-opdrachten die je met groepjes moet doen" vrij essentieel in de studie hier in Utrecht. En elders. In het kader van "een jurist is geen solist, sociale vaardigheden en samenwerking zijn van belang" enzo...
Maar als je niet met een ander kunt samenwerken omdat je het nooit geleerd hebt kun je m.i. geen goede jurist zijn. Je hebt anderen altijd nodig. In grote zaken omdat je gewoonweg moet samenwerken, en anders zul je in elk geval op een normale manier met je secretaresse moeten kunnen omgaanquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met dien verstande dat je normaal gesproken je pleidooien zelf mag samenstellen, debielen mag je buiten de deur houden, tenzij client.
Daarom:
Een goed jurist is een echte solist![]()
Met de secretaresse omgaan is geen probleem natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Maar als je niet met een ander kunt samenwerken omdat je het nooit geleerd hebt kun je m.i. geen goede jurist zijn. Je hebt anderen altijd nodig. In grote zaken omdat je gewoonweg moet samenwerken, en anders zul je in elk geval op een normale manier met je secretaresse moeten kunnen omgaan.
Nou daar zijn de meningen duidelijk over verdeeld.quote:Je kunnen aanpassen aan het tempo van anderen, het uitwisselen van ideeen met anderen, en het samen tot een oplossing komen lijken me essentiele vaardigheden, die je juist door samenwerk-opdrachten onder de knie kunt krijgen.
Dat is iets anders natuurlijk, je wordt hier niet gedwongen.quote:En uiteraard mag een jurist t.a.t zijn eigen mening doordrukken en in die mening blijven volharden in pleidooi. Voorafgaand aan pleidooi moet je open kunnen staan voor advies, andere inzichten e.d.
Eensch.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
Zeer binnenkort komt er toch ook een constitutie voor jou vermoed ik?quote:Op dinsdag 12 september 2006 17:46 schreef Morrigun99 het volgende:
Gisteren naar de constitutieborrel van JSVU geweest in Dikke Dries. Was prima borrel. We waren er al getuige van hoe met enorm veel geweld de pedelstaf en het gastenboek meegenomen werden. Tjonge jonge zeg.
Gelukkig blijft de groepsgrootte op de UvT meestal maar beperkt tot 3 mensen. Met meer dan drie mensen achter een pc werken aan een juridische casus (met alle discussie van dien) lijkt me net zo snel te gaan als dikke stront door een trechterquote:Op dinsdag 12 september 2006 22:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Je kunnen aanpassen aan het tempo van anderen, het uitwisselen van ideeen met anderen, en het samen tot een oplossing komen lijken me essentiele vaardigheden, die je juist door samenwerk-opdrachten onder de knie kunt krijgen.
En uiteraard mag een jurist t.a.t zijn eigen mening doordrukken en in die mening blijven volharden in pleidooi. Voorafgaand aan pleidooi moet je open kunnen staan voor advies, andere inzichten e.d.
Ben ik dan de enige die door samenwerken/discussieren soms tot oplossingen komt die ik in mijn eentje niet had bedacht, en die ik achteraf altijd een stuk briljanter vind dan mijn remi-conclusie?quote:Op woensdag 13 september 2006 09:47 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Gelukkig blijft de groepsgrootte op de UvT meestal maar beperkt tot 3 mensen. Met meer dan drie mensen achter een pc werken aan een juridische casus (met alle discussie van dien) lijkt me net zo snel te gaan als dikke stront door een trechter![]()
Nee hoor, je bent niet de enige. Sterker nog, bij de kantoren die er echt toe doen, werk je meestal in een team aan een zaak. De mensen die hier roepen "een goede jurist is een solist" hebben duidelijk maar een smal beeld van de juridische bedrijfstak. Officieren van justitie werken in een team, rechters van meervoudige kamers werken in een team, transactieadvocaten werken in een team, bedrijfsjuristen werken in een team en wetgevingsjuristen werken in een team.quote:Op woensdag 13 september 2006 10:34 schreef Leonoor het volgende:
[..]
Ben ik dan de enige die door samenwerken/discussieren soms tot oplossingen komt die ik in mijn eentje niet had bedacht, en die ik achteraf altijd een stuk briljanter vind dan mijn remi-conclusie?
Ik wil graag leren van andere mensen om er beter van te worden, dus een goede jurist is een solist prima, als het voor jou werkt, maar een betere jurist word je door niet alleen te soleren.
quote:Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet de enige. Sterker nog, bij de kantoren die er echt toe doen, werk je meestal in een team aan een zaak. De mensen die hier roepen "een goede jurist is een solist" hebben duidelijk maar een smal beeld van de juridische bedrijfstak. Officieren van justitie werken in een team, rechters van meervoudige kamers werken in een team, transactieadvocaten werken in een team, bedrijfsjuristen werken in een team en wetgevingsjuristen werken in een team.
Dus prima als de anderen hier een solistische baan willen, maar ze kunnen niet verwachten dat de faculteit het curriculum op dat kleine groepje afstemt.![]()
Groepswerk is altijd minimaal geweest tijdens de opleiding in mijn tijd. Dat de UvT nu komt met allerlei dom groepjeswerk is omdat het PGO gebeuren misplaatste aanzien heeft.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee hoor, je bent niet de enige. Sterker nog, bij de kantoren die er echt toe doen, werk je meestal in een team aan een zaak. De mensen die hier roepen "een goede jurist is een solist" hebben duidelijk maar een smal beeld van de juridische bedrijfstak. Officieren van justitie werken in een team, rechters van meervoudige kamers werken in een team, transactieadvocaten werken in een team, bedrijfsjuristen werken in een team en wetgevingsjuristen werken in een team.
Dus prima als de anderen hier een solistische baan willen, maar ze kunnen niet verwachten dat de faculteit het curriculum op dat kleine groepje afstemt.![]()
dat bedoel ik maar.quote:Op dinsdag 12 september 2006 22:27 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Met dien verstande dat je normaal gesproken je pleidooien zelf mag samenstellen, debielen mag je buiten de deur houden, tenzij client.
Daarom:
Met jou samenwerken lijkt me ook geen feestquote:Op woensdag 13 september 2006 21:57 schreef Sessy het volgende:
En het werk van anderen doen, daar wordt ik nou niet vrolijk van.
![]()
het is jammer dat zelfs eenogige down-syndroom patiënten hun plek kunnen vinden bij deze studie, je verhaal zou anders zeker wel prima opgaan, als iedereen maar in ieder geval een bepaald minimum niveau had om mee te beginnen.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Pool het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 14 september 2006 11:15 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Met jou samenwerken lijkt me ook geen feest
In de praktijk zul je ook met dommere mensen moeten samenwerken. De secretaresse, de griffier en zelfs je mede-juristen zullen niet altijd hetzelfde niveau halen. Dan zul je soms de kar zelf moeten trekken.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:16 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
het is jammer dat zelfs eenogige down-syndroom patiënten hun plek kunnen vinden bij deze studie, je verhaal zou anders zeker wel prima opgaan, als iedereen maar in ieder geval een bepaald minimum niveau had om mee te beginnen.
Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan? Ik had een 9 of een 9,5 (weet ik zo ff niet meer) voor mijn opstel voor mijn eindexamen Nederlands, OUDE stijl (die gewoon strenger was dan tweede-faseonderwijs). Ik lever regelmatig werkstukken in zonder de spellingscontrole van Word te gebruiken en er staan elke keer maximaal een paar komma's teveel. Nu jij.quote:Op donderdag 14 september 2006 11:15 schreef The_Duce het volgende:
[..]
Met jou samenwerken lijkt me ook geen feest
Dan hoop ik voor jou en je medestudenten dat je op *dit* moment geen groepswerkstukken hebt.quote:Op donderdag 14 september 2006 12:42 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan?
Ik ben momenteel *zwaar* oververmoeid en over de rooie ivm een verhuizing en problemen thuis, ga elders zeiken mierenneuker.
Die heb ik ook niet. Ik moet alleen m'n bachelorthesis schrijven en dat doe je - als het goed is - individueelquote:Op donderdag 14 september 2006 12:43 schreef Pool het volgende:
[..]
Dan hoop ik voor jou en je medestudenten dat je op *dit* moment geen groepswerkstukken hebt.![]()
quote:Op donderdag 14 september 2006 12:42 schreef Sessy het volgende:
[..]
Hoeveel posts heb ik hier nu gepost? En hoevaak heb ik nou een dt fout gedaan? Ik had een 9 of een 9,5 (weet ik zo ff niet meer) voor mijn opstel voor mijn eindexamen Nederlands, OUDE stijl (die gewoon strenger was dan tweede-faseonderwijs). Ik lever regelmatig werkstukken in zonder de spellingscontrole van Word te gebruiken en er staan elke keer maximaal een paar komma's teveel. Nu jij.
Ik ben momenteel *zwaar* oververmoeid en over de rooie ivm een verhuizing en problemen thuis, ga elders zeiken mierenneuker.
Uiteraard.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:47 schreef Pool het volgende:
[..]
om iets voor kwart voor 11 stond ik onderaan de trap bij de bieb. Miscommunicatie?quote:Op donderdag 14 september 2006 12:43 schreef Sessy het volgende:
Mr G, waar was je nou vanochtend?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |