abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41464295
Volgens mij niet echt indie (klein label, etc.) maar wel een indie-achtig:
Evermore!
Kent iemand hier de band? Hij is totaal niet nieuw of zo, maar ik ontdekte het een paar weken geleden, toen hun nieuwe plaat uitkwam en begin het steeds leuker te vinden. Drie broertjes uit Nieuw Zeeland (heb hierbij alsjeblieft geen Hanson associaties). Het is niet echt grensverleggend/vernieuwend, maar ligt wel lekker in het gehoor!
Kijk uit malloot, een kokosnoot
pi_41464811
Iemand de nieuwe mountain goats gehoord?
pi_41464878
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 15:12 schreef arucard het volgende:
Kent iemand The Sounds ? Ik ben niet echt een indie kenner maar volgens mij is het indie.
Vorige week gezien in Malmö, tussen duizenden zweden, en ik vond het best leuk
  zondag 3 september 2006 @ 23:46:26 #94
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41468401
quote:
Op zondag 3 september 2006 22:25 schreef -Dries- het volgende:
Iemand de nieuwe mountain goats gehoord?
Nog niet, maar daar ga jij mij vast bij helpen.
pi_41471201
Dit vind ik toch wel een lekker nummer:
Cansei de Ser Sexy - Let's make love (and listen Death From Above)
Al een paar keer op MTV langsgekomen (Top 25 New Bands), maar vind het wel lekker funky

[ Bericht 4% gewijzigd door hydraulix op 04-09-2006 01:46:52 ]
pi_41494939
Ik heb ze ook wel eens genoemd, CSS, maar mijn aanvankelijke enthousiasme verdween snel. Wellicht vind je Bonde Do Role (www.myspace.com/bondedorole) ook wel leuk, lijkt mer op maar met meer geschreeuw (of dat mens kan gewoon niet zingen).
Aldus.
pi_41499246
quote:
Op zondag 3 september 2006 23:46 schreef JelleS het volgende:

[..]

Nog niet, maar daar ga jij mij vast bij helpen.
Ik weet niet waar je het over hebt :s

Btw Jelle, misschien handig voor je studie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Arend_Glas
pi_41513765
Bij mijn zoektocht naar online muziek ben ik toevallig eens JMFH's Choice tegengekomen. Een maandelijkse release van allerlei nieuw uitgekomen muziek uit dit genre. Zit veel tofs tussen.
Zijn deze ook gewoon op cd te kopen of zijn dit slechts online releases?
pi_41551877
Zo, allemaal leuks aangeschaft vandaag.

Midlake, Fionn Regan, Golden Smog, Chad Vangaalen en Howling Bells. Kan ik er voorlopig weer even tegenaan!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_41551990
Dan tip ik 'Brightblack Morning Light' nog even voor je volgende shopping spree. Soort van Shoegaze-Blues.
Aldus.
  woensdag 6 september 2006 @ 16:33:26 #101
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_41553115
quote:
Op woensdag 6 september 2006 15:59 schreef Z het volgende:
Dan tip ik 'Brightblack Morning Light' nog even voor je volgende shopping spree. Soort van Shoegaze-Blues.
Leuke cd, alleen wel erg lange nummers allemaal
pi_41553271
Dankuwel Z, ik ga hem onthouden. Zag ook een nieuwe Long Winters liggen, ook wel aardig. En verder Submarines besteld.
www.thuisuiteten.nl
  woensdag 6 september 2006 @ 16:55:09 #103
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_41553747
Midlake is ook een goede keuze (2e album neem ik aan?). Da openingsnummer is toch wel één van de beste die ik dit jaar gehoord heb. En dan dat geniale Chinese viooltje in Young Bride. Wat is het trouwens met Chinese violen en indie dit jaar, kom het behoorlijk vaak tegen.
-------------------------------

Even wat tips:

1) CD: The Long Winters - Putting The Days To Bed

2) Hellwood - Chainsaw of Life. Project van Johnny Dowd, Jim White en Willie B. Sterke teksten over religie, doet in de verte wat denken aan de donkere nummers van Modest Mouse. A Man Loves His Wife is een nummer dat je moet horen.

3) James Yorkston - The Year Of The Leopard.
Gewoon popliedjes met folkelementen. Maar verdomme zeg, wat staan er een paar prachtige nummers op. Voor mij tot nu toe één van de beste albums van het jaar. (ook hier trouwens een chinees viooltje aanwezig)

Laatste 2 komen trouwens pas later deze maand uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door JelleS op 06-09-2006 21:17:06 ]
pi_41554425
The Long Winters is leuk natuurlijk. Die vorige plaat had ik toen nog op vier geklasseerd in mijn jaarlijstje.
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 7 september 2006 @ 21:33:09 #105
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41596652
hé, nu stellen the flaming lips me wel een beetje teleur.
http://www.chromewaves.net/mp3.php
Ik verwittig je, de cover is misschien nog slechter dan het origineel.

voor de liefhebbers van de betere amerikaanse indieband: http://www.myspace.com/chauchatband
pi_41624565
Nog mensen die bekend zijn met Golden Smog trouwens?

Leuk hobbyprojectje van enkele grootheden.
www.thuisuiteten.nl
pi_41626034
stiekem is mew ook best wel heel leuk, te weinig gehoord..laatste 5 mins op lowlands gezien, kippevel. Nu weer kippevel bij t zelfde nummer op album...probeer de titel op mp3 terug te zoeken maar kan m zo niet vinden
(:
pi_41626266
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 19:33 schreef nein het volgende:
stiekem is mew ook best wel heel leuk, te weinig gehoord..laatste 5 mins op lowlands gezien, kippevel. Nu weer kippevel bij t zelfde nummer op album...probeer de titel op mp3 terug te zoeken maar kan m zo niet vinden
De rest van het optreden deed meer aan je onderschrift denken..
  vrijdag 8 september 2006 @ 21:45:18 #109
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_41630315
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 18:42 schreef methodmich het volgende:
Nog mensen die bekend zijn met Golden Smog trouwens?

Leuk hobbyprojectje van enkele grootheden.
Qua naam zeker... nog niks van geluisterd, maar het is zeker het plan om hier op korte termijn verandering in te brengen... Gary Louris
pi_41635278
Kijk eens aan wat ik zonet heb binnengehaald... wie weet wel de plaat van het jaar

Joanna Newsom is terug! De officiële release is pas 14 november, maar "Ys" is blijkbaar al via de "andere kanalen" te vinden. Ik ben het album nu voor het eerst aan het beluisteren en het klinkt erg goed! "Ys" verschilt op enkele punten van "The Milk-eyed Mender": slechts 5 nummers (het kortste duurt 7'17") en de harp wordt aangevuld met andere instrumenten, vooral strijkers. Aan die arrangementen moet ik wel nog wat wennen, zeker bij de nummers die ik al kende. Van drie van de vijf nummers waren er nl al lang live-opnames te vinden op het web (Emily, Sawdust & Diamonds, Cosmia).

edit: ook "Only Skin" kende ik al, maar dan onder de werktitel "Suite of New Songs"
pi_41636015
Ha meneer in beige (tijd niet gezien), ik las een hoop postitiefs over die plaat, ben benieuwd. Het is niet echt helemaal mijn ding overigens, maar ik vind The Sprout and The Bean een fantastisch nummer.
Aldus.
  zaterdag 9 september 2006 @ 00:36:17 #112
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_41636030
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 00:10 schreef de_man_in_beige het volgende:
Kijk eens aan wat ik zonet heb binnengehaald... wie weet wel de plaat van het jaar

[afbeelding]

Joanna Newsom is terug! De officiële release is pas 14 november, maar "Ys" is blijkbaar al via de "andere kanalen" te vinden. Ik ben het album nu voor het eerst aan het beluisteren en het klinkt erg goed! "Ys" verschilt op enkele punten van "The Milk-eyed Mender": slechts 5 nummers (het kortste duurt 7'17") en de harp wordt aangevuld met andere instrumenten, vooral strijkers. Aan die arrangementen moet ik wel nog wat wennen, zeker bij de nummers die ik al kende. Van drie van de vijf nummers waren er nl al lang live-opnames te vinden op het web (Emily, Sawdust & Diamonds, Cosmia).

edit: ook "Only Skin" kende ik al, maar dan onder de werktitel "Suite of New Songs"

het ene nummer wat ik al gehoord heb is alleszins al prachtig.
pi_41643060
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 21:45 schreef peaceman het volgende:

[..]

Qua naam zeker... nog niks van geluisterd, maar het is zeker het plan om hier op korte termijn verandering in te brengen... Gary Louris
En Jeff Tweedy ook natuurlijk

Nieuwe Joanna Newsom is veelbelovend. Kijken of ze plek 2 uit mijn jaarlijst in 2004 kan evenaren of zelfs verbeteren.
www.thuisuiteten.nl
pi_41645244
Ben ik hier nou de enige wiens tenen krommen zodra Joanna Newsom wordt aangezet? Ik kan tegen veel rare stemmen..maar dit slaat alles!
(:
pi_41647366
ik vind het ook wel schattig hoor
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_41648566
quote:
Zo 8 okt - Mogwai
Zó aanwezig

En nu helemaal verslaafd aan Hello Saferide, een heel lief Zweeds meisje. Met een gitaar. En hippe teksten.

(ontdek deze reeks overigens nu pas, dus zie het als een verkapte tvp )
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
pi_41698018
quote:
Op zaterdag 9 september 2006 13:03 schreef nein het volgende:
Ben ik hier nou de enige wiens tenen krommen zodra Joanna Newsom wordt aangezet? Ik kan tegen veel rare stemmen..maar dit slaat alles!
Ik ken het probleem
Leuke muziek, alleen die stem....
pi_41698044
Nog een tipje voor de liefhebbers van folky/ alt. country -achtige muziek:

Travel by Sea - Shadows Rise

Heerlijke plaat!
pi_41712041
Ik zag net op Pitchfork dat Liars a.s. zaterdag op Bazar Curieux in Rotterdam spelen.. Leek me wel een aanrader. Helaas kan ik zelf niet.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
pi_41714608
Muziekbands/artiesten battle [part 2]

Best een leuk topic. Ook Grobbel en Daisy Duke zijn er al actief, maar de andere indiehelden van hier moeten er toch ook best wat leuks in kunnen doen.
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')