Dag lieve dames,
Ik meld mij! Thuis (sinds maandagmiddag), mét baby in mijn buik!
![]()
Mijn hemel, wat een spannende periode was dat zeg. Ik had echt al weeën (ws toch gerelateerd aan mijn DESdochterschap). In eerste instantie zijn ze heel heftig geremd met enorm kutspul, infuus. Maar daar gingen ze gewoon doorheen. Hup, dubbele dosis. Djeez! Dáár word je hyper van!
![]()
Maar ik kreeg het erg benauwd, pijn op de borst, kon nauwelijks ademhalen. Hm, ongewenste bijwerking. In twee dagen afbouwen. Weer weeën. Nu zit ik aan de hoogste dosis orale medicatie en dat gaat vooralsnog oké. Maar wat hebben we in spanning gezeten zeg. Ik heb nu wel heel regelmatig voorweeën, maar die werken niet verder door op mijn baarmoedermond. Die is al een week stabiel (1 cm ontsluiting, half verstreken). Dus daarom mocht ik naar huis. In eerste instantie durfde ik niet, omdat ik vooral 's nachts best heftige contracties en menstruatiepijnen heb. Maar overdag zakt het weer af. Blijkbaar hoort dat bij mijn lijf. En nu vind ik het heerlijk om weer lekker thuis te zijn.
Ons lieve menneke doet het goed.
![]()
Ik kreeg trouwens een 30weken echo en daaruit blijkt dat hij nu niet meer 2 weken voor ligt op groei, maar inmiddels al.... schrik niet.... 5 weken..
![]()
Echt niet normaal!!! Maar het klopt met zijn eigen individuele groeicurve. Ik heb al gedroomd dat ik een kleuter ga baren, hij was zijn tanden aan het wisselen.
![]()
We zijn ons wel aan het voorbereiden op een prematuur kindje. We hebben ook een rondleiding en heel gedegen uitleg gehad op de couveuseafdeling. Jánken....
![]()
Da's echt confronterend. Maar ik heb er weer vertrouwen in. In mijn kind, in mijn lijf en in hoe alles gaat verlopen.
In principe word ik nog geremd tot 34 weken (nu nog anderhalve week dus), maar ik heb een recept dat langer doorgaat. Dus ik zal eens vragen of ik dan dus ook langer dan 34 weken mag slikken. Elke dag extra in mijn buik is er toch weer eentje.
Ik heb nog niet alles bijgelezen hoor. Ik ben heel snel moe, en de trap af en op kost me veel energie. Maar vandaag werd het toch wel eens tijd me hier weer te vertonen.
Dankjulliewel voor alle lieve woorden! Mijn zus had eea uitgeprint. Dat was dus wéér janken in het zkh.
Overigens heb ik ondanks alle stress echt een fantastische tijd gehad in het zkh. Mijn kamergenote en ik klikten enorm. Piratenfeest, prinsessendag, tietenflash voor onze mannen voor het raam 's avonds laat.... Manman, we hebben heel wat afgelachen. Maar ook veel samen gejankt, gekletst, opgepept, geklaagd.... Echt, zij heeft me er doorheen gesleept. Ik ga nog even een kwartiertje rondfokken (...!) en dan maar weer mijn bed in.