Mjah, ik ben moe maar ik kan weer niet slapen door overmatig gepieker.
Anyway, ik heb gezegd tegen Duderinnetje dat ik ook foto's van vroeger zou posten.
Ik blijf wel mijn standpunt (over dingen die nog niet gedaan zijn komen geen voor foto's tot er na foto's zijn). Dit om aan te tonen dat we van (zeer) ver komen met dit huis, en het zou een opsteker moeten zijn want je ziet dat van een erge beginsituatie toch iets relatief moois kan gemaakt worden.
BackgroundinfoSinds mijn moeder in 92 gestorven is mijn vader aan het hamsteren geslagen. Nu heb je hamsteren en hardcore-hamsteren. Dat laatste was hetgeen mijn vader deed. Tot aan zijn dood in 99 is hij erin geslaagd om van een huis dat in 92 nog leeg was, vol te stouwen met de grootste rommel. Planken, kranten, brol, you name it. Ik neem hem dat niet kwalijk, het zal niet de leukste tijd van zijn leven geweest zijn, maar wij zaten er dan toch mee.
De tuin1999Die zag er in 99 zo uit (het is te zeggen, die heeft er daarna nog zo ang uit gezien omdat de rest van het huis leeg maken prioriteit was). Deze foto is uit 2003, normaal gezien hebben we ook nog (analoge foto's) van toen hij nog erger (ja dat kan) was.Ik zal morgen nog es kijken of ik die vin en kan inscannen.
![]()
![]()
2003Die tuin hebben mijn broer, mijn jongste zus en ik leeggemaakt. Dat was wel een volle container.
![]()
Mijn broer met daarachter de kleine zus:
![]()
En dat was toen ik er -lang geleden- nog zo uit zag:
![]()
2006En zo ziet ie er nu uit:
![]()
Uiteraard staat de tafel niet altijd gedekt. Ok, er staat nog wat in (daar rechtsachter staan nieuwe dakpannen, genoeg om heel ons dak te herleggen)
![]()
Vanaf hier zijn er wat repotjes:
De achtergevel1999-2003Zag ie er zo uit:
![]()
Er stond eerst een scheve schouw tegen, daar moeten ook nog analoge foto's van zijn ergens.
Samen met mijn middelste zus Sandrine opgeknapt:
![]()
![]()
2006Nu ziet ie er zo uit. Chocoladekleur in vol zonlicht, paars in de schaduw:
Mijn kamerSinds ik die had was die al in slechte staat en die had ook last van lekkage van de kamer erboven enzo
<1999-2003![]()
(dat was het plafond)
![]()
2003In 19 dagen eigenhandig gerenoveerd:
![]()
![]()
![]()
![]()
En dat is dan dat geworden
![]()
![]()
![]()
[Toen zag ik er zo uit:
![]()
nog steeds
![]()
Even later dat:
![]()
![]()
![]()
En nu is die alweer under construction
Klein KamerkeDe kamer boven mijn kamer wordt al sinds dat ik klein ben 'klein kamerke' genoemd, geen idee waarom want hij is even groot als mijn kamer (4x3). Enfin, je kent het vehaal, 10jaar waterschade,jadajadajada (zie sig 'Bar' voor wie het niet kent)
<1999-2006![]()
![]()
2006Heb ik dus nog onlangs omgezet in dit:
![]()
![]()
Inclusief een aan de.mrs opgedragen self made-bar:
De kamer van DorotheeDat moet ik eigenlijk niet vertellen want dat staat in de startpost.
Er is nog, dat plak ik er later wel bij.
Zoals je ziet start het klussen hier niet bij 0 maar bij -?, maar je ziet even goed dat het geen verloren zaak hoeft te zijn.
[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 27-08-2006 06:03:21 ]