abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 00:03:50 #101
71468 eRrrrJeee
RJ to the Bone
pi_41183109
ziet er goed uit:P
House muziek maakt jongeren kapot!!!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 13:20:48 #102
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41193484
Net een lamp gaan kopen:

er zitten 4 van die kapjes op natuurlijk.
Een combinatie van inox en melkglas, best mooi denk ik.
pi_41194240
Zier er mooi uit met die opaline kapjes!
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 14:16:28 #104
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41194726
Juust op tijd klaar want Marsepein staat subiet aan mn deur

(die vlek op het plafond is iets nat van te kuisen)

geeft enorm meer licht dan de vorige lamp, which is great
pi_41197821
Mooi zo met die lamp! De hele kamer is super geworden, vind de kasten er ook erg mooi staan.
pi_41200393
Mooi! Klaar! Niets meer aan doen!

Ik vind het wel een beetje zielig voor je zusje dat ze nog niets aan de muren heeft durven ophangen. Is het nog wel 'haar' kamer nu haar broer, schoonzus en enkele honderden klus-inspecteurs de staat van haar kamer nauwlettend bewaken? Ik hoop op een volgende foto toch weer wat affiches, her en der verspreide studieboeken, fitnessspullen en veel rondslingerende kleren te zien.
pi_41202537
lekker die splinter...

zit er in de dozen nergens een "bescherm plasticje" (zie foto)
suck my asshole taco bender
  zondag 27 augustus 2006 @ 03:03:05 #108
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41215130
@dvr, ik hou haar niet tegen, maar ze is er de laatste dagen nogal weinig dus veel heeft ze nog niet kunnen ophangen.

@hierboven: de kras was vandaag al bijna weg dus het viel nog mee. En beschermpkapjes apart zullen er wel niet te vinden zijn. Nieuwe slijpstenen met intacte beschermkappen daarentegen...
  zondag 27 augustus 2006 @ 05:24:23 #109
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41216149
Mjah, ik ben moe maar ik kan weer niet slapen door overmatig gepieker.
Anyway, ik heb gezegd tegen Duderinnetje dat ik ook foto's van vroeger zou posten.
Ik blijf wel mijn standpunt (over dingen die nog niet gedaan zijn komen geen voor foto's tot er na foto's zijn). Dit om aan te tonen dat we van (zeer) ver komen met dit huis, en het zou een opsteker moeten zijn want je ziet dat van een erge beginsituatie toch iets relatief moois kan gemaakt worden.

Backgroundinfo
Sinds mijn moeder in 92 gestorven is mijn vader aan het hamsteren geslagen. Nu heb je hamsteren en hardcore-hamsteren. Dat laatste was hetgeen mijn vader deed. Tot aan zijn dood in 99 is hij erin geslaagd om van een huis dat in 92 nog leeg was, vol te stouwen met de grootste rommel. Planken, kranten, brol, you name it. Ik neem hem dat niet kwalijk, het zal niet de leukste tijd van zijn leven geweest zijn, maar wij zaten er dan toch mee.

De tuin
1999
Die zag er in 99 zo uit (het is te zeggen, die heeft er daarna nog zo ang uit gezien omdat de rest van het huis leeg maken prioriteit was). Deze foto is uit 2003, normaal gezien hebben we ook nog (analoge foto's) van toen hij nog erger (ja dat kan) was.Ik zal morgen nog es kijken of ik die vin en kan inscannen.

2003
Die tuin hebben mijn broer, mijn jongste zus en ik leeggemaakt. Dat was wel een volle container.

Mijn broer met daarachter de kleine zus:

En dat was toen ik er -lang geleden- nog zo uit zag:

2006
En zo ziet ie er nu uit:

Uiteraard staat de tafel niet altijd gedekt. Ok, er staat nog wat in (daar rechtsachter staan nieuwe dakpannen, genoeg om heel ons dak te herleggen)

Vanaf hier zijn er wat repotjes:
De achtergevel
1999-2003
Zag ie er zo uit:

Er stond eerst een scheve schouw tegen, daar moeten ook nog analoge foto's van zijn ergens.
Samen met mijn middelste zus Sandrine opgeknapt:

2006
Nu ziet ie er zo uit. Chocoladekleur in vol zonlicht, paars in de schaduw:

Mijn kamer
Sinds ik die had was die al in slechte staat en die had ook last van lekkage van de kamer erboven enzo
<1999-2003

(dat was het plafond)

2003
In 19 dagen eigenhandig gerenoveerd:

En dat is dan dat geworden

[Toen zag ik er zo uit:

nog steeds
Even later dat:

En nu is die alweer under construction

Klein Kamerke
De kamer boven mijn kamer wordt al sinds dat ik klein ben 'klein kamerke' genoemd, geen idee waarom want hij is even groot als mijn kamer (4x3). Enfin, je kent het vehaal, 10jaar waterschade,jadajadajada (zie sig 'Bar' voor wie het niet kent)
<1999-2006

2006
Heb ik dus nog onlangs omgezet in dit:

Inclusief een aan de.mrs opgedragen self made-bar:

De kamer van Dorothee
Dat moet ik eigenlijk niet vertellen want dat staat in de startpost.

Er is nog, dat plak ik er later wel bij.
Zoals je ziet start het klussen hier niet bij 0 maar bij -?, maar je ziet even goed dat het geen verloren zaak hoeft te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door MMach op 27-08-2006 06:03:21 ]
pi_41216346
Dat door gepieker niet kunnen slapen, dat heb ik ook, echter op de volgende manier redelijk opgelost:
Ik kwam er achter dat als de tv aanstond ik in slaap viel (door de concentratie op iets externs in plaats van het interne gedachtengoed, overigens kijk ik dan niet maar luister met de ogen dicht) en dan weer wakker werd bij harde tv geluiden. Er staat nu een pc naast het bed met een verzameling divx films (voornamelijk Werner Herzog docu's van de piratenbaai en met een Hauppauge tv kaart opgenomen programma's van Discovery en zo) die aan het eind weinig herrie maken.
Laatst las ik dat de voetballer Wayne Rooney van Manchester United naast de tv ook nog een stofzuiger een ventilator en een haardroger gebruikt.
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/funny_old_game/5186600.stm

"I not only like to have the TV and light on to help me sleep, but also a vacuum cleaner. Failing that, a fan or a hairdryer will do. I've ruined so many hairdryers by letting them burn out. So far I haven't set fire to anywhere."

Er is altijd baas boven baas!
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 27 augustus 2006 @ 10:25:42 #111
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_41217083
Tjee, wat heb je al een hoop opgeknapt aan jullie huis En niet alleen opgeknapt, je weet ook van elke kamer iets heel moois te maken! Het is duidelijk een meerjarenproject, maar het wordt dan ook wel super

Lommerrijk, wat dat slapen bestreft, lukt dat niet met muziek alleen, in plaats van films? Gaat wel een tikkie OT maar ja
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_41217520
Wauw wat een mooie kamers! Die bar is ook echt super geworden. Dat plafond, wauw...
pi_41217575
Wow. Heel veel respect. Bij 1 foto moest ik lachen:

Het konijn is er al langer bij
pi_41220466
klein verzoekje....kan je stoppen met fotos van je zussen plaatsen ? (NOT)
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:13:01 #115
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41220746
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:02 schreef Remco_h het volgende:
klein verzoekje....kan je stoppen met fotos van je zussen plaatsen ? (NOT)
of plaats ze in B&H
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_41221450
never mind
pi_41221468
denk niet dat dit een fotoboek is van de zussen eh
pi_41221677
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:41 schreef de.mrs het volgende:
denk niet dat dit een fotoboek is van de zussen eh
dat klopt! zit ook met ellende te kijken naar zijn klussen.....
hoe snel & goed hij ze doet... (woon hier al bijna een jaar en ik moet nogsteeds plintjes plakken)
damn ik zou willen dat ik maar 1/10 van zijn drive had

zo een foto van een zus zorgt dat ik ff ben afgeleid en niet aan mijn eigen onkunde denk
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:24:51 #119
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41222708
nog een stukje waarvan ik foto's heb. Op de begane grond is er bijna helemaal achteraan een plaats die niet benut werd (het is te zeggen, mijn vader benutte die voor rommelstockage)

Daarnevenst
Zo noemden wij die kamer, het is het dialect voor 'daar naast'. Again, waarom en wie dat bedacht heeft zou ik niet weten.
Het is een van de weinige plaatsen die nog een relatief ernstige voor foto heeft. Van de tijd voor ik mijn eerste digitale camera (Kodak CX4230, ergens in juli 2003) had zijn er bijna geen foto's. Een regelrechte zonde want nu kunnen we de echte beginstaat niet tonen. Maar op deze foto heb je een idee van de rommelomvang.

Buiten zag dat stuk er zo uit (het linkse, het rechtse moet nog afgebroken worden ooit)

en van binnen uit:

Dit was die kamer als hij al halfleeg was , dus dat is na 1 of 2 ladingen naar het stort. En zo zag elke kamer van het huis er nagenoeg uit, no kidding. Wat bezielde mijn pa? Echt geen idee.
2003
Bon, dus de eerste opdracht was de boel leegmaken en dat vage muurtje eruit slopen, opnieuw funderen, wat afvoerleidingen leggen ed. Foto's spreken voor zich. Dat muurtje hebben mijn broer en ik gebouwd. Het ging veeel te traag maar goed, het stond er enkele maanden later toch.

Vanbuiten:

Vanbinnen:

(je ziet rechts een muurdinges staan, dat is de nieuwe wc,puntje hieronder)

De WC
Hoe het daarvoor was is voor mij een weet...
Eens die achterbouwmuur (die nog niet helemaal af is trouwens) daar stond en de leidingen er lagen kon er eindelijk gezordg worden voor een echte wc.
Hier komt de wc:

Wederom samen met mn broer dit gebouwd:

Ook dat is eigenlijk niet zoveel werk maar het heeft ook maanden geduurd. Tenslotte was het hele hok dicht en zat de deur er in. Xavier heeft dat dan een paar maanden later behangen en toen weer enkele maanden niks. Ik heb gevraagd of ik die wc mocht afwerken, maar dat mocht ik dus niet. Na een stuk of 4 maanden was ik het echt zo beu dat iets dat zo dicht bij voltooiing stond niet afgewerkt raakte. En toen mijn broer met zijn toemalige vriendin een citytrip van 3 dagen maakte zag ik mijn kans schoon om mijn slag te slaan en de wc te installeren. Wel midden in het schooljaar dus dat was een dagje of 3 lessen skippen.
En nu ziet hij er zo uit. Er moet nog een kasje rond de buizen enzo, maar werken doet hij.

Dit moet zowat een van de grootste mijlpalen van de afgelopen jaren zijn. Eindelijk kon het bezoek naar het wc. (Iets wat ik daarvoor steeds had moeten weigeren, echt de genantste momenten ooit die paar keren. )

Dat is dat ongeveer denk ik. Er is nog veel meer, er zijn hier immers 13 kamers, maar die foto's worden maar getoond in de desbetreffende topics in de (verre) toekomst.

en Lommerijk, dat ga ik zeker es proberen.

En ja, over dat konijn, dat loopt hier al zolang rond dat ik niet meer weet hoe oud het is.
Die heeft de vooruitgang vanop konijnooghoogte gezien. Maar een poot uitsteken, ho maar
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:37:02 #120
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_41223051
gewoon stiekem in 3 dagen de wc maar afmaken omdat het te lang duurd

steeds meer respect!

ik stel een MMach subforum voor!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_41231292
Duidelijk een echte hardcore hamsteraar

Maar het mooi is ook ook te zien hoe jij bent veranderd over die drie jaar heen! Echt netjes gewoon! Ook qua gedrag lijkt het. Eerst werk je samen met je broer, maar uiteindelijk doe je alles in turbo tempo gewoon in je eentje!

Het is natuurlijk wel vervelend dat hij echt zoveel rotzooi had, maar aan de andere kant van heel veel dingen hebben jullie ook nog steeds plezier

Samengevat:

ps. Het konijn is erg lief
  zondag 27 augustus 2006 @ 19:59:29 #122
122173 MMach
met Fok-pensioen
pi_41233005
Ja, het huis dat komt wel in orde. En ik ben inderdaad veel veranderd in de afgelopen jaren. Het was volwassen moeten zijn vanaf je 13 dus daar ga ik wss wel iets van psychologische achterstand aan overgehouden hebben omdat ik mijn jeugdjaren gewoon heb moeten overslaan. Ik vind zelf dat mijn karakter deftig geworden is alle weirde gebeurtenissen in acht nemend, maar in hoeverre dat ook een goed karakter is voor andere mensen, dat zou ik niet weten Enfin, dat zijn dingen waar aan te werken valt.
Waar ik het moeilijker mee begin te krijgen is de enorme en constante druk op mijn schouders. Steeds moeten beseffen dat er nog tonnen werk op je liggen te wachten die niemand anders in uw plaats zal doen, veel emotionele stress bij de situatie met de.mrs en de studies die ook de nodige aandacht op zullen eisen. Het gaat allemaal nog wel en nog wel voor een lange tijd maar er moet zicht zijn op beterschap of het zal een vroegtijdige burnout worden
Maar bon, als ik de situatie '99 bekijk en daarnaast de '06 situatie, dan kan ik zeggen dat ik (en ik niet alleen, de mensen rond mij ook) veel beter af ben nu dan vroeger. We zien wel, als de situatie in stijgende lijn blijft gaan dan komt alles meer dan goed in de toekomst.
pi_41235143
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 19:59 schreef MMach het volgende:
Ja, het huis dat komt wel in orde. En ik ben inderdaad veel veranderd in de afgelopen jaren.
en dat is een serieuse understatement.
Ik denk niet dat ik al iemand meer hebben zien veranderen dan MMach
pi_41237125
Ik volg dit topic al een tijdje, reageer toch nu pas.

Heel stiekem ben ik echt trots je! Heel indrukwekkend hoe je alles aanpakt, met het klussen, maar ook met je leven. Fok! zelf mag ook enorm blij zijn met zo'n lid als deze.

Top! En ga vooral zo door, dan kom je er wel!
pi_41239421
MMach wat heb jij een ook je zussen en broer een ontzettnd doorzetting vermogen om dit allemaal al zo ver te krijgen. Mischien duurt het allemaal in de ogen van anderen wat lang maar dat heeft een reden. Je hebt nie alleen met je huis bezig maar ook met jezelf en dat kunnen anderen niet zien noch begrijpen.

Na je op de Meet in het echt gezien en gesproken te hebben heb ik alleen nog meer respect voor je gekregen. Niet alleen je topic sijn tof maar jij ook! Ik kijk uit naar et resultaat van je kamer / nieuwe bed en alle andere klussen die nog gaan komen. Maakt niet uit of dat volgende week, volgende maand of over 10 jaar is! Keep on the good stuff! en steun de.mrs waar je dit kunt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')