En dan voeg ik nog 1 ding toe
![]()
Ik denk echt dat onderdrukking invloed heeft op andere mensen. Vooral mensen met een open mind en die sowieso meer in verbinding staan met alles.
Als er gewoon fout wordt omgegaan met mensen en mensen worden opgesloten en mensen worden de mond dood gemaakt dan voelen anderen dat ook. De een zal het niet zo snel voelen maar ondanks dat zal hij het toch meemaken. Hij merkt het verschil niet omdat hij niet open staat voor dat verschil. Maar het verschil is zeker aanwezig. Die mensen weten niet hoe het voelt om in een cel te leven dus.
Hoe het voelt om gebrek aan vrijheid te ervaren omdat ze zelf geen vrijheid ervaren. Je kunt pas verschil in vrijheid ervaren als je beseft hoe het voelt om je vrij te voelen. En dan bedoel ik met cel geen gevangenis maar gewoon de cel in het bestaan. Hoe het voelt om met je geest in een cel te zitten. Ik voel vaak genoeg dat die cel weg is helemaal, dan is het onbeperkt veel ruimte in het bewustzijn. En dat is tevens weer het moment dat het helder is. Dan lijk ik te kunnen vliegen met beide benen op de grond. Vliegen in het hoofd
![]()
Met het hoofd vliegen. Geen vliegende vliegen in het hoofd. Gewoon het gevoel van de zevende hemel is dat.
Als je als mens zomaar in deze maatschappij leeft zonder je te beseffen hoe het voelt, dan voel je geen vrijheid. Als je als mens alleen maar leeft om te werken en te eten en nog meer, dan zul je ook niet weten hoe het is.
Maar dan zullen er genoeg mensen zijn die wel beseffen dat de algemene sfeer van belang is waar ieder individu invloed op heeft. Ik heb dat al vaak gezegd. 100 miljoen depressieve mensen bepalen in zekere mate de stemming van de totale wereld-bevolking. Vanwege het grote geheel dus ook.
Niemand op deze wereld is gezond en heeft vrijheid. Volgens mij is het zo dat we met z'n allen ziek zijn en dat we met z'n allen op elkaar aangewezen zijn. En daarom juist moet er actief worden ingegrepen tegen landen die onderdrukken en landen die mensen-rechten schenden.
En dan kan ik de grens doortrekken naar lichamelijke ziektes nog en geestelijke ziektes.
We hebben te maken met het grote geheel, het Goddelijke geheel. En is het geheel ziek dan is het deel ziek, en is het deel ziek dan is het geheel ziek.
En zo ga ik nu even ......niets doen
![]()
Ik geloof echt in deze theorie. Dat er gewoon overal ziektes in zitten. En dat je zelfs kunt spreken dat aids invloed heeft op alle mensen. Is een aids-patient ziek en voelt hij zich klote en slecht, dan is het geestelijk minder en dan krijg je weer het geval dat het een reactie veroorzaakt richting de algemene stemming en het algemene gevoel.
En dan had ik zelfs aids fout geformuleerd. Juist bij aids kan ik beter zeggen. Zelfs aids komt over alsof aids niets voorsteld als ziekte.
Ik word helder als ik zo bezig ben hiermee. Ik voel dat de cel oplost. De structuur van de cel. En dan weet ik niet hoe het precies werkt maar er is een bepaald systeem dat alles in leven houdt. En dan zijn er tevens systemen die het slechte in leven houden. En juist die systemen moeten worden afgebroken. Zodat alleen het juiste systeem over blijft.
Het gezonde systeem dus
![]()
En wie weet betekend een gezond systeem dat er helemaal geen systeem meer is. Maar dat weet ik niet zeker.
Ben blij dat ik mijn gedachten-kronkels zo kwijt kan. Vertel dat ook vaker thuis, als ik het niet hier kwijt zou kunnen zou ik niet weten waar ik het anders kwijt moet. Ik had op een typmachine kunnen schrijven maar dat is niet geweldig en zo kan ik het delen en krijg ik misschien af en toe feedback hier
![]()
Tot zo
![]()
Even buiten sigaar roken.
De spanning is weer helemaal weg nu
![]()
[ Bericht 9% gewijzigd door Verdwaalde_99 op 23-08-2006 10:11:14 ]