abonnement Unibet Coolblue
pi_41044583
Weet niet of dit het juiste subforum is maar goed.

Binnenkort wat zaken nodig als tv/5.1set/receiver/dvdplayer/koelkast/wasmachine/droger. Heel wat dus. Er zijn maar weinig zaken op internet die al deze spullen in hun assortiment hebben voor een leuk prijsje.

Ik had het idee om dan maar ns naar een Mediamarkt/BCC/It's etc te gaan met de prijzen van internetshops in mn hand.

Hoe ver zal ik daar mee komen als ik aangeef voor een heel behoorlijk bedrag (+/- 5000,- euri) te willen kopen? Ofwel: Hoeveel kan ik afdingen?

5%? 10%? De prijzen van internet evenaren?
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:34:49 #2
101188 Jaeder
Int. wl. zt. int. disc.pr.
pi_41044787
Afdingen wil bij electronica en witgoed best wel. Het wil vooral bij combinaties van zaken. Marges zijn niet altijd hoog, dus verwacht geen schokkende bedragen. Een handvol accesoires er gratis bij is bijna altijd mogelijk.

Maar neem iemand mee die er handig in is. Neem gerust ook een kijkje ergens anders, vergelijken scheelt.
pi_41044916
Ik denk dat je bijv. bij It's meer kans hebt dan bij Mediamarkt. Bij It's heb ik een stofzuiger kado gekregen toen ik een wasmachine en een vaatwasser kocht. Er zit dus wel wat rek in, maar verwacht geen wonderen
pi_41044943
Ben d'r zelf ook wel handig in. Heb tijdens mn studie jaren in een winkel gewerkt dus weet dat het veel gebeurt.

Maar ja als je de prijzen op internet vergelijkt en dan even bij de MediaMarkt binnenloopt......toch ff slikken zeg maar.

En met zulke grote aankopen heb ik toch wel het liefst een fysieke winkel waar ik met eventuele klachten tercht kan.
pi_41044957
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:39 schreef Ozziecar het volgende:
Ik denk dat je bijv. bij It's meer kans hebt dan bij Mediamarkt. Bij It's heb ik een stofzuiger kado gekregen toen ik een wasmachine en een vaatwasser kocht. Er zit dus wel wat rek in, maar verwacht geen wonderen
Die stofzuiger heb ik al
  maandag 21 augustus 2006 @ 22:46:37 #6
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_41045118
Vandaag nog gedaan op een nieuwe koel/vries combi.
Was niet wereldschokkend , maar hoefde geen verwijderingsbijdrage te betalen en hij wordt ook nog naar boven (2 hoog) gebracht (kost normaal ¤. 20,00 )
Ik ben inmiddels overleden
pi_41045589
Laatst nog bij een mp3speler bij de mediamarkt, kreeg er 30 euro af! Dus het kan toch zeker wel. Zonder dat ik iets anders erbij kocht. Vooral bij kleinere winkels is er veel mogelijk. Vaak in dorpen enzo heb je kleine witgoedwinkels die veel met marge kunnen doen. En het gebeurd zeker weten heel veel op zulke producten!
pi_41045629
Een paar jaar geleden ruim 1600 euro korting gehad op mijn stereo.
Receiver was van 2800 voor 1995 euro en dvd speler van 1600 voor 800.
Dit was ook bij media markt, receiver was daar openingsstunt en dvd was bij correct 850 en bij media 1600 Dit was trouwens de gemiddelde verkoopprijs.
Gewoon gevraagd of zij de goedkoopste waren en dat was zo dus vandaar 50 euro extra korting.
pi_41045640
Ik heb er ooit eens bij 2000 euro ruim 10% vanaf gekregen.
pi_41045677
Ik heb tijdje terug ook lopen shoppen voor witgoed. Koelkast, was en droger. Tussen de Ishops en bijv. de mediamarkt zat zo'n gat dat afdingen helemaal geen zin heeft. Daarbij, die jonmgens weten echt wel dat die prijzen op het internet flink lager liggen. Ze geven dan al vrij snel de reactie dat je het maar daar moet gaan halen. Ik zie overigens ook geen toegevoegde waarde van een winkel tov het internet. Dat wil zeggen, als je weet wat je hebben wilt. Garantie heb je toch van de fabrikant.

Al haal je het bij verschillende shops van het internet en dus steeds extra bezorgkosten, dan nog ben je veel goedkoper uit op het web....
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_41045747
Wat Ozziecar al toegeeft is ook zo. Mijn zwager werkt in de branche.
De `goedkoopste`winkel waarmee ze adverteren de Mediamarkt en/of BCC zijn geen afding-mogelijkheden mogelijk. Terwijl It`s / Modern je wel kan afdingen, 10% tot 15% is meestal de maximale. Gewoon binnenstappen en gelijk zeggen dat je veel ga kopen. Succes gegarandeerd.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:27:46 #12
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_41046225
Bij Its betaal je ook standaar 20% te veel dan kan je wel afdingen ja
pi_41046282
TS, waar kom je vandaan? Indien uit Rotterdam of omstreken, moet je eens binnenlopen bij Saturn (op/in Zuidplein)
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_41046468
De internetprijzen ga je zeker niet krijgen. Als je weet wat je wilt hebben dan kan het wel voordelig zijn om te kijken wat die specifieke producten overal kosten. BCC heeft laagste prijs garantie dus als het ergens in de buurt bij een bekende keten goedkoper is krijg je het daar voor die prijs plus nog iets van 10 % extra korting ofzo.

Bij de It's kun je standaard altijd minimaal 5% afdingen, afhankelijk van de marges op het product natuurlijk. Hoe dat bij de mediamarkt zit weet ik niet, maar volgens mij hanteren die een strak prijsbeleid waarbij afwijken eigenlijk niet mogelijk is.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_41046561
Afdingen
Als je minder betaald mag je ook minder service verwachten.
pi_41052022
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:39 schreef Dementor het volgende:
Afdingen
Als je minder betaald mag je ook minder service verwachten.
Dat weten ze vast niet meer bij de mediamarkt wanneer je voor service komt, die bon gaat echt niet door iedereen gecontroleerd worden tegen de toen geldende prijs
pi_41054397
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:30 schreef bas-beest het volgende:
TS, waar kom je vandaan? Indien uit Rotterdam of omstreken, moet je eens binnenlopen bij Saturn (op/in Zuidplein)
Vlakbij inderdaad, zal daar eens gaan kijken. Dat is toch de 'kleine' MediaMarkt variant?
pi_41054888
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:16 schreef Tuutje het volgende:

[..]

Vlakbij inderdaad, zal daar eens gaan kijken. Dat is toch de 'kleine' MediaMarkt variant?
wel zelfde soort concept volgens mij, maar niet bepaald klein
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_41070401
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:09 schreef dynx het volgende:
Wat Ozziecar al toegeeft is ook zo. Mijn zwager werkt in de branche.
De `goedkoopste`winkel waarmee ze adverteren de Mediamarkt en/of BCC zijn geen afding-mogelijkheden mogelijk. Terwijl It`s / Modern je wel kan afdingen, 10% tot 15% is meestal de maximale. Gewoon binnenstappen en gelijk zeggen dat je veel ga kopen. Succes gegarandeerd.
Maar als je het ergens anders goedkoper ziet, dan aan ze zeer vaak onder die prijs zitten of gelijk ermee.
Maar van de 4x gingen ze er 3 x onder en 1x gelijk bij media markt dan.
Maar je moet hier wel eenverkoper aanspreken en niet bij de kassa.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 22:28:10 #20
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_41076432
witgoed kunnen de marges in oplopen tot 40-60% voor speciaalzaken ; its e.d. zitten wel wat lager maar er zit nog steeds flink wat marge in... ik zou eerst zelf eens kijken wat 't kost als je 't los koopt bij goedkoopste plek waar je het nog aandurft en dan vragen wat je bij zaak zoveel kwijt gaat zijn als je het hele zooitje daar zou kopen.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_41087840
Als je alles bij dezele zaak aanschaft, kun je zeker een aardig bedrag afdingen; en anders ga je naar de concurrent (en dat natuurlijk ook even enoemen). Succes!!!
pi_41093543
Ga gewoon 4 winkels af en vraag ze allemaal je een goede aanbieding te doen. Dan neem je de goedkoopste aanbieding en ga je de andere 3 nog een keer langs met de vraag: "Daar doen ze het voor die prijs, wil je hier onderdoor gaan?"
De eerste de beste winkel die onder die prijs door wil ga je mee akkoord.

Speel het gewoon open en eerlijk, dan lukt het wel.

nog wel een tip:
zorg dat je van tevoren goed weet wat je wilt. Als je een winkel inloopt met goeiemiddag, ik ben op zoek naar dit, dit en dat. Is de verkoper ook meer geneigd je korting te geven.
Als je met de verkoper een uur door de winkel zeult en gaat lopen twijfelen of je een groen of rood stripje op de linkerkant van de wasmachine wil zal hij ook minder geneigd te zijn tot onderhandelen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')