abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41046300
wga killer
pi_41046368
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:29 schreef SunChaser het volgende:
heel veel mensen hebben er last van. Zelfs mensen met een legale versie
plaats hier maar
De status 'bagger-user' voorbij
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 23:36:54 #29
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41046462
Het gaat toch om die melding dat XP illegaal is?
pi_41046562
ja, ik heb toevallig net een versie gedownload die er wel last van heeft. Een patch is handig, maar anders probeer ik die link van OxygeneFRL wel
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 23:40:37 #31
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41046659
thnx!
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:46:19 #33
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41046785
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:28 schreef Ridocar het volgende:
Voor alle UTFS-opmerkingen: Ja, ik heb de search gebruikt.

Ik zit hier met een illegale windows-bak. Niet van mezelf. Ik hoeverre heeft de eigenaar een probleem?

Inval? Kan MS 'meekijken'? In hoeverre ben ik de lul als ik het onderhoud doe?
De vraag hoe ik het opgelost krijg is vrij eenvoudig te beantwoorden, maar een licentie kopen is volgens de eigenaar geen oplossing, maar dat is mijn gevecht.

--edit--
* De topictitel dekt de lading niet. Het zou moeten zijn: 'Windows illegaal, gevolgen?' oid.
* Per ongeluk in KLB gezet, kan deze naar DIG?

--edit-2--
Vergat ik erbij te vertellen: Nu staat er dus een melding dat de installatie niet legaal is, vandaar de vraag.
Gewoon lekker laten staan die melding. Het probleem waar de eigenaar tegenaan zal lopen is dat hij geen nieuwe updates meer kan downloaden voor zijn Windows, en dat hij tevens ook niet kan beschikken over nieuwe door Microsoft aangeleverde software, zoals Microsoft Internet Explorer 7.0 en Windows Media Pleayer 11.

Als onderhoudsman aan PC's van anderen zou ik het gewoon compleet legaal houden, en zeker geen WGA crack gaan installeren. Ik doe zelf ook nog wel eens (betaald) onderhoud aan PC's van anderen zo in mijn vrije tijd, en als ik een illegale PC tegenkom fix ik de problemen die ik kan fixen, maar ik ga NIET kloten illegale patches om een illegale PC werkend te houden. En dat maak ik de klant dan ook gewoon duidelijk zodra ik het tegenkom.

De kans is ook aanwezig dat Microsoft op een gegeven moment een 30 dagen klok in je Windows zet als ie illegaal is. Hier is serieus over gesproken, maar ik denk dat dat pas actief wordt zodra Vista op de planken ligt zodat gebruikers dan maar meteen kunnen overstappen op een legale Vista. Het zou me niets verbazen als ze zoiets toevoegen aan het WGA gebeuren in 2007.

Ik vraag me af wat het "probleem" van de klant is. Als het probleem van het kaliber "mijn printer doet het niet, en adobe acrobat geeft foutmeldingen", dan kun je dat natuurlijk gewoon oplossen, of het een illegale versie is van windows of niet. Als het probleem is "ik heb een illegale versie van Windows, en nu krijg ik geen updates meer, doe er wat aan", dan is het voor mijn ieder geval snel bekeken:
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 23:49:30 #34
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41046879
De patch levert geen problemen op iig, heb het bij meerdere toegepast en t komt van een systeembeheerder
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:51:25 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41046931
Maar is zo'n patch nu echt compleet legaal? (M.a.w., hou je je nog aan de leveringsvoorwaarden van Windows?)
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Redactie Frontpage maandag 21 augustus 2006 @ 23:53:03 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_41046981
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:51 schreef maartena het volgende:
Maar is zo'n patch nu echt compleet legaal? (M.a.w., hou je je nog aan de leveringsvoorwaarden van Windows?)
Weet ik veel, die patch zorgt ervoor dat je die melding niet meer krijgt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:54:22 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41047021
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:53 schreef SunChaser het volgende:
Weet ik veel, die patch zorgt ervoor dat je die melding niet meer krijgt.
Maar zorgt ie er ook voor dat je plotseling WEL weer alle updates van WindowsUpdate kunt downloaden?
-
pi_41047152
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar zorgt ie er ook voor dat je plotseling WEL weer alle updates van WindowsUpdate kunt downloaden?
Normaal wel

Alleen die van Sunchaser is een oude versie waardoor dat niet meer werkt.

Dan is de gekraakte hotfix makkelijker: http://www.9down.com/downloads.php?fileid=376
pi_41047186
Of die patch die hij heeft dat doet weet ik niet. Die link naar Tweakers die ik zojuist postte zorgt enkel maar dat die ster weggaat.

Ikzelf heb een patch die prima werkt; ik kan zelfs WMP 11 eropzetten. En dus alle andere updates ook.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:16:30 #40
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_41047637
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef anisubs het volgende:
Met illegale windows kan je geen gebruik maken van Windows update.
dat is niet waar ik kan het ook
dit is echt geen legale versie
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_41048519
Die WGA checker valt onder spyware en MS zelf heeft ook een removal ding ergens.

Je kunt dat ding ook gewoon uitzetten in de updates als je tenminste niet alles automatisch laat lopen.
pi_41049148
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:54 schreef maartena het volgende:

[..]

Wheheh, legitcheckcontrol.dll hack? (windows is opeens legaal )
Wie wilt hem

en draai http://www.firewallleaktester.com/tools/RemoveWGA.exe om de irritante meuk weg te halen (windows genuine)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2006 01:23:37 ]
pi_41049676
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:51 schreef maartena het volgende:
Het patchen op deze manier is uiteraard illegaal. Het is gelijkwaardig aan het installeren van Windows met een illegale license.

Met Hijack this kun je die 'ster' eenvoudig verwijderen, zoek naar een string met WGA in de tekst.

En zoals al gemeld, de WGA check komt als een hotfix via automatische updates binnen. Je moet dus aangeven dat je die niet wil installeren.

Verder krijg je met een illegale windows via automatische updates wel alle critical updates gewoon binnen. De problemen starten als je handmatig gaat updaten, en dingen zoals de nieuwe MediaPlayer en Defender probeert te 'lenen'. Door WGA val je dan door de mand bij Bill, en dan krijg je dus die shit te zien als je opstart, en die ster in je tray.
Abigail, I'm sure if there is something out there looking down on us from somewhere else in the universe...they're wise enough to stay away from us.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 01:48:22 #44
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41049695
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:16 schreef SpeedyRich het volgende:
dat is niet waar ik kan het ook
dit is echt geen legale versie
Ik heb ook een illegale Windows op 2 PC's, en 1 daarvan moest ik even voorzien van een crack, en de ander herkende ie zelf als legaal, dus ik vond het wel prima.
-
pi_41049729
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:47 schreef TinToR het volgende:

[..]

Het patchen op deze manier is uiteraard illegaal. Het is gelijkwaardig aan het installeren van Windows met een illegale license.

Met Hijack this kun je die 'ster' eenvoudig verwijderen, zoek naar een string met WGA in de tekst.

En zoals al gemeld, de WGA check komt als een hotfix via automatische updates binnen. Je moet dus aangeven dat je die niet wil installeren.

Verder krijg je met een illegale windows via automatische updates wel alle critical updates gewoon binnen. De problemen starten als je handmatig gaat updaten, en dingen zoals de nieuwe MediaPlayer en Defender probeert te 'lenen'. Door WGA val je dan door de mand bij Bill, en dan krijg je dus die shit te zien als je opstart, en die ster in je tray.
Nee, het patchen van WGA(degene die in je systemtray komt) is niet illegaal. Het patchen van Windows wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2006 01:51:33 ]
pi_41049777
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:47 schreef TinToR het volgende:

De problemen starten als je handmatig gaat updaten, en dingen zoals de nieuwe MediaPlayer en Defender probeert te 'lenen'. Door WGA val je dan door de mand bij Bill,
Wie wil die extra zooi nu.?
pi_41049821
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:55 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Wie wil die extra zooi nu.?
Ik had hem anders wel de eerste keer..
En mensen klikken nou eenmaal graag door op de 'kritieke' updates..

doorklikgeneratie he!
pi_41049826
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:51 schreef zarGon het volgende:

[..]

Nee, het patchen van WGA(degene die in je systemtray komt) is niet illegaal. Het patchen van Windows wel.
En dan nog? Wie (behalve Ome Bill) ligt daarvan wakker?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_41049842
Ik heb een legale windows

Kost, als jij kijkt hoeveel je het gebruikt, eigenlijk niet eens veel, ga anders een paar avonden niet stappen, euroshopper bier erbij, heb je het er zo uit
pi_41049847
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 01:59 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

En dan nog? Wie (behalve Ome Bill) ligt daarvan wakker?
Niemand. Maar het mag niet

Denk je nou ook dat Ome Bill daar wakker van ligt? Je krijgt Windows goedkoper als je hem koopt via een illegale Windows
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')