quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:28 schreef Ridocar het volgende:Voor alle UTFS-opmerkingen: Ja, ik heb de search gebruikt.
Ik zit hier met een illegale windows-bak. Niet van mezelf. Ik hoeverre heeft de eigenaar een probleem?
Inval? Kan MS 'meekijken'? In hoeverre ben ik de lul als ik het onderhoud doe?
De vraag hoe ik het opgelost krijg is vrij eenvoudig te beantwoorden, maar een licentie kopen is volgens de eigenaar geen oplossing, maar dat is mijn gevecht.
--edit--
* De topictitel dekt de lading niet. Het zou moeten zijn: 'Windows illegaal, gevolgen?' oid.
* Per ongeluk in KLB gezet, kan deze naar DIG?
--edit-2--
Vergat ik erbij te vertellen: Nu staat er dus een melding dat de installatie niet legaal is, vandaar de vraag.
Gewoon lekker laten staan die melding. Het probleem waar de eigenaar tegenaan zal lopen is dat hij geen nieuwe updates meer kan downloaden voor zijn Windows, en dat hij tevens ook niet kan beschikken over nieuwe door Microsoft aangeleverde software, zoals Microsoft Internet Explorer 7.0 en Windows Media Pleayer 11.
Als onderhoudsman aan PC's van anderen zou ik het gewoon compleet legaal houden, en zeker
geen WGA crack gaan installeren. Ik doe zelf ook nog wel eens (betaald) onderhoud aan PC's van anderen zo in mijn vrije tijd, en als ik een illegale PC tegenkom fix ik de problemen die ik kan fixen, maar ik ga NIET kloten illegale patches om een illegale PC werkend te houden. En dat maak ik de klant dan ook gewoon duidelijk zodra ik het tegenkom.
De kans is ook aanwezig dat Microsoft op een gegeven moment een 30 dagen klok in je Windows zet als ie illegaal is. Hier is serieus over gesproken, maar ik denk dat dat pas actief wordt zodra Vista op de planken ligt zodat gebruikers dan maar meteen kunnen overstappen op een legale Vista.
![]()
Het zou me niets verbazen als ze zoiets toevoegen aan het WGA gebeuren in 2007.
Ik vraag me af wat het "probleem" van de klant is. Als het probleem van het kaliber "mijn printer doet het niet, en adobe acrobat geeft foutmeldingen", dan kun je dat natuurlijk gewoon oplossen, of het een illegale versie is van windows of niet. Als het probleem is "ik heb een illegale versie van Windows, en nu krijg ik geen updates meer, doe er wat aan", dan is het voor mijn ieder geval snel bekeken:
Proud to be American.
Hier woon ik."Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin