Klopt. Die oplossing heet stemmen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:46 schreef Wadloper het volgende:
manier om dat balkje weg te krijgen
Pro versie kost via het WGA programma 134 euro...quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:42 schreef Croga het volgende:
Met de huidige oplossingen die MS hiervoor biedt zou ik simpelweg adviseren om alsnog een licentie te kopen. Via dat WGA programma kost een XP Pro licentie nog geen 100 euro, laat staan XP home.
Zoals Lucille al zegt: Zodra je gaat zorgen dat die waarschuwing niet meer verschijnt, heb jíj een probleem. Gewoon laten staan dus...
Mierenneuker!quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:56 schreef vinnie81 het volgende:
Pro versie kost via het WGA programma 134 euro...
Misschien een beetje laat, maar alsnog naar DIG.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:28 schreef Ridocar het volgende:
* Per ongeluk in KLB gezet, kan deze naar DIG?
Och zeggen ze dat tegen jou?quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef anisubs het volgende:
Met illegale windows kan je geen gebruik maken van Windows update.
plaats hier maarquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:29 schreef SunChaser het volgende:
heel veel mensen hebben er last van. Zelfs mensen met een legale versie
Gewoon lekker laten staan die melding. Het probleem waar de eigenaar tegenaan zal lopen is dat hij geen nieuwe updates meer kan downloaden voor zijn Windows, en dat hij tevens ook niet kan beschikken over nieuwe door Microsoft aangeleverde software, zoals Microsoft Internet Explorer 7.0 en Windows Media Pleayer 11.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:28 schreef Ridocar het volgende:
Voor alle UTFS-opmerkingen: Ja, ik heb de search gebruikt.
Ik zit hier met een illegale windows-bak. Niet van mezelf. Ik hoeverre heeft de eigenaar een probleem?
Inval? Kan MS 'meekijken'? In hoeverre ben ik de lul als ik het onderhoud doe?
De vraag hoe ik het opgelost krijg is vrij eenvoudig te beantwoorden, maar een licentie kopen is volgens de eigenaar geen oplossing, maar dat is mijn gevecht.
--edit--
* De topictitel dekt de lading niet. Het zou moeten zijn: 'Windows illegaal, gevolgen?' oid.
* Per ongeluk in KLB gezet, kan deze naar DIG?
--edit-2--
Vergat ik erbij te vertellen: Nu staat er dus een melding dat de installatie niet legaal is, vandaar de vraag.
Weet ik veel, die patch zorgt ervoor dat je die melding niet meer krijgt.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:51 schreef maartena het volgende:
Maar is zo'n patch nu echt compleet legaal? (M.a.w., hou je je nog aan de leveringsvoorwaarden van Windows?)
Maar zorgt ie er ook voor dat je plotseling WEL weer alle updates van WindowsUpdate kunt downloaden?quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:53 schreef SunChaser het volgende:
Weet ik veel, die patch zorgt ervoor dat je die melding niet meer krijgt.
Normaal welquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar zorgt ie er ook voor dat je plotseling WEL weer alle updates van WindowsUpdate kunt downloaden?
dat is niet waar ik kan het ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef anisubs het volgende:
Wheheh, legitcheckcontrol.dll hack? (windows is opeens legaalquote:Op maandag 21 augustus 2006 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar zorgt ie er ook voor dat je plotseling WEL weer alle updates van WindowsUpdate kunt downloaden?
Het patchen op deze manier is uiteraard illegaal. Het is gelijkwaardig aan het installeren van Windows met een illegale license.quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:51 schreef maartena het volgende:
Maar is zo'n patch nu echt compleet legaal? (M.a.w., hou je je nog aan de leveringsvoorwaarden van Windows?)
Ik heb ook een illegale Windows op 2 PC's, en 1 daarvan moest ik even voorzien van een crack, en de ander herkende ie zelf als legaal, dus ik vond het wel prima.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 00:16 schreef SpeedyRich het volgende:
dat is niet waar ik kan het ook
dit is echt geen legale versie
Nee, het patchen van WGA(degene die in je systemtray komt) is niet illegaal. Het patchen van Windows wel.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:47 schreef TinToR het volgende:
[..]
Het patchen op deze manier is uiteraard illegaal. Het is gelijkwaardig aan het installeren van Windows met een illegale license.
Met Hijack this kun je die 'ster' eenvoudig verwijderen, zoek naar een string met WGA in de tekst.
En zoals al gemeld, de WGA check komt als een hotfix via automatische updates binnen. Je moet dus aangeven dat je die niet wil installeren.
Verder krijg je met een illegale windows via automatische updates wel alle critical updates gewoon binnen. De problemen starten als je handmatig gaat updaten, en dingen zoals de nieuwe MediaPlayer en Defender probeert te 'lenen'. Door WGA val je dan door de mand bij Bill, en dan krijg je dus die shit te zien als je opstart, en die ster in je tray.
Wie wil die extra zooi nu.?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:47 schreef TinToR het volgende:
De problemen starten als je handmatig gaat updaten, en dingen zoals de nieuwe MediaPlayer en Defender probeert te 'lenen'. Door WGA val je dan door de mand bij Bill,
Ik had hem anders wel de eerste keer..quote:
En dan nog? Wie (behalve Ome Bill) ligt daarvan wakker?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nee, het patchen van WGA(degene die in je systemtray komt) is niet illegaal. Het patchen van Windows wel.
Niemand. Maar het mag nietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 01:59 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En dan nog? Wie (behalve Ome Bill) ligt daarvan wakker?
Da's wel lachen inderdaad. Helaas voor Bill werkt die Ilegale een stuk beter zonder activitatie gezeik.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 02:00 schreef zarGon het volgende:
[..]
Niemand. Maar het mag niet
Denk je nou ook dat Ome Bill daar wakker van ligt? Je krijgt Windows goedkoper als je hem koopt via een illegale Windows
was het niet o dat MS zelf ook heeft aangegeven hoe je WGA kon uitschakelen?quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:54 schreef maartena het volgende:
[..]
windows defener is retehandigquote:
ja downloaden wel maar installere niietquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 08:22 schreef mschol het volgende:
[..]
windows defener is retehandig
(nou heb ik een legale pro versie dus kan ik em gewoon downloaden)
ehhh ik heb een legale pro dus instal gaat ook primaquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ja downloaden wel maar installere niiet
dat dacht mijn "schoonvader"ookquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:59 schreef vruitig het volgende:
Ik heb ook illegaal maar ik kan wel gewoon updaten en alles.
Het zit ook in Windows Media Player 11 Beta dus het kan welquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
ehhh ik heb een legale pro dus instal gaat ook prima
en volgens mij zit er in de installer echt geen check voor legaal/illegale versie windows..
dat kunnen ze volgens mij niet eens testen in de installer (dit weet ik natuurlijk niet zeker)
Als ik windows defender wil installeren krijg ik een melding dat de VLK Volume License Product Key invalid is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
en volgens mij zit er in de installer echt geen check voor legaal/illegale versie windows..
dat kunnen ze volgens mij niet eens testen in de installer (dit weet ik natuurlijk niet zeker)
Als je bij elke installatie zin hebt om een dll te vervangen...quote:Maar na het vervangen van een bepaald dll bestand installeerde WMP 11 ook prima
quote:Op maandag 21 augustus 2006 23:29 schreef SunChaser het volgende:
heel veel mensen hebben er last van. Zelfs mensen met een legale versie
Je komt wel door de validatie heen (gehackte legitcheckcontrol.dll), maar als je hem wilt installeren, controleert het ook nog op serial van je xp.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
eenmaligquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:22 schreef JohanDaButcher het volgende:
[..]
Als je bij elke installatie zin hebt om een dll te vervangen...
Genuine Advantage kan je ook installeren met illigale xp, je hoef niet eens te "hacken"quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:59 schreef JohanDaButcher het volgende:
Met het Genuine Advantage programma gaat MS steeds meer voordelen aanbieden aan mensen die een originele Windows versie hebben, zoals IE7, Microsoft Defender 2 Beta. Daar zit namelijk niet alleen controle bij het downloaden, maar ook in de exe zelf, dus bij het installeren. Jammer voor je.
Genuine Advantage installeer je ook alleen maar met illegale xpquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Genuine Advantage kan je ook installeren met illigale xp, je hoef niet eens te "hacken"
Kleine aanpassing in IE of Register is voldoende.
En zolang jij geen software van derde gebruik, kan MS niet roepen dat jij hack, want dit zijn nu eenmaal mogelijkheden die MS XP bied (en jij dan gebruik van maak).
uhm nee, tenzij je em bij je windows update uitzetquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:55 schreef zarGon het volgende:
[..]
Genuine Advantage installeer je ook alleen maar met illegale xp
ms bied die mogelijkheid niet, dit valt onder een 'backdoor' (of iets wat er op lijkt:quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:48 schreef Chinless het volgende:
[..]
Genuine Advantage kan je ook installeren met illigale xp, je hoef niet eens te "hacken"
Kleine aanpassing in IE of Register is voldoende.
En zolang jij geen software van derde gebruik, kan MS niet roepen dat jij hack, want dit zijn nu eenmaal mogelijkheden die MS XP bied (en jij dan gebruik van maak).
Weten van een misdrijf maar dit niet melden is wel degelijk strafbaar.quote:Op maandag 21 augustus 2006 10:34 schreef Lucille het volgende:
De onderhoudsmonteur is niet verantwoordelijk voor het feit dat Windows illegaal is van een klant. Alleen als je dus niet kan updaten en daardoor de boel moet gaan hacken om Windows update aan de praat te krijgen ben je strafbaar.
Uh.. volgens mij niet toch?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Weten van een misdrijf maar dit niet melden is wel degelijk strafbaar.
dus wel!!!!quote:Op maandag 21 augustus 2006 11:40 schreef anisubs het volgende:
quote:
MS heeft een controle op een blacklist met foute serienummers. De WGA update is te vermijden door geen automatiche update's te installen. Maar dat handmatig en speciaal te doen. Wat idd het voordeel van Windows Genuine Advantage is voor de consument is mij een raadsel. Het is in mijn ogen een stukje spyware. Mede omdat het regelmatig en ongevraagt naar buiten wil. Waar ik niet van houd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:55 schreef mschol het volgende:
[..]
Dat zou de BSA wel willen. Maar in de praktijk zal dat niet werken. Dan is 70% in Nederland stafbaar.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:16 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Weten van een misdrijf maar dit niet melden is wel degelijk strafbaar.
Dat is inderdaad een mooie ja. Je kan beter een illegale versie hebben dan een legale tegenwoordig. Ik heb al jaren een illegale XP pro en ik heb een keer de serial moeten wijzigen voor SP1. En liever dat dan dat gezeik met activeren.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 02:03 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Da's wel lachen inderdaad. Helaas voor Bill werkt die Ilegale een stuk beter zonder activitatie gezeik.![]()
dat heeft MS toegegeven en bij vita is het simpel: dan staat het in de EULA en wil je dat niet dan flikkert ie em waarschijnlijk gewoon op slot ofzo (en ja dat kunnen ze maken)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 15:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
MS heeft een controle op een blacklist met foute serienummers. De WGA update is te vermijden door geen automatiche update's te installen. Maar dat handmatig en speciaal te doen. Wat idd het voordeel van Windows Genuine Advantage is voor de consument is mij een raadsel. Het is in mijn ogen een stukje spyware. Mede omdat het regelmatig en ongevraagt naar buiten wil. Waar ik niet van houd.
ik wil best betalen maar als ik betaal wil ik een versie waarbij ik niet bij elke herinstall m0et activeren, als ze dat voor mij kunnen oplossen (en nee niet voor 500 euro een VLK kopen)quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 20:28 schreef Megumi het volgende:
Mensen koen vaak voor honderden euro's een PC dan kan dat Windows cdtje er trouwens ook van af. Maar WGA blijft spyware.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |