En dan 2048MB RAM in plaats van 384MB,quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Monidique het volgende:
Binnenkort kan ik Civ spelen op mijn nieuwe PC, met een 20"-beeldscherm. Civ olé olé,.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:51 schreef Monidique het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs411&d=07046&f=naamloos.JPG.
Shot in de resolutie van z'n nieuwe monitor gok ikquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat is hier zo bijzonder aan?
Het is dus in feite 99% nutteloos. Maar heb geen warlords, dus jaquote:Op zondag 28 januari 2007 14:23 schreef Merovingian het volgende:
Houdt alleen maar barbaren tegen, tegen andere civs helpt het niets... Ook als je civ uitbreidt, vallen op een gegeven moment je nieuwe steden buiten die muur.
als je tegen nutteloos toendraterrein aanzit met je civ is het wel handig vind ik, want dan duurt het ietsje langer voordat dat gebied ook in je culturele invloed valt omdat je daar geen (of niet zo snel) steden neerplant, dat gebied vormt dus zo een risico op barbarenquote:Op zondag 28 januari 2007 14:28 schreef Retuobak het volgende:
Vind het een vrij zinloos wonder eigenlijk, net als bijv. the internet in het origineel.
Je krijgt zo snel toegang tot dat wonder dat het merendeel van je civ in no time buiten de muren valt.
Bij het internet is het omgekeerd, daar krijg je hem zo laat dat het hele nut weg is, dan was de great library vroeger beter (albeit best overpowered)
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het beginquote:Op zondag 28 januari 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
zover dat ze elkaars landbouw gebieden niet overlappen, maar als ze qua influence level 4 zijn toch aansluiten tot 1 land...
zeker handig, kan je spel maken of breken. Kost wel wat geld in het begin... welk level speel je dan? want op noble krijg je ze niet meerquote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:
[..]
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
als ze influence 4 zijn dan hebben ze geloof ik dus 4 hokjes om zich heen, dus kun je ze 8 hokjes uit elkaar zetten en toch een aansluitend land hebben... Is weer handig in het verdere spel, heb je lekker groot land tot je beschikking zonder al te veel steden te hebben. Is maar net wat je fijn vindt spelen natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:
[..]
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vond Civilization 2 leuker om een of andere reden, ik maak constant verlies per beurt en ik snap niet waarom.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).
Workers lijken mij het probleem niet. Tenzij je er bizar veel hebt, vallen die meestal wel nog binnen de free units die je mag hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:33 schreef rood_verzet het volgende:
Misschien moet ik ook maar wat workers ontslaan
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef Jump het volgende:Het is een Epic game, wat ik achteraf gezien nooit meer ga kiezen
Inderdaad. En zelfs op Epic heb ik vaak de neiging om me constant te richten op research en zo 'generaties' units negeer. Maar Marathon is in het begin wat te langdradig, dus hou ik het bijna altijd op Epic..quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn.
Ik alleen een gemodde marathonquote:Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn.
Je bedoelt Call to Power?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik had gehoopt dat het dezelfde zou zijn als bij de Rise to Power spin-offs, maar het is nog steeds zo dat je niet echt het gevoel hebt een leger te bezitten.
http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=videogiochi&categoria=pcgame&produto=10044402quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef Frutsel het volgende:
wat kostte die nog Jump?
Ik won gisteren een battle terwijl ik 0,2% kans had om te winnenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:22 schreef Jump het volgende:
Gisteren gezien dat 99.9% kans dat je een aanval wint, niet altijd betekend dat je hem zeker wint
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |