En dan 2048MB RAM in plaats van 384MB,quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Monidique het volgende:
Binnenkort kan ik Civ spelen op mijn nieuwe PC, met een 20"-beeldscherm. Civ olé olé,.
quote:Op zaterdag 27 januari 2007 14:51 schreef Monidique het volgende:
http://xs.to/xs.php?h=xs411&d=07046&f=naamloos.JPG.
Shot in de resolutie van z'n nieuwe monitor gok ikquote:Op zaterdag 27 januari 2007 23:45 schreef Merovingian het volgende:
[..]
Wat is hier zo bijzonder aan?
Het is dus in feite 99% nutteloos. Maar heb geen warlords, dus jaquote:Op zondag 28 januari 2007 14:23 schreef Merovingian het volgende:
Houdt alleen maar barbaren tegen, tegen andere civs helpt het niets... Ook als je civ uitbreidt, vallen op een gegeven moment je nieuwe steden buiten die muur.
als je tegen nutteloos toendraterrein aanzit met je civ is het wel handig vind ik, want dan duurt het ietsje langer voordat dat gebied ook in je culturele invloed valt omdat je daar geen (of niet zo snel) steden neerplant, dat gebied vormt dus zo een risico op barbarenquote:Op zondag 28 januari 2007 14:28 schreef Retuobak het volgende:
Vind het een vrij zinloos wonder eigenlijk, net als bijv. the internet in het origineel.
Je krijgt zo snel toegang tot dat wonder dat het merendeel van je civ in no time buiten de muren valt.
Bij het internet is het omgekeerd, daar krijg je hem zo laat dat het hele nut weg is, dan was de great library vroeger beter (albeit best overpowered)
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het beginquote:Op zondag 28 januari 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
zover dat ze elkaars landbouw gebieden niet overlappen, maar als ze qua influence level 4 zijn toch aansluiten tot 1 land...
zeker handig, kan je spel maken of breken. Kost wel wat geld in het begin... welk level speel je dan? want op noble krijg je ze niet meerquote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:
[..]
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
als ze influence 4 zijn dan hebben ze geloof ik dus 4 hokjes om zich heen, dus kun je ze 8 hokjes uit elkaar zetten en toch een aansluitend land hebben... Is weer handig in het verdere spel, heb je lekker groot land tot je beschikking zonder al te veel steden te hebben. Is maar net wat je fijn vindt spelen natuurlijk.quote:Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:
[..]
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vond Civilization 2 leuker om een of andere reden, ik maak constant verlies per beurt en ik snap niet waarom.
quote:Op dinsdag 30 januari 2007 10:52 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).
Workers lijken mij het probleem niet. Tenzij je er bizar veel hebt, vallen die meestal wel nog binnen de free units die je mag hebben.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 11:33 schreef rood_verzet het volgende:
Misschien moet ik ook maar wat workers ontslaan
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijnquote:Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef Jump het volgende:Het is een Epic game, wat ik achteraf gezien nooit meer ga kiezen
Inderdaad. En zelfs op Epic heb ik vaak de neiging om me constant te richten op research en zo 'generaties' units negeer. Maar Marathon is in het begin wat te langdradig, dus hou ik het bijna altijd op Epic..quote:Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn.
Ik alleen een gemodde marathonquote:Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:
[..]
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn.
Je bedoelt Call to Power?quote:Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik had gehoopt dat het dezelfde zou zijn als bij de Rise to Power spin-offs, maar het is nog steeds zo dat je niet echt het gevoel hebt een leger te bezitten.
http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=videogiochi&categoria=pcgame&produto=10044402quote:Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef Frutsel het volgende:
wat kostte die nog Jump?
Ik won gisteren een battle terwijl ik 0,2% kans had om te winnenquote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:22 schreef Jump het volgende:
Gisteren gezien dat 99.9% kans dat je een aanval wint, niet altijd betekend dat je hem zeker wint
Duh, dat is de hele lol van het spel. Je zou toch niet willen dat ze een Civ versie van Sid Meier's Railroads (aka Railroad Tycoon for extreme dummies) op de markt zouden brengen, wel?quote:Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vind het spel toch niet zo leuk eerlijk gezegd, ik vind het vrij ingewikkeld
Niet in het gevechtssysteem per sé, maar met name de juiste promoties veranderen behoorlijk wat aan het slagveld ten opzichte van eerdere delen.quote:en ze hebben weinig verbeteringen in het gevecht systeem geplaatst
Dat is mogelijk wat kortquote:edit: aan de andere kant, ik heb ook nog maar 2 uurtjes aan besteed, maar de tutorial is niet echt verhelderend en om nou dat hele boekwerk door te nemen, ben ik momenteel te druk voor
Op de basisschool had ik snel door hoe je Civ1 en later Civ 2 moest spelen, ook de Call to Power spellen waren wel redelijk simpelquote:Op vrijdag 9 februari 2007 08:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Duh, dat is de hele lol van het spel. Je zou toch niet willen dat ze een Civ versie van Sid Meier's Railroads (aka Railroad Tycoon for extreme dummies) op de markt zouden brengen, wel?.
Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroverenquote:Niet in het gevechtssysteem per sé, maar met name de juiste promoties veranderen behoorlijk wat aan het slagveld ten opzichte van eerdere delen.
True, ik zal volgende week eens een dagje tijd maken en kijken of ik het oude verslavende civ gevoel terug krijg. Drie keer raden welke leider ik ga kiezenquote:Dat is mogelijk wat kort. Ik speel zelden potjes onder de 12 uur, maar als je het druk hebt is het lastig inkomen natuurlijk
.
Op welke difficulty? Ik meen me te herinneren dat ik daar voorbij Noble toch echt problemen mee kreeg (alhoewel ik al maanden niets anders dan een fantasymod speel, en die speelt compleet anders).quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef rood_verzet het volgende:
Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroveren
Dat vind ik ook altijd vrij raar.quote:Op zondag 11 februari 2007 17:01 schreef MazeMouse het volgende:
Hmmz, ik vond het vrij opvallend dat als ik met een chariot ging aanvallen de tegenstander ineens toch wel wisten welke unit daar goed tegen kon verdedigen.
Het principe erachter is heel simpel: de unit die de meeste kans heeft om te winnen, die verdedigt en komt dus vooraan te staan.quote:Op maandag 12 februari 2007 11:22 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd vrij raar.
Stel je komt met een Swordsman en een Chariot aan bij een stad waar een Archer en een Spearman in staan. Als je dan die Swordsman selecteert komt bij de tegenstander de Archer "vooraan" te staan. Als je de Chariot selecteert komt bij de tegenstander de Spearman "vooraan" te staan.
Ik hoop dat dat andersom ook gebeurt, wanneer de tegenstander mij aanvalt.
Misschien had je toen meer tijd dan nu.quote:Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef rood_verzet het volgende:
[..]
Op de basisschool had ik snel door hoe je Civ1 en later Civ 2 moest spelen, ook de Call to Power spellen waren wel redelijk simpel![]()
quote:Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroveren
Aan je username te zien: Mao.quote:True, ik zal volgende week eens een dagje tijd maken en kijken of ik het oude verslavende civ gevoel terug krijg. Drie keer raden welke leider ik ga kiezen![]()
Mao? Stalin? Nee man ik speelde met Saladinquote:Op maandag 12 februari 2007 11:25 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Misschien had je toen meer tijd dan nu.
Je leert trager naar mate je ouder wordt.
[..]Hoe doe je dat?
[..]
Aan je username te zien: Mao.
Of als je Warlords hebt: Stalin.
![]()
Daarom moet je altijd zoveel mogelijk dingen door elkaar gooien. (na de axemen/cata combi moet je voortaan gaan mixen. Crossbowmen tegen melee, Cats voor bombards, longbowmen voor de verdediging van je eigen stack, Swordman voor de stedenaanval. En dan je chariots en andere mounted units lekker laten pillagenquote:Op maandag 12 februari 2007 11:22 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Dat vind ik ook altijd vrij raar.
Stel je komt met een Swordsman en een Chariot aan bij een stad waar een Archer en een Spearman in staan. Als je dan die Swordsman selecteert komt bij de tegenstander de Archer "vooraan" te staan. Als je de Chariot selecteert komt bij de tegenstander de Spearman "vooraan" te staan.
Ik hoop dat dat andersom ook gebeurt, wanneer de tegenstander mij aanvalt.
Da's die fantasymod hè?quote:Op maandag 12 februari 2007 12:13 schreef Litpho het volgende:
Vrijdag de betarelease van de nieuwe fase Fall From Heaven.
Wauw, dat ziet er heel goed uit!quote:
Voor FfH? Nee.quote:Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef Frollo het volgende:
edit: Ik kan er maar niet achter komen of je Warlords moet hebben.
Que? Niks verschillen? Ze zijn allemaal anders.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Terug naar Alpha Centauri maar weer
Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt. De ene civ leent zich beter voor een cultural victory, de andere voor domination. Met de ene civ is het absoluut de moeite waard om vroeg oorlog te voeren, net de andere kun je beter turtlen. Voor de ene civ is een bepaald Wonder véél nuttiger dan voor de andere. Enzovoort.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef Jump het volgende:
Buiten hun speciale eigenschap (dat sneller bouwen, cultuur extra en zo) en een andere naam voor een gebouw verschillen die toch niet zoveel?
Die speel ik al een tijdje niet meer, blijft een top spelquote:Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Ik wil hier je mening na een paar spelletjes FfH nog wel over teruglezenquote:Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt.
Zo veel verschillenen die SMAC-rassen nou ook weer niet.....quote:Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
In CIV4 merk je niet extreem veel van die Unique Units behalve dat enkelen best wel overpowered zijn (preats...) maar verder zijn ze er slechts voor de "smaak". En ook die traits zijn niks meer dan smaakmakers. Ze sluiten bepaalde keuzes niet uit.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:34 schreef Puzzelaar het volgende:
[..]
Zo veel verschillenen die SMAC-rassen nou ook weer niet.....
Ze verschillen ook wel IETS maar in vergelijking tot de SMAC/SMAX rassen zijn het meer "discomforts" dan dat ze bepaalde dingen volledig ontzeggen.quote:Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Frollo het volgende:
[..]
Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt. De ene civ leent zich beter voor een cultural victory, de andere voor domination. Met de ene civ is het absoluut de moeite waard om vroeg oorlog te voeren, net de andere kun je beter turtlen. Voor de ene civ is een bepaald Wonder véél nuttiger dan voor de andere. Enzovoort.
Hmmmm misschien heb je wel gelijk.quote:Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef MazeMouse het volgende:
[..]
In CIV4 merk je niet extreem veel van die Unique Units behalve dat enkelen best wel overpowered zijn (preats...) maar verder zijn ze er slechts voor de "smaak". En ook die traits zijn niks meer dan smaakmakers. Ze sluiten bepaalde keuzes niet uit.
Leuk voor FF maar het haalt het niet in de diepgang van de SMAC/SMAX rassen.
-Bepaalde Social Engineering opties zijn gewoon onmogelijk voor bepaalde rassen
-Voor en nadelen kwa economics/growth/sience/etc zijn prominenter aanwezig (vooruit, ga maar eens de builder uithangen met de Believers en zie hoe je zelfs op het makkelijkste niveau afschuwelijk out-teched wordt. Ga nu in CIV4 met willekeurig ras de Builder uithangen en het zal misschien niet ideaal gaan maar nog steeds goed mogelijk)
-Lal met zijn dubbele votes waardoor hij bijna altijd alle Elections won.
-Pirates die altijd met watersteden beginnen.
-Alien rassen waar je pas na bepaalde techs mee kunt communiceren.
-Morgan die wat je ook deed altijd stinkend rijk was.
Niet dat CIV4 een slecht spel is hoor. Maar het komt toch allemaal neer op meer van hetzelfde terwijl SMAC rassen je echt bijna een bepaalde richting in dwongen wat IMO toch wel voor meer diepgang zorgt. (en meer uitdaging als je tegen die richting in ging)
[..]
Ze verschillen ook wel IETS maar in vergelijking tot de SMAC/SMAX rassen zijn het meer "discomforts" dan dat ze bepaalde dingen volledig ontzeggen.
Goed, ga maar eens de Fundamentalism Social Engineering draaien met University en kom eens terug met je bevindingen over hoe groot de verschillen zijn... DAT zijn echte verschillen. Beetje alsof het in CIV4 onmogelijk zou zijn voor Mao om Free Speech te gebruiken. Of voor Isabella onmogelijk zou zijn om Free Religion te kiezen. Dat is een deuk in je speelstijl... OOOH, 2 meer culture per stad. Nou, joepie, maar mijn eerste cultural victory was met Tokugawa...
En mijn eerste Space Race won ik met Monty...
Ik heb FfH gister even bekeken en het ziet er jummie uit!quote:Op maandag 12 februari 2007 16:02 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik wil hier je mening na een paar spelletjes FfH nog wel over teruglezen.
Dan zou ik, als je nog moet downloaden, er even op letten dat je versie 2016j download. SInds vandaag staat versie 2020 ter download, maar dat is een beta van de nieuwe fase die nu opengesteld is voor playtesting. Nauwelijks nog een stabiele versie dus, alhoewel de changelog er wel veelbelovend uitzietquote:Op dinsdag 13 februari 2007 09:31 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik heb FfH gister even bekeken en het ziet er jummie uit!
Hopelijk heb ik van 't weekend tijd om er echt mee aan de gang te gaan.
Ja hoor, ik heb 16j, dat zit wel goed dus.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:29 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan zou ik, als je nog moet downloaden, er even op letten dat je versie 2016j download. SInds vandaag staat versie 2020 ter download, maar dat is een beta van de nieuwe fase die nu opengesteld is voor playtesting. Nauwelijks nog een stabiele versie dus, alhoewel de changelog er wel veelbelovend uitziet.
Nee, zou toch echt volkomen random moeten zijn. Heb je het bij andere maptypes ook?quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:41 schreef Frutsel het volgende:
ik heb afgelopen week diverse malen een Oasis map gespeeld.
Ik vroeg me eigenlijk af of de keuze van de "Leader" afhankelijk is van de plaats waarin je op de map geplaatst wordt.
Ik heb de map ongeveer 10 gerestart...gewoon Huge, met 9 pc-spelers erbij
viel me op dat ik met Montezuma 3x bovenin de map zat, met o.a Paarden/Vis als strategische resource, terwijl ik met Cyrus en Catherine elke keer onderin de map begon met oa Koper/Koe als resources...
Weet iemand of dat echt altijd random is en dit toeval is, of dat het wel degelijk uitmaakt welke Leader je kiest en de beginplek op de kaart ?
Mjah noemde met name Vis omdat het onderste deel van de map dat niet had, water is alleen bovenin.quote:Op vrijdag 16 februari 2007 10:47 schreef Frollo het volgende:
[..]
Nee, zou toch echt volkomen random moeten zijn. Heb je het bij andere maptypes ook?
Trouwens, koe en vis zijn niet echt zeldzame resources. Je moet behoorlijk je best doen als je die niet binnen grenzen wil hebben. Dus de verdeling daarvan over de map vind ik niet echt een aanwijzing voor doorgestoken kaart.
Het ligt vooral aan je speelstijl, maar Warlords stimuleert wel het militaire aspect, dus wellicht dat een oorlogzuchtige leider dat volledig kan benutten.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 15:09 schreef Jump het volgende:
Welke is de aangeraden persoon om met te spelen in de Warlords uitbrieding? Eentje dat wat voordelen heeft bij het leger en ook wat om zijn volk uit te breiden of financieel beter is?
Of gewoon een algemene beste keuze?
Railroads waren vroeger ook al vaak de bron van veel problemen. Ik herrinner me dat je in Civ1 met settlers railroad op de oceaan kon bouwen: In 1 turn de hele pacific over.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:31 schreef maartena het volgende:
Ik had gisteren een leuke bug:
Ik had een paar steden op een ander continent veroverd. Er was weer vrede, en de 3 steden die ik had veroverd hadden nog geen railroad, en ik wel. Ik had op mijn eigen continent nog een stel werkers over die niets zaten te doen, dus ik stop er 4 in een transport en vaar naar het andere continent. Ik ontlaad ze, en ze gaan alle 4 aan het werk.
Opeens, 1 beurt later krijg ik opeens een werker voor mijn neus die in ZEE staat, precies op de plek waar ik de 4 werkers in mijn transport had gezet. Ik kan em nergens heen bewegen, ook niet naar het land. Dus ik ga eens tellen, en tel mijn 4 werkers op het andere continent vrolijk aan het werk. Dus waar komt die 5e werker nu vandaan?
Ik slim, haal een transport op en zet em onder de werker. En ja hoor, de werker laadt zonder problemen in het transport, en ik kan er mee rondvaren. En ik denk leuk door een bug een 5e werker gekregen te hebben, maar helaas...... Bij natelling van de werkers op het andere continent blijkt er nu dus 1 verdwenen te zijn.
Ik weet nog steeds niet wat er precies is gebeurd... de bewuste werker WAS aanwezig voor enkele beurten op het andere continent, want hij legde een stuk rails aan. Maar zodra ik de "spook"werker op de inlaadplek in een transport stopte verdween ie van het continent.
Geen gratis extra werker dus, maar ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd!
Dan moet je je inschrijven bij de Landmacht.quote:Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat je de gevechten niet zelf kan doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |