abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45722303
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:36 schreef Monidique het volgende:
Binnenkort kan ik Civ spelen op mijn nieuwe PC, met een 20"-beeldscherm. Civ olé olé, .
En dan 2048MB RAM in plaats van 384MB, .
pi_45728774
Je bent helemaal enthousiast of niet Mondique?
pi_45729435
.
pi_45732474
Ik ga het maar weer eens installeren. Heb het de vorige keer verwijderd, omdat het nogal lang duurde met laden en tijdens het spelen was het ook niet bepaald snel. Nu de laptop geformatteerd is, ga ik het nog maar eens proberen. Civ III is leuk, maar heb het nu wel lang genoeg gespeeld
pi_45735259
Ik heb echt met regelmaat dat het hele spel zo maar vast loopt ...
  zaterdag 27 januari 2007 @ 23:45:13 #107
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45742661
quote:
Wat is hier zo bijzonder aan?
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45743854
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 23:45 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Wat is hier zo bijzonder aan?
Shot in de resolutie van z'n nieuwe monitor gok ik .
Speel het zelf overigens niet eens full screen
1024x768 windowed
  Lieve Belg zondag 28 januari 2007 @ 14:11:28 #109
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45755687
Ik heb het spel ergens goedkoop gevonden en dus ook een gespeeld, en het ios wel tof

http://media.pc.gamespy.com/media/818/818084/img_3713737.html

Hoe krijg je zo'n soort chinese muur als verdediging? Lijkt me wel handig in het begin van het spel
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45755822
Dan meot je Warlords hebben en The Great Wall bouwen.
  zondag 28 januari 2007 @ 14:23:15 #111
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45756132
Houdt alleen maar barbaren tegen, tegen andere civs helpt het niets... Ook als je civ uitbreidt, vallen op een gegeven moment je nieuwe steden buiten die muur.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45756195
Ik heb 'm op een Earth-map gebouwd als Engeland, .
pi_45756328
Vind het een vrij zinloos wonder eigenlijk, net als bijv. the internet in het origineel.
Je krijgt zo snel toegang tot dat wonder dat het merendeel van je civ in no time buiten de muren valt.
Bij het internet is het omgekeerd, daar krijg je hem zo laat dat het hele nut weg is, dan was de great library vroeger beter (albeit best overpowered )
pi_45756391


.
  Lieve Belg zondag 28 januari 2007 @ 14:35:30 #115
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45756565
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:23 schreef Merovingian het volgende:
Houdt alleen maar barbaren tegen, tegen andere civs helpt het niets... Ook als je civ uitbreidt, vallen op een gegeven moment je nieuwe steden buiten die muur.
Het is dus in feite 99% nutteloos. Maar heb geen warlords, dus ja Eerst met civ4 zelf wat goede strategieen uitbouwen en het spel wat beter leren kennen. Weten wanneer je best de juiste updates enzo doet.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zondag 28 januari 2007 @ 14:38:00 #116
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45756656
Wat is trouwens de beste afstand om steden van elkaar te bouwen?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 28 januari 2007 @ 14:39:47 #117
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45756734
zover dat ze elkaars landbouw gebieden niet overlappen, maar als ze qua influence level 4 zijn toch aansluiten tot 1 land...
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_45756849
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:28 schreef Retuobak het volgende:
Vind het een vrij zinloos wonder eigenlijk, net als bijv. the internet in het origineel.
Je krijgt zo snel toegang tot dat wonder dat het merendeel van je civ in no time buiten de muren valt.
Bij het internet is het omgekeerd, daar krijg je hem zo laat dat het hele nut weg is, dan was de great library vroeger beter (albeit best overpowered )
als je tegen nutteloos toendraterrein aanzit met je civ is het wel handig vind ik, want dan duurt het ietsje langer voordat dat gebied ook in je culturele invloed valt omdat je daar geen (of niet zo snel) steden neerplant, dat gebied vormt dus zo een risico op barbaren
  Lieve Belg maandag 29 januari 2007 @ 21:05:01 #119
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45804015
quote:
Op zondag 28 januari 2007 14:39 schreef Merovingian het volgende:
zover dat ze elkaars landbouw gebieden niet overlappen, maar als ze qua influence level 4 zijn toch aansluiten tot 1 land...
4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Moderator maandag 29 januari 2007 @ 21:05:56 #120
8781 crew  Frutsel
pi_45804064
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:

[..]

4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
zeker handig, kan je spel maken of breken. Kost wel wat geld in het begin... welk level speel je dan? want op noble krijg je ze niet meer
  Lieve Belg maandag 29 januari 2007 @ 21:09:19 #121
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45804235
Warlord dacht ik, ik ken het spel nog niet zo goed. Dus liever eerst wat oefenen op een lager niveau
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  maandag 29 januari 2007 @ 21:12:52 #122
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_45804423
quote:
Op maandag 29 januari 2007 21:05 schreef Jump het volgende:

[..]

4 hokjes tussen laten dus aangezien het landbouwgebied maar 2 hokjes van het centrum gaat. Gisteren een nieuw spelletje gestart, en 3 tribal villages tegengekomen met het verkennen. Van alledrie een settler gekregen, handig. Direct 4 steden in het begin
als ze influence 4 zijn dan hebben ze geloof ik dus 4 hokjes om zich heen, dus kun je ze 8 hokjes uit elkaar zetten en toch een aansluitend land hebben... Is weer handig in het verdere spel, heb je lekker groot land tot je beschikking zonder al te veel steden te hebben. Is maar net wat je fijn vindt spelen natuurlijk.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  Moderator maandag 29 januari 2007 @ 21:13:01 #123
8781 crew  Frutsel
pi_45804435
warlord is al lastig zat hoor als beginner.. heel lang opgespeeld... op noble kan ik aardig meekomen nu
tis een vet spel... blijf het spelen

welke persoon speel je?
  dinsdag 30 januari 2007 @ 01:41:16 #124
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45813999
Ik vond Civilization 2 leuker om een of andere reden, ik maak constant verlies per beurt en ik snap niet waarom. Ook snap ik niet dat het gevechtsysteem niet op de schop is genomen. Ik had gehoopt dat het dezelfde zou zijn als bij de Rise to Power spin-offs, maar het is nog steeds zo dat je niet echt het gevoel hebt een leger te bezitten. Ook de filmpjes van de wereldwonderen zijn niet echt spectaculair. Tot nu toe een zeer matige game dus, ik heb hem aan de kant gezet voor C&C: the first decade
pi_45817868
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vond Civilization 2 leuker om een of andere reden, ik maak constant verlies per beurt en ik snap niet waarom.
Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:33:55 #126
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45818807
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 10:52 schreef Litpho het volgende:

[..]

Vermoedelijk omdat je te snel uitbreidt. Wat in eerdere Civs werkte (steden zover het oog reikt, in 3 met corruption al iets minder) wordt genadeloos afgestraft in Civ 4. Iets wat het wat mij betreft een aanzienlijk sterker spel maakt wat minder kwetsbaar is voor de "één winnende strategie"-optie die je in oude Civs had (ICS - Infinite City Sprawl).
Ik denk het ook inderdaad, bij vroegere Civ delen was het juist een beetje de bedoeling om zo snel mogelijk steden neer te zetten. Misschien moet ik ook maar wat workers ontslaan
  dinsdag 30 januari 2007 @ 11:47:43 #127
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_45819158
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 11:33 schreef rood_verzet het volgende:

Misschien moet ik ook maar wat workers ontslaan
Workers lijken mij het probleem niet. Tenzij je er bizar veel hebt, vallen die meestal wel nog binnen de free units die je mag hebben.
Militaire units drukken over het algemeen zwaarder op je budget (afhankelijk van je civics), en militaire units buiten je rijksgrenzen helemaal.

Met F2 (?) kun je je financiën bekijken en zien of (en zo ja, hoe ver) je boven je free units uitkomt.
  dinsdag 30 januari 2007 @ 15:57:43 #128
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45826177
Ik dacht dat Workers niet meetelden en dus niets kosten qua maintanance.

Maar vooral op de hogere levels is het lastig balanceren tussen niet te snel steden bouwen en gebied claimen voor de AI het doet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  Lieve Belg dinsdag 30 januari 2007 @ 23:25:21 #129
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45842773







Toch even wat screens gemaakt van huidig spel Het is een Epic game, wat ik achteraf gezien nooit meer ga kiezen
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg dinsdag 30 januari 2007 @ 23:31:31 #130
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45842957
Ik heb nu al van de "bruine" vier steden van mijn hoekje weggeveegd. Onderaan waren van de Duitsers (grijs) ook drie steden. Op de eerste screenshot zie je er nog eentje staan. Die is later ook verdwenen. Beiden hebben aan de andere kant ook nog een stad, dus volledig verslagen zijn ze nog niet. Rechtsonderaan van mijn imperium zijn er ook 4 Amerikaanse steden verdwenen, plotseling zo Maar ook die heeft nog ergens anders een stadje
Mijn volgende stap zijn de vier Franse steden (Paris, Orleans, Lyons, Rheims) over te nemen, of om daar een nieuwe stad te bouwen. Wat mij daarna in een goede positie brengt voor Saladin de Groene een deel uit de weg te ruimen.

Het grote lege eiland aan de rechterkant is bewoond daar de barbaren, misschien dat ik daar ook eens iets ga doen.
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45847795
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 23:25 schreef Jump het volgende:Het is een Epic game, wat ik achteraf gezien nooit meer ga kiezen
Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:52:03 #132
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45849996
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn .
Inderdaad. En zelfs op Epic heb ik vaak de neiging om me constant te richten op research en zo 'generaties' units negeer. Maar Marathon is in het begin wat te langdradig, dus hou ik het bijna altijd op Epic..
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 31 januari 2007 @ 10:59:32 #133
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45850164
Heeft iemand hier weleens een victory gehad op de derde moeilijkheidsgraad van onder gezien?
Ik geloof Monarch, tot die daaronder (Prince?) ben ik in staat om te winnen, maar op Monarch... de andere Civs beginnen geloof ik met een worker en een archer. Na 10 beurten hebben ze al enkele rescources ge-exploit.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
pi_45850774
quote:
Op woensdag 31 januari 2007 08:48 schreef Litpho het volgende:

[..]

Oh? Ik speel eigenlijk alleen maar Epic games. Geeft je units ook nog wat te doen voordat ze weer obsolete zijn .
Ik alleen een gemodde marathon .
Met nog slomere research en snellere unit productie
Enorme oorlogen ftw.
  Lieve Belg vrijdag 2 februari 2007 @ 18:53:16 #135
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45922925
Zag ik vandaag in de Fnac toch wel de Warlords zien staan, en ja. Maar direct gekocht
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45930572
quote:
Op dinsdag 30 januari 2007 01:41 schreef rood_verzet het volgende:
Ik had gehoopt dat het dezelfde zou zijn als bij de Rise to Power spin-offs, maar het is nog steeds zo dat je niet echt het gevoel hebt een leger te bezitten.
Je bedoelt Call to Power?
  Moderator vrijdag 2 februari 2007 @ 23:39:27 #137
8781 crew  Frutsel
pi_45931145
wat kostte die nog Jump?
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 14:32:09 #138
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45941824
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:39 schreef Frutsel het volgende:
wat kostte die nog Jump?
http://www.fnac.be/nl/produto.aspx?catalogo=videogiochi&categoria=pcgame&produto=10044402
29,99.

Maar ik had nog 20 ¤ aan korting staan op mijn Fnac-kaart
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 14:49:42 #139
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45942217
Enkel wil ik het nog niet spelen, eerst leren
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_45943779
Wat een verschil in moeilijkheid tussen Noble en het niveau wat er net onder zit. Alles onder Noble gaat me vaak een beetje té makkelijk, Noble-potjes heb ik echter nog nooit gewonnen.
pi_45943796
Zoals ik al eerder zei: met PitBoss kunnen we gemakkelijk online potjes spelen.
pi_45944516
Ik wil wel een keertje meegamen (moet ik ff m'n gamespeed file terugzetten )
Maar je moet wel in gedachten houden dat ik suck

edit: Met suck bedoel ik, zwaar moeite op Noble

[ Bericht 22% gewijzigd door Retuobak op 03-02-2007 17:20:56 ]
pi_45945507
Dat lijkt me het slimst.
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 17:22:40 #145
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45945627
Gisteren gezien dat 99.9% kans dat je een aanval wint, niet altijd betekend dat je hem zeker wint
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:24:10 #146
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45945661
*meldt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45945763
quote:
Op zaterdag 3 februari 2007 17:22 schreef Jump het volgende:
Gisteren gezien dat 99.9% kans dat je een aanval wint, niet altijd betekend dat je hem zeker wint
Ik won gisteren een battle terwijl ik 0,2% kans had om te winnen
  Lieve Belg zaterdag 3 februari 2007 @ 17:31:55 #148
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_45945947
0.2% kans is in feite toch gewoon je unit de dood in jagen? In de meeste gevallen dan toch
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 3 februari 2007 @ 17:34:20 #149
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_45946033
Bij een catapult of trebuchet is dat doorgaans niet zo erg.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_45946432
Het was een warrior in early game tegen zo'n speciale Inca(?) unit, kwam die stad tegen in early game. Dus ik denk, ik neem het risico, en anders begin ik gewoon een nieuwe game . Ik had mazzel .
  zondag 4 februari 2007 @ 01:20:39 #151
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_45960478
quote:
Op vrijdag 2 februari 2007 23:24 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Je bedoelt Call to Power?
Ja Call to Power, blijkbaar in de war met Rise of Nations
pi_45960519
Binnenkort maar weer es een potje spelen.
Oh, and that's a bad miss!
pi_46128127
Ik vind het zo jammer dat die unieke units van sommige landen na een tijd zo afschuwelijk nutteloos zijn...
En dat "Pure builder" niet meer zo goed werkt als het ooit deed. Alhoewel het me tot nu toe vrij aardig afgaat door gewoon ultiem te slijmen bij mijn directe buren (Isabella en Mansa Munsa) zodat ze me beschermen tegen Monty. (Die door mijn geslijm nu in oorlog is met 5 mensen tegelijk)
Veel steden, veel cottages en 100% research maken dat ik nu iig de techlead heb maar mijn military is nog prut dus kijken hoe dit nog gaat lopen.
*piep*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 01:34:20 #154
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_46128396
Ik vind het spel toch niet zo leuk eerlijk gezegd, ik vind het vrij ingewikkeld en ze hebben weinig verbeteringen in het gevecht systeem geplaatst

edit: aan de andere kant, ik heb ook nog maar 2 uurtjes aan besteed, maar de tutorial is niet echt verhelderend en om nou dat hele boekwerk door te nemen, ben ik momenteel te druk voor

[ Bericht 40% gewijzigd door rood_verzet op 09-02-2007 01:46:34 ]
pi_46130446
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 01:34 schreef rood_verzet het volgende:
Ik vind het spel toch niet zo leuk eerlijk gezegd, ik vind het vrij ingewikkeld
Duh, dat is de hele lol van het spel. Je zou toch niet willen dat ze een Civ versie van Sid Meier's Railroads (aka Railroad Tycoon for extreme dummies) op de markt zouden brengen, wel? .
quote:
en ze hebben weinig verbeteringen in het gevecht systeem geplaatst
Niet in het gevechtssysteem per sé, maar met name de juiste promoties veranderen behoorlijk wat aan het slagveld ten opzichte van eerdere delen.
quote:
edit: aan de andere kant, ik heb ook nog maar 2 uurtjes aan besteed, maar de tutorial is niet echt verhelderend en om nou dat hele boekwerk door te nemen, ben ik momenteel te druk voor
Dat is mogelijk wat kort . Ik speel zelden potjes onder de 12 uur, maar als je het druk hebt is het lastig inkomen natuurlijk .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46132236
Het is inderdaad geen spel voor mensen met weinig tijd.
(Epic speeds? GHA! Ik heb nog nooit een spel onder Marathon gestart... Ja, ik ben niet goed wijs)

Ben laatst bijna 3 complete middagen bezig geweest en toen had ik eindelijk de middeleeuwen bereikt...
(en pas mijn 2e buurman veroverd... 18 civs op een continent blijft grappig)
*piep*
  vrijdag 9 februari 2007 @ 18:30:03 #157
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_46147584
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 08:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Duh, dat is de hele lol van het spel. Je zou toch niet willen dat ze een Civ versie van Sid Meier's Railroads (aka Railroad Tycoon for extreme dummies) op de markt zouden brengen, wel? .
Op de basisschool had ik snel door hoe je Civ1 en later Civ 2 moest spelen, ook de Call to Power spellen waren wel redelijk simpel
quote:
Niet in het gevechtssysteem per sé, maar met name de juiste promoties veranderen behoorlijk wat aan het slagveld ten opzichte van eerdere delen.
Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroveren
quote:
Dat is mogelijk wat kort . Ik speel zelden potjes onder de 12 uur, maar als je het druk hebt is het lastig inkomen natuurlijk .
True, ik zal volgende week eens een dagje tijd maken en kijken of ik het oude verslavende civ gevoel terug krijg. Drie keer raden welke leider ik ga kiezen
pi_46151008
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef rood_verzet het volgende:
Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroveren
Op welke difficulty? Ik meen me te herinneren dat ik daar voorbij Noble toch echt problemen mee kreeg (alhoewel ik al maanden niets anders dan een fantasymod speel, en die speelt compleet anders).
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46208798
Hmmz, ik vond het vrij opvallend dat als ik met een chariot ging aanvallen de tegenstander ineens toch wel wisten welke unit daar goed tegen kon verdedigen.
*piep*
pi_46231996
quote:
Op zondag 11 februari 2007 17:01 schreef MazeMouse het volgende:
Hmmz, ik vond het vrij opvallend dat als ik met een chariot ging aanvallen de tegenstander ineens toch wel wisten welke unit daar goed tegen kon verdedigen.
Dat vind ik ook altijd vrij raar.

Stel je komt met een Swordsman en een Chariot aan bij een stad waar een Archer en een Spearman in staan. Als je dan die Swordsman selecteert komt bij de tegenstander de Archer "vooraan" te staan. Als je de Chariot selecteert komt bij de tegenstander de Spearman "vooraan" te staan.

Ik hoop dat dat andersom ook gebeurt, wanneer de tegenstander mij aanvalt.
  maandag 12 februari 2007 @ 11:24:01 #161
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46232048
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:22 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd vrij raar.

Stel je komt met een Swordsman en een Chariot aan bij een stad waar een Archer en een Spearman in staan. Als je dan die Swordsman selecteert komt bij de tegenstander de Archer "vooraan" te staan. Als je de Chariot selecteert komt bij de tegenstander de Spearman "vooraan" te staan.

Ik hoop dat dat andersom ook gebeurt, wanneer de tegenstander mij aanvalt.
Het principe erachter is heel simpel: de unit die de meeste kans heeft om te winnen, die verdedigt en komt dus vooraan te staan.
En ja, dat gebeurt dus ook als jij zelf aangevallen wordt.
pi_46232067
Beste tegen de beste.
pi_46232113
quote:
Op vrijdag 9 februari 2007 18:30 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Op de basisschool had ik snel door hoe je Civ1 en later Civ 2 moest spelen, ook de Call to Power spellen waren wel redelijk simpel
Misschien had je toen meer tijd dan nu.
Je leert trager naar mate je ouder wordt.
quote:
Nja het is nog steeds het geval dat je met een chariot 5 steden kan veroveren
Hoe doe je dat?
quote:
True, ik zal volgende week eens een dagje tijd maken en kijken of ik het oude verslavende civ gevoel terug krijg. Drie keer raden welke leider ik ga kiezen
Aan je username te zien: Mao.

Of als je Warlords hebt: Stalin.

  maandag 12 februari 2007 @ 11:40:19 #164
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_46232495
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:25 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Misschien had je toen meer tijd dan nu.
Je leert trager naar mate je ouder wordt.
[..]

Hoe doe je dat?
[..]

Aan je username te zien: Mao.

Of als je Warlords hebt: Stalin.

Mao? Stalin? Nee man ik speelde met Saladin
pi_46232534
quote:
Op maandag 12 februari 2007 11:22 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Dat vind ik ook altijd vrij raar.

Stel je komt met een Swordsman en een Chariot aan bij een stad waar een Archer en een Spearman in staan. Als je dan die Swordsman selecteert komt bij de tegenstander de Archer "vooraan" te staan. Als je de Chariot selecteert komt bij de tegenstander de Spearman "vooraan" te staan.

Ik hoop dat dat andersom ook gebeurt, wanneer de tegenstander mij aanvalt.
Daarom moet je altijd zoveel mogelijk dingen door elkaar gooien. (na de axemen/cata combi moet je voortaan gaan mixen. Crossbowmen tegen melee, Cats voor bombards, longbowmen voor de verdediging van je eigen stack, Swordman voor de stedenaanval. En dan je chariots en andere mounted units lekker laten pillagen
*piep*
pi_46233387
Vrijdag de betarelease van de nieuwe fase Fall From Heaven .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 12 februari 2007 @ 12:13:41 #167
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46233413
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:13 schreef Litpho het volgende:
Vrijdag de betarelease van de nieuwe fase Fall From Heaven .
Da's die fantasymod hè?
Heb je daar een linkje van?
pi_46233571
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 12 februari 2007 @ 12:28:09 #169
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46233835
quote:
Wauw, dat ziet er heel goed uit!
Toch maar eens uitproberen dan (zodra ik mijn Romeinen op Alpha Centauri gezet heb).

edit: Ik kan er maar niet achter komen of je Warlords moet hebben.
pi_46233989
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:28 schreef Frollo het volgende:
edit: Ik kan er maar niet achter komen of je Warlords moet hebben.
Voor FfH? Nee.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  maandag 12 februari 2007 @ 12:33:47 #171
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46234004
quote:
Op maandag 12 februari 2007 12:33 schreef Litpho het volgende:

[..]

Voor FfH? Nee.
Mooi zo!
Ik ben nog aan het wachten tot Warlords onder de ¤ 15 duikt namelijk.
pi_46238120
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Terug naar Alpha Centauri maar weer
*piep*
pi_46238371
Ik vond het spel echt vies tegenvallen t.o.v. CIVIII Terwijl CIVIII een van mijn lievelings games is tot nu toe.

Ik ga het spel nu weer even spelen, mss dat ik dan alsnog van gedachten verander, want ik moet toegeven ik heb ook maar 3 potjes gespeeld. maar toen vond ik het al niet meer leuk
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
pi_46238625
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Terug naar Alpha Centauri maar weer
Que? Niks verschillen? Ze zijn allemaal anders.
  Lieve Belg maandag 12 februari 2007 @ 15:29:59 #175
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_46239309
Buiten hun speciale eigenschap (dat sneller bouwen, cultuur extra en zo) en een andere naam voor een gebouw verschillen die toch niet zoveel?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_46239425
De beschavingen hebben eigen units, gebouwen en beginnen met andere technologiën en de leiders hebben allemaal andere eigenschappen. Die verschillen vind ik fors genoeg -wat had er dan nog meer moeten verschillen?- en kunnen bepalend zijn. Zijn het.
  maandag 12 februari 2007 @ 15:38:22 #177
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46239625
In het begin heb ik ook een tijd lang moeite met Civ4 gehad; ik vond de gameplay minder dan bij Civ3 omdat het spel complexer was en ook deels door de gedetaileerde graphics. Maar na een tijd begon ik het veel meer te waarderen, de mate van detail en de vele concepten zorgden voor een boeiend en betrokken spel waar ik toch weer, net zoals bij Civ3, verslaafd aan ben geraakt. Laatst heb ik samen met Monidique nog een keer Civ3 gespeeld, damn, wat is dat dan een dom, simpel spelletje wanneer je echt Civ4 gewend bent.

Het is dus vreemd en lastig in het begin, omdat het zoveel facetten heeft, maar de gewenning zal zeker toeslaan bij de oude Civ-liefhebbers en op langere termijn zorgt dat voor een grotere, blijvende aantrekkingskracht.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  maandag 12 februari 2007 @ 15:38:28 #178
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46239630
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:29 schreef Jump het volgende:
Buiten hun speciale eigenschap (dat sneller bouwen, cultuur extra en zo) en een andere naam voor een gebouw verschillen die toch niet zoveel?
Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt. De ene civ leent zich beter voor een cultural victory, de andere voor domination. Met de ene civ is het absoluut de moeite waard om vroeg oorlog te voeren, net de andere kun je beter turtlen. Voor de ene civ is een bepaald Wonder véél nuttiger dan voor de andere. Enzovoort.
pi_46239716
Dat is nou ruk, ik instaleren (had het eraf gegooit) ik start het op, zie ik de Aarde met daar boven de tekst Civilization IV en verder niks...
Honey, I'm gonna snowball Jackson. - Johnny Cash
  Moderator maandag 12 februari 2007 @ 15:42:38 #180
8781 crew  Frutsel
pi_46239791
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Terug naar Alpha Centauri maar weer
Die speel ik al een tijdje niet meer, blijft een top spel
pi_46240497
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Frollo het volgende:

[..]

Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt.
Ik wil hier je mening na een paar spelletjes FfH nog wel over teruglezen .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_46241771
quote:
Op maandag 12 februari 2007 14:56 schreef MazeMouse het volgende:
Jammer dat de "rassen" eigenlijk niks verschillen. Kheb het spel nu een paar keer doorgespeeld en het verveelt me...
Terug naar Alpha Centauri maar weer
Zo veel verschillenen die SMAC-rassen nou ook weer niet.....
pi_46241807
Ik vond het altijd wel handig dat je als Brother Lal meer stemmen had.
pi_46243649
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:34 schreef Puzzelaar het volgende:

[..]

Zo veel verschillenen die SMAC-rassen nou ook weer niet.....
In CIV4 merk je niet extreem veel van die Unique Units behalve dat enkelen best wel overpowered zijn (preats...) maar verder zijn ze er slechts voor de "smaak". En ook die traits zijn niks meer dan smaakmakers. Ze sluiten bepaalde keuzes niet uit.

Leuk voor FF maar het haalt het niet in de diepgang van de SMAC/SMAX rassen.
-Bepaalde Social Engineering opties zijn gewoon onmogelijk voor bepaalde rassen
-Voor en nadelen kwa economics/growth/sience/etc zijn prominenter aanwezig (vooruit, ga maar eens de builder uithangen met de Believers en zie hoe je zelfs op het makkelijkste niveau afschuwelijk out-teched wordt. Ga nu in CIV4 met willekeurig ras de Builder uithangen en het zal misschien niet ideaal gaan maar nog steeds goed mogelijk)
-Lal met zijn dubbele votes waardoor hij bijna altijd alle Elections won.
-Pirates die altijd met watersteden beginnen.
-Alien rassen waar je pas na bepaalde techs mee kunt communiceren.
-Morgan die wat je ook deed altijd stinkend rijk was.

Niet dat CIV4 een slecht spel is hoor. Maar het komt toch allemaal neer op meer van hetzelfde terwijl SMAC rassen je echt bijna een bepaalde richting in dwongen wat IMO toch wel voor meer diepgang zorgt. (en meer uitdaging als je tegen die richting in ging)
quote:
Op maandag 12 februari 2007 15:38 schreef Frollo het volgende:

[..]

Sowieso heeft elk volk niet één, maar twee speciale eigenschappen (kijk hier) en met de Unique Units meegerekend heb je toch zodanig grote verschillen dat geen civ hetzelfde speelt. De ene civ leent zich beter voor een cultural victory, de andere voor domination. Met de ene civ is het absoluut de moeite waard om vroeg oorlog te voeren, net de andere kun je beter turtlen. Voor de ene civ is een bepaald Wonder véél nuttiger dan voor de andere. Enzovoort.
Ze verschillen ook wel IETS maar in vergelijking tot de SMAC/SMAX rassen zijn het meer "discomforts" dan dat ze bepaalde dingen volledig ontzeggen.
Goed, ga maar eens de Fundamentalism Social Engineering draaien met University en kom eens terug met je bevindingen over hoe groot de verschillen zijn... DAT zijn echte verschillen. Beetje alsof het in CIV4 onmogelijk zou zijn voor Mao om Free Speech te gebruiken. Of voor Isabella onmogelijk zou zijn om Free Religion te kiezen. Dat is een deuk in je speelstijl... OOOH, 2 meer culture per stad. Nou, joepie, maar mijn eerste cultural victory was met Tokugawa...
En mijn eerste Space Race won ik met Monty...
*piep*
pi_46244991
quote:
Op maandag 12 februari 2007 17:24 schreef MazeMouse het volgende:

[..]

In CIV4 merk je niet extreem veel van die Unique Units behalve dat enkelen best wel overpowered zijn (preats...) maar verder zijn ze er slechts voor de "smaak". En ook die traits zijn niks meer dan smaakmakers. Ze sluiten bepaalde keuzes niet uit.

Leuk voor FF maar het haalt het niet in de diepgang van de SMAC/SMAX rassen.
-Bepaalde Social Engineering opties zijn gewoon onmogelijk voor bepaalde rassen
-Voor en nadelen kwa economics/growth/sience/etc zijn prominenter aanwezig (vooruit, ga maar eens de builder uithangen met de Believers en zie hoe je zelfs op het makkelijkste niveau afschuwelijk out-teched wordt. Ga nu in CIV4 met willekeurig ras de Builder uithangen en het zal misschien niet ideaal gaan maar nog steeds goed mogelijk)
-Lal met zijn dubbele votes waardoor hij bijna altijd alle Elections won.
-Pirates die altijd met watersteden beginnen.
-Alien rassen waar je pas na bepaalde techs mee kunt communiceren.
-Morgan die wat je ook deed altijd stinkend rijk was.

Niet dat CIV4 een slecht spel is hoor. Maar het komt toch allemaal neer op meer van hetzelfde terwijl SMAC rassen je echt bijna een bepaalde richting in dwongen wat IMO toch wel voor meer diepgang zorgt. (en meer uitdaging als je tegen die richting in ging)
[..]

Ze verschillen ook wel IETS maar in vergelijking tot de SMAC/SMAX rassen zijn het meer "discomforts" dan dat ze bepaalde dingen volledig ontzeggen.
Goed, ga maar eens de Fundamentalism Social Engineering draaien met University en kom eens terug met je bevindingen over hoe groot de verschillen zijn... DAT zijn echte verschillen. Beetje alsof het in CIV4 onmogelijk zou zijn voor Mao om Free Speech te gebruiken. Of voor Isabella onmogelijk zou zijn om Free Religion te kiezen. Dat is een deuk in je speelstijl... OOOH, 2 meer culture per stad. Nou, joepie, maar mijn eerste cultural victory was met Tokugawa...
En mijn eerste Space Race won ik met Monty...
Hmmmm misschien heb je wel gelijk.
pi_46251602
En nu terug naar CIV4 want daar ging dit topic tenslotte over
*piep*
  dinsdag 13 februari 2007 @ 09:31:41 #187
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46253417
quote:
Op maandag 12 februari 2007 16:02 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik wil hier je mening na een paar spelletjes FfH nog wel over teruglezen .
Ik heb FfH gister even bekeken en het ziet er jummie uit!
Hopelijk heb ik van 't weekend tijd om er echt mee aan de gang te gaan.
pi_46360097
quote:
Op dinsdag 13 februari 2007 09:31 schreef Frollo het volgende:

[..]

Ik heb FfH gister even bekeken en het ziet er jummie uit!
Hopelijk heb ik van 't weekend tijd om er echt mee aan de gang te gaan.
Dan zou ik, als je nog moet downloaden, er even op letten dat je versie 2016j download. SInds vandaag staat versie 2020 ter download, maar dat is een beta van de nieuwe fase die nu opengesteld is voor playtesting. Nauwelijks nog een stabiele versie dus, alhoewel de changelog er wel veelbelovend uitziet .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:38:01 #189
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46360347
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:29 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan zou ik, als je nog moet downloaden, er even op letten dat je versie 2016j download. SInds vandaag staat versie 2020 ter download, maar dat is een beta van de nieuwe fase die nu opengesteld is voor playtesting. Nauwelijks nog een stabiele versie dus, alhoewel de changelog er wel veelbelovend uitziet .
Ja hoor, ik heb 16j, dat zit wel goed dus.
  Moderator vrijdag 16 februari 2007 @ 10:41:27 #190
8781 crew  Frutsel
pi_46360469
ik heb afgelopen week diverse malen een Oasis map gespeeld.
Ik vroeg me eigenlijk af of de keuze van de "Leader" afhankelijk is van de plaats waarin je op de map geplaatst wordt.

Ik heb de map ongeveer 10 gerestart...gewoon Huge, met 9 pc-spelers erbij
viel me op dat ik met Montezuma 3x bovenin de map zat, met o.a Paarden/Vis als strategische resource, terwijl ik met Cyrus en Catherine elke keer onderin de map begon met oa Koper/Koe als resources...

Weet iemand of dat echt altijd random is en dit toeval is, of dat het wel degelijk uitmaakt welke Leader je kiest en de beginplek op de kaart ?
  vrijdag 16 februari 2007 @ 10:47:52 #191
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_46360671
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:41 schreef Frutsel het volgende:
ik heb afgelopen week diverse malen een Oasis map gespeeld.
Ik vroeg me eigenlijk af of de keuze van de "Leader" afhankelijk is van de plaats waarin je op de map geplaatst wordt.

Ik heb de map ongeveer 10 gerestart...gewoon Huge, met 9 pc-spelers erbij
viel me op dat ik met Montezuma 3x bovenin de map zat, met o.a Paarden/Vis als strategische resource, terwijl ik met Cyrus en Catherine elke keer onderin de map begon met oa Koper/Koe als resources...

Weet iemand of dat echt altijd random is en dit toeval is, of dat het wel degelijk uitmaakt welke Leader je kiest en de beginplek op de kaart ?
Nee, zou toch echt volkomen random moeten zijn. Heb je het bij andere maptypes ook?

Trouwens, koe en vis zijn niet echt zeldzame resources. Je moet behoorlijk je best doen als je die niet binnen je grenzen wil hebben. Dus de verdeling daarvan over de map vind ik niet echt een aanwijzing voor doorgestoken kaart.
  Moderator vrijdag 16 februari 2007 @ 10:55:53 #192
8781 crew  Frutsel
pi_46360928
quote:
Op vrijdag 16 februari 2007 10:47 schreef Frollo het volgende:

[..]

Nee, zou toch echt volkomen random moeten zijn. Heb je het bij andere maptypes ook?

Trouwens, koe en vis zijn niet echt zeldzame resources. Je moet behoorlijk je best doen als je die niet binnen grenzen wil hebben. Dus de verdeling daarvan over de map vind ik niet echt een aanwijzing voor doorgestoken kaart.
Mjah noemde met name Vis omdat het onderste deel van de map dat niet had, water is alleen bovenin.
Maar ging met name om bijv paard en koper, dat wel verdeeld is. Viel me nog niet op bij een andere map.

Zal dat eens bekijken op een andere map, alleen ff eentje zoeken die wat gelijk is verdeeld. Archipel en Eilanden speel ik veel, daar is het niet zo.. Maar ja, die worden ook random gegenereerd volgens mij.
pi_46371937
overigens, voor de mensen die alleen de Vanilla editie hebben, hier kan je de juiste personen voor de juiste achtergronden downloaden voor Qin Shi Huang en Kublai Khan, die zijn in de game verwisseld nl., voor Warlords is het middels een patch al verbeterd (mochten mensen dit nog niet weten )




link: http://forums.civfanatics.com/showpost.php?p=4421479&postcount=51
pi_46371963
Ja, daar stond ik ook van te kijken met Warlords. Ik was al helemaal gewend aan die leiderkoppen van Mongolië en China.
  Lieve Belg zaterdag 17 februari 2007 @ 15:09:06 #195
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_46399346
Welke is de aangeraden persoon om met te spelen in de Warlords uitbrieding? Eentje dat wat voordelen heeft bij het leger en ook wat om zijn volk uit te breiden of financieel beter is?

Of gewoon een algemene beste keuze?
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zaterdag 17 februari 2007 @ 15:40:49 #196
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_46400019
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 15:09 schreef Jump het volgende:
Welke is de aangeraden persoon om met te spelen in de Warlords uitbrieding? Eentje dat wat voordelen heeft bij het leger en ook wat om zijn volk uit te breiden of financieel beter is?

Of gewoon een algemene beste keuze?
Het ligt vooral aan je speelstijl, maar Warlords stimuleert wel het militaire aspect, dus wellicht dat een oorlogzuchtige leider dat volledig kan benutten.

Wil je echt den totalen Krieg, dan is Julius Ceasar de juiste keuze. Ga zo snel als mogelijk voor Iron Working, zorg dat je Iron bezit, en bouw vervolgens alleen nog maar Preatorians. Misschien zijn Chariots ook wel handig voor vijandelijke Axeman die nog enigzinds de Preatorians kunnen bedreigen (7.5 vs 8 in normale situaties)
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_46400892
Brennus heeft Charisma, daarmee hebben je units 25% minder ervaring nodig om te upgraden.
  zaterdag 17 februari 2007 @ 16:46:24 #198
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_46401628
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:31 schreef maartena het volgende:
Ik had gisteren een leuke bug:

Ik had een paar steden op een ander continent veroverd. Er was weer vrede, en de 3 steden die ik had veroverd hadden nog geen railroad, en ik wel. Ik had op mijn eigen continent nog een stel werkers over die niets zaten te doen, dus ik stop er 4 in een transport en vaar naar het andere continent. Ik ontlaad ze, en ze gaan alle 4 aan het werk.

Opeens, 1 beurt later krijg ik opeens een werker voor mijn neus die in ZEE staat, precies op de plek waar ik de 4 werkers in mijn transport had gezet. Ik kan em nergens heen bewegen, ook niet naar het land. Dus ik ga eens tellen, en tel mijn 4 werkers op het andere continent vrolijk aan het werk. Dus waar komt die 5e werker nu vandaan?

Ik slim, haal een transport op en zet em onder de werker. En ja hoor, de werker laadt zonder problemen in het transport, en ik kan er mee rondvaren. En ik denk leuk door een bug een 5e werker gekregen te hebben, maar helaas...... Bij natelling van de werkers op het andere continent blijkt er nu dus 1 verdwenen te zijn.

Ik weet nog steeds niet wat er precies is gebeurd... de bewuste werker WAS aanwezig voor enkele beurten op het andere continent, want hij legde een stuk rails aan. Maar zodra ik de "spook"werker op de inlaadplek in een transport stopte verdween ie van het continent.

Geen gratis extra werker dus, maar ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd!
Railroads waren vroeger ook al vaak de bron van veel problemen. Ik herrinner me dat je in Civ1 met settlers railroad op de oceaan kon bouwen: In 1 turn de hele pacific over.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  woensdag 21 februari 2007 @ 08:58:57 #199
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_46517320
Wat ik jammer vind, is dat je de gevechten niet zelf kan doen
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Fuck the EBU.
pi_46518055
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 08:58 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Wat ik jammer vind, is dat je de gevechten niet zelf kan doen
Dan moet je je inschrijven bij de Landmacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')