abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 augustus 2006 @ 09:31:11 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41021732

The story:

2005 will witness the release of Sid Meier's Civilization IV, the latest and coolest installment in the greatest strategy game series of all time. Civilization IV features breathtaking 3D graphics, cool reward movies, brilliant audio and music, and, most importantly, the best and most addictive gameplay of any strategy game ever created. As a matter of fact, Time magazine has named Civ IV one of the hottest new games this year!

A game of remarkable depth, Civilization IV spans the entirety of human history, from the stone age to the space age. At the start you choose the nation you want to lead. At first, your people are primitive stone-age villagersand its your job to guide their development and research technologies to drive their advancement. They begin by discovering more primitive technologies such as sailing, archery, mysticism, and mining; eventually - if they survive - you will lead your people to the modern era and beyond, becoming the greatest ruler in history.

During the game, you will meet other growing civilizations - the United States, Mongolia, Persia, China, India, France - there are 18, each ruled by famous historical figures. Each civilization has its own special military units and strategies - some are fairly peaceful, while others are expansionists and conquerors. You will battle your foes with a huge arsenal of weapons, beginning with primitive archers and warriors, then catapults, knights and frigates, and eventually with modern tanks, submarines, mobile infantry, helicopter gunships, stealth bombers, and nuclear weapons. However, Civilization IV is more than just a great combat game: you can achieve victory through global conquest, diplomatic cunning, cultural or religious alliances, and technological dominance.

Sid Meier's Civilization IV offersthe most fun, addictive and visually exciting Civ experience ever. In addition to faster mid- and late-game AI turns, as well as vastly improved graphics and audio, Civilization IV offers greater control over your civilization's government and religions, while at the same time de-emphasizing the less fun portions of the earlier games (cleaning up pollution, for example). Further, Civilization IV has been designed from the ground-up to deliver fantastic multiplayer gaming options, as well as easy modding - allowing you to create new units, game maps, scenarios, and even entire new civilizations!

Screenshots :

Wallpapers :

800x600---------------------------------------800x600----------------------------------------800x600
1024x768-------------------------------------1024x768-------------------------------------1024x768

Site

http://www.2kgames.com/civ4

of

http://www.civilization4.com

movie

http://www.gametrailers.com/player.php?id=6302&type=mov

Box

Systeemeisen

1 GHz CPU, 256MB RAM
32MB video card with hardware transform and lighting capabilities.

The recommended Specifications:

512MB of ram, Pentium4 processor
and a recent graphics card (like the Radeon 9800).

Multiplayer

yep, zit d'r in!

reviews

http://pc.ign.com/articles/660/660495p1.html

Engelse handleiding in .pdf is hier te vinden

http://www.d-are.nl/upload/1/Civilization.IV.English.Manual.pdf

Een paar feats die er in komen:

-spelen van de stone age tot de space age; 4000BC - 2050AD
-18 civilizations waaronder USA, Mongolië, Persië en China
-Meerdere victory conditions waaronder conquest, diplomacy en culture
-echte AI verbetering ipv meer units
-religions
-wonder movies (45+)
-3D living world
-No more static era's
-Make your own government
-Great Leaders can be prophets, artists and scientists
-Rock Paper Scissors Combat system

pre-order :

www.CD-WOW.nl - EUR 37.99 - datum: 4 Nov
www.Dynabyte.nl - EUR 43.50 - datum: 2 Nov
www.GCShop.nl - EUR 39.50 - datum: 3 Nov
www.PCMedia.nl - EUR 46.65 - datum onbekend
www.Play.com - GBP 17.99 / EUR 28.99 - datum : 4 Nov

even wat oude herinneringen

Vorige delen :
01 02

OP in .txt

http://www.d-are.nl/upload/1/civ.txt

En nu dus met de Warlords uitbreiding!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_41022055
Ik begin het spelletje een beetje door te krijgen.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
pi_41022420
Ik heb de game ook besteld op aanraden van een vriend. Waar ik eigenlijk weinig over lees is de multiplayer-mode. Is dit een beetje een levendige commune? Kun je alleen maar 1 tegen 1 spelen of ook met meerdere mensen spelen. Is multiplayer leuker ten opzichte van singleplayer?
pi_41022664
Met meerdere kun je spelen en zoals bij zoveel games kan de MP leuker zijn, maar net zo goed minder leuk.
pi_41022733
Ok, makkelijk is niet echt leuk. Ik own nu echt veeeel te hard Ik lig echt zeker een age voor op de rest.
<@Richardfun> top Morthill ^O^
<@Richardfun> goeie HR, 10x beter dan fliepke
Ludo-Schiedam: "Morthill is juist een goede objectieve reviewer."
pi_41023083
MP is zooo leuk.

Maar dood, vernietig, roei uit Montezuma zodra je 'm ziet. . En Isabella en die Japanner later.
pi_41023240
Ja, godsamme, ik heb elke game last van die takke montezuma
Waarom zit ik ELKE #%$@#%@#%@#%@# game met m'n startlocatie recht naast hem?
Pomp ik leger > ik loop achter > 0 wonders > fucked voor de rest van de game
Ga ik normaal door > Montezuma valt aan > game over.

pi_41026628
binnenkort ook weer eens oppakken .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_41027363
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:48 schreef Retuobak het volgende:

Pomp leger en verover hem dan of zo
pi_41027826
Ja, en doe je dat dan focus je niet op empire building en pak je allerlei wonders niet .
pi_41027978
Precies. Dat is gewoon heel irritant. Nu trouwens speel ik weer een leuk omdat het een beetje goed gaat natuurlijk online spelletje met Sidekick. Isabelle aangevallen om haar kool. Daarvoor ook al. Ja, het zat eraan te komen. Door drie man aangevallen. Een soort Polen-'39.
pi_41030219
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Ja, en doe je dat dan focus je niet op empire building en pak je allerlei wonders niet .
Tsja, altijd gebleken dat je moet kiezen in de wereldgeschiedenis. Het Romeinse Rijk is gegroeid door oorlog en tussendoor even een geavanceerd rijk geworden.
  maandag 21 augustus 2006 @ 17:56:19 #13
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_41036328
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:48 schreef Retuobak het volgende:

Je kunt ook zelf met Montezuma gaan spelen
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:24:45 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41037074
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 17:56 schreef Merovingian het volgende:
Je kunt ook zelf met Montezuma gaan spelen
Of je selecteerd zelf je tegenstanders.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:31:50 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41037284
Ik had gisteren een leuke bug:

Ik had een paar steden op een ander continent veroverd. Er was weer vrede, en de 3 steden die ik had veroverd hadden nog geen railroad, en ik wel. Ik had op mijn eigen continent nog een stel werkers over die niets zaten te doen, dus ik stop er 4 in een transport en vaar naar het andere continent. Ik ontlaad ze, en ze gaan alle 4 aan het werk.

Opeens, 1 beurt later krijg ik opeens een werker voor mijn neus die in ZEE staat, precies op de plek waar ik de 4 werkers in mijn transport had gezet. Ik kan em nergens heen bewegen, ook niet naar het land. Dus ik ga eens tellen, en tel mijn 4 werkers op het andere continent vrolijk aan het werk. Dus waar komt die 5e werker nu vandaan?

Ik slim, haal een transport op en zet em onder de werker. En ja hoor, de werker laadt zonder problemen in het transport, en ik kan er mee rondvaren. En ik denk leuk door een bug een 5e werker gekregen te hebben, maar helaas...... Bij natelling van de werkers op het andere continent blijkt er nu dus 1 verdwenen te zijn.

Ik weet nog steeds niet wat er precies is gebeurd... de bewuste werker WAS aanwezig voor enkele beurten op het andere continent, want hij legde een stuk rails aan. Maar zodra ik de "spook"werker op de inlaadplek in een transport stopte verdween ie van het continent.

Geen gratis extra werker dus, maar ik snap nog steeds niet wat er is gebeurd!
-
pi_41037428
Dat had ik ook toenet, ik had net een werker op een galleon geladen en naar een eilandje gebracht en uitgeladen. Ik zie later opeens een werker op het water staan ik klik dus op die werker en stuur hem naar waar ik hem al uitgeladen had. En zie hij loop er over het water naartoe.
Alle eendjes zwemmen in het water. :)
Anatidaephobia is altijd terecht! Wij zijn de beste stalkers...
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:37:46 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41037470
Ik probeer ook altijd anderen te "veroveren" met culture. Ik stuur "great artists" naar steden vlak bij de grens zodat ze opeens een zut van 4000 culture krijgen als ik een "great work" maak, en dat helpt behoorlijk bij het overnemen van andere steden doormiddel van de een culturele revolutie in die stad.

Nu kun je het zelf niet veel sturen, maar ik bouw altijd eerst zoveel mogelijk culture in grenssteden, en produceer de militaire macht wel in andere steden en verhuis die units naar de grens.
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:38:49 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41037504
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:36 schreef Wackyduck het volgende:
Dat had ik ook toenet, ik had net een werker op een galleon geladen en naar een eilandje gebracht en uitgeladen. Ik zie later opeens een werker op het water staan ik klik dus op die werker en stuur hem naar waar ik hem al uitgeladen had. En zie hij loop er over het water naartoe.
Jezuswerker!
-
  maandag 21 augustus 2006 @ 18:59:21 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41038087
Ik heb in het weekend ook nog een potje gespeeld met de optie "Always war" én "Raging barbarians". Wel op het settler-niveau en wellicht was dat toch iets te voorzichtig, want ik sneed met mijn Swordsman en Axeman dwars door de AI-boter. Ik geloof dat de AI meer last hadden van de barbs dan ik.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:00:21 #20
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_41055391
Ah, zijn we hier.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:08:20 #21
65252 Bart
pi_41057177
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 11:00 schreef Frollo het volgende:
Ah, zijn we hier.
Nee hoor, we zijn daar
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:17:36 #22
15967 Frollo
pi_41057498
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 12:08 schreef Merovingian het volgende:

[..]

Nee hoor, we zijn daar
Oh, dan ga ik maar weer.
pi_41060003
Een week vrij, dat wordt dus veel Civven...
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:55:34 #24
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_41060583
Wat vinden jullie van Warlords? Ik vind de toevoegingen iets te mager voor 30 euro maar er zitten wel verbeteringen in waardoor ik niet terug wil naar normale Civilization 4.

Ik vind trouwens het leukst om de aarde te spelen, maar na elke beurt moet ik zo lang wachten. Aan mijn Systeem kan het niet liggen(2GB RAM geheugen, 200GB vrije ruimte harde schijf, goede videokaart etc.)
Zelfs als ik alle programma's uitdoe duurt het nog zo lang. Iemand enig idee hoe ik dit wat sneller kan krijgen?
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
pi_41060644
Ik heb Warlords niet en ga 'm ook nog niet kopen. Eerst wil ik Civilization beter kunnen, helemaal "grijs gespeeld" hebben. Welke verbeteringen zijn er trouwens?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:00:39 #26
53268 HomerJ
Your talking to me?
pi_41060741
http://www.civfanatics.com/civ4/warlords/

Dit zijn de toevoegingen, paar leider, paar units, paar wonders. Maar als ik nu normaal Civ4 speel dan mis ik echt de optie Vassal state. Dan word een andere civilization eigenlijk jouw slaaf als jij veel machtiger bent. Dat is zo cool En voor de rest is de Great General unit ook erg handig voor kruistochten
"the female orgasme is a mythe, I hae had sex with 26 women in my life and not one of them had a orgasme."
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:07:18 #27
15967 Frollo
pi_41060962
Wat Monidique zegt.

Ik heb nog lang niet het gevoel dat ik al alles uit Civ gehaald heb. Ik heb nog lang niet elk volk gespeeld, elke victory condition gehaald, elke moeilijkheidsgraad aangedurfd.
Bovendien ben ik sowieso een beetje uitgekeken op Civ. Mijn huidige verslaving is Command & Conquer Generals: Zero Hour.

Al met al weinig reden om nu al een uitbreiding aan te schaffen.

edit: al is die vassal state-optie wel erg cool!
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 18:49:32 #28
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41068799
Ik vind vooral de Barbarian scenraio iets waardoor ik het wel zou willen kopen. Alleen denk ik dat ik een beetje te weinig tijd heb, dus ik wacht wel even.
pi_41099282
Na een tijdje geen Civ gespeeld te hebben, ben ik weer volledig terug door de Fall from Heaven 2 mod. De luxe die de modders hebben om, zonder op diverse invloedrijke teentjes te gaan staan, compleet verschillende speelervaringen tussen verschillende civilizations en godsdiensten is een verademing na de toch wel erg op elkaar lijkende vanilla civilizations. Nog niet op alle punten even geweldig uitgebalanceerd, maar het wat mij betreft al waard vanwege de stad die tegen mijn vampier klaagde over overbevolking. Dat doen ze dus niet gauw weer .
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 23:33:26 #30
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_41209679
Vandaag gekocht, en in een nonstop potje van slechts 4 uur in de laatste 80 beurten al mijn steden kwijt geraakt op een dom klein stadje na op een eilandje van 2x2 met alleen maar wat woestijn. Pauperjapanners.

In mijn gedachten speelde ik civ 1,2 en 3 toch ietsjes beter. Ag ja, even warmlopen zeggen we dan maar.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
  zondag 27 augustus 2006 @ 13:58:53 #31
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41221947
Een leuke truc die ik wel eens toepas is het prechoppen van forest en het prebuilden van units.

Als je eens een worker hebt die weinig te doen heeft, dan moet je je worker een forest laten choppen. Zodra een worker nog twee turns nodig heeft om een forest te choppen, dan cancel je die opdracht. Dit laat de forest staan (+ de eventuele Health en Shields), maar heeft een worker voor de rest van het spel maar 1 beurt nodig om de forest alsnog te choppen. Dit kan eens handig zijn voor een Wonder, Settler of Worker.

Choppen bij een Settler of Worker?
Mocht je stad vijelijk kunnen doorgroeien, dan is het een optie om het moment van stagnatie tijdens een Settler/Worker zo kort mogelijk te maken.

Het prebuilden van units dan. Je hebt wel eens een moment dat je een verdedigende unit nodig hebt voor je stad, maar er is eigenlijk nog geen direct gevaar/noodzaak. Maar je zit al aan/over je limiet van gratis aantal militaire units, dus is het eigenlijk zonde om te moeten betalen voor een unit zonder directe noodzaak. Er is een simpele besparingsmogelijkheid: wanneer de unit nog 1 turn kost om te voltooien, schakel over naar iets anders voor 9 turns en schakel weer terug na die 9 turns. Je shields voor die unit worden onthouden voor maximaal 10 turns. Je bespaart dus 10 gold (of vanwege inflatie oplopend tot 20 gold), en je hebt 9 turns aan je volgende unit/building gewerkt.
  zondag 27 augustus 2006 @ 17:53:41 #32
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_41229385
Klinkt als misbruik maken van een glitch om er oneerlijk voordeel uit te halen: cheater!
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
pi_41229772
Het zou me ook veel te veel werk zijn trouwens
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:38:19 #34
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41236533
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 17:53 schreef Gamer_V het volgende:
Klinkt als misbruik maken van een glitch om er oneerlijk voordeel uit te halen: cheater!
Nee hoor. Gewoon wat micromanagement.
pi_41236628
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Precies. Het is niet alsof je er meer uithaalt dan er in zit, je krijgt het alleen meer op de momenten dat het je echt uitkomt.

Alhoewel ik het merendeel van de tijd ook te lui ben om micromanagement tot op dat niveau door te voeren.
  zondag 27 augustus 2006 @ 21:58:31 #36
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41237338
Nu ik weer online speel met zakjap en Monidique is er trouwens ook weinig tijd voor micromanagement. Anders gaat het natuurlijk veel te lang duren.

Leuk potje, waarin ik met de Amerikanen in het begin Swordsman aan het rushen was ter voorbereiding van de oorlog tegen Peter. Hij had namelijk een stad op ene plek die ik heel graag wilde. Met veel Sowrdsman tegen wat Archers had ik de stad snel in handen, maar naast het pabranden van een andere stad en wat pillagen vond ik het wel best. Het bleek eeuwen later ook nog eens dat er Oil bij die stad lag. Puik.

Daarna richte ik me volledig op ed research. Qua cottages viel het nogal tegen, maar rondom 1100 AD begon mijn urbanisatie project vruchten gestalte te krijgen. Investeren in de toekomst, ook al ben ik gewend om me veel eerder op cottages te richten. Qua research heb ik hem lange tijd op 90% gehad, maar na de Great Merchant kon ik hem goed op 100% zetten. Iets van 10 gold per turn verlies ik. Resources voldoende, Health is ene beetje oppassen maar voor de rest leek er weinig aan de hand om een welvarend rijk te creeeren.

Maar kort voordat we voor vandaag stopten, kwam Peter met een verrassingsaanval. Ok, hij was woest voor millenia, maar toch. Peter is natuurlijk wat achtergesteld, maar qua sterkte doet hij volgens mij niet echt voor me onder omdat ik mijn leger enigzinds heb verwaarloosd. Maar die ene Knight die over de grens stond was niet echt veelmoeite voor een Pikeman.

Dankzij een goed gevulde staatskas kon ik aardig wat Knights en Grenadiers kopen, dus verwacht ik niet al te veel problemen met de verdediging.

Het zal wel weer komen weekend worden voordat we alledrie weer tijd hebben.
  maandag 28 augustus 2006 @ 09:50:37 #37
15967 Frollo
pi_41248709
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 13:58 schreef Sidekick het volgende:

Het prebuilden van units dan. Je hebt wel eens een moment dat je een verdedigende unit nodig hebt voor je stad, maar er is eigenlijk nog geen direct gevaar/noodzaak. Maar je zit al aan/over je limiet van gratis aantal militaire units, dus is het eigenlijk zonde om te moeten betalen voor een unit zonder directe noodzaak. Er is een simpele besparingsmogelijkheid: wanneer de unit nog 1 turn kost om te voltooien, schakel over naar iets anders voor 9 turns en schakel weer terug na die 9 turns. Je shields voor die unit worden onthouden voor maximaal 10 turns. Je bespaart dus 10 gold (of vanwege inflatie oplopend tot 20 gold), en je hebt 9 turns aan je volgende unit/building gewerkt.
Wisselen van bouwproject, dat deed ik altijd al met grote regelmaat. Maar dat de schildjes van het vorige project maar tien beurten blijven staan, dat wist ik niet! Ik dacht dat die gewoon altijd bleven staan. Goed dat ik dit weet, thx.
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:57:23 #38
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_41255175
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nu ik het na lees: je hebt gelijk. Mijn fout. Ik dacht dat je het bos meerdere keren omhakte.
Komt door het tijdstip enzo, erg vroeg nog. echt.

En net weer ingemaakt door de malinezen en de duitsers. Mijn prachtige rome, platgemaakt door de grond door hun artillerie. bah De kleinste kaart met 8 acht tegenstanders was misschien ook niet zon goede keus.
  maandag 28 augustus 2006 @ 17:52:55 #39
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41262774
Ugh, op Prince level begint het toch lastig te worden.... de AI gaat je dan al snel voorbij met technologie, en je kunt soms moeilijk je inkomen op peil houden. Gisteren speelde ik op Prince niveau, en was dus echt compleet niet klaar voor de Azteken die een stukje verderop aan het bouwen waren, en het wel leuk vonden om met 3 chariots te komen en twee van mijn steden, elk verdedigd door slechts 1 warrior (met een archer in aanbouw) tot de grond toe plat te branden waardoor ik alleen met mijn hoofdstad en 1 andere stsd overbleef. Ik kreeg vrede van ze, maar kwam die klap nooit meer te boven.....binnen de kortste keren was ik omsingeld door andere, grotere machten.
-
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:53:33 #40
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41264407
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 09:50 schreef Frollo het volgende:

[..]

Wisselen van bouwproject, dat deed ik altijd al met grote regelmaat. Maar dat de schildjes van het vorige project maar tien beurten blijven staan, dat wist ik niet! Ik dacht dat die gewoon altijd bleven staan. Goed dat ik dit weet, thx.
Shields van gebouwen blijven langer bestaan, de precieze lengte weet ik niet. Misschien dat het ook afhankelijk is van de snelheid, maar ik las zoiets ergens op civfanatics.
  maandag 28 augustus 2006 @ 18:55:08 #41
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41264446
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 17:52 schreef maartena het volgende:
Ugh, op Prince level begint het toch lastig te worden.... de AI gaat je dan al snel voorbij met technologie, en je kunt soms moeilijk je inkomen op peil houden. Gisteren speelde ik op Prince niveau, en was dus echt compleet niet klaar voor de Azteken die een stukje verderop aan het bouwen waren, en het wel leuk vonden om met 3 chariots te komen en twee van mijn steden, elk verdedigd door slechts 1 warrior (met een archer in aanbouw) tot de grond toe plat te branden waardoor ik alleen met mijn hoofdstad en 1 andere stsd overbleef. Ik kreeg vrede van ze, maar kwam die klap nooit meer te boven.....binnen de kortste keren was ik omsingeld door andere, grotere machten.
Kwam het echt uit de lucht vallen? Of heb je bepaalde eisen afgeslagen?
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:54:05 #42
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_41335844
Verloren .. maar close. Ik werd net verkozen tot de secretaris generaal van de UN, iets wat me alleen maar lukte omdat ik de machtigste van de map, Ghandi, oorlog liet voeren met iemand anders. Helaas had hij net het laatste onderdeel van zijn ruimteschip af, ondanks mijn pogingen om hem te vertragen, en dus weer .. verloren. Slechte gewoonte.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 18:59:47 #43
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41336035
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:55 schreef Sidekick het volgende:
Kwam het echt uit de lucht vallen? Of heb je bepaalde eisen afgeslagen?
Gewoon uit de lucht! De Azteken vielen me gewoon aan omdat ze er zin in hadden.... of mischien had ik een resource die zij wilden ofzo.
-
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:32:36 #44
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41369520
bestaat er wel zoiets als een Building ceue?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:33:26 #45
65252 Bart
pi_41369542
ja
pi_41369657
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:59 schreef maartena het volgende:

[..]

Gewoon uit de lucht! De Azteken vielen me gewoon aan omdat ze er zin in hadden.... of mischien had ik een resource die zij wilden ofzo.
De Azteken vallen altijd zomaar aan. Altijd, elk potje.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:38:25 #47
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_41369685
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:33 schreef Merovingian het volgende:
ja
Hoe moet daaat?
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_41369853
Als je shift ingedrukt houdt tijdens het kiezen, dan komt-ie in je queue.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:44:46 #49
65252 Bart
pi_41369901
quote:
Op donderdag 31 augustus 2006 18:43 schreef Monidique het volgende:
Als je shift ingedrukt houdt tijdens het kiezen, dan komt-ie in je queue.
zo dus
  donderdag 31 augustus 2006 @ 18:50:32 #50
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41370120
En met Ctrl komt ie ervoor te staan, en met Alt bouw je continu hetzelfde.
Uiteraard allemaal met een rechtermuisklik te annuleren.
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:11:52 #51
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41426794
Terra is een leuke map. Een eiland vol Barbarians, voor als je na de middeleeuwen nog wat leuke uitdagingen zoekt. Alleen is het Continent waar iedereen begint niet klein genoeg: je kan eigenlijk een hele goede beschaving opbouwen op dat eiland, zonder al te veel militaire kracht. Als dat continent nog wat kleiner was geweest, dan is de noodzaak om naar het terroristische bolwerk te gaan groter. Maar misschien komt het ook wel omdat ik gewend ben om met weinig steden mijn rijk op te bouwen...
  zaterdag 2 september 2006 @ 18:57:31 #52
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41429807
Weet iemand waar de kenmerken van alle maps te lezen zijn?
  zaterdag 2 september 2006 @ 20:01:13 #53
15967 Frollo
pi_41431392
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Niet op civfanatics dus?
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:11:06 #54
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41433691
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:01 schreef Frollo het volgende:

[..]

Niet op civfanatics dus?
Ik kan het niet vinden.

Misschien ergens op het forum daar, maar dat zoekt ook niet echt lekker.
pi_41523635
Vandaag gekocht, ik ben benieuwd
Zit er een save functie bij de tutorial?
  dinsdag 5 september 2006 @ 19:53:29 #56
15967 Frollo
pi_41525072
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:04 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag gekocht, ik ben benieuwd
Zit er een save functie bij de tutorial?
Tutorial is niet nodig joh. Gewoon op een van de lagere niveaus beginnen, dan leer je 't gauw genoeg.

Tenzij je echt nog nooit ook maar één Civ-titel hebt gespeeld, dan is het wellicht handig als je de basisprincipes leert kennen.
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:01:47 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41525342
Wat voor niveau spelen julie eigenlijk?

Ik speel eigenlijk altijd op "Noble". Op "Warlord" niveau merk ik dat het vaak te makkelijk gaat, en op "Prince" niveau gaat het soms gigantisch fout.... zeker als ik naast Montezuma zit.

Het "Noble" niveau bevalt mij het beste.
-
  dinsdag 5 september 2006 @ 20:13:12 #58
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_41525738
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
http://www.civfanatics.com/civ4/reference/map_scripts_guide.php
-
pi_41527692
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 19:53 schreef Frollo het volgende:

[..]

Tutorial is niet nodig joh. Gewoon op een van de lagere niveaus beginnen, dan leer je 't gauw genoeg.
Tenzij je echt nog nooit ook maar één Civ-titel hebt gespeeld, dan is het wellicht handig als je de basisprincipes leert kennen.
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een CIV-titel heb gespeeld (CIVIII heb ik overgeslagen, ligt hier nog wel ergens..) en wou even heel rustig kijken wat er veranderd is.

Zometeen maar even een echt spel starten
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:28:54 #60
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41528784
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef maartena het volgende:

Ik speel eigenlijk altijd op "Noble". Op "Warlord" niveau merk ik dat het vaak te makkelijk gaat, en op "Prince" niveau gaat het soms gigantisch fout.... zeker als ik naast Montezuma zit.

Prince. Soms Monarch, maar dat is eigenlijk iets te lastig. Noble is aardig wanneer ik weinig tegenstand wil en dingen ga experimenteren.
  dinsdag 5 september 2006 @ 21:29:29 #61
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41528802
pi_41537335
Uurtje gedaan, speelt lekker weg
En goede humor in het spel, o.a. bij het kiezen van Deity bij moeilijkheidsgraad en het veroveren van een stad

Wanneer landen de Vulcans in het spel? Mr. Spock
  zaterdag 9 september 2006 @ 15:21:16 #63
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41648505
Saddam Hoessein is trouwens ook in het spel te bewonderen, wanneer je een nieuw potje start en het verhaal over amoebes en vulkanen helemaal uitzit.
pi_41650137
Saddam als holbewoner (toch?)

http://www.youtube.com/watch?v=q9vUoKPnnwc , nostalgie
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:05:04 #65
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_41652202
Ik ben nu voorzichtig begonnen aan een monsterpotje. Via Multiplayer -> Hotseat ben ik nu drie civs aan het besturen op Marathon-snelheid. Natuurlijk zorgt de samenwerking voor snellere researchtijden, maar voor de rest is het natuurlijk 3 keer een marathonpotje. Ben benieuwd hoe dat gaat ontwikkelen.
pi_41652392
"One more turn.."
Weer een uur verder..
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:46:16 #67
15967 Frollo
pi_41653457
Hier, kijk dit dan:

Alle Civ-titels ooit uitgebracht in één doos. Voor 70 dollar. Volgens Gamespot komt ie in oktober al.

Op zich leuk voor instappers. Zo heb ik een paar maanden geleden Command & Conquer: The First Decade gekocht omdat ik nog helemaal niets uit de serie had, en ik heb er echt heel veel plezier van.
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:53:43 #68
15967 Frollo
pi_41653706
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef maartena het volgende:

Een blik in mijn Hall of Fame leert mij dat Prince het hoogste niveau is waarbij ik een victory gehaald heb. En dat ging nog best makkelijk ook. Mijn pogingen om iets in Monarch klaar te spelen zijn daarentegen allemaal desastreus verlopen.

Jammer dus dat er niets zit tussen Prince en Monarch. En dat mensen op Sid kunnen winnen is me helemaal een raadsel!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 16:07:51 #69
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43011118
Even een schopje want Warlords is binnen!

En volgende week heb ik vakantie.
pi_43029008
Ik vind eigenlijk dat die advisors uit civ II terug moeten komen, die waren echt heel leuk.
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:58:34 #71
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_43032828
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:02 schreef ocf81 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat die advisors uit civ II terug moeten komen, die waren echt heel leuk.
I agree, your excellency.

En als we toch bezig zijn, een duidelijkere city view zoals in de voorgaande delen mag ook wel.
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:05:55 #72
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43033021
Mja, maar die city view was natuurlijk ook nutteloos. Nu heb je, vooral handig bij andermans steden, gelijk een overzicht wat er staat. Wel een beetje volgepropt, maar je kan niet alles hebben.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:06:26 #73
19325 bosgorilla
Deze strook niet meezenden
pi_43059271
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 16:07 schreef Sidekick het volgende:
Even een schopje want Warlords is binnen!

En volgende week heb ik vakantie.
...Waar heb je hem gehaald? ben al een tijdje op zoek maar kan em nergens vinden...
Deze ruimte niet beschrijven
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:57:00 #74
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_43073317
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:06 schreef bosgorilla het volgende:

[..]

...Waar heb je hem gehaald? ben al een tijdje op zoek maar kan em nergens vinden...
Free Record Shop. En hij was ook bij de Dixons.
En ik geloof dat hij ook wel (goedkoper) op internet te vinden is alleen vertrouw ik dat doorgaans niet zo
pi_43206239
Soms hoor ik in plaats van Leonard Nimoy(bij een uitvinding) alleen maar keihard statisch geruis. Hebben meer mensen dat en weet iemand wat ik er tegen zou kunnen doen?
Ik schrik me elke keer rot namelijk.
Helpt waar hij kan!
pi_43207578
Heb ik ook weleens, met een vage echo dooft het dan uit. Weet overigens niet wat het is.
Dus...
  zondag 5 november 2006 @ 19:04:35 #77
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_43267447
Ik weet wat het is: k*t.

Wanneer is het eens tijd voor een fokkers!potje?
  vrijdag 24 november 2006 @ 12:19:59 #78
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43847219
Een potje nu moet makkelijker gaan dan eerst. Er is nu Pittboss, waarmee je zeg maar Play-by-E-Mail kan spelen, maar dan via een centrale server.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43847464
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef tvlxd het volgende:
Een potje nu moet makkelijker gaan dan eerst. Er is nu Pittboss, waarmee je zeg maar Play-by-E-Mail kan spelen, maar dan via een centrale server.
Play-by-Email is wat traag. We hebben vorig jaar nog Civ 3 zitten spelen, maar de enige die echt iets bereikt heeft was zakjapannertje .
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:34:38 #80
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43852948
Ja, ik weet het...

Maar dat Pittboss, of Pit-Boss, of whatever, dat kan wel werken.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  vrijdag 1 december 2006 @ 10:16:10 #81
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_44047771
Ik heb hem ook (eindelijk!) aan de praat. Ik heb er een nieuwe computer voor aan moeten schaffen, maar fok it. Dat spel is de bom!!

Is de uitbreiding de moeite waard? En zitten de Nederlanders er ook weer tussen, net als in CIV3?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_44047828
Nee, geen Nederlanders, maar je kunt dat vast wel downloaden. De uitbreiding vind ik nog redelijk meevallen. Een beetje vergelijkbaar met Conquests.
pi_44527347
quote:

Civilization Chronicles is alleen verkrijgbaar in de Engelse taal en bevat: Sid Meier's Civilization I Sid Meier's Civilization II Civilization II: Fantastic Worlds Civilization II: Conflicts in Civilization Civilization II: Test of Time Sid Meier's Civilization III Sid Meier's Civilization III: Play the World Sid Meier's Civilization III: Conquests Sid Meier's Civilization IV Deze compilatie bavat naast de games tevens de volgende traktatie voor de fans. Civilization: The Card Game: Een origineel kaarspel ontwikkeld door Civilizations IV lead designer Soren Johnson en bevat 300 kaarten en de regels zijn gebasseerd op Civilization IV. The Chronicles of Civilization: Een 96 pagina's tellend boek met de geschiedenis van Civilization, verteld aand de hand van interviews met ontwerpers uit het verleden, een interview met Sid Meier en de lead designer Soren Johnson, een artikel door de journalist en auteur Steven L. Kent over het belang van de serie in de computer gaming industrie en tal van andere originele literatuur. Video DVD: DVD met een gedetaileerde presentatie door lead designer Soren Johnson en kunstenaar Dorian Newcomb over de creatie van Civilization IV, aangevuld met gameplay scenes van iedere game, game trailers van de Civilization serie en nog veel meer. + Overige leuke extra's voor de fans zijn o.a. kleurenposter van de "tech tree" van elke game, bureaublad achtergronden, podcast MP3's en meer.

Beschrijving

Deze ultieme Civ box bevat alle Civ I t/m IV games en expansion packs!

Civilization IV - 2 CD's:
Meervoudig Winnaar van diverse gaming awards zoals Game of the Year, Best Strategy Game en Best PC Game
Civilization III Complete - 3 CDs :
'The Greatest Computer Strategy Game of All Time', volgens Time Magazine
Civilization III
Civilization III: Play the World (Expansion Pack)
Civilization III: Conquests
Civilization I en II (plus expansion packs) - 1 CD
Civilization I
Civilization II, Test of Time, Fantastic Worlds, Scenario's

Kenmerken:
G4 TV's Sid Meier Icons Special: Een diepgaande documentaire over de legendarische game designer Sid Meier.
Sid Meier's Civilization IV Prototyping: Een gedetailleerde presentatie van lead designer Soren Johnson en artist Dorian Newcomb over de creatie van Civilization IV, ondersteund door gameplay footage van alle Civ games tot nu toe.
'Warlords Teleconference': Verschillende filmpjes uit de online Viral campagne van Civ IV Warlords
Intro movies van Sid Meier's Civilization IV: Warlords en Sid Meier's Railroads! En meer!

96-pagina's vol artikelen, interviews, artwork en een 'behind-the-scenes' beschrijving van de Sid Meier's Civilization games, inclusief:
Interviews met:
Sid Meier: de 'Father of Computer Gaming' en legendarische bedenker van de Civilization serie.
Soren Johnson: Lead Designer van Civilization IV, Co-designer van Civilization III.
Eerdere Civilization designers zoals Brian Reynolds, Bruce Shelley, en meer!
Artikelen door:
Steven L. Kent over de invloed van Sid Meier's Civilization in de wereld van videogames.
Troy Goodfellow met een terugblik op de Sid Meier's Civilization serie
Lead Designer Soren Johnson over de invloed van de wereldwijde Civilization community.
Geschiedenis van de Civilization franchise, verteld door alle designers die ooit meewerkten aan de games.
Civ Anekdotes, artwork en meer!
Civilization: The Card Game :
Een originele 'tabletop card game' bedacht door Soren Johnson, lead designer van Sid Meier's Civilization IV.
Simuleert de opkomst van grote koninkrijken, geďnspireerd door Sid Meier's Civilization IV.
Meer dan 250 prachtig ontworpen kaarten, die 'territory', 'military', 'buildings', en 'technologies' voorstellen.
Net als de game: Spelers veroveren land, bouwen verschillende gebouwen en 'wonders', ontdekken technologieën en vechten met de vijand op hun weg naar de overwinning!
Kan met 2 tot 4 spelers gespeeld worden(inclusief een 2 vs 2 speelmodus)
Tech Tree Posters van Civ I, II, III en IV
Fan site kits, podcasts MP3's, wallpapers en meer!
Jemig dat wil ik wel graag hebben, hmm 55 knaken, misschien iets om jezelf te verwennen voor kerst?
pi_44527367
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 12:58 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

I agree, your excellency.
[afbeelding]
[afbeelding]
Die waren wel vet
De militaire gast meteen ook helemaal dronken als hij tevreden was en als het anarchy was gingen ze allemaal door elkaar schreeuwen
  maandag 18 december 2006 @ 12:42:23 #85
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_44533807
TVP
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  maandag 18 december 2006 @ 16:07:42 #86
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_44540374
quote:
Op maandag 18 december 2006 02:42 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Jemig dat wil ik wel graag hebben, hmm 55 knaken, misschien iets om jezelf te verwennen voor kerst?
Ik zou het willen willen kopen, maar de games heb ik allemaal los en voor de expansion packs doe ik het niet. Als ik het ooit ergens zie voor 15 euro neem ik m mee.
pi_44542340
Hmm ik heb alleen Civ2 "legaal", dus ik ga deze waarschijnlijk wel halen
jammer alleen dat die nieuwe Civ4 expansion er niet bij zit, en die Call to Power's.. maar goed die waren niet van Sid
pi_44854522
het spel blijft gewoon supervet... speelt het nog altijd wekelijks...
kannie wachten op een eventueel deel 5... Warlords is ook extra leuk
Al denk ik dat ik nog veel kan/moet leren. Op Noble kan ik nu wel winnen... zet altijd Raging Barbarians aan en Tech trading uit... beetje experience voor mijn archers en axeman opbouwen (mits je natuurlijk Copper hebt)
  Moderator maandag 15 januari 2007 @ 19:02:53 #89
8781 crew  Frutsel
pi_45381210
Hm... Monidique... ik heb eindelijk tijd gevonden om die Europa Mod 1.8 te installeren.
Alleen krijg ik een error bij het opstarten
Runtime... in Civ4.Exe..
.
terwijl ik toch echt het origineel heb
pi_45382248
Ik heb hem (nog) niet geprobeerd. Ben niet zo van scenario's. Ik heb geen idee, .
  Moderator maandag 15 januari 2007 @ 19:35:11 #91
8781 crew  Frutsel
pi_45382598
quote:
Op maandag 15 januari 2007 19:27 schreef Monidique het volgende:
Ik heb hem (nog) niet geprobeerd. Ben niet zo van scenario's. Ik heb geen idee, .
LOL!
bij mij doet ie ut dus nie helaas

naja, dan maar weer warlords ^^
pi_45714843
He, weet iemand van jullie hoe dat werkt met mod-packs? Kun je twee modpacks tegelijkertijd draaien?

Ik kwam namelijk deze tegen:
http://forums.civfanatics.com/downloads.php?do=file&id=2647

Maar ik wil ook een andere modpack er naast draaien. Kan dat?
pi_45715024
Als ik het goed heb, heeft elke mod een .dll-bestand. Blablablacoreblabla.dll, of zoiets. Dat bestand heeft een standaard naam en dus kun je ze, volgens mij, niet naast elkaar draaien.
pi_45715132
Binnenkort kan ik Civ spelen op mijn nieuwe PC, met een 20"-beeldscherm. Civ olé olé, .
pi_45715258
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb, heeft elke mod een .dll-bestand. Blablablacoreblabla.dll, of zoiets. Dat bestand heeft een standaard naam en dus kun je ze, volgens mij, niet naast elkaar draaien.
Ik heb in mijn Fall from Heaven directory (onder assets) gewoon een aangepaste versie van CvGameCoreDLL.dll staan anders.
pi_45715311
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Monidique het volgende:
Jammer.
pi_45715323
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Ik heb in mijn Fall from Heaven directory (onder assets) gewoon een aangepaste versie van CvGameCoreDLL.dll staan anders.
Ja, maar je kunt er niet twee hebben, dus dan zul je 'm zelf moeten compileren, nadat je de broncode van beide mods bij elkaar geplakt hebt.
pi_45715411
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, maar je kunt er niet twee hebben, dus dan zul je 'm zelf moeten compileren, nadat je de broncode van beide mods bij elkaar geplakt hebt.
Hmmm dat kan ik natuurlijk wel proberen. Bedankt.
pi_45715426
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:45 schreef Monidique het volgende:

[..]

Oh wacht, da's voor meerdere mods door elkaar. Dan heb ik niets gezegd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')