Pomp leger en verover hem dan of zoquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Ja, godsamme, ik heb elke game last van die takke montezuma
Waarom zit ik ELKE #%$@#%@#%@#%@# game met m'n startlocatie recht naast hem?
Pomp ik leger > ik loop achter > 0 wonders > fucked voor de rest van de game
Ga ik normaal door > Montezuma valt aan > game over.
Tsja, altijd gebleken dat je moet kiezen in de wereldgeschiedenis. Het Romeinse Rijk is gegroeid door oorlog en tussendoor even een geavanceerd rijk geworden.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef Retuobak het volgende:
Ja, en doe je dat dan focus je niet op empire building en pak je allerlei wonders niet.
Je kunt ook zelf met Montezuma gaan spelenquote:Op maandag 21 augustus 2006 10:48 schreef Retuobak het volgende:
Ja, godsamme, ik heb elke game last van die takke montezuma
Waarom zit ik ELKE #%$@#%@#%@#%@# game met m'n startlocatie recht naast hem?
Pomp ik leger > ik loop achter > 0 wonders > fucked voor de rest van de game
Ga ik normaal door > Montezuma valt aan > game over.
Of je selecteerd zelf je tegenstanders.quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:56 schreef Merovingian het volgende:
Je kunt ook zelf met Montezuma gaan spelen![]()
Jezuswerker!quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:36 schreef Wackyduck het volgende:
Dat had ik ook toenet, ik had net een werker op een galleon geladen en naar een eilandje gebracht en uitgeladen. Ik zie later opeens een werker op het water staan ik klik dus op die werker en stuur hem naar waar ik hem al uitgeladen had. En zie hij loop er over het water naartoe.![]()
Nee hoor, we zijn daarquote:
Nee hoor. Gewoon wat micromanagement.quote:Op zondag 27 augustus 2006 17:53 schreef Gamer_V het volgende:
Klinkt als misbruik maken van een glitch om er oneerlijk voordeel uit te halen: cheater!
Precies. Het is niet alsof je er meer uithaalt dan er in zit, je krijgt het alleen meer op de momenten dat het je echt uitkomt.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon wat micromanagement.
Wisselen van bouwproject, dat deed ik altijd al met grote regelmaat. Maar dat de schildjes van het vorige project maar tien beurten blijven staan, dat wist ik niet! Ik dacht dat die gewoon altijd bleven staan. Goed dat ik dit weet, thx.quote:Op zondag 27 augustus 2006 13:58 schreef Sidekick het volgende:
Het prebuilden van units dan. Je hebt wel eens een moment dat je een verdedigende unit nodig hebt voor je stad, maar er is eigenlijk nog geen direct gevaar/noodzaak. Maar je zit al aan/over je limiet van gratis aantal militaire units, dus is het eigenlijk zonde om te moeten betalen voor een unit zonder directe noodzaak. Er is een simpele besparingsmogelijkheid: wanneer de unit nog 1 turn kost om te voltooien, schakel over naar iets anders voor 9 turns en schakel weer terug na die 9 turns. Je shields voor die unit worden onthouden voor maximaal 10 turns. Je bespaart dus 10 gold (of vanwege inflatie oplopend tot 20 gold), en je hebt 9 turns aan je volgende unit/building gewerkt.
Nu ik het na lees: je hebt gelijk. Mijn fout. Ik dacht dat je het bos meerdere keren omhakte.quote:Op zondag 27 augustus 2006 21:38 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee hoor. Gewoon wat micromanagement.
Shields van gebouwen blijven langer bestaan, de precieze lengte weet ik niet. Misschien dat het ook afhankelijk is van de snelheid, maar ik las zoiets ergens op civfanatics.quote:Op maandag 28 augustus 2006 09:50 schreef Frollo het volgende:
[..]
Wisselen van bouwproject, dat deed ik altijd al met grote regelmaat. Maar dat de schildjes van het vorige project maar tien beurten blijven staan, dat wist ik niet! Ik dacht dat die gewoon altijd bleven staan. Goed dat ik dit weet, thx.
Kwam het echt uit de lucht vallen? Of heb je bepaalde eisen afgeslagen?quote:Op maandag 28 augustus 2006 17:52 schreef maartena het volgende:
Ugh, op Prince level begint het toch lastig te worden.... de AI gaat je dan al snel voorbij met technologie, en je kunt soms moeilijk je inkomen op peil houden. Gisteren speelde ik op Prince niveau, en was dus echt compleet niet klaar voor de Azteken die een stukje verderop aan het bouwen waren, en het wel leuk vonden om met 3 chariots te komen en twee van mijn steden, elk verdedigd door slechts 1 warrior (met een archer in aanbouw) tot de grond toe plat te branden waardoor ik alleen met mijn hoofdstad en 1 andere stsd overbleef. Ik kreeg vrede van ze, maar kwam die klap nooit meer te boven.....binnen de kortste keren was ik omsingeld door andere, grotere machten.
Gewoon uit de lucht! De Azteken vielen me gewoon aan omdat ze er zin in hadden.... of mischien had ik een resource die zij wilden ofzo.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:55 schreef Sidekick het volgende:
Kwam het echt uit de lucht vallen? Of heb je bepaalde eisen afgeslagen?
De Azteken vallen altijd zomaar aan. Altijd, elk potje.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 18:59 schreef maartena het volgende:
[..]
Gewoon uit de lucht! De Azteken vielen me gewoon aan omdat ze er zin in hadden.... of mischien had ik een resource die zij wilden ofzo.
Hoe moet daaat?quote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:33 schreef Merovingian het volgende:
ja
zo dusquote:Op donderdag 31 augustus 2006 18:43 schreef Monidique het volgende:
Als je shift ingedrukt houdt tijdens het kiezen, dan komt-ie in je queue.
Niet op civfanatics dus?quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Weet iemand waar de kenmerken van alle maps te lezen zijn?
Ik kan het niet vinden.quote:
Tutorial is niet nodig joh. Gewoon op een van de lagere niveaus beginnen, dan leer je 't gauw genoeg.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:04 schreef DJKoster het volgende:
Vandaag gekocht, ik ben benieuwd![]()
Zit er een save functie bij de tutorial?
http://www.civfanatics.com/civ4/reference/map_scripts_guide.phpquote:Op zaterdag 2 september 2006 18:57 schreef Sidekick het volgende:
Weet iemand waar de kenmerken van alle maps te lezen zijn?
Het is alweer een aantal jaren geleden dat ik een CIV-titel heb gespeeld (CIVIII heb ik overgeslagen, ligt hier nog wel ergens..) en wou even heel rustig kijken wat er veranderd is.quote:Op dinsdag 5 september 2006 19:53 schreef Frollo het volgende:
[..]
Tutorial is niet nodig joh. Gewoon op een van de lagere niveaus beginnen, dan leer je 't gauw genoeg.
Tenzij je echt nog nooit ook maar één Civ-titel hebt gespeeld, dan is het wellicht handig als je de basisprincipes leert kennen.
Prince. Soms Monarch, maar dat is eigenlijk iets te lastig. Noble is aardig wanneer ik weinig tegenstand wil en dingen ga experimenteren.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
Wat voor niveau spelen julie eigenlijk?
Ik speel eigenlijk altijd op "Noble". Op "Warlord" niveau merk ik dat het vaak te makkelijk gaat, en op "Prince" niveau gaat het soms gigantisch fout.... zeker als ik naast Montezuma zit.
Het "Noble" niveau bevalt mij het beste.
quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:13 schreef maartena het volgende:
[..]
http://www.civfanatics.com/civ4/reference/map_scripts_guide.php
Een blik in mijn Hall of Fame leert mij dat Prince het hoogste niveau is waarbij ik een victory gehaald heb. En dat ging nog best makkelijk ook. Mijn pogingen om iets in Monarch klaar te spelen zijn daarentegen allemaal desastreus verlopen.quote:Op dinsdag 5 september 2006 20:01 schreef maartena het volgende:
Wat voor niveau spelen julie eigenlijk?
Ik speel eigenlijk altijd op "Noble". Op "Warlord" niveau merk ik dat het vaak te makkelijk gaat, en op "Prince" niveau gaat het soms gigantisch fout.... zeker als ik naast Montezuma zit.
Het "Noble" niveau bevalt mij het beste.
I agree, your excellency.quote:Op zondag 29 oktober 2006 10:02 schreef ocf81 het volgende:
Ik vind eigenlijk dat die advisors uit civ II terug moeten komen, die waren echt heel leuk.
...Waar heb je hem gehaald? ben al een tijdje op zoek maar kan em nergens vinden...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:07 schreef Sidekick het volgende:
Even een schopje want Warlords is binnen!
En volgende week heb ik vakantie.
Free Record Shop. En hij was ook bij de Dixons.quote:Op maandag 30 oktober 2006 10:06 schreef bosgorilla het volgende:
[..]
...Waar heb je hem gehaald? ben al een tijdje op zoek maar kan em nergens vinden...
Play-by-Email is wat traag. We hebben vorig jaar nog Civ 3 zitten spelen, maar de enige die echt iets bereikt heeft was zakjapannertjequote:Op vrijdag 24 november 2006 12:19 schreef tvlxd het volgende:
Een potje nu moet makkelijker gaan dan eerst. Er is nu Pittboss, waarmee je zeg maar Play-by-E-Mail kan spelen, maar dan via een centrale server.
Jemig dat wil ik wel graag hebben, hmm 55 knaken, misschien iets om jezelf te verwennen voor kerst?quote:
Civilization Chronicles is alleen verkrijgbaar in de Engelse taal en bevat: Sid Meier's Civilization I Sid Meier's Civilization II Civilization II: Fantastic Worlds Civilization II: Conflicts in Civilization Civilization II: Test of Time Sid Meier's Civilization III Sid Meier's Civilization III: Play the World Sid Meier's Civilization III: Conquests Sid Meier's Civilization IV Deze compilatie bavat naast de games tevens de volgende traktatie voor de fans. Civilization: The Card Game: Een origineel kaarspel ontwikkeld door Civilizations IV lead designer Soren Johnson en bevat 300 kaarten en de regels zijn gebasseerd op Civilization IV. The Chronicles of Civilization: Een 96 pagina's tellend boek met de geschiedenis van Civilization, verteld aand de hand van interviews met ontwerpers uit het verleden, een interview met Sid Meier en de lead designer Soren Johnson, een artikel door de journalist en auteur Steven L. Kent over het belang van de serie in de computer gaming industrie en tal van andere originele literatuur. Video DVD: DVD met een gedetaileerde presentatie door lead designer Soren Johnson en kunstenaar Dorian Newcomb over de creatie van Civilization IV, aangevuld met gameplay scenes van iedere game, game trailers van de Civilization serie en nog veel meer. + Overige leuke extra's voor de fans zijn o.a. kleurenposter van de "tech tree" van elke game, bureaublad achtergronden, podcast MP3's en meer.
Beschrijving
Deze ultieme Civ box bevat alle Civ I t/m IV games en expansion packs!
Civilization IV - 2 CD's:
Meervoudig Winnaar van diverse gaming awards zoals Game of the Year, Best Strategy Game en Best PC Game
Civilization III Complete - 3 CDs :
'The Greatest Computer Strategy Game of All Time', volgens Time Magazine
Civilization III
Civilization III: Play the World (Expansion Pack)
Civilization III: Conquests
Civilization I en II (plus expansion packs) - 1 CD
Civilization I
Civilization II, Test of Time, Fantastic Worlds, Scenario's
Kenmerken:
G4 TV's Sid Meier Icons Special: Een diepgaande documentaire over de legendarische game designer Sid Meier.
Sid Meier's Civilization IV Prototyping: Een gedetailleerde presentatie van lead designer Soren Johnson en artist Dorian Newcomb over de creatie van Civilization IV, ondersteund door gameplay footage van alle Civ games tot nu toe.
'Warlords Teleconference': Verschillende filmpjes uit de online Viral campagne van Civ IV Warlords
Intro movies van Sid Meier's Civilization IV: Warlords en Sid Meier's Railroads! En meer!
96-pagina's vol artikelen, interviews, artwork en een 'behind-the-scenes' beschrijving van de Sid Meier's Civilization games, inclusief:
Interviews met:
Sid Meier: de 'Father of Computer Gaming' en legendarische bedenker van de Civilization serie.
Soren Johnson: Lead Designer van Civilization IV, Co-designer van Civilization III.
Eerdere Civilization designers zoals Brian Reynolds, Bruce Shelley, en meer!
Artikelen door:
Steven L. Kent over de invloed van Sid Meier's Civilization in de wereld van videogames.
Troy Goodfellow met een terugblik op de Sid Meier's Civilization serie
Lead Designer Soren Johnson over de invloed van de wereldwijde Civilization community.
Geschiedenis van de Civilization franchise, verteld door alle designers die ooit meewerkten aan de games.
Civ Anekdotes, artwork en meer!
Civilization: The Card Game :
Een originele 'tabletop card game' bedacht door Soren Johnson, lead designer van Sid Meier's Civilization IV.
Simuleert de opkomst van grote koninkrijken, geďnspireerd door Sid Meier's Civilization IV.
Meer dan 250 prachtig ontworpen kaarten, die 'territory', 'military', 'buildings', en 'technologies' voorstellen.
Net als de game: Spelers veroveren land, bouwen verschillende gebouwen en 'wonders', ontdekken technologieën en vechten met de vijand op hun weg naar de overwinning!
Kan met 2 tot 4 spelers gespeeld worden(inclusief een 2 vs 2 speelmodus)
Tech Tree Posters van Civ I, II, III en IV
Fan site kits, podcasts MP3's, wallpapers en meer!
Die waren wel vetquote:Op zondag 29 oktober 2006 12:58 schreef Gamer_V het volgende:
[..]
I agree, your excellency.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou het willen willen kopen, maar de games heb ik allemaal los en voor de expansion packs doe ik het niet.quote:Op maandag 18 december 2006 02:42 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Jemig dat wil ik wel graag hebben, hmm 55 knaken, misschien iets om jezelf te verwennen voor kerst?
LOL!quote:Op maandag 15 januari 2007 19:27 schreef Monidique het volgende:
Ik heb hem (nog) niet geprobeerd. Ben niet zo van scenario's. Ik heb geen idee,.
Ik heb in mijn Fall from Heaven directory (onder assets) gewoon een aangepaste versie van CvGameCoreDLL.dll staan anders.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb, heeft elke mod een .dll-bestand. Blablablacoreblabla.dll, of zoiets. Dat bestand heeft een standaard naam en dus kun je ze, volgens mij, niet naast elkaar draaien.
Jammer.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:31 schreef Monidique het volgende:
Als ik het goed heb, heeft elke mod een .dll-bestand. Blablablacoreblabla.dll, of zoiets. Dat bestand heeft een standaard naam en dus kun je ze, volgens mij, niet naast elkaar draaien.
Ja, maar je kunt er niet twee hebben, dus dan zul je 'm zelf moeten compileren, nadat je de broncode van beide mods bij elkaar geplakt hebt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik heb in mijn Fall from Heaven directory (onder assets) gewoon een aangepaste versie van CvGameCoreDLL.dll staan anders.
Hmmm dat kan ik natuurlijk wel proberen. Bedankt.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt er niet twee hebben, dus dan zul je 'm zelf moeten compileren, nadat je de broncode van beide mods bij elkaar geplakt hebt.
Oh wacht, da's voor meerdere mods door elkaar. Dan heb ik niets gezegd.quote:Op zaterdag 27 januari 2007 00:45 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, maar je kunt er niet twee hebben, dus dan zul je 'm zelf moeten compileren, nadat je de broncode van beide mods bij elkaar geplakt hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |