wow, da's een handige tip!! bedankt!!!quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:13 schreef Koewam het volgende:
Ieuw.
Moest even een Fipo maken.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:14 schreef Danny het volgende:
[..]
wow, da's een handige tip!! bedankt!!!
van wat we al hebben opgezocht gaat wondroos gepaard met koorts en dat heeft ze nu juist weer niet. Maar stel even dat het dat idd is; hoe lang duurt zoiets, want ze kan er nu met geen mogelijkheid op staan of leunen of zelfs naar wijzen zonder pijn en over 3 dagen moeten we wel 11 uur vliegen...quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:18 schreef Conflict het volgende:
Dat is wondroos, waarschijnlijk heeft ze er erg aan gekrabt en is het nu naar binnen geslagen. Ik heb dit ook eens gehad, onmiddelijk naar een dokter gaan voor antibiotica! (overheen gelezen, snorry) Dus gaat wel over nu
Niet te strak inzwachtelen idd, want dat doet alleen maar pijn op niets af en maakt het alleen maar erger (ervaring mee).quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:19 schreef kahaarin het volgende:
Lap tekst
Wondroos hoeft daarmee niet altijd gepaard te gaan volgens mij, ik had ook alleen maar last van mijn been. Het was een zeurende kloppende pijn. Het beste is denk ik veel pijnstillers en ff doorbijten.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:21 schreef Danny het volgende:
[..]
van wat we al hebben opgezocht gaat wondroos gepaard met koorts en dat heeft ze nu juist weer niet. Maar stel even dat het dat idd is; hoe lang duurt zoiets, want ze kan er nu met geen mogelijkheid op staan of leunen of zelfs naar wijzen zonder pijn en over 3 dagen moeten we wel 11 uur vliegen...
en hoe heet soda in amerika? geen idee waar ik dat zo moeten halen namelijk.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb voor een paar weken terug precies hetzelfde gehad. Ook door een mug gestoken op de bal van mijn enkel, ook zo dik, ook met zo'n eng wondje, het hele plaatje. Ik heb het veel gekoeld en m'n voet een paar keer in lauw water met soda gezet. Na anderhalve week was het zo goed als over, hoewel ik wel een littekentje van het wondje heb overgehouden.
soda, volgens mij. Caustic soda, misschien.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:36 schreef Danny het volgende:
[..]
en hoe heet soda in amerika? geen idee waar ik dat zo moeten halen namelijk.
Sodium hydrogen carbonatequote:Op zondag 20 augustus 2006 17:36 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
soda, volgens mij. Caustic soda, misschien.
caustic soda lijkt me af te vallenquote:Zowel natronloog als caustic soda zijn sterk bijtende stoffen;; vermijd direct contact met het lichaam door aangepaste kledij;;
dat heet daar naar mijn weten washing sodaquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:36 schreef Danny het volgende:
[..]
NEE! Caustic soda is een heel zwaar bijtend middel waar je verstopte gootstenen mee ontstopt en zo! Niet op iemands voet gooien dus!quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:37 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
soda, volgens mij. Caustic soda, misschien.
Even wat gewiki'd leverde het volgende op: "sodium carbonate (also known as washing soda or soda ash)". Dan hebben we het over Na2CO3.quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:36 schreef Danny het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dan is het gewoon soda. Caustic soda zou wel helpen, dus
Ik ken het goeie mens niet (ik mis steeds de crew-orgiesquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:44 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Vindt jij knorretje niet lief of zo?
Succes en beteschap!quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:47 schreef Danny het volgende:
we gaan wel ff winkelen hier. we hebben iig een rolstoel geregeld waarmee ik knor de afgelopen 2 dagen heb rondgesjeesd.
ik check later nog wel of er nog meer tips zijn gekomen. Bedankt in ieder geval!!
Alles begint bij een goede planning!quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:48 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik ken het goeie mens niet (ik mis steeds de crew-orgies)
let je ook op het rode lijntje dat vanaf de wond naar boven kan kruipen?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:47 schreef Danny het volgende:
we gaan wel ff winkelen hier. we hebben iig een rolstoel geregeld waarmee ik knor de afgelopen 2 dagen heb rondgesjeesd.
ik check later nog wel of er nog meer tips zijn gekomen. Bedankt in ieder geval!!
omdat?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
let je ook op het rode lijntje dat vanaf de wond naar boven kan kruipen?
dan is het vooral sjeesen naar het ziekenhuis.
omdat dat bloedvergiftiging is.quote:
doe eens rustig dude..een rode lijn zoals bij bloedvergiftiging is goed te zien hoor en dat zie je niet terug op de pics.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:01 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik zou echt naar ziekenhuis gaan, het kan vergiftiging zijn idd!
Sterkte
quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:01 schreef B4CO het volgende:
[..]
Ik zou echt naar ziekenhuis gaan, het kan vergiftiging zijn idd!
Sterkte
Bovendien, ze heeft geen koorts, bij bloedvergiftiging is dat absoluut altijd wel zo!quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:03 schreef SHE het volgende:
[..]
doe eens rustig dude..een rode lijn zoals bij bloedvergiftiging is goed te zien hoor en dat zie je niet terug op de pics.
bloedvergiftiging ontstaat niet altijd acuut. hij en zij moeten goed kijken of er geen rood lijntje ontstaat. that's all.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:03 schreef SHE het volgende:
[..]
doe eens rustig dude..een rode lijn zoals bij bloedvergiftiging is goed te zien hoor en dat zie je niet terug op de pics.
nee hoor, ik heb dat ook gehad en merkte zelf niets, totdat iemand anders de rode lijn op mijn onderarm richting bovenarm zag.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:06 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Bovendien, ze heeft geen koorts, bij bloedvergiftiging is dat absoluut altijd wel zo!
Niet elke vergiftiging/ontsteking gaat samen met een bloedvergiftiging dus staar je daar niet blind op.quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:14 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
bloedvergiftiging ontstaat niet altijd acuut. hij en zij moeten goed kijken of er geen rood lijntje ontstaat. that's all.
voet ziet er slecht uit vind ik.
Je hebt het topic gelezen en gezien dat ze momenteel niet in Nederland zitten?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:21 schreef KonnieKipke het volgende:
Dit lijkt op een beginnende cellulitis en is een antibioticakuurtje waard. Ik zou morgenochtend even naar mn huisarts gaan, of als je het niet vertrouwt naar de huisartsenpost.
Wat heeft dat te maken met haar kwaal?quote:Op zondag 20 augustus 2006 18:30 schreef zwartedoos het volgende:
uhm....nog nooit van een nagelknipper gehoord??????![]()
![]()
![]()
want? hij heeft je been opengerabt en daarna paardenpoep er in gewreven? of was je er gewoon niet serieus genoeg over of snel genoeg bij? of lijd je een ongezond zwervend bestaan?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:01 schreef Popples het volgende:
een anti biotica en als je terug bent naar de dokter.
tramadol is wel heel erg zwaar voor de pijn.
toen ik een onstoken been en voet had kreeg ik een panty in het ziekenhuis om de zwelling gering te houden.
ik heb twee maal door de schuld van de huisarts ontstoken benen en voeten gehad.
nog erger dan je nu ziet hoor. bij mij was het rood en blauw en mijn been en voet stond op knappen. nu heb ik voor altijd een dikkere been en voet dan de ander.
nee ik ging met open bloedende tenen naar de huisarts. wat zei di e eikel doe er maar talkpoeder op.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
want? hij heeft je been opengerabt en daarna paardenpoep er in gewreven? of was je er gewoon niet serieus genoeg over of snel genoeg bij? of lijd je een ongezond zwervend bestaan?
iets anders mag ook.
en je dacht na de eerste keer niet zo van, ik heb een ziekte als je met bloedende tenen naar de huisarts gaat?quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:15 schreef Popples het volgende:
[..]
nee ik ging met open bloedende tenen naar de huisarts. wat zei di e eikel doe er maar talkpoeder op.
ja hallo dat heb je me nu al zovaak gezegd en het helpt niet. dus totdat ik een onstoken voet en been kreeg. tja toen was het te laat. bij de tweede keer kreeg ik ook geen zalf die hielp.
door het warme weer en het sporten kreeg ik snel last van jeukende en zwetende tenen.
No offence, maar het lijkt me dat een degelijke dokter slash dermatoloog slash viroloog hier beter raad mee weet dan de gemiddelde "ik ben tegen drieėn nog wakker"-fokker.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:51 schreef Danny het volgende:
de korst is er met badderen afgevallen en waar de korst zat zit nu een open wond die van binnen eigenlijk wit is behalve in het midden waar het meer roze is van kleur. Er komt nagenoeg niets uit de wond. Wel hebben we er meteen sterilon opgedaan. Is het verstandig om er nog mee in water te gaan (in bad bv?)
Wellicht dat een soda-voetbadje de boel enigszins rust kan geven.quote:Op maandag 21 augustus 2006 02:51 schreef Danny het volgende:
Is het verstandig om er nog mee in water te gaan (in bad bv?)
Luister naar de wijze oude vrouw!quote:Op maandag 21 augustus 2006 04:26 schreef yvonne het volgende:
Mogguh, ik zou voor de reis terug toch proberen je te laten upgraden voor een plek met meer beenruimte.
nee ik heb geen ziekte. eerst gaat het tussen de tenen open en jeukt het. dan komt er vocht uit en op een gegeven moment kwam er bloed uit. en ik was al een aantal keer daar geweest en kreeg niks. later bleek ik een bacterie infectie te hebben gehad omdat ik geen zalf kreeg.quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en je dacht na de eerste keer niet zo van, ik heb een ziekte als je met bloedende tenen naar de huisarts gaat?
en de tweede keer/
quote:Op maandag 21 augustus 2006 09:18 schreef Popples het volgende:
[..]
nee ik heb geen ziekte. eerst gaat het tussen de tenen open en jeukt het. dan komt er vocht uit en op een gegeven moment kwam er bloed uit. en ik was al een aantal keer daar geweest en kreeg niks. later bleek ik een bacterie infectie te hebben gehad omdat ik geen zalf kreeg.
maar die huisarts heeft al meerdere fouten gemaakt. bij de nieuwe huisarts kreeg ik een zalf en die helpt heel goed. heb er nu geen last meer van.
Opzouten als je niks zinnigs te melden hebt. Huppelkut.quote:Op maandag 21 augustus 2006 16:47 schreef EmmYKuHh het volgende:
Misschien moet je je nagels eens knippen... dan passen je schoenen weer en krijg je geen opgezwollen voeten
hoe lang zijn jullie dan op vakantie geweest? Een half jaar?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:43 schreef Danny het volgende:
ik verbaas me er werkelijk over dat mensen hier kennelijk op vakantie ook steeds hun nagels knippen enzo (nagellak remover had idd geen kwaad gekunt, maar heb iets anders aan mijn hoofd nu)
maar voor jullie 'geruststelling' ik heb mijn nagels voor vertrek nog laten knippen (ja laten, ik kan dat zelf niet) en bij aankomst in nl zal dat ook zeker weer spoedig gebeuren.
Je komt toch al langer op FOK!?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:43 schreef Danny het volgende:
ik verbaas me er werkelijk over dat mensen hier kennelijk op vakantie ook steeds hun nagels knippen enzo (nagellak remover had idd geen kwaad gekunt, maar heb iets anders aan mijn hoofd nu)
maar voor jullie 'geruststelling' ik heb mijn nagels voor vertrek nog laten knippen (ja laten, ik kan dat zelf niet) en bij aankomst in nl zal dat ook zeker weer spoedig gebeuren.
jee wat n agressie!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:16 schreef CartWOman het volgende:
[..]
Opzouten als je niks zinnigs te melden hebt. Huppelkut.
misschien heeft ze last van kromme teennagelsquote:
Weet je dat als je je haar los laat hangen, je grote neus niet zo opvaltquote:Op maandag 21 augustus 2006 17:54 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
misschien heeft ze last van kromme teennagels![]()
ik ben trots op mijn neus, jij ook op je kromme teennagels?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:58 schreef senesta het volgende:
[..]
Weet je dat als je je haar los laat hangen, je grote neus niet zo opvalt![]()
even offtopic. hebben vrouwen met grote neuzen nou ook van die grote klitten?quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:59 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
ik ben trots op mijn neus, jij ook op je kromme teennagels?
das voor jou een vraag en voor mij een weetquote:Op maandag 21 augustus 2006 18:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even offtopic. hebben vrouwen met grote neuzen nou ook van die grote klitten?
quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:07 schreef zwartedoos het volgende:
[..]
das voor jou een vraag en voor mij een weet![]()
Welneequote:Op maandag 21 augustus 2006 18:11 schreef tweakdsl het volgende:
Weet je zeker dat je in NL gestoken bent en niet in de VS?
Dit doet me nl wel denken aan een spinnebeet, nl de brown recluse...
Tering wat een gok, maar zoalhetis, je weet toch, grootte maakt niet uitquote:Op maandag 21 augustus 2006 18:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
even offtopic. hebben vrouwen met grote neuzen nou ook van die grote klitten?
en een grote klit al helemaal niet.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:13 schreef yvonne het volgende:
[..]
Tering wat een gok, maar zoalhetis, je weet toch, grootte maakt niet uit
quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:18 schreef Danny het volgende:
de medicijnen lijken aan te slaan, eindelijk. dus ik kom gewoon naar nederland. de voet is zelfs al minder dik en ben net als gisteren zonder kopijn en misselijkheid ogestaan
Dreigen met het openen van een KLB topic kan wel helpen somsquote:Op donderdag 24 augustus 2006 20:37 schreef Danny het volgende:
Bij de KLM waren ze zo aardig ons stoelen met veel beenruimte (niemand voor ons) te geven en we zijn prima geholpen in het vliegtuig.
De zwelling neem ik aan?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:12 schreef Jump het volgende:
[..]
Dreigen met het openen van een KLB topic kan wel helpen soms
Hopeljk is de gezwollen voet snel verdwenen nu.
jaquote:
Ja, dat willen we allemaal wel.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 09:38 schreef yvonne het volgende:
Ik wil slaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |