Ik heb al een boek over de toetsen/akkoorden/noten lezen en dergelijke en een site waar je veel vindt over noten lezen etc. Dit boek hierboven is over het algemene dus dan krijg je ook heel veel informatie die er eigenlijk niet toedoet?quote:Op zondag 7 december 2008 12:16 schreef Farenji het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/b(...)DVNLGOO0020081944bn6
Dit helpt, in plaats van alle kennis stukje bij beetje bijelkaar te zoeken, heb je alles bij elkaar in 1 boek.
Tsja, wat zijn precies je doelen? Ik denk dat je de begeleiding van een leraar wel onderschat. Natuurlijk zul je met boeken en YouTube wel een eind komen, maar een pianoleraar zorgt ervoor dat je geen slechte gewoontes aanleert, je basistechniek goed is, etc etc.quote:Op zondag 7 december 2008 15:03 schreef rene90 het volgende:
[..]
Is nogal duur, en ik denk dat het keyboard leren spelen vooral veel oefenen is.
Mijn doel is om uiteindelijk vanaf bladmuziek te kunnen spelen en dat het ook een beetje klinktquote:Op zondag 7 december 2008 17:35 schreef Godspeed. het volgende:
[..]
Tsja, wat zijn precies je doelen? Ik denk dat je de begeleiding van een leraar wel onderschat. Natuurlijk zul je met boeken en YouTube wel een eind komen, maar een pianoleraar zorgt ervoor dat je geen slechte gewoontes aanleert, je basistechniek goed is, etc etc.
Bibliotheek abbo heb ik hier, ben benieuwd of ze iets hebben haha maar goede tip. Had daar niet 1,2,3 aan gedacht.quote:Op zondag 7 december 2008 22:20 schreef Yozzz het volgende:
Ik kan er helemaal inkomen. Neem een bibliotheekabbonnement, haal wat 'piano-spelen-voor-beginners-boeken' en haal de achtergrondinformatie van internet. Les is voor luie mensen!
Hoeveel heeft dit gekost? en waar heb je em gehaald?quote:Op zondag 7 december 2008 15:49 schreef menesis het volgende:
Jeeuj, heb er een nieuwe keyboardje bij
[ afbeelding ]
Een midicontroller, met displays drumpads en lampjes!
ik zou even bij een wat grotere muziekzaak langsgaan, dan kunnen ze je alles laten zienquote:Op donderdag 11 december 2008 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat is een simpel keyboardje iets. Voor de band willen we af en toe los wat keyboard/synth dingen tussendoor door. Dus iets kleins 2/3 octaven is meer dan genoeg octaven is. En er moet een output in zitten voor de mengtafel. En het liefst zo goedkoop mogelijk
Is zo'n Toneport KB 37 niks voor jullie? Of is die al te duur?quote:Op donderdag 11 december 2008 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Wat is een simpel keyboardje iets. Voor de band willen we af en toe los wat keyboard/synth dingen tussendoor door. Dus iets kleins 2/3 octaven is meer dan genoeg octaven is. En er moet een output in zitten voor de mengtafel. En het liefst zo goedkoop mogelijk
Je moet even kijken met welke toetsen de toetsenist van MGMT speelt (Wikipedia?/afbeeldingen). Zo'n kreng heeft een leuk geluid en gaat op Marktplaats voor rond de 100/150 euro, wat zeer netjes is.quote:Op donderdag 11 december 2008 00:08 schreef Dribbel_ het volgende:
Ik zit in precies dezelfde situatie. Ga binnenkort ook lessen, en heb ongeveer hetzelfde budget!quote:Op zaterdag 24 januari 2009 01:37 schreef Burbujas het volgende:
Na maanden lang twijfelen heb ik eindelijk de knoop doorgehakt en heb ik volgende week mijn eerste pianoles.
Ik ben nu dus op zoek naar een goeie tweedehands digitale piano (deze nemen vaak namelijk ruimte in beslag en zijn makkelijker te verplaatsen zijn dan gewone piano's). Eentje met koptelefoonaansluiting en gewogen toetsen zou ideaal zijn.
Via via hoorde ik dat de Yamaha Clavinova serie erg geschikt is voor beginners. Ik kwam er ook een aantal tegen op Marktplaats voor een goeie prijs. Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met deze serie? En maakt het nog uit welk nummertype ik neem, er staan namelijk meerdere serietypes te koop. Of zijn er andere merken/types die jullie aanraden? Mijn budget is ongeveer 500-600 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |