O jee, lezen in TTK.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 20:50 schreef Lienekien het volgende:
Misschien is het de bedoeling dat we de quote van I.R. Baboon helemaal gaan lezen.
Ik heb me meer dan 2 jaar kunnen inhouden en m'n internetverbinding niet gebruikt, maar tegenwoordig bekijk ik teletekst en een paar andere sites een paar keer per dag als ik ergens op moet wachten. Zwak van mezelf, maar goed. En MSN of email kan ik niet lezen, dus dat is wel weer goed, zelfbeschermingstechnisch.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:23 schreef wyccie het volgende:
Op mijn stage heb ik een eigen computer, dus als ik even gek word van het lezen ga ik even mijn mail en nog meer checken etc. Maar ik Fok nooit en heb ook geen MSN. Dat vind ik persoonlijk niet kunnen.
Lunchen achter je bureau (of andere werkplek)?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind pauze houden eigenlijk ook niet kunnen, maar ik geloof dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Loop je al meer dan 2 jaar lang stage? Dan vind ik dat je het wel verdiend heb om gewoon eventjes zomaar 15 minuten te MSN'en!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:37 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb me meer dan 2 jaar kunnen inhouden en m'n internetverbinding niet gebruikt, maar tegenwoordig bekijk ik teletekst en een paar andere sites een paar keer per dag als ik ergens op moet wachten. Zwak van mezelf, maar goed. En MSN of email kan ik niet lezen, dus dat is wel weer goed, zelfbeschermingstechnisch.
Wat voor werk doe je Claudia?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind pauze houden eigenlijk ook niet kunnen, maar ik geloof dat ik de enige ben die er zo over denkt.
Nee, ik heb een eenvoudige kantoorbaan om mijn studie te bekostigen. En dat wil zeggen dat ik tijdens een week als deze 4 dagen lang achter een bureau met een computer zit. Ja, het leven is niet altijd genieten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:41 schreef wyccie het volgende:
[..]
Loop je al meer dan 2 jaar lang stage? Dan vind ik dat je het wel verdiend heb om gewoon eventjes zomaar 15 minuten te MSN'en!![]()
Verder moet ik ook vaak heel veel wachten terwijl ik gewoon echt bezig ben, dan ga ik ook even het nieuws bekijken. Doe ik dat niet, dan vergaat de wereld zonder dat ik het doorheb. Althans, dat idee heb ik soms.![]()
't Is maar goed dat je op een school gewoon vaste pauzes hebt. En waarom vind je dan dat pauzes niet kunnen? Als je hard werkt heb je dat gewoon verdiend, en je moet gewoon kunnen eten. Of werk je niet zo hard en eet je 's middags niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ik werkte als semi-leerkracht en leerlingbegeleider op een middelbare school. Nu werk ik voor mezelf.
Oh ja, als je constant achter de computer zit, is het ook bijna niet te doen om niet even te internetten. Zolang je maar niet je vriendenkring op Hyves of MySpace aan het uitbreiden bentquote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:44 schreef I.R.Baboon het volgende:
Nee, ik heb een eenvoudige kantoorbaan om mijn studie te bekostigen. En dat wil zeggen dat ik tijdens een week als deze 4 dagen lang achter een bureau met een computer zit. Ja, het leven is niet altijd genieten.
Hyves is geblokkeerd, en dat is vast niet voor niets.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:50 schreef wyccie het volgende:
Oh ja, als je constant achter de computer zit, is het ook bijna niet te doen om niet even te internetten. Zolang je maar niet je vriendenkring op Hyves of MySpace aan het uitbreiden bent![]()
Nee, normaal werk ik 2 of 2,5 dag, maar ik moet wel een buffer opbouwen want ik krijg vanaf komende maand geen stufi meer en ga komend jaar dan toch echt eens afstuderen, en bovendien wil ik eigenlijk hierna nog een andere master doen (rechten of zo, dus dan moet ik ook nog een schakeljaar doen daarvoor). En tsja, familie heeft al aangegeven dat ze een tweede studie in ieder geval niet gaan financieren.quote:Trouwens, werk je altijd 4 dagen in de week? (Dus maar 1 dag studie?)
Ik zit aan een tweede studie te denken, maar het geld is bijna op, dus ik moet veel kunnen werken naast de studie.
Als je als leerlingbegeleider werkt, heb je het in de pauzes juist het drukst! Al die leerlingen komen op je afstormen met hun problemen, omdat ze dan zelf even vrij hebben en niet langer op school hoeven te blijven dan noodzakelijk is.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:50 schreef wyccie het volgende:
't Is maar goed dat je op een school gewoon vaste pauzes hebt.
Ach, wat moet je met carrièreperspectieven?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Stiekem wil ik eigenlijk gewoon Nederlands of Psychologie doen, maar daar heb ik carrièretechnisch werkelijk helemaal niks aan. Of ik moet gewoon een hele rijke vrouw vinden zodat ik de rest van m'n leven lekker kan doorstuderen.
Nou, ik ben niet zo'n carrièremens, maar om m'n eventuele carrière nou keihard te negeren vind ik ook zoiets. En ach, volgend jaar full-time aan de bak als beleidsambtenaar lijkt me nog 10x zo erg.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:57 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ach, wat moet je met carrièreperspectieven?
Golddiger!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:55 schreef I.R.Baboon het volgende:
Of ik moet gewoon een hele rijke vrouw vinden zodat ik de rest van m'n leven lekker kan doorstuderen.
Ja okee, maar dan heb je wel pauze wanneer zij lessen hebben. Broodjeszaken hebben het ook altijd het drukst tijdens de lunchtijd. Maar die mensen moeten zelf ook een broodje eten.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 21:55 schreef Claudia_x het volgende:
Als je als leerlingbegeleider werkt, heb je het in de pauzes juist het drukst! Al die leerlingen komen op je afstormen met hun problemen, omdat ze dan zelf even vrij hebben en niet langer op school hoeven te blijven dan noodzakelijk is.
Gelukkig niet, het moet niet zo zijn dat je niet eens rustig je brood op kan eten. Daarvoor heb je dus 'pauze'. Zo van "Nu even niet".quote:En natuurlijk zijn ze tijdens pauzes niet te bereiken.
Op mijn stage kan dat niet anders. Het is toch juist handig dat je zelf je pauze kan plannen? Of bedoel je dat je collega's te veel pauzeerden?quote:En dan heb je nog die types die pauzes nemen wanneer ze hen uitkomen.
Niet echt, want tijdens de lessen moest ik aanwezig zijn om leerlingen op te vangen die eruit gestuurd werden.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:03 schreef wyccie het volgende:
Ja okee, maar dan heb je wel pauze wanneer zij lessen hebben. Broodjeszaken hebben het ook altijd het drukst tijdens de lunchtijd. Maar die mensen moeten zelf ook een broodje eten.
Eten en rusten kun je toch ook 's ochtends en 's avonds?quote:Gelukkig niet, het moet niet zo zijn dat je niet eens rustig je brood op kan eten. Daarvoor heb je dus 'pauze'. Zo van "Nu even niet".
Het hangt van het soort werk af, maar ik vond het erg vervelend om collega's niet te kunnen bereiken. Dan zit je met een noodsituatie en moet je die maar alleen op zien te lossen, of er staan ouders voor je deur die nergens terecht kunnen. Als mensen niet géén pauzes willen houden, dan moeten ze maar allemaal tegelijkertijd pauze houden op dezelfde plek.quote:Op mijn stage kan dat niet anders. Het is toch juist handig dat je zelf je pauze kan plannen? Of bedoel je dat je collega's te veel pauzeerden?
Oh, vertel!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens heuglijk nieuws: er komt aankomend jaar nog een #filosoof naar de OMHP om een carrièretechnisch onverantwoorde studie te doen.
quote:
Euh, Claudia, je werkt niet hard genoeg!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:08 schreef Claudia_x het volgende:
Eten en rusten kun je toch ook 's ochtends en 's avonds?
Precies. Bovendien kan ik in de pauze uitstekend mijn meegebracht ochtendblad lezen.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:18 schreef wyccie het volgende:
[..]
Euh, Claudia, je werkt niet hard genoeg!
En om gedichtjes te maken natuurlijk.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:21 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik gebruik mijn werk om bij te komen van de pauze.
Ja. Maar nooit op mijn werk.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:23 schreef Claudia_x het volgende:
Hebben jullie geen Flow dan?
Jawel. Ik heb het leukste werk dat ik me kan wensen. Maar als het niet hoefde, deed ik het niet.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:26 schreef Claudia_x het volgende:
He bah, jij bent toch niet zo iemand die werkt omdat hij dat moet, broer?
Ik vind mijn werk niet relatief, het is immers mijn werk.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:29 schreef broer het volgende:
Bovendien heeft dat niets te maken met hoe belangrijk je je werk vindt. Het ging me erom dat het zo relatief is.
En wat als jij nou die man uit Madagascar bent?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:38 schreef De-oneven-2 het volgende:
Buitenlander.
Als, als...quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:39 schreef wyccie het volgende:
[..]
En wat als jij nou die man uit Madagascar bent?
Zo zo....dan heb je lef.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:41 schreef De-oneven-2 het volgende:
Als, als...
En wat als ik iemand uit Madagascar een Deen noem?
Ik sla zelf meestal de koffiepauzes over en kom wat later op mijn werk. De ochtenden zijn mij erg kostbaar.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:47 schreef LXIV het volgende:
En ben ik nu de enige die zonder enig moreel bezwaar op zijn werk internet en zijn pauze's zo lang laat duren als hij zelf goeddunkt?
Nou, jij hebt vast een vaste baan.Bovendien word ik van dat doelloze vervelingverdrijvende internetten ook helemaal niet gelukkig.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:47 schreef LXIV het volgende:
En ben ik nu de enige die zonder enig moreel bezwaar op zijn werk internet en zijn pauze's zo lang laat duren als hij zelf goeddunkt?
Ja, en bij de overheid nog wel!quote:Op woensdag 23 augustus 2006 22:49 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, jij hebt vast een vaste baan.Bovendien word ik van dat doelloze vervelingverdrijvende internetten ook helemaal niet gelukkig.
En mijn pauzes breng ik veel liever buiten mijn werk door, dus dan vind ik het ook niet zo boeiend om die daar te rekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |