quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef versabommie het volgende:
zeekoe heeft schizofrene spierdyslectie in haar premolaren ofzo
spierreuma idd ( ook wel fibromyalgie genoemdquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:44 schreef ruby het volgende:
Hilde heeft iets met haar spieren???
Niet meteen gaan schelden.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Fibromyalgie.
Heel gewoon hoor tegenwoordigquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:45 schreef Quembel het volgende:
joint als medicijn
quote:Spierreuma of polymyalgia rheumatica,afkorting PMR (ICD-10 M35.3) is een syndroom met ontstekingen aan de schouderspieren en spieren in de heupen. Polymyalgie betekent zoveel als veel pijn in de spieren, terwijl rheumatica op een op reuma gelijkend ziektebeeld wijst.De diagnose wordt gesteld aan de hand van symmetrische spierpijnen in schouders,heupen en bovenbenen. Dit in combinatie met een verhoogd bloedbezinksel.Spierreuma komt vooral voor bij bejaarden.
Spierreuma is vaak te verhelpen met Prednison. Vaak duurt zo'n kuur 1 jaar, meestal totdat het bloedbezinksel gedurende enige tijd weer normaal is.. Als de spierreuma niet weg is na de kuur, zal de patiënt de rest van zijn/haar leven prednison moeten slikken, Een latente stijfheid blijft vaak aanwezig, doch hiermee is doorgaans zonder medicatie te leven. Regelmatige beweging: Wandelen, fietsen, zwemmen en eventuele therapeutische begeleiding maken een en ander draaglijk.
Fibro is toch wat andersquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:45 schreef Biancavia het volgende:
Fibromyalgie.
Daarom verbaast het me ook waarom de bewoners geen zak wiet hebben gekregen van BB.quote:
Marcel is een broer van de zusjes, dat zou een leuke twist zijnquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:47 schreef Totem het volgende:
toen de 2 blonde zussen stonden te zeuren in de slaapkamer zei de ene tegen de ander: "we kunnen toch ook met Marcel douchen, is toch eigen" .......... (????)
....is toch eigenlijk ook een vrouw?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:47 schreef Totem het volgende:
toen de 2 blonde zussen stonden te zeuren in de slaapkamer zei de ene tegen de ander: "we kunnen toch ook met Marcel douchen, is toch eigen" .......... (????)
Ik had ook begreep dat er gelijk al iemand uit moest. Dat zal dan misschien vanavond of morgenavond al gebeuren?quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:47 schreef TheVulture het volgende:
Bij de eerste BB moesten ze elkaar na twee dagen al nomineren... dat moet nu ook maar gebeuren... gelijk de irritaties opwekken bij elkaar
Dat zit er wel in ja, gelukkigquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:49 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik had ook begreep dat er gelijk al iemand uit moest. Dat zal dan misschien vanavond of morgenavond al gebeuren?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgiequote:Op zondag 20 augustus 2006 12:47 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
Nee, dat is spierreuma (heb het namelijk zelf ook)
ze zei zelf dat het "fibromyalgie" heettequote:Op zondag 20 augustus 2006 12:50 schreef Scope het volgende:
Nee, polymyalgia rheumatica is niet hetzelfde als fibromyalgie.
Je moet niet alles geloven wat ze zeggen op TV hoorquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef Tamaartje het volgende:
ze zei zelf dat het "fibromyalgie" heette![]()
Ja, terechte winnaar.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:41 schreef scanman01 het volgende:
Jep.. en hij zorgde toch voor zéér vermakelijke tv enzo... Daarom heeft hij ook gewonnen.
![]()
dan zal ze dus fibro hebben... weke delen-reuma... en geen spierreuma..quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef Tamaartje het volgende:
[..]
ze zei zelf dat het "fibromyalgie" heette![]()
Bij Fibro heb je pijn in je bindweefsel en spieren.. daardoor wordt het ook wel spierreuma genoemdquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef teamlead het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fibromyalgie
en
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spierreuma
maar goed.. beide is kut natuurlijk
Ja, je hebt gelijk, maar spierreuma is wat makkelijker om te zeggen dan 'aanhechtingsplaatsen van spieren en pezen aan de gewrichten-reuma'.quote:Spierreuma of polymyalgia rheumatica,afkorting PMR (ICD-10 M35.3) is een syndroom met ontstekingen aan de schouderspieren en spieren in de heupen.
Fibromyalgie (ICD-10 M79.0) is een chronische en pijnlijke aandoening van de aanhechtingsplaatsen van spieren en pezen aan de gewrichten (ook wel "weke delen reuma" geheten).
quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:52 schreef Arcee het volgende:
Wie had van jou moeten winnen?
Kloptquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:53 schreef teamlead het volgende:
[..]
dan zal ze dus fibro hebben... weke delen-reuma... en geen spierreuma..
Ja, en vergeet niet te zwaaien.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:54 schreef Bocaj het volgende:
Dat praten over dat spiergedoe hoort in de SC![]()
sorryquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:54 schreef Bocaj het volgende:
nee hoor.. het onderwerp was op de streamsquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:54 schreef Bocaj het volgende:
Ik denk dat ze fibromyalgie heeft. In de volksmond (dus ook uit de mond van Hilde) wordt dat ook wel spierreuma genoemd, terwijl spierreuma (polymyalgia rheumatica) eigenlijk een andere aandoening is. Tegen fibromyalgie helpt volgens mij ook geen prednison.quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:53 schreef Tamaartje het volgende:
Bij Fibro heb je pijn in je bindweefsel en spieren.. daardoor wordt het ook wel spierreuma genoemdmaar je zult ook vast een andere vorm hebben dat echt spierreuma wordt genoemd en dus alleen maar je spieren zijn
Je hebt zoveel soorten![]()
Ze ziet er anders wel uit alsof ze prednison gebruikt ..quote:Op zondag 20 augustus 2006 12:56 schreef Scope het volgende:
[..]
Ik denk dat ze fibromyalgie heeft. In de volksmond (dus ook uit de mond van Hilde) wordt dat ook wel spierreuma genoemd, terwijl spierreuma (polymyalgia rheumatica) eigenlijk een andere aandoening is. Tegen fibromyalgie helpt volgens mij ook geen prednison.
Bij de 1 wel bij de ander nietquote:Op zondag 20 augustus 2006 12:56 schreef Scope het volgende:
[..]
Tegen fibromyalgie helpt volgens mij ook geen prednison.
Mannen met haarbandjes.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |