abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57899779
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:50 schreef Dos37 het volgende:
Maar ok dat ie nergens wordt genoemd. Wel apart.
ok of ook?
  dinsdag 8 april 2008 @ 07:38:53 #52
67174 Dos37
Come on Twente
pi_57903362
quote:
Op maandag 7 april 2008 22:54 schreef Beschouw het volgende:

[..]

ok of ook?
Ook

Alsof het succes van NAC dit jaar het minst aan hem ligt.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 8 april 2008 @ 14:03:54 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57909590
Wordt hij niet in Tilburg genoemd? Dat kan alleen nog niet bekend worden gemaakt omdat dat in Breda te gevoelig ligt, dus dat zou dan pas na het seizoen bekend worden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_57912865
quote:
Op dinsdag 8 april 2008 14:03 schreef Plato1980 het volgende:
Wordt hij niet in Tilburg genoemd? Dat kan alleen nog niet bekend worden gemaakt omdat dat in Breda te gevoelig ligt, dus dat zou dan pas na het seizoen bekend worden.
Nou ik denk eerlijk gezegd dat er best begripvol gereageerd zou worden in Breda.
Brandts heeft ondertussen het nodige krediet en we krijgen zelf volgend jaar ook nog eens een trainer die zelf ook bij Willem 2 getraind heeft.

Heb trouwens ook geruchten over RKC gehoord nu Petrovic daar weg gaat.
pi_58133530
Toch raar, bij zulke resultaten zet je normaal gesproken een stap omhoog. Maar ja, de enige vrije functie is die bij Twente, maar ik kan in Ernie niet de logische opvolger van Fred zien.

Ik denk dat Ernie naar Duitsland moet. Lekker resultaatvoetbal spelen.
pi_58140228
RKC en Willem II zoeken ook een trainer en daar wordt hij wel genoemd. Maar vreemd is het inderdaad wel, dat ook dit slechts geruchten zijn. Misschien neemt ie een sabbatical of wordt ie ineens de opvolger van Van Geel bij Ajax ofzo.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_58142925
Hoorde vrij sterke geruchten over Vitesse...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
  vrijdag 18 april 2008 @ 19:17:00 #58
67174 Dos37
Come on Twente
pi_58143148
Twente als Rutten vertrekt
pi_58144084
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 19:09 schreef Superheld het volgende:
Hoorde vrij sterke geruchten over Vitesse...
Dat zou ook echt een ploeg voor hem zijn.

Jammer dat ze volgend jaar niet dat ijshockeymiddenveld hebben met Yakubu-VDSchaaf-Janssen.
pi_58149929
Volgens Derksen gaat hij naar RKC.
pi_58151700
quote:
Op vrijdag 18 april 2008 23:19 schreef Thieske het volgende:
Volgens Derksen gaat hij naar RKC.
Dat zou toch zonde zijn. Van de nummer drie in de eredivisie naar een kutclub in de eerste.

Ernie kan er nog beter een jaartje tussen uit gaan.
pi_58153772
RKC !

Hij kan toch echt wel ergens echt beter terecht?
pi_58155559
quote:
Ernie Brandts moet weg bij NAC
‘Ze willen een ander type trainer. Dat kan’

Ernie Brandts strijdt dit seizoen met NAC mee om een plaats in de voorronde van de Champions League. Toch moet hij weg. „Ik zal niet gaan natrappen.”

Door onze redacteur Koen Greven

Ernie Brandts voelt geen enkele behoefte om het bestuur van zijn werkgever NAC in een kwaad daglicht te stellen. De 52-jarige coach noemt het zelfs „een goed recht” dat de club volgend seizoen verder gaat met Robert Maaskant. Tot de laatste dag van zijn contract zal de oud-voetballer zich gewoon blijven inzetten voor de huidige nummer drie van de eredivisie. „Ik loop hier in Breda elke dag rond met een blij gevoel. Dit is gewoon een fantastische club. Ik wil dit seizoen op een zo goed mogelijke manier afronden”, zegt Brandts in brasserie Le Carnac in Breda. „Ik ben hier ook niet ontslagen. Ze willen een ander type trainer. Dat kan. Ik heb verder geen zin om heel veel energie te steken in het ‘waarom’.”

Brandts zucht als hem vervolgens wordt voorgelegd wanneer hij precies het gevoel kreeg dat zijn verbintenis niet zou worden verlengd. „Eigenlijk voelde ik dat al aan het einde van het vorige seizoen aankomen. Hoe? Je krijgt bepaalde signalen. Dat zijn vaak kleine dingen. Op een gegeven moment weet je gewoon dat ze niet met je door willen. Het werd eigenlijk helemaal duidelijk toen ik te horen kreeg dat ze niet voor 1 februari een beslissing wilden nemen. Als je de voetbalwereld een beetje kent, dan weet je hoe laat het is.”

Het bestuur van NAC laat officieel aan Brandts weten dat de club in de toekomst meer „Bourgondisch” wil voetballen. Het is echter een publiek geheim dat de clubleiding niet overtuigd is van de kwaliteiten van de trainer. De assistent-trainers Leon Vlemmings, John Karelse en Arno van Zwam zouden grotendeels verantwoordelijk zijn voor het huidige succes. Het bestuur noch de spelersgroep wil echter de ‘aardige’ Brandts naar buiten toe beschadigen. „Absolute flauwekul”, stelt de voormalige verdediger. „Ik heb spelers als Patrick Mtiliga, Patrick Zwaanswijk en Anthony Lurling in interviews horen zeggen dat ze juist met mij door zouden willen. En met mijn assistenten werk ik prima samen. We doen alles in overleg, maar uiteindelijk ben ik verantwoordelijk. Ik heb met hen nooit echt over mijn aanstaande vertrek gesproken. Daar hebben we het gewoon niet over.”

Brandts probeert zich de komende weken met NAC via de play-offs te plaatsen voor de voorronde in de Champions League. „En daarna laat ik het verhaal NAC gewoon aan me voorbij gaan. Dan is het tijd om naar de toekomst te kijken. Verschillende clubs hebben al interesse in me getoond, maar op dit moment is er nog geen concreet aanbod. Ik wacht het allemaal rustig af. Ik maak me echt geen zorgen of ik nog wel aan de slag kom. Ik zal niet snel in paniek raken. Dat zit niet in mijn karakter. Net zomin als ik zal gaan natrappen. Daar heb ik een ontzettende hekel aan. Dat heeft ook met mijn opvoeding te maken. Mijn vader dacht altijd in oplossingen en nooit in problemen. Ik wijs mijn eigen kinderen er altijd op dat ze zich netjes moeten gedragen. Als ze een grote mond op willen zetten doen ze dat thuis tegen mij, maar niet tegen anderen. Dat hoort niet.”

Naarmate Brandts ouder wordt, hoort hij steeds vaker dat hij op zijn vader lijkt. Als enige jongen in een gezin met drie meisjes groeit hij op in het Gelderse dorpje Nieuw-Dijk. Brandts vervult de droom die zijn vader zelf koesterde: profvoetballer worden. „In de jaren vijftig kon mijn vader een profcontract tekenen bij NEC. Maar hij mocht niet van mijn grootvader. Mijn vader kon niet gemist worden in het café van mijn opa. Ik ben opgegroeid in een milieu waar hard werken heel gewoon was. Mijn vader had een banketbakkerszaak. Ik moest altijd bijspringen. Op mijn zestiende reed ik al zonder rijbewijs in een Volkswagenbusje rond om brood weg te brengen. De politie kneep daarbij een oogje toe. En ook toen ik al profvoetballer was bij De Graafschap werkte ik vaak op vrijdagnacht of zaterdagmorgen in de bakkerij. Aan het einde van de wedstrijd had ik steevast kramp.”

Brandts is als tiener naar eigen zeggen naast een talentvolle voetballer ook een begenadigd wielrenner. „Fietsen heb ik atijd een fantastische sport gevonden”, zegt Brandts. „Ik voetbalde vier dagen in de week en op de andere dagen was ik wielrenner. Ik deed vaak mee aan ‘wilde’ koersen. Wedstrijden die buiten de bond om werden georganiseerd. Dan reed ik tussen de amateurs. Op een goede dag verdiende ik zomaar driehonderd gulden. Maar het fietsen werd toch te duur. Als je een wiel brak was je zo honderd gulden kwijt om een nieuw te kunnen kopen. Toen ik bij De Graafschap een contract kon tekenen voor 3.200 gulden per jaar was de keuze snel gemaakt.”

Brandts maakt in 1974 zijn debuut in het eerste elftal van De Graafschap. Drie seizoenen later vertrekt hij naar PSV. „Ik kon destijds naar Feyenoord en PSV. Met mijn vader ben ik toen zowel naar Rotterdam als naar Eindhoven geweest. Bij Feyenoord spraken we met Guus Brokx. Dat verliep allemaal heel zakelijk. Na een uur stonden we weer buiten. Bij PSV ging het er heel anders aan toe. Daar werden we door Ben van Gelder de hele dag ontvangen. De sfeer was veel prettiger. De keus was toen snel gemaakt.”

Bij PSV groeit Brandts uit tot een internationale topverdediger. In 1978 wint hij met de Eindhovense club de UEFA Cup en wordt hij bekroond tot beste speler van het Europese toernooi. In hetzelfde jaar is hij met Oranje actief op het WK in Argentinië. Deze week werd bekend dat Johan Cruijff dat toernooi aan zich voorbij liet gaan wegens bedreigingen aan het adres van zijn gezin en een overval in zijn huis. „Er waren destijds wel allerlei geruchten over Cruijff”, zegt Brandts. „Maar dit was ook nieuw voor mij.”

Brandts beschouwt het WK niet als hoogtepunt van zijn loopbaan. „Nee, bij hoogtepunten denk ik aan het veroveren van prijzen. We zijn in Argentinië tweede geworden. Neemt niet weg dat het een fantastische ervaring was om mee te maken.” De verdediger, die in de halve finale tegen Italië een eigen doelpunt maakte en trefzeker was voor Oranje, kan zich nog steeds opwinden over politici die riepen dat het Nederlands elftal niet naar Argentinië moest gaan. Brandts: „Nu zie je in de aanloop naar de Olympische Spelen in Peking dezelfde discussie ontstaan. Het is onzinnig om te zeggen dat sporters niet naar China zouden mogen gaan. Je moet sport en politiek gescheiden houden. Het Nederlandse bedrijfsleven doet toch ook gewoon zaken daar? Ik kan me nog herinneren dat de politicus Harry van den Bergh in een interview riep dat het een schande was dat we in Argentinië gingen spelen. De discussie werd over onze ruggen gevoerd. Argentinië dacht misschien dat ze door het organiseren van het WK de verhalen over de vele verdwijningen naar de achtergrond konden verdringen. Vanuit hun optiek gezien was dat denk ik niet slim. Ik denk dat het WK juist vele misstanden aan het licht heeft gebracht.”

Twee jaar na het WK staat Brandts op het punt een contract te ondertekenen met het Engelse Arsenal, maar zijn vader wordt plotseling zo ziek dat hij ervoor kiest bij hem in Nederland te blijven. „Door het zware werk in de bakkerij waren de bloedvaten in zijn benen volledig dichtgeslibd. Eerst werden zijn voeten zwart, toen zijn benen en uiteindelijk volgde er een amputatie. Natuurlijk was Arsenal een prachtige kans voor me geweest. Maar ik kon mijn vader niet achterlaten. Ik heb daar geen moment spijt van gehad. Hij heeft daarna nog tien jaar geleefd. Ik ben ervan overtuigd dat dat niet het geval zou zijn geweest als ik naar Engeland was vertrokken.”

Brandts weet nog als de dag van gisteren dat zijn vader voor het eerst in een rolstoel naar hem kwam kijken. „We speelden met PSV in de halve finale van de beker tegen Ajax. Hij zat schuin achter het doel. In de laatste minuut gaf Edo Ophof een lange bal. Ik zet een sliding in, maar raak de bal helemaal verkeerd. De bal vliegt met een grote boog zo over Pim Doesburg heen. Eigen doelpunt. Ik lag op de grond en keek plotseling recht in het gezicht van mijn vader. Die zat verstijfd in zijn stoel. Ik dacht meteen: Die heeft een hartverzakking gekregen. Voor mij stond alles even stil. Aan die goal dacht ik al niet meer. Ik was alleen met mijn vader bezig. Gelukkig bleek hij niets te hebben. Mijn vader en ik hebben die avond samen nog een paar Franse cognacjes gedronken. Ondanks dat we die wedstrijd uiteindelijk na strafschoppen verloren, heb ik die avond prima geslapen.”

Als Brandts zijn voetballoopbaan in 1992 beëindigt bij de Graafschap, doet hij een tijdje niets. Maar het begint toch weer te kriebelen als hij het jeugdelftal van zijn zoon traint. Samen met onder anderen Bert van Marwijk doorloopt hij de trainerscursus in Zeist. Brandts treedt in 1993 in dienst als assistent-trainer van zijn oude liefde PSV. In Eindhoven werkt hij samen met toptrainers als Bobby Robson, Dick Advocaat, Erik Gerets, Guus Hiddink en Aad de Mos. „Van al die coaches pik je dingen op”, zegt Brandts. „Maar het is in dit vak toch vooral zaak dat je je eigen manier van werken ontwikkelt. Het heeft totaal geen zin om anderen te gaan kopiëren. Ik zou mezelf wel willen omschrijven als een trainer die voor rust zorgt. Ik denk dat spelers dan ook het beste functioneren. Daarbij zoek ik altijd naar assistenten die over andere kwaliteiten beschikken dan ik. Je moet elkaar binnen de technische staf aanvullen. Bij NAC is dat zeker het geval. Het heeft mij dan ook niet verbaasd dat het dit jaar zo goed gaat. We hebben er aan het begin van dit seizoen bewust voor gekozen om spelers te halen die hongerig waren. Dat betaalt zich nu uit.”

Brandts, die in het verleden ook actief was als coach van RKSV Nuenen en FC Volendam, gaat elke dag lachend naar zijn werk. „Natuurlijk is er niets mooier dan zelf spelen, maar het blijft fantastisch om elke dag met voetbal bezig te mogen zijn. Het groepsgevoel, de humor, de sfeer in de kleedkamer. En de spanning van een wedstrijd. Dat blijven allemaal fascinerende dingen. Het is mooi om spelers beter te maken. Ik kan toch niet zeggen dat ik het als trainer slecht heb gedaan. Met FC Volendam was ik dicht bij promotie. En met NAC ben ik elfde en derde geworden. Ik heb op dit moment nog geen idee waar ik volgend jaar actief ben.” En dan lachend: „Ik hoop bij een mooie club in een warm land.”

Bron: NRC
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 19 april 2008 @ 11:20:53 #64
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_58155592
Morgen schuift hij aan bij Genee, Derksen en van Hanegem
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_58156010
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 11:20 schreef borisz het volgende:
Morgen schuift hij aan bij Genee, Derksen en van Hanegem
Mooi. Hopelijk brengt hij zijn vrouw mee. Die is volgens Derksen behoorlijk dominant.
pi_58650157
quote:
Ernie Brandts in beeld bij Rode Ster

BREDA - Ernie Brandts is een belangrijke kandidaat om bij Rode Ster Belgrado hoofdtrainer te worden. De Joegoslavische club zegt via de zaakwaarnemer van de huidige coach van NAC contact te hebben gelegd.

Kees Ploegsma behartigt al jaren de belangen van Brandts, die ondanks een derde plek op de ranglijst moet vertrekken in Breda. Brandts heeft nog geen beslissing genomen over zijn toekomst. Hij is ook in beeld bij RKC Waalwijk en een Belgische club. Bij NAC moet hij nog twee duels op de bank zitten. Donderdag en zondag moet de Brabantse club proberen in een tweekamp met NEC het laatste UEFA Cup-ticket te grijpen.
  Trouwste user 2022 vrijdag 16 mei 2008 @ 07:15:15 #67
7889 tong80
Spleenheup
pi_58698688
Rode Ster is wel een mooie club

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_58722973
quote:
Brandts wil graag naar Rode Ster
Door ROB HARTOG

BREDA - Ernie Brandts reist begin volgende week naar Belgrado om te onderhandelen over een contract bij Rode Ster, dat de trainer van NAC Breda zo snel mogelijk wil vastleggen.

,,De contacten met die club zijn heel serieus,’’ zegt Brandts, die morgen tegen NEC voor het laatst op de Bredase bank zit. ,,Zoals de stand nu is stap ik inderdaad snel in het vliegtuig naar Belgrado.’’

Brandts heeft zelf nog geen contact gehad met zijn potentiële nieuwe werkgever. Al het voorbereidende werk is gedaan door zijn manager Kees Ploegsma. ,,Dat kon ook moeilijk anders. Zelf had ik het te druk met de play-offs en daarbij verbleef de voorzitter van Rode Ster vorige week in de Verenigde Staten.’’

De afgelopen seizoen zo succesvolle coach beschouwt Rode Ster als een ideale mogelijkheid zijn trainerscarrière voort te zetten. ,,Het is in eigen land een topclub,’’ weet Brandts. ,,Het lijkt me heel mooi daar te werken. Maar zo lang er nog niets is getekend, maak ik me niet blij met een dooie mus. Gelukkig heb ik meer opties. Zowel in het binnen- als het buitenland.’’

Morgen neemt Brandts afscheid van het Bredase publiek. Een tikkeltje wrang vaarwel, omdat NAC na een fantastisch seizoen, waarin het de reguliere competitie verrassend afsloot met een derde plek, uiteindelijk genoegen moet nemen met deelname aan de Intertoto Cup. Na het smadelijke 6-0 verlies tegen NEC kan de Bredase club plaatsing voor het toernooi om de UEFA Cup wel vergeten.

Brandts: ,,Dat is zuur, maar dat is nu eenmaal het gevolg van het systeem van play-offs. De pijp is helemaal leeg. De laatste wedstrijden van de competitie werd het al wat minder. In de play-offs hebben we te weinig kunnen brengen. Jammer voor onze trouwe supporters. Ik denk niet dat er morgen nog veel mensen afkomen op mijn afscheidswedstrijd.’’
pi_60216418
Toch opvallend dat hij geen nieuwe club heeft gevonden - of zijn er nog ontwikkelingen geweest?
  zondag 20 juli 2008 @ 10:02:18 #70
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60220888
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Toch opvallend dat hij geen nieuwe club heeft gevonden - of zijn er nog ontwikkelingen geweest?
Ik had eigenlijk verwacht dat hij naar De Graafschap zou gaan, mede omdat dat eigenlijk zijn club is, maar die hebben voor Van Stee gekozen.
pi_60222516
Gaat Rode Ster niet door?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_60223307
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 23:09 schreef BliksemSchigt het volgende:
Hij scheen nogal ver te zijn met vitesse, echter bleek de directie van NAC even gepraat te hebben met vitesse en hebben ze hem afgeraden....
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60223978
huh ?
Heb je daar meer Info over Superheld ?

Zijn naam ging idd even rond in Arnhem maar wellicht was dat ook meer een wens van enkele supporters.
pi_60224137
Niet zo gek veel meer info, heb het alleen van iemand die redelijk dicht bij Ernie staat/stond.
  zondag 20 juli 2008 @ 14:19:12 #75
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_60224778
Ernie Brandts

van mij had die nog wel een paar seizoentjes mogen blijven, maar helaas.
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_69641757
Echt he-le-maal nergens in beeld, te bizar eigenlijk.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 18:58:44 #77
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_69641939
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 18:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
Echt he-le-maal nergens in beeld, te bizar eigenlijk.
Mocht Roda degraderen en Van Veldhoven verdwijnen dan zou hij weleens naar Roda kunnen komen denk ik.
pi_69643339
Heb gehoord dat Ernie niet zo gewild is omdat hij een drankprobleem heeft.
pi_69643745
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 19:39 schreef Beschouw het volgende:
Da's alleen maar positief in het Brabantse toch?
pi_69644914
quote:
Bron?
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  dinsdag 2 juni 2009 @ 20:24:16 #81
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_69644986
quote:
Ik vind hem er wel het type voor.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_69645554
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:22 schreef RayMania het volgende:

[..]

Bron?
Journalisten onthullen hun bron nooit.
pi_69645605
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:37 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Journalisten onthullen hun bron nooit.
Goede journalisten wel.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_69645670
quote:
Op dinsdag 2 juni 2009 20:38 schreef RayMania het volgende:

[..]

Goede journalisten wel.
Dan ben ik maar geen goede. Ik schrijf trouwens toch maar voor een flutkrantje
  Trouwste user 2022 dinsdag 2 juni 2009 @ 23:43:23 #85
7889 tong80
Spleenheup
pi_69652894
Leuke Kick

Wat doet ie tegenwoordig ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_69676129
quote:
Volgens Derksen is zijn vrouw ook te nadrukkelijk aanwezig in het sponsorhome... Misschien ter controle dan?
www.thuisuiteten.nl
pi_69676730
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Volgens Derksen is zijn vrouw ook te nadrukkelijk aanwezig in het sponsorhome... Misschien ter controle dan?
En die waterkoelers in Spanje waar hij in handelde waren voor de morning after om de nadorst te verhelpen.
pi_70354954
quote:
Brandts: 'Ben met meer dingen bezig dan Iran'

25/06/2009 11:44

Het Iraanse Rah Ahan claimt dat Ernie Brandts de nieuwe trainer wordt van de club uit Teheran. De Nederlandse oefenmeester houdt zelf nog een flinke slag om de arm.

'Het klopt wel dat de interesse concreet is en er zijn al gesprekken geweest', bevestigt Brandts aan Voetbal International. 'Maar er is nog niets rond. Ik ben bovendien met meer dingen bezig.'

Rah Ahan laat een heel ander geluid horen. Volgens de Iraanse club is er overeenstemming met Brandts over een eenjarig contract en wordt de Nederlander zaterdag gepresenteerd tijdens een persconferentie.

Brandts is sinds een jaar op zoek naar een nieuwe werkgever. Ondanks het bereiken van de derde plaats in de Eredivisie diende de 53-jarige trainer na afloop van het seizoen 2007/08 te vertrekken bij NAC Breda.
pi_70355084
Verhuizen naar een moslimland is ook een manier om af te kicken van je drankprobleem.
pi_70355193
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:32 schreef MaxPower het volgende:
Verhuizen naar een moslimland is ook een manier om af te kicken van je drankprobleem.
In Teheran is het erg makkelijk om alcohol te kopen, meeste Joodse winkels verkopen het daar

Overigens lijkt het mij niet echt een fijne plek om te werken..
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:11:15 #91
497 Maja
Ja denk!?!
pi_70356426
quote:
Op woensdag 3 juni 2009 19:45 schreef methodmich het volgende:

[..]

Door de spelersvrouwen werd de vrouw van Brandts erg gewaardeerd vanwege de leuke uitstapjes die zij organiseerde
pi_70365861
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 13:11 schreef Maja het volgende:

[..]

Door de spelersvrouwen werd de vrouw van Brandts erg gewaardeerd vanwege de leuke uitstapjes die zij organiseerde
Bij NAC ook, is een bijzonder gezellige vrouw. Alleen vond Derksen blijkbaar dat ze meer op de achtergrond had moeten blijven.
www.thuisuiteten.nl
  Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 18:47:45 #93
7889 tong80
Spleenheup
pi_70367340
quote:
Op donderdag 19 april 2007 23:46 schreef Beschouw het volgende:
Wim Suurbier zei ooit dat Brandts stokken in zijn broek had
Alweer ?

Trouwste user 2022 donderdag 25 juni 2009 @ 18:48:43 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_70367361
Dankzij Ernie verloren we trouwens de WK-78 finale. Hij blesseerde Piet Schrijvers die de finale daardoor miste

pi_70535444
quote:
Brandts durft avontuur in Iran wel aan

SCHIPHOL - Ex-international Ernie Brandts verrast door trainer te worden van een club in Iran. Hij was er in het geheim al een week op bezoek. ,,Ze wisten alles van me.’’

Ernie Brandts begint woensdag aan het grootste avontuur in zijn trainerscarrière. De man die als speler met Oranje de WK-finale haalde, wordt vanmiddag in Iran gepresenteerd als de nieuwe coach van een van de grootste clubs in de hoofdstad Teheran. Hij wordt trainer van Rah-Ahan en is ook een belangrijke kandidaat om in de nabije toekomst bondscoach van het land te worden.

In Iran, dat al weken het brandpunt van de wereld is en op CNN tot de dood van Michael Jackson elke dag de opening van het nieuws vormde, zet Brandts een stap die slechts weinigen op dit moment durven te zetten.

Maar de in Brabant woonachtige oefenmeester, tot vorig jaar coach van NAC, dat hij naar de hoogste plek (derde) in de historie van de Brabantse club leidde, treedt welbewust en goed voorbereid zijn nieuwe wereld tegemoet. In alle stilte was hij eerder deze maand bijna een week op bezoek in Iran om zich een beeld te vormen van de plek waar hij de komende twaalf maanden zou kunnen gaan werken.

Brandts nam gisteren op Schiphol het vliegtuig met zijn zaakwaarnemer Ger Lagendijk, die als FIFA-agent in de voorbije jaren veel ervaring heeft gehad met coaches in verre oorden. De 53-jarige trainer werd uitgezwaaid door zijn echtgenote Amy, die later deze zomer met hun zoon ook verhuist naar Iran.

Volgens Lagendijk gaat Brandts geen hachelijk avontuur tegemoet. ,,Niemand is zo goed voorbereid als Ernie. Wat hij heeft gedaan en heeft geëist van de mensen in Teheran is heel verstandig geweest. Hij wilde eerst ervaring opdoen in het land en in de stad om zo zelf te ontdekken of dit een goede club, een goede omgeving en een goed land voor hem zou zijn,’’ zegt Lagendijk op Schiphol.

Brandts komt zelf meteen met anekdotes en ervaringen die hij al heeft verzameld. Iran heeft hij in een kleine week al aardig leren kennen en zodoende durft hij het avontuur wel aan. ,,Ik had natuurlijk ook de verhalen gehoord over de gevaren, over de politieke situatie en over de protestmarsen. Maar ik was zelf in Teheran en heb gewoon over straat kunnen lopen. Zonder angst en zonder problemen. Als buitenlander heb ik me er niet onveilig gevoeld.’’

Omdat hij al zo veel buitenlandse zaken op zijn pad had gekregen en niet opnieuw een ‘net-niet-verhaal’ wilde aanhoren, hield Brandts zijn bezoek geheim.

Niet vanwege de politieke situatie. ,,Sport verbroedert. Ik ga naar Teheran om een voetbalclub te leiden en niet om me met politiek bezig te houden,’’ zegt hij.

Brandts viel in Iran van de ene verbazing in de andere. ,,De club komt uit in de Pro League van het land en wil graag naar de Champions League van de Aziatische zone. Er is heel veel mogelijk.

,,Ik kan een Nederlandse assistent-coach aantrekken, ik mag spelers halen, maar ik wil daar natuurlijk niet in een keer met een hele Nederlandse enclave neerstrijken. ,,Ik moet toch gaan werken met de mensen uit dat land en met de spelers die ze daar hebben.’’

De grote baas van de club is Mohammed Hassan, zelf een oud-voetballer van de nationale ploeg van Iran. Brandts: ,,Hij kende mij van het WK in 1978 in Argentinië. Wij zaten daar in dezelfde groep als Iran in de eerste ronde. Wij haalden de finale en kennelijk maakt dat toch wel indruk.

,,Ze wisten alles al van me. Ook over de goals die ik voor Oranje heb gemaakt.’’

Mohammed Hassan nam Brandts overal mee naar toe. ,,Teheran is een stad met 13 miljoen inwoners. Net zo groot als Londen en de club heeft een schitterend trainingscomplex in het noorden van de stad. Voor mijn zoon is er een schitterende internationale school. Hij staat al te popelen om daar naar toe te gaan en mijn vrouw staat ook helemaal achter dit buitenlandse avontuur.’’

Brandts kent de vooroordelen over de status van de vrouw in Azië. ,,Maar dit is Iran, hè,’’ lacht hij. ,,Daar heeft de vrouw veel meer te vertellen.’’ ,,Mooi zo,’’ zegt Amy bij het vertrek uit Amsterdam. ,,Stel je voor, zeg.’’

Om vier uur ’smiddags vertrekt de vlucht van Brandts naar Iran en neemt hij voorlopig even afscheid van zijn echtgenote.

Lagendijk zorgt ervoor dat hij binnen 24 uur een dik contract op zak heeft met keiharde garanties volgens de FIFA-regels. ,,De eerste keer dat de mensen contact met Ernie opnamen, wilden ze al dat hij meteen zou overkomen en zou blijven. Geen denken aan, zeiden we. Laat eerst maar eens zien hoe het er allemaal uitziet en of alles kan worden waar gemaakt. Binnen een paar dagen was zijn eerste trip geregeld.’’

Het is niet uitgesloten dat er nog meer Nederlandse coaches zullen volgen. De Hollandse school, zo zegt Lagendijk, doet het voortreffelijk over de hele wereld.

,,In Iran is veel bewondering voor wat er allemaal gebeurt. Ze kennen elke trainer die als speler of coach in Europa wat heeft gepresteerd. De uitnodiging om over de structuur rond de nationale ploeg te praten is er al.’’

Brandts zou daarin op korte termijn een flinke rol in kunnen gaan vertolken. Maar hij wil niet vooruitlopen op zijn werk in Teheran. ,,Ik wil eerst

,, iets moois neerzetten bij de club. Ik heb allemaal Iraniërs en één Nigeriaan in mijn selectie. Maar het is wel duidelijk de Hollanders op dit moment het voetbal iets meegeven over de hele wereld.’’
www.sportwereld.nl

Een echte avonturier die Brandts, eerst met z'n waterkoelers en nu naar Iran.
pi_70535897
Denk niet dat zijn zoontje het echt leuk zou vinden, laat staan z'n vrouw
pi_70539385
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 06:13 schreef Superheld het volgende:
Denk niet dat zijn zoontje het echt leuk zou vinden, laat staan z'n vrouw
Ze schijnen er anders best zin in te hebben.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  woensdag 1 juli 2009 @ 10:51:41 #98
67174 Dos37
Come on Twente
pi_70539886
Naar Iran ik zou er nog niet dood gevonden willen worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: