O, nee, he, heb ik hier een uur op zitten zwoegen, is Marije me al voor geweest!quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 08:20 schreef Marrije het volgende:
[..]
Etienne: Voor mijn gevoel kan ik beter Semih wegstemmen, dan Mies
Hilde: Ja maar is dat omdat je nu over Semih praat omdat ík als enige daar een confrontatie mee gehad?
-knip-
Geluid weg
Haha, ik dacht je was niet tevreden over de mijnequote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:25 schreef avonne het volgende:
[..]
O, nee, he, heb ik hier een uur op zitten zwoegen, is Marije me al voor geweest!![]()
![]()
quote:In combinatie met die site moet je toch echt die opmerking wel anders zien hoor. Iemand zónder die site zou je nog over kunnen twijfelen, maar nu niet meer. En dat hij en zijn vader wel verwacht hadden dat er een allochtoon en een homo in zouden zitten, kwam natuurlijk voort uit hun haat tegen die twee groepen. Dan zeg je idd zoiets van: "Wedden dat die er dan juist inzitten!"
Precies... net op tijd. Niet te laat, dus. Dus niet gezegd.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef scanman01 het volgende:
Als je puur en alleen kijkt naar het gesprek van vannacht, dan is dat niet zo heel erg racistisch. Maar nu wij ook de site hebben gezien, is natuurlijk wél duidelijk hoe we het gesprek moeten opvatten. De mensen die nu nog twijfelen moeten toch ook echt nog even de aanwezigheid van die site meerekenen. Dan is toch duidelijk dat je maar één conclusie kunt trekken. Etienne hield zich nog net op tijd in vannacht, nadat hij eerst - zonder blikken of blozen - zei dat hij inderdaad een hekel aan alle allochtonen had. Dat corrigeerde hij nog net op tijd zegmaar.
Wat zijn gedachtengoed is (of wat wij denken dat het is iig) is niet zo bijster interessant. Wat hij zegt en doet wel. Vannacht zijn er geen schokkende dingen gezegd en dus LIJKT de hele commotie rond het wegdraaien van de camera's cq geluid wegens die "racistische uitlatingen" veel te hoog gegrepen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef scanman01 het volgende:
Als je puur en alleen kijkt naar het gesprek van vannacht, dan is dat niet zo heel erg racistisch. Maar nu wij ook de site hebben gezien, is natuurlijk wél duidelijk hoe we het gesprek moeten opvatten. De mensen die nu nog twijfelen moeten toch ook echt nog even de aanwezigheid van die site meerekenen. Dan is toch duidelijk dat je maar één conclusie kunt trekken. Etienne hield zich nog net op tijd in vannacht, nadat hij eerst - zonder blikken of blozen - zei dat hij inderdaad een hekel aan alle allochtonen had. Dat corrigeerde hij nog net op tijd zegmaar.
Herinner je je de krampachtige censuur van vorig jaar niet, zodra de Islam ter sprake kwam?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:39 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wat zijn gedachtengoed is (of wat wij denken dat het is iig) is niet zo bijster interessant. Wat hij zegt en doet wel. Vannacht zijn er geen schokkende dingen gezegd en dus LIJKT de hele commotie rond het wegdraaien van de camera's cq geluid wegens die "racistische uitlatingen" veel te hoog gegrepen.
Mee eens.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:39 schreef Jappie het volgende:
[..]
Wat zijn gedachtengoed is (of wat wij denken dat het is iig) is niet zo bijster interessant. Wat hij zegt en doet wel. Vannacht zijn er geen schokkende dingen gezegd en dus LIJKT de hele commotie rond het wegdraaien van de camera's cq geluid wegens die "racistische uitlatingen" veel te hoog gegrepen.
Ja dat is meestal met die type's, om maar niet gediscrimmineerd te worden gaan ze zelf maar hard discrimmineren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:53 schreef Mazeboef het volgende:
Ach hij heeft gewoon een groot vooroordeel en denk 100% in hokjes.
Verder heeft hij niet naar zichzelf in de spiegel gekeken, want voor andere gaat hij ook gewoon door als allochtoon (z'n skin is gekleurd), dus inprincipe zet ie zichzelf gewoon voor lul met deze uitspraken.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Als hij een hekel heeft aan allochtonen dan zal hij daarvoor wel een reden hebben.
Maar ja, je mag in Nederland wel iets denken maar je mag het niet zeggen.
Ik zocht een teken van cynisme in jouw post, maar kon het niet vinden eigenlijkquote:
Racisme is inderdaad verboden in NL ja. Erg hè.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Als hij een hekel heeft aan allochtonen dan zal hij daarvoor wel een reden hebben.
ja sorry. Ik heb ook 2 hele nare ervaringen met een libanees die mega moslim was, 1 keer bedreigd met een mes, en 1 keer bijna gewurgd omdat ik voor zijn (mijn oude) vriendin op kwam...quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:16 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ik zocht een teken van cynisme in jouw post, maar kon het niet vinden eigenlijk
Lekker hè, die slachtofferrol.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:55 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik zie de knipoog, dus ik neem aan dat je daarmee ook bedoelt dat het natuurlijk belachelijk is om alle Moslims te haten omdat jij twee nare ervaringen hebt?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja sorry. Ik heb ook 2 hele nare ervaringen met een libanees die mega moslim was, 1 keer bedreigd met een mes, en 1 keer bijna gewurgd omdat ik voor zijn (mijn oude) vriendin op kwam...
En sindsdien heb ik toch wel een reden om moslims te hatenEn dat is mijn goed recht vind ik
![]()
En dat is de reden waarom ik die opmerking naar zijn vriendin zo ongepast vond....
En heb je geen enkele goede ervaring met een moslim? Gewoon ff nieuwsgierig.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ja sorry. Ik heb ook 2 hele nare ervaringen met een libanees die mega moslim was, 1 keer bedreigd met een mes, en 1 keer bijna gewurgd omdat ik voor zijn (mijn oude) vriendin op kwam...
En sindsdien heb ik toch wel een reden om moslims te hatenEn dat is mijn goed recht vind ik
![]()
En dat is de reden waarom ik die opmerking naar zijn vriendin zo ongepast vond....
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef kukeleku het volgende:
Het CU2 profiel van etienne is opgeheven schijnbaar......link doet het niet meer
het ging om: een reden hebben om allochtonen te haten... Etienne.... Dat ik het best kan begrijpen dat mensen een hekel hebben aan bepaalde personenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:34 schreef scanman01 het volgende:
Semih is geen moslim trouwens, maar dat terzijde.
Nee helaas.... ik had het ook liever anders gezien. Jij wel?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
En heb je geen enkele goede ervaring met een moslim? Gewoon ff nieuwsgierig.
Over de opmerking van Semih, ik vond het een terechte opmerking! Maar voor mij staat dat los van het feit of iemand allochtoon of moslim is, al heb je met een (praktiserend) moslim wel eerder de kans dat ie zoiets zegt.
Ik woon ook in de randstad, en heb heel veel goede ervaringen met moslimsquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee helaas.... ik had het ook liever anders gezien. Jij wel?
Maar in de randstad krijg je al snel een ander beeld over moslims
terecht? Doe even normaal. Je duwt je vriendin niet van je weg (als een hond), met de opmerking erachter aan: ga een BH aantrekken. Dan heb je gewoon geen RESPECT in je donder!
Twee nare ervaringen met een moslim, reden voor jou om gelijk alle moslims te haten. Vreemde redenatie lijkt me.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:19 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
![]()
Héél normaal gaat me wat ver. Ik heb het niet gezien, maar naar ik begrepen heb ging het op nogal dwingende manier.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:52 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik woon ook in de randstad, en heb heel veel goede ervaringen met moslims![]()
Ja ik vond die opmerking terecht, vind dat zelf(s) heel normaal.
en de rest wat er op de wereld gebeurd met het moslimgeloof? Of is iedereen dat opeens weer vergetenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:58 schreef yellowfirst het volgende:
[..]
Twee nare ervaringen met een moslim, reden voor jou om gelijk alle moslims te haten. Vreemde redenatie lijkt me.![]()
idd een dwingende manier.... of beter: op een respectloze manier... je had het ook anders kunnen brengen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:59 schreef Gert het volgende:
[..]
Héél normaal gaat me wat ver. Ik heb het niet gezien, maar naar ik begrepen heb ging het op nogal dwingende manier.
Maar om er nou meteen weer een "allochtonen-ding" van te maken, slaat ook nergens op.
Radicale MOSLIMS eppoquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:10 schreef MischaDeGrote het volgende:
dat zijn radicalen eppo.
Ah, daar komt de aap uit de mouw.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:07 schreef charmed_angel het volgende:
en de rest wat er op de wereld gebeurd met het moslimgeloof? Of is iedereen dat opeens weer vergeten
Google's cache leeft nog.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 14:39 schreef kukeleku het volgende:
Het CU2 profiel van etienne is opgeheven schijnbaar......link doet het niet meer
laat lonsdale er even buitenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:21 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ah, daar komt de aap uit de mouw.
Jij bent gewoon ook zo'n lonsdalekutje!
Als je zegt dat je een hekel hebt aan alle moslims, ben je dus racistisch ja.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
laat lonsdale er even buiten![]()
Ik zeg alleen dat ik een hekel heb aan Moslims jah! Mag ik dat niet zeggen? Vrijheid van meningsuiting!Maar dat betekend niet niet dat ik racistisch ben...... ik bedoel heb een buitenlandse vriend, diverse buitlandse vrienden. Dus nu lul je ongelooflijk poep....
Wat is dat toch voor reflex, om meteen te gaan lopen gillen dat je iets "niet mag zeggen".quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:26 schreef charmed_angel het volgende:
Ik zeg alleen dat ik een hekel heb aan Moslims jah! Mag ik dat niet zeggen? Vrijheid van meningsuiting!![]()
Nee hoor, moslims zijn geen ras.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Als je zegt dat je een hekel hebt aan alle moslims, ben je dus racistisch ja.![]()
Dat begreep ik ook meteen toen ik het tikte, maar de strekking lijkt me duidelijk of niet?quote:
en daarbij komt ook: ik dnek dat ik niet de enige ben die het zo voelt en erover denkt. Ik denk wel dat heel veel mensen zicht niet durven te uiten. en dus gewoon maar hun mond dichthoudenquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef Gert het volgende:
[..]
Wat is dat toch voor reflex, om meteen te gaan lopen gillen dat je iets "niet mag zeggen".
Lionsguy deed het hierboven ook al. En Etienne op zijn site ook al. Blijkbaar willen allochtonen-haters zich graag slachtoffer voelen. Maar het krijgen van weerwoord is niet hetzelde als iets niet mogen zeggen.
Ik vind het erg simpel en ook een beetje sneu, om "een hekel aan moslims" te hebben. Maar als jij dat zo voelt, dan mag dat! En je mag het ook zéggen. Je mag er alleen geen daden aan verbinden: discrimineren wegens godsdienst is verboden in Nederland. Dat staat in artikel 1 van de grondwet.
Het is Charmed_Angelquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:38 schreef Marrije het volgende:
Artikel 137 c. t/m g. Wetboek van Strafrecht
art. 137c. Belediging van bevolkingsgroep
1. Hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, opzettelijk beledigend uitlaat over een groep mensen wegens hun ras, hun godsdienst of levensovertuiging of hetero- of homosexuele gerichtheid, wordt gestraft met een gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of een geldboete van de derde categorie.
Ik meld het maar even voordat je nog meer gaat zeggen onder het mom van vrijheid van meningsuiting, Sharmed Angel.
Omdat je niet de enige bent die zo denkt is dat reden genoeg voor jou om het goed te praten. Raar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
en daarbij komt ook: ik dnek dat ik niet de enige ben die het zo voelt en erover denkt. Ik denk wel dat heel veel mensen zicht niet durven te uiten. en dus gewoon maar hun mond dichthouden![]()
Fijn dat ik het mag uiten. Voor de rest...... is dit het etienne topic
Omdat je niet de enige bent die zo denkt is dat reden genoeg voor jou om het goed te praten. Raar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
en daarbij komt ook: ik dnek dat ik niet de enige ben die het zo voelt en erover denkt. Ik denk wel dat heel veel mensen zicht niet durven te uiten. en dus gewoon maar hun mond dichthouden![]()
Fijn dat ik het mag uiten. Voor de rest...... is dit het etienne topic
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |