abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40961066
quote:
Loopbaan hangt af van veelschrijverij

Agent houdt 'bonnendag'

ZOETERMEER - Agenten lassen geregeld 'bonnendagen' in om hun loopbaan veilig te stellen. Op deze dagen bekeuren zij iedereen die ze kunnen betrappen.

Beoordeling

De bonnendagen zijn nodig om een slechte beoordeling te voorkomen. Dat stelt de Nederlandse Politiebond (NPB).

Het persoonlijke bonnenquotum leidt tot veel klachten, zegt bondsvoorzitter Hans van Duijn. Agenten die eerder 'uitstekend' of 'goed' functioneerden worden volgens de NPB zonder pardon in de mindere categorie 'naar behoren' gezet.

"Zelfs agenten die enkele bonnen te weinig schrijven merken het", stelt Van Duijn. "Een agent schreef 226 bonnen in plaats van 250 en werd afgewaardeerd, terwijl hij op alle andere punten uitstekend scoorde." De politiebond stelt dat de bonnenjacht niet ten einde is. Ook al maakte het kabinet onlangs bekend dat korpsen bij hun financiering niet langer worden afgerekend op het aantal bekeuringen, " voldoende bonnen is voor leidinggevenden een belangrijke en meetbare norm geworden".

Normaal

Volgens de NPB zijn de 'bonnendagen' inmiddels tot een begrip uitgegroeid. Agenten gaan op die dagen over tot een bonnenjacht, waarbij zelfs de kleinste overtreding tot een bekeuring leidt. Alleen zo kan volgens agenten op andere dagen tenminste "normaal worden gewerkt".

De Raad van Hoofdcommissarissen stelt dat agenten op meer dan alleen bonnenproductie worden beoordeeld. "Maar bonnen zijn inderdaad belangrijk. Handhaven is een van onze kerntaken. Als je geen fouten ziet, moet je naar de oogarts of weg bij de politie. Als je één bekeuring per dag moet halen, dan moet je wel blind zijn als je geen enkele overtreding ziet", aldus woordvoerder Cees den Bakker.
Bron: De Telegraaf

Belachelijk dat je wordt beoordeeld op het aantal bonnen.
pi_40961090
Het boetequotum is door de overheid opgelegd. Als je als "bedrijf" dat soort targets hebt is het niet onlogisch dat je je personeel mede beoordeeld op hun bijdrage aan het halen van die targets. Ik ben het met je eens dat de kwantiteit in dit geval nooit de maat mag zijn, maar de overheid legt het helaas wel op.

Er is ook goed nieuws het boetequotum wordt per 1 januari gelukkig afgeschaft.
pi_40961174
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
s dat de kwantiteit in dit geval nooit de maat mag zijn, maar de overheid legt het helaas wel op.

Er staat toch echt:
quote:
De politiebond stelt dat de bonnenjacht niet ten einde is. Ook al maakte het kabinet onlangs bekend dat korpsen bij hun financiering niet langer worden afgerekend op het aantal bekeuringen, " voldoende bonnen is voor leidinggevenden een belangrijke en meetbare norm geworden".
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_40961207
wat maakt het uit, een overtreding = een overtreding en een agent hoort daar een bon voor te geven.
Die agenten laten zelf al merken dat ze het dus niet doen en daarom bonnendagen moeten houden.
Blijkbaar is het nodig dat ze targets halen want anders zou niemand meer zn werk volledig doen.

Weet iemand sinds wanneer dit bestaat?Of waarom het ooit ingevoerd is?Ik denk namelijk dat hetjuist hierom ooit is ingevoerd.

Ik heb ook een hekel aan agenten en hun bonnen maar zo werkt het nou eenmaal.
Jij een fout, jij een bon.klaar.
pi_40961222
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:58 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Er staat toch echt:
[..]

Mijn glazen bol moet worden gerepareerd dus ik kan niet zien of de bond gelijk heeft, maar kennelijk kunnen zij wel de toekomst voorspellen.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2006 09:06:58 ]
  Milf zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:06:42 #6
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_40961230
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:03 schreef bxie het volgende:
wat maakt het uit, een overtreding = een overtreding en een agent hoort daar een bon voor te geven.
Die agenten laten zelf al merken dat ze het dus niet doen en daarom bonnendagen moeten houden.
Blijkbaar is het nodig dat ze targets halen want anders zou niemand meer zn werk volledig doen.

Weet iemand sinds wanneer dit bestaat?Of waarom het ooit ingevoerd is?Ik denk namelijk dat hetjuist hierom ooit is ingevoerd.

Er bestaat ook nog zoiets als een waarschuwing geven bij een niet ernstige overtreding.
Jij ziet de wereld anders wel erg zwart wit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_40961236
quote:

Of een bon terecht is is een andere vraag.
pi_40961260
quote:

hou toch op zeg, het probleem ligt in de wijze waarop de politiek de doelstellingen, en het korps haar prioriteiten vaststelt. Los van het te behalen quota is het natuurlijk een stuk makkelijk scoren met flitspalen, mensen die niet over het zebrapad oversteken, de nutteloze ID plicht, etc, terwijl veel grotere problemen niet aangepakt worden. De inzetbaarheid van politie is relatief natuurlijk Woonwagenkampen bijvoorbeeld zijn zelfs vrijstaatjes geworden waar de politie alleen voet durft te zetten met een enorme overmacht aan mankracht en materieel.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 09:15:22 #9
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_40961306
quote:

Ken jij het begrip 'Geest van de wet'?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_40961310
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ken jij het begrip 'Geest van de wet'?
De wet heeft ook een letter.
pi_40961322
@ ikbeneenkiwi, ..-._---_-.-, nikky

ff serieus, regels zijn toch regels?
Of je ze nou onbenullig vind of niet, je hoort toch gewoon over het zebrapad over te steken??
Waarom is het onbenullig?Het is toch een regel?
Doe je het niet ( ik zelf dus ook ) en je krijgt een bon dan moetje niet huilen vind ik.
Jij nam het risico en je bent gepakt.
Natuurlijk zijn er erger dingen op de wereld, maar dat neemt niet weg dat jij een regel overtreed.
Een agent hoort daar gewoon op te letten.
Vanwege die bonnendagen worden mensen juist soms onterecht op de bon geslingerd omdat ze die dag op bonnenjacht zijn.Als al die agenten gewoon hun bonnen zouden doen zou dat niet hoeven.

En ja wat is het zielig voor ze hoor die werkdruk, nou sorry maar volgens mij heeft IEDEREEN op zn werk wel iets wat niet leuk vind dus waarom is dit zielig voor die agentjes? ze maken er ons probleem van door bonnendagen te gaan houden, doe gewoon je werk zoals elk ander mens dat doet.
pi_40961350
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:17 schreef bxie het volgende:
@ ikbeneenkiwi, ..-._---_-.-, nikky

Of je ze nou onbenullig vind of niet, je hoort toch gewoon over het zebrapad over te steken??
Doe je het niet ( ik zelf dus ook ) en je krijgt een bon dan moetje niet huilen vind ik.
Natuurlijk zijn er erger dingen op de wereld, maar dat neemt niet weg dat jij een regel overtreed.
Een agent hoort daar gewoon op te letten.
Vanwege die bonnendagen worden mensen juist soms onterecht op de bon geslingerd omdat ze die dag op bonnenjacht zijn.Als al die agenten gewoon hun bonnen zouden doen zou dat niet hoeven.

En ja wat is het zielig voor ze hoor die werkdruk, nou sorry maar volgens mij heeft IEDEREEN op zn werk wel iets wat niet leuk vind dus waarom is dit zielig voor die agentjes? ze maken er ons probleem van door bonnendagen te gaan houden, doe gewoon je werk zoals elk ander mens dat doet.
Het is onbenullig omdat de wereld niet zo zwart-wit is. Een diender behoort enige nuance te betrachten. De wet is er niet omdat de politie deze ALTIJD toe moet passen, maar wanneer dit nodig is. Die nuance is verdwenen met de invoer van de prestatiecontracten.
pi_40961364
Ik heb liever dat een agent een misdrijf oplost dan dat hij als een of andere klootviool zichzelf af terug -trekt achter een volautomatische camera langs de snelweg. Om zo een bonnenregen te genereren van mensen die net 105 -110 rijden waar je 100 mag.

In December ben ik nog beroofd door een paar van die klote-nigerianen... aangifte gedaan en er NOOIT meer wat van gehoord. Terwijl alles op (particuliere) beveiligingscamera's te zien was. Hoe makkelijk kun je het krijgen als agent? Je hoeft alleen maar die beelden op te vragen. Maar nee, het is belangrijker om met je eigen camera kiekjes te maken van iemand die midden in de nacht op een compleet uitgestorven kruispunt langzaam door rood rijdt...

Oh jah, en het is natuurlijk wel zo'n mooi beroep, politieagent. Je mag legaal langs de files scheuren, het spoor oversteken om niet 300 meter om te hoeven lopen naar je werk, de maximale snelheid overschrijden.... Het enige nadeel is dat je de publieke pispaal begint te worden omdat je onderdeel bent van een commercieel bedrijf wat zijn geld verdiend door burgertjes af te persen.

Een commercieel bedrijf wat opereert volgens een door de regering bedachte constructie waarbij ons duurbetaalde belastinggeld niet aan onbelangrijke zaken als een degelijke politiemacht hoeft te worden uitgegeven. Nee, die politiemacht verdient zichzelf maar...

Met als gevolg dat alle mankracht naar het bekeuren van onbenulligheden gestuurd wordt, terwijl het echte werk slechts wordt uitgevoerd als er 'geld over' is, of wanneer er door de publieke opinie of media-aandacht ineens geen ontkomen meer aan is.

Ik vraag mij serieus af wat er gebeurd als ik voor een snelheids-controle ineens een meisje in elkaar ga slaan. Volgens mij worden we dan beide bekeurd voor lopen langs de snelweg.....
Don't hurry, be crappy!
pi_40961373
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:21 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

Het is onbenullig omdat de wereld niet zo zwart-wit is. Een diender behoort enige nuance te betrachten. De wet is er niet omdat de politie deze ALTIJD toe moet passen, maar wanneer dit nodig is. Die nuance is verdwenen met de invoer van de prestatiecontracten.
ik moet nu werken maar ik kom hier zeker op terug
pi_40961386
Het is ronduit belachelijk en het maakt de politie minder geliefd omdat iedere redelijkheid bij dit soort agenten wordt gesmoord door hun drang om aan dat quotum te voldoen.
pi_40961418
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:38 schreef aloa het volgende:

[..]

Bron: De Telegraaf

Belachelijk dat je wordt beoordeeld op het aantal bonnen.
"u reedt te hard meneertje!"
"ow u heeft zeker een bonnendag vandaag! "
pwnd!
STOLEN GOODS - email me for further information *O*

[img]http://forum.fok.nl/usericons/22838/steun.jpg[/img]
pi_40961457
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:23 schreef bxie het volgende:

[..]

ik moet nu werken maar ik kom hier zeker op terug
Graag En nog even een aanvulling:

Een boete is (of behoort te zijn) een middel om ervoor te zorgen dat iemand iets niet nog een keer doet. Ook een waarschuwing kan dit zelfde effect tot gevolg hebben. En waarom ook niet, als het slechts een lichte overtreding betreft? Bovendien, een teveel aan boetes ondermijnt onnodig het gezag van het politiekorps en beinvloed de beeldvorming sterk die het volk heeft van dat korps.

Politie is geen organisatie die te runnen is als een commercieel bedrijf, hetgeen op dit moment wel gebeurd. Targets, prestatiecontracten, quota's, allemaal zaken die de prioriteiten beeinvloeden op basis van de hiermee te behalen inkomsten. En dus niet op basis van wat de politie eigenlijk zou moeten doen, vergeet niet waar de politie eigenlijk voor is!

De huidige conclusie is dat een een korps dat weinig bonnen heeft uitgeschreven heeft, weinig met overtredingen etc te kampen heeft, en wordt dus gekort op het budget. Dat is mijns inziens een zeer kwalijke zaak.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 11:30:28 #18
53283 Captain_Chaos
Aláááááááárm.....
pi_40963177
Cees den Bakker heeft gelijk.

Iedereen die hele dagen voor zijn werk op de weg zit ziet iedere dag wel een mafkees rijden die hij het liefst een prent van 1000 Euro zou geven. Je kent ze wel. Van die malloten die ouderwets je kind doodrijden of er voor zorgen dat je urenlang bekneld it in het wrak van je auto. Dát soort coureurs met de wijsheid in pacht, de wereld aan hun voeten en een ongezonde zelfoverschatting als icing on the cake. Een diender die betaald wordt om zulks waar te nemen kan zich dus nooit verschuilen achter het argument dat hij (v/m) niets gezien heeft op een dag.

Bonnendagen worden uit arren moede bij de diender zélf geboren.

Als je 11 maanden de moeite niet neemt om de mensen die het dik verdienen een prent te geven schrijf je in december dus 250 mediazelfmoord verbalen aan de gewone mensen die een buitengewoon geringe misstap maken om zo een beoordeling veilig te stellen. Dat de leiding niet door dat soort praktijken heen prikt (of erger nog: lijkt te wíllen prikken) is nog schrijnender dan de bonnendag op zich.

Zie het niet anders als friet verkopen of keukens plaatsen. Als je het hele jaar niets doet dan is de friet die je nog even snel door iedereen zijn strot duwt niet te kanen en staan je keukens scheef en gammel in elkaar. De kwantiteit is er dan wel maar de kwaliteit is om te janken.

Niet zeiken dus maar gewoon doen waar je voor betaald wordt.

Jawohl Herr Kaloin!
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 12:55:31 #19
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40965306
ff zien wat moraalridder jordy-b hierover te zeggen heeft...
ik ben lief :)
pi_40966310
Een bon geven is niet orde hand haven. Dit is te gek voor woorden en politie agenten moeten dan ook niet zo raar opkijken als niemand ze moet. Dan moeten ze maar een grote bek opzetten tegen hun baas en via de OR iets regelen, maar dit soort controle mechanismen stammen uit de middeleeuwen en het is laf het allemaal maar op de burger af te wentelen.
pi_40969744
Ooit was er een mooie lijfspreuk die de politie hanteerde, die in het Engels klonk als "to serve and protect", oftwel dienen en beschermen. Wat dat betreft zijn ze hun doel wel een beetje voorbijgeschoten. Het zou zo moeten zijn dat wanneer een burger een politieagent ziet aankomen, of voor mijn part een surveillancewagen, ze een soort gevoel van veiligheid over zich zouden moeten krijgen, maar in de meeste gevallen krijgen de mensen sterk het gevoel dat het ze wel weer eens geld zou kunnen gaan kosten, en ik geloof nooit dat dat de originele opzet van het politie apparaat is geweest. Het enige doel van de hedendaagse politie is geld genereren voor de staatskas, en god verhoedde het dat ze echt politiewerk moeten doen, waarbij zich wel eens gevaarlijke situaties kunnen voordoen, want dan moeten ze massaal onder toezicht van een psychiater. Ik kan me niet voorstellen dat jongetjes die ervan dromen om later politie agent te worden, daar een beeld bij hebben van de hele dag mensen aanhouden en bekeuringen uitschrijven.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_40971183
Het beeld van politieagent wordt op deze manier niet echt positief in beeld gebracht.
Op deze manier wordt het een bon geven omdat het moet. Dan lijkt het werk van de politie meer op dat van een parkeerwachter. En dat is niet de bedoeling, lijkt me.
pi_40971572
Een overtreding is -mits in de geest van de wet passend- een bon. Maarrr als ze de rest van de maand/het jaar dan "normaal" (lees: niet) gaan handhaven en optreden, dan klopt er dus iets niet. Zoals iemand hierboven opmerkt: zolang je voor Jan Lul aangifte gaat doen van een beroving nota bene terwijl wildplassen op een bonnendag ineens wél binnen het takenpakket valt, hoeft de politie dus niet te rekenen op mijn sympathie.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:26:09 #24
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_40971970
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Een overtreding is -mits in de geest van de wet passend- een bon. Maarrr als ze de rest van de maand/het jaar dan "normaal" (lees: niet) gaan handhaven en optreden, dan klopt er dus iets niet. Zoals iemand hierboven opmerkt: zolang je voor Jan Lul aangifte gaat doen van een beroving nota bene terwijl wildplassen op een bonnendag ineens wél binnen het takenpakket valt, hoeft de politie dus niet te rekenen op mijn sympathie.
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 17:47:13 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40972577
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:56 schreef aloa het volgende:
Het beeld van politieagent wordt op deze manier niet echt positief in beeld gebracht.
Op deze manier wordt het een bon geven omdat het moet. Dan lijkt het werk van de politie meer op dat van een parkeerwachter. En dat is niet de bedoeling, lijkt me.
Het lijkt er idd op dat bonnen belangrijker zijn dan boeven vangen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 19 augustus 2006 @ 19:33:53 #26
151582 A_L_N_F
pi_40975499
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:47 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Het lijkt er idd op dat bonnen belangrijker zijn dan boeven vangen
het wordt nog erger.

bepaalde zaken worden op waarde beoordeeld en er worden dus punten aan toegekent.
simpele zaken die je zo oplost leveren relatief gezien meer punten op dan ingewikkelde zaken (bijvoorbeeld overval met zware mishandeling).
die zaken laten ze liggen omdat die de moeite niet waard zijn.

jaja, je kunt beter een zwaarder misdrijf plegen dan een lichte want dan is de pakkans kleiner
  zondag 20 augustus 2006 @ 10:04:13 #27
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40991158
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:33 schreef A_L_N_F het volgende:
het wordt nog erger.

bepaalde zaken worden op waarde beoordeeld en er worden dus punten aan toegekent.
simpele zaken die je zo oplost leveren relatief gezien meer punten op dan ingewikkelde zaken (bijvoorbeeld overval met zware mishandeling).
die zaken laten ze liggen omdat die de moeite niet waard zijn.

jaja, je kunt beter een zwaarder misdrijf plegen dan een lichte want dan is de pakkans kleiner
Als dat waar is zo dat heel triest zijn
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  FOK!fotograaf zondag 20 augustus 2006 @ 10:05:53 #28
13368 NiGeLaToR
pi_40991172
Volgend jaar zouden ze hier weer vanaf stappen, maar nu hebben ze nog de bonnenregendagen

Tis overigens naadje, ze vinden dit zelf dus ook niet leuk... dat geeft de burger moed.
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:06:54 #29
151582 A_L_N_F
pi_40991964
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:04 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als dat waar is zo dat heel triest zijn
is waar, is ook in het nieuws geweest.
dit soort berichten laten laten inzien dat de politie eigenlijk een soort stasi is.

trouwens heb ooit een boete gehad wegens het belemmeren van een een agent terwijl ik gewoon in mijn recht stond door op een openbare plek op afstand te filmen.

tegenwoordig laten ze ook iedere idoot en crimineel tot de politie toe.
pi_40992126
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 08:44 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Het boetequotum is door de overheid opgelegd. Als je als "bedrijf" dat soort targets hebt is het niet onlogisch dat je je personeel mede beoordeeld op hun bijdrage aan het halen van die targets. Ik ben het met je eens dat de kwantiteit in dit geval nooit de maat mag zijn, maar de overheid legt het helaas wel op.

Dat 't afgeschaft gaat worden is idd goed nieuws. Maar intussen moet iedereen die aan het verkeer deelneemt toch nog meer dan 4 maanden op z'n tenen lopen.
pi_40992259
quote:

Ja zeg, zo kun je nog wel even doorgaan. Stel, je rijdt in je auto, voor zover jij weet is er niks aan de hand; gordels vast, lichten aan, je rijdt netjes rechts, je houdt je aan de maximum snelheid en je denkt: "Wie doet me wat?" Komt er zo'n overspannen motormuis achter je aan, die houdt je staande (ook zo'n enge term, "staande houden") controleert van alles en nog wat en de bonnenboer besluit je maar een proces verbaal te geven omdat (ik noem maar wat geks) je mistlicht, dat je al een tijdje niet gebruikt hebt, het niet doet. Motormuis in z'n sas, jij helemaal verziekt. Want geloof me nou, als zo'n motoragent je aanhoudt, ben je gewoon de klos, al komt je wagen net splinternieuw uit de showroom: ZE VINDEN ALTIJD WEL IETS!!!
pi_40992341
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:22 schreef RiDo78 het volgende:
Ik heb liever dat een agent een misdrijf oplost dan dat hij als een of andere klootviool zichzelf af terug -trekt achter een volautomatische camera langs de snelweg. Om zo een bonnenregen te genereren van mensen die net 105 -110 rijden waar je 100 mag.

In December ben ik nog beroofd door een paar van die klote-nigerianen... aangifte gedaan en er NOOIT meer wat van gehoord. Terwijl alles op (particuliere) beveiligingscamera's te zien was. Hoe makkelijk kun je het krijgen als agent? Je hoeft alleen maar die beelden op te vragen. Maar nee, het is belangrijker om met je eigen camera kiekjes te maken van iemand die midden in de nacht op een compleet uitgestorven kruispunt langzaam door rood rijdt...

Oh jah, en het is natuurlijk wel zo'n mooi beroep, politieagent. Je mag legaal langs de files scheuren, het spoor oversteken om niet 300 meter om te hoeven lopen naar je werk, de maximale snelheid overschrijden.... Het enige nadeel is dat je de publieke pispaal begint te worden omdat je onderdeel bent van een commercieel bedrijf wat zijn geld verdiend door burgertjes af te persen.

Een commercieel bedrijf wat opereert volgens een door de regering bedachte constructie waarbij ons duurbetaalde belastinggeld niet aan onbelangrijke zaken als een degelijke politiemacht hoeft te worden uitgegeven. Nee, die politiemacht verdient zichzelf maar...

Met als gevolg dat alle mankracht naar het bekeuren van onbenulligheden gestuurd wordt, terwijl het echte werk slechts wordt uitgevoerd als er 'geld over' is, of wanneer er door de publieke opinie of media-aandacht ineens geen ontkomen meer aan is.

Ik vraag mij serieus af wat er gebeurd als ik voor een snelheids-controle ineens een meisje in elkaar ga slaan. Volgens mij worden we dan beide bekeurd voor lopen langs de snelweg.....
Welnee joh. Dat jij dat meisje inelkaar slaat zien ze niet. Maar als je daarna met 105 km/u i.p.v. 100 de snelheidscontroleurs nadert hang je. Zó werkt 't tegenwoordig bij de politie. Misschien een beetje een tè zwart-wit voorbeeld, maar het komt echt in de buurt.
pi_40992382
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 10:05 schreef NiGeLaToR het volgende:
Volgend jaar zouden ze hier weer vanaf stappen, maar nu hebben ze nog de bonnenregendagen

Tis overigens naadje, ze vinden dit zelf dus ook niet leuk... dat geeft de burger moed.
Ze vinden het zelf ook niet leuk? Joh! Volgens mij krijgen ze er stante pede een erektie van, misschien wel een orgasme. Lekker hoor, zó genieten in de baas z'n tijd!
pi_40992388
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 17:12 schreef Mwanatabu het volgende:
Right on!!!!
pi_40992400
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:26 schreef progrock het volgende:

[..]

Right on!!!!
Oh, sorry, te ouwerwets. Ik bedoel eigenlijk: WORD!
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:33:14 #36
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_40992528
Waarom komt "nieuws" over de Politie ALTIJD van die "Nederlandse Politie Bond"?

Dat is maar gewoon een FNV-onderafdeling. Die hebben maar 1 belang; het belang van de leden/agenten die lid zijn. Kennelijk is het belang van die leden aardig gevonden te worden, of willen ze (nog meer) koffie drinken.
Wat is er tegen een boete uitschrijven voor een overtreding? Als het niet klopt ga je toch naar de rechter! Hebben die ook weer wat te doen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_40992671
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:33 schreef Hyperdude het volgende:
Waarom komt "nieuws" over de Politie ALTIJD van die "Nederlandse Politie Bond"?

Dat is maar gewoon een FNV-onderafdeling. Die hebben maar 1 belang; het belang van de leden/agenten die lid zijn. Kennelijk is het belang van die leden aardig gevonden te worden, of willen ze (nog meer) koffie drinken.
Wat is er tegen een boete uitschrijven voor een overtreding? Als het niet klopt ga je toch naar de rechter! Hebben die ook weer wat te doen.
Alleen op principiele gronden ga je voor een bon van rond de 100 euro een gang naar de rechter maken. En dan moet je ook nog het geld hebben.
  zondag 20 augustus 2006 @ 11:41:45 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40992721
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als een waarschuwing geven bij een niet ernstige overtreding.
Als er iemand autoruiten staat in te slaan op de straat is er geen smeris te bekenen. Staat er iemand verkeerd geparkeerd en kan er dus geld verdiend worden. Staan er vijf smerisen om een auto heen te dansen. Zo werkt de geest van de wet tegenwoordig.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40993292
Ik hoor wel weer dat er genoeg te bestuderen is de komende maanden. Ik heb het vak Rechtshandhaving en politie over 2 weken. Zal eens even dit soort berichten spammen in de werkgroep
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zondag 20 augustus 2006 @ 14:42:34 #40
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_40997996
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 11:30 schreef Captain_Chaos het volgende:
Als je 11 maanden de moeite niet neemt om de mensen die het dik verdienen een prent te geven schrijf je in december dus 250 mediazelfmoord verbalen aan de gewone mensen die een buitengewoon geringe misstap maken om zo een beoordeling veilig te stellen. Dat de leiding niet door dat soort praktijken heen prikt (of erger nog: lijkt te wíllen prikken) is nog schrijnender dan de bonnendag op zich.
Eens.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:08:42 #41
151582 A_L_N_F
pi_41002728
trouwens ik vraag me af in hoeverre mensen hun gedrag veranderen door een boete.
ik, en vrienden, die allemaal wel bekend zijn met lullige boetes van max 10 km/h te hard, gaan er niet anders door rijdden.

we waarschuwen elkaar voor controles, een smsje, en we kijken meer in de berm dan op de weg.
dus in principe rijdt je onveiliger omdat je bang bent voor een boete.

is dat het gewenste effect?
pi_41002922
Waarom laten de agenten onder onz zich nu ineens niet horen? Kevin85, surveillancefiets, waar zijn jullie? Help ons uit deze verschrikkeljike droom!
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_41003049
250 per jaar... Dat is nog geen eens 1 per dag. Dat is toch niet zo heel moeilijk... Als ik al zie wat er allemaal mis gaat op straat zou ik er al 3 per dag kunnen uitschrijven. En dan ben ik niet eens zo heel vaak buiten.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  zondag 20 augustus 2006 @ 17:23:45 #44
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_41003119
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:15 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waarom laten de agenten onder onz zich nu ineens niet horen? Kevin85, surveillancefiets, waar zijn jullie? Help ons uit deze verschrikkeljike droom!
Die zijn zondagsdiensten aan het draaien. Drie dubbel betaald en de boeven zitten lekker bij hun oma aan de koffie.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_41003501
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:20 schreef Overlast het volgende:
250 per jaar... Dat is nog geen eens 1 per dag. Dat is toch niet zo heel moeilijk... Als ik al zie wat er allemaal mis gaat op straat zou ik er al 3 per dag kunnen uitschrijven. En dan ben ik niet eens zo heel vaak buiten.
Het probleem in een notendop: "zou kunnen" vs. "willen/mogen"
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_41005290
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 17:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Het probleem in een notendop: "zou kunnen" vs. "willen/mogen"
ik denk dat hij terechte bedoelde.

dat ze bonnenschrijven ok

ik heb er 1 gehad toen ik wild plaste en die heb ik geaccepteerd, risico van het vak.

maar voor elk wissewasje een bon geven gaat nergens over
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_41007676
Het probleem is dat de politie verandert van een mensen-organisatie naar een robot-organisatie.

Als je vroeger 120 reed waar je 100 mocht omdat je vrouw in het ziekenhuis ligt te bevallen dan werd de boete nog wel eens vergeten en kreeg je als je geluk had nog een escorte van de agenten. Tegenwoordig komt er zo'n norse bromsnor aan je passagiers-portier zitten die iets bromt in de trand van: "had je maar eerder weg moeten gaan, je had het al 9 maanden aan kunnen zien komen!"

Diezelfde bromsnor denkt op dat moment wel: "shit... ik had hetzelfde gedaan als ik in zijn schoenen stond, maar ik heb de afgelopen 3 dagen geen bonnen uitgeschreven dus ik moet wel!"
Don't hurry, be crappy!
pi_41015713
quote:

Er is geen enkele verplichting om daadwerkelijk de straf op te leggen als de overtreding geconstateerd is. Als de overtreding met inachtneming van alle omstandigheden van het geval naar het oordeel van de betrokken agent geen bon rechtvaardigt, hoort die bon ook niet gegeven te worden. Die ruimte moet een agent hebben om zijn vak goed uit te kunnen oefenen.
  zondag 20 augustus 2006 @ 23:51:57 #49
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41016064
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:37 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Er is geen enkele verplichting om daadwerkelijk de straf op te leggen als de overtreding geconstateerd is.
De regels-zijn-regels-roepers denken daar ongetwijfeld heel anders over
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_41016372
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 23:51 schreef gronk het volgende:

[..]

De regels-zijn-regels-roepers denken daar ongetwijfeld heel anders over
Dat zal wel, maar vaak zijn dat mensen die geen enkel verstand van regels hebben. Kijk, als er geen verplichting is de sanctie op te leggen, valt dat toch ook als regel te zien? Als je dan toch in regels zijn regels wilt denken.
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:11:44 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41016479
Ja, maar, maar, dat is *willekeur*. En dat mag niet! En er wordt dan ook geen recht gedaan!

Ik vraag me trouwens af hoe 't komt dat die regels-zijn-regels-types zo rancuneus zijn. Maar dat terzijde.
pi_41016612
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:11 schreef gronk het volgende:
Ja, maar, maar, dat is *willekeur*.
Dat is toch het probleem van de wetgever?
quote:
En dat mag niet!
Jawel hoor, het vloeit immers voort uit de wet
quote:
En er wordt dan ook geen recht gedaan!
Daar denken de rechtspositivisten heel anders over .
quote:
Ik vraag me trouwens af hoe 't komt dat die regels-zijn-regels-types zo rancuneus zijn. Maar dat terzijde.
Ze zijn waarschijnlijk zelf een keer onterecht bekeurd, en vinden het oneerlijk als dat anderen niet overkomt.
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:19:14 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_41016679
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:17 schreef bxie het volgende:
Leuk, een straat schuin oversteken als kattekwaad zien.
Nu even in de grotemensenwereld komen. De politie is door ons collectief ingesteld om de burgers te dienen. De politie is er voor de burgers, niet andersom. De regels dat je bij een kruispunt over moet steken is er zodat een andere automobilist geen hartverzakking krijgt. Als er dus geen andere automobolist is, is er geen reden om die regel te gaan handhaven.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_41018756
Nog een goed voorbeeld van een compleet falende overheid, blijkft maar dat politiek helemaal geen interesse heeft in haar burgers maar er puur zit om haar eigen zakken te vullen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_41020787
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:01 schreef raptorix het volgende:
.. een compleet falende overheid ...
Als dat zo was zouden we in een complete anarchie leven.
pi_41022375
quote:

Het gaat hier om de meest knullige redenen waar je vroeger op zijn HOOGST een waarschuwing voor krijgt daar krijg je nu direct een fikse boete voor.
Dingen als niet op een zebrapad oversteken, rijbewijs vergeten (kan ALTIJD) is een vriend van me pas overkomen. Kost je vrolijk 90 (!) euro he. en nog meer van die achterlijke dingen. Of de hele auto nalopen en dan vervolgens van de agent te horen krijgen: we kunnen HELAAS niks vinden. hallo zeg!

kutpolitie
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_41023188
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 10:11 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Het gaat hier om de meest knullige redenen waar je vroeger op zijn HOOGST een waarschuwing voor krijgt daar krijg je nu direct een fikse boete voor.
Dingen als niet op een zebrapad oversteken, rijbewijs vergeten (kan ALTIJD) is een vriend van me pas overkomen. Kost je vrolijk 90 (!) euro he. en nog meer van die achterlijke dingen. Of de hele auto nalopen en dan vervolgens van de agent te horen krijgen: we kunnen HELAAS niks vinden. hallo zeg!

kutpolitie
Hij zo: "Ja, dat wist ik al, dat jullie niks of niemand kunnen vinden,"
Politie En hoppa, weer een bon wegens belediging van een ambtenaar in functie.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:21:38 #58
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41024094
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 02:01 schreef raptorix het volgende:
Nog een goed voorbeeld van een compleet falende overheid, blijkft maar dat politiek helemaal geen interesse heeft in haar burgers maar er puur zit om haar eigen zakken te vullen.
Als we echt een 'compleet falende overheid' hadden, dan werd jouw en mijn huis twee keer in de maand geplunderd door rondtrekkende bendes, en werd jezelf afgevoerd in slavernij. Dan hadden we van tijd tot tijd een stevige overstroming met een paar honderdduizend doden. En electriciteit, internet en albert heijn hadden we al helemaal niet.

Kortom, je bent gewoon een vervelend jankend kutpubertje, wat eigenlijk 'ns een goede draai om z'n oren moet krijgen.
pi_41024684
Het is duidelijk: alleen met het afschaffen van regels kom je er niet. Remkes zal moeten ingrijpen om de cultuur bij de politie te veranderen.
pi_41024708
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 07:21 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Als dat zo was zouden we in een complete anarchie leven.
Doen we dat dan niet? Fok is het beste voorbeeld
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  maandag 21 augustus 2006 @ 11:55:07 #61
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41025075
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:45 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Doen we dat dan niet? Fok is het beste voorbeeld
Post jij maar eens een tubgirl
pi_41025243
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Foto's van Yvonne hebben we genoeg
pi_41025267
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:55 schreef gronk het volgende:

[..]

Wat is dat
pi_41027703
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 11:41 schreef Megumi het volgende:
Staat er iemand verkeerd geparkeerd en kan er dus geld verdiend worden.
Alsof die agent het geld mag houden.

Het geld gaat naar de schatkist tbv algemene middelen.
De agent heeft dus geen enkel belang bij het geldbedrag.
pi_41027839
Maar hij wordt er wel op beoordeeld.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:16:56 #66
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41027856
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 12:01 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is dat
Da's een meisje wat in bad zit.
pi_41028357
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:16 schreef gronk het volgende:

[..]

Da's een meisje wat in bad zit.
Wat is daar nu erg aan
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:50:54 #68
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41029038
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:29 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Wat is daar nu erg aan
Geen idee. Om de een of andere manier worden de modjes altijd heel erg geirriteerd als ze haar zien.
pi_41029613
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:50 schreef gronk het volgende:

[..]

Geen idee. Om de een of andere manier worden de modjes altijd heel erg geirriteerd als ze haar zien.
Nu word ik toch echt nieuwsgierig. Laat eens zien, of geef eens een linkje.
pi_41030247
Of zoek met google.
pi_41038518
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Of zoek met google.
mag je wel linken naar een google-search waarin vervolgens gelinked zou kunnen worden naar een tubgirlplaatje?
pi_41038793
ik zou zeggen, probeer het eens.
pi_41038994
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:30 schreef vogeltjesdans het volgende:
ik zou zeggen, probeer het eens.
liever niet, de laatste ban had ik vanwege een kankerkachel-incidentje, en zou eigenlijk 48 uur duren, maar ondanks herhaald verzoek werd ik pas na een dag of 5 vrijgelaten. Ik wil liever niet nog eens zo lang fokloos zijn
pi_41045392
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:36 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

liever niet, de laatste ban had ik vanwege een kankerkachel-incidentje, en zou eigenlijk 48 uur duren, maar ondanks herhaald verzoek werd ik pas na een dag of 5 vrijgelaten. Ik wil liever niet nog eens zo lang fokloos zijn
Ach, ik heb nog altijd een ban lopen in het SEX forum (overigens geheel ten onrechte), wegens serieus posten in FuifDuiftopics. Meteen twee weken, nog nooit eerder iets banwaardigs gedaan (en toen dus ook al niet). In een Feedbacktopic heb ik Danny uiteengezet waarom de ban onzinnig was, daar is uiteraard niets mee gedaan. Een mail ga ik aan zulke idioterie natuurlijk niet wijden, dus die ban zal nog wel even staan.
pi_41045743
Ik had ook eens een ban in pub wegens herhaaldelijk smilie posten En wat denk je? Nu zijn skaai en mukie lekker geen mod meer

don't fuck with vogeltjesdans
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:23:06 #76
108862 a-child-in-chains
weight of the world is a bitch
pi_41046091
Jaja. Politie en Politiek. SAMEN!

En wij burgers willen politie en justitie meer bevoegdheden (lees: macht) geven?

Kom zeg.
Ik zie die enge film-scenarios al voor me.

blech...
Alleen mensen met liefde in hun leven groeien voorspoedig en worden sterker.
No room for the unlucky.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:26:19 #77
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41046187
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 22:57 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ach, ik heb nog altijd een ban lopen in het SEX forum (overigens geheel ten onrechte), wegens serieus posten in FuifDuiftopics.
Ja, maar dat *kan* ook helemaal niet

Nog nooit geband. Maar volgens mij wel een redelijke waslijst aan notes.
pi_41046364
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Ja, maar dat *kan* ook helemaal niet
Toch wel. Ik weet ook wel dat de communis opinio Fuifduifs topics als getroll zag, maar ik persoonlijk vond die topics juist een originele insteek hebben, wat een goede discussiemogelijkheid bood. Het is een manier van inzicht verschaffen. Maar dat inzicht bleek aan Danny en de moderators op SEX niet besteed.
quote:
Nog nooit geband. Maar volgens mij wel een redelijke waslijst aan notes.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:38:02 #79
108862 a-child-in-chains
pi_41046498
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:11 schreef gronk het volgende:
Ja, maar, maar, dat is *willekeur*. En dat mag niet! En er wordt dan ook geen recht gedaan!

Ja dat is een soort mens.
Die pikken ze er door langdurige slecetie (politie-school) ertussen uit.
Dat is niet alles. Ze worden tijdens de opleiding veel teleurgesteld door afwijzing.
En er wordt vantevoren veel van ze wverwacht.
Hierdoor worden dat soort mensen nóg gemotiveerder als ze dan toch eindelijk de straat op mogen.
Dat is *Basic Psych 101*

En dan.. Als ze steeds falen om boeven te kunnen pakken, gaan ze het steeds
persoonlijker nemen.
Dan krijg je van dat soort types.

Welles van dat experiment gehoord over een groepje studenten dat middels experiment
werd opgedeeld in 2 groepen?
1 groep werd de opzichter/baas en die hadden alles te zeggen.
De anderen waren patient achter vergrendelde deuren.
En wat er toen gebeurde....
Kort samen gevat: Die mensen die aanvankelijk een experimentele rol kregen
toegewezen,
gingen die rol steeds serieuze rnemen.
Te serieus...

Ik vraag me dan ook vaak af, wie in de neuk graag bij de politie wil..
No room for the unlucky.
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:43:35 #80
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41046681
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:32 schreef Diederik_Duck het volgende:

Ik weet ook wel dat de communis opinio Fuifduifs topics als getroll zag, maar ik persoonlijk vond die topics juist een originele insteek hebben, wat een goede discussiemogelijkheid bood. Het is een manier van inzicht verschaffen. Maar dat inzicht bleek aan Danny en de moderators op SEX niet besteed.
Je bedoeld dat SEX vooral bedoeld is voor topics als 'scheren is goed!', 'hoe vaak doe jij anaal', 'hoe krijg ik mijn vriendin zover dat ze doorslikt' en, voor de iets verder gevorderde SEX-poster 'hoe laat ik mijn vriendin spuitend klaarkomen'.

(wel mee eens hoor; maar als je rigoreus gaat modereren zodat je iets krijgt wat lijkt op de vroegere alt.sex.*, dan krijg je 't verwijt dat je te elitair bezig bent... )
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:48:05 #81
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41046834
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:38 schreef a-child-in-chains het volgende:

Die pikken ze er door langdurige slecetie (politie-school) ertussen uit.
Nee gekkie, ik doelde op de populistische kutkneuzen die zelfs een aantal dagen martelen, vierendelen en onthoofden een te lichte straf vinden voor een winkeldiefstal.

Serieus, ik vind onze politie best OK. Als in 'het kan veeeeel erger'. Maar 't kan wel beter. Ik vind 't dan ook een prima plan dat ze bij de politie ook HBO'ers gaan werven. En eigenlijk zouden ze ook academen moeten aannemen.

sowieso vind ik 't bizar dat de politie qua opleidingsniveau geen afspiegeling is van de maatschappij
  maandag 21 augustus 2006 @ 23:54:37 #82
108862 a-child-in-chains
pi_41047028
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:48 schreef gronk het volgende:

[..]

Nee gekkie, ik doelde op de populistische kutkneuzen die zelfs een aantal dagen martelen, vierendelen en onthoofden een te lichte straf vinden voor een winkeldiefstal.

Serieus, ik vind onze politie best OK. Als in 'het kan veeeeel erger'. Maar 't kan wel beter. Ik vind 't dan ook een prima plan dat ze bij de politie ook HBO'ers gaan werven. En eigenlijk zouden ze ook academen moeten aannemen.

sowieso vind ik 't bizar dat de politie qua opleidingsniveau geen afspiegeling is van de maatschappij
christelijke paupers?

neh.. in mijn omgeveing zijn juist de christelijk opgevoede mensen heel openminded op wat oudere leeftijd
daarentegen zijn het de jongens en meiden uit een te streng gezin die heel rechts denken.
grappig he?
No room for the unlucky.
pi_41047228
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 23:43 schreef gronk het volgende:

[..]

Je bedoeld dat SEX vooral bedoeld is voor topics als 'scheren is goed!', 'hoe vaak doe jij anaal', 'hoe krijg ik mijn vriendin zover dat ze doorslikt' en, voor de iets verder gevorderde SEX-poster 'hoe laat ik mijn vriendin spuitend klaarkomen'.
Dat is blijkbaar wat de leiding voorstaat. Ik vind dat jammer, verkrachtingstopics e.d. lijken mij daar juist ook op hun plaats (en als je ze niet wil lezen, lees je ze toch niet?), alleen "technische" topics gaat volkomen voorbij aan tal van andere relevante seksgerelateerde zaken.
quote:
(wel mee eens hoor; maar als je rigoreus gaat modereren zodat je iets krijgt wat lijkt op de vroegere alt.sex.*, dan krijg je 't verwijt dat je te elitair bezig bent... )
Ik heb niet zoveel problemen met elitair
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 00:09:47 #84
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41047418
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:02 schreef Diederik_Duck het volgende:

Dat is blijkbaar wat de leiding voorstaat. Ik vind dat jammer, verkrachtingstopics e.d. lijken mij daar juist ook op hun plaats (en als je ze niet wil lezen, lees je ze toch niet?), alleen "technische" topics gaat volkomen voorbij aan tal van andere relevante seksgerelateerde zaken.
D'r zou eigenlijk iets moeten zijn wat een goede mix is van 't keldertje, SEX en R&P.
quote:
Ik heb niet zoveel problemen met elitair
De elite heeft sowieso nooit zoveel moeite met elitair . Paupers wel. Maar leg maar eens uit aan een pauper dat elites, of beter groepsvorming, ook een stuk zelfbescherming zijn voor de paupers. Hoeven ze ook niet meer kwaad te worden op dingen en mensen die ze niet (kunnen) begrijpen.
pi_41047783
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 00:09 schreef gronk het volgende:

[..]

D'r zou eigenlijk iets moeten zijn wat een goede mix is van 't keldertje, SEX en R&P.
Dat zou gewoon in SEX kunnen, ik snap echt niet waarom ze dat niet willen, danwel een ontwikkeling in die richting stilzwijgend goedkeuren. Desnoods inderdaad een splitsing, als blijkt dat sommige users aan lynchneigingen blijken te lijden.
quote:
[..]

De elite heeft sowieso nooit zoveel moeite met elitair .
Dat zou inderdaad een hele rare vorm van masochisme zijn .
quote:
Paupers wel. Maar leg maar eens uit aan een pauper dat elites, of beter groepsvorming, ook een stuk zelfbescherming zijn voor de paupers. Hoeven ze ook niet meer kwaad te worden op dingen en mensen die ze niet (kunnen) begrijpen.
Ja, de onverdraagzaamheid van de paupers is bijna onbegrensd. Dat wat anders is moet uitgeroeid worden. Merkwaardig, want de oninteressante topics laat ík gewoon links liggen, zo moeilijk is dat niet. En boos worden over een foktopic , nou echt niet .
pi_41048003
Normaal wil je je bedrijf/ mensen en de gang van zaken toch juist een goede naam meegeven?
Hoe dom kun je als instantie zijn door met dit gekneuter aan te komen?
pi_41053635
De poltiis is een overheidsbedrijf. Net als de belastingdienst. Voor de overheid, door de overheid. En ze zijn er alleen maar om winst te maken. Dus is de normale burger het bokje.
pi_41054780
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 11:21 schreef gronk het volgende:

[..]

Als we echt een 'compleet falende overheid' hadden, dan werd jouw en mijn huis twee keer in de maand geplunderd door rondtrekkende bendes, en werd jezelf afgevoerd in slavernij.
[/quote]
Denk je dat echt? Ik geloof er niets van namelijk, dat dat niet gebeurt komt omdat onze samenleving een bepaalde graad van 'beschaving' heeft bereikt.
quote:

Dan hadden we van tijd tot tijd een stevige overstroming met een paar honderdduizend doden. En electriciteit, internet en albert heijn hadden we al helemaal niet.
Over de overstromingen heb je misschien een punt(al kun je dat misschien ook wel op het conto schuiven van onze verre voorouders die er al voor gezorgd hebben dat Nederland hiertegen werd gewapend), maar over het Internet, electriciteit en Albert Heijn niet. Het blijkt in de geschiedenis keer op keer dat allerlei nieuwe ontwikkelingen door de overheid juist in eerste instantie stevig worden tegengewerkt.

Feit is wel dat een politie die slechts succesvol is in het beboeten van kleine overtredingen maar die tegelijkertijd net 10% van de ernstige misdrijven opgelost krijgt, en zelfs die cijfers zijn nog flatteus want de politie registreert een zaak als opgelost als er een verdachte aangehouden is , zo'n politiekorps mag wat mij betreft gerust het predikaat "falend" krijgen. Een dergelijk politiekorps verliest op een gegeven moment zijn bestaansrecht.

dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:40:10 #89
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_41054919
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:33 schreef Jalu het volgende:
Denk je dat echt? Ik geloof er niets van namelijk, dat dat niet gebeurt komt omdat onze samenleving een bepaalde graad van 'beschaving' heeft bereikt.
Oh, dus *daarom* voorzien steeds meer eerste-hulp posten in ziekenhuizen hun ingang en balies van gewapend glas.
quote:
Over de overstromingen heb je misschien een punt(al kun je dat misschien ook wel op het conto schuiven van onze verre voorouders die er al voor gezorgd hebben dat Nederland hiertegen werd gewapend), maar over het Internet, electriciteit en Albert Heijn niet. Het blijkt in de geschiedenis keer op keer dat allerlei nieuwe ontwikkelingen door de overheid juist in eerste instantie stevig worden tegengewerkt.
Geef eens wat voorbeelden?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:32:13 #90
108862 a-child-in-chains
pi_41057999
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:33 schreef Jalu het volgende:

[..]
[/quote]

Ja prcies joh. Anarchie is gewoon fictie. een mad-max-stel-als-situatie...
No room for the unlucky.
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:28:19 #91
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41059812
Dan heb ik een tijd geleden 2x geluk gehad. Ik reed rond een uur of 22u bijna iets harder dan 60, op een weg waar je 50 mag. Daarnaast had ik 1 achterlicht kapot, wat me die avond gebeurd was. Ja echt, ik krijg een waarschuwing in de auto als er een lamp kapot is, en het gekke is dat dat altijd gebeurd als ik de auto start. Ik kan thuis komen met werkende lichten, en dan 5 min later weer weggaan, starten, en *plong* waarschuwingslampje.

Anyway, defect rechterachtlicht dus. Ik rij daar, en daar staat een politiebureau in de buurt. Zie ik ineens achter me een Opel Zafira rijden. Ik denk "shit het zal toch niet", maar jawel, het was politie, en ja, ik zag ze met het groot licht knipperen en ik zag op de auto zo'n mooie lichtkrant "stop politie".

Nou, auto aan de kant gezet, en er komen 2 agenten naar me toe gelopen, Ik motor uit en raam open.

Agenten: avond!
Ik: avond!
Agenten: wij stoppen u omdat wij zien dat uw rechterachterlicht defect is, weet u dat?
Ik: Ja weet ik, ik heb hier een waarschuwingslampje, is me vanavond kapot gegaan, er zijn nu
geen garages meer open, en wij mogen zelf niet knutselen aan de auto. (leaseauto, wij mogen echt niets zelf doen, voor alles naar een monteur).
Agenten: Hmm, lastig. Hebt u uw rijbewijs bij u?
Ik: Ja *geeft*
Agent: *controleert* Het is allemaal in orde meneer, laat u zsm naar dat achterlicht kijken, het is voor uw eigen veiligheid. Een prettige avond verder meneer!

Zo kan het ook. Hij had me 2 boetes kunnen geven, voor te hard rijden en achterlicht, maar ik kreeg er geen.

Een paar weken geleden stond ik voor een stoplicht rond 22u 's avonds, radio aan, ramen open, heerlijke avond. Zie ik op die kruising links een politiewagen staan (wederom dicht bij een politiebureau) die groen krijgt, en rechtsaf gaat, richting mij dus. Vervolgens stopt ie op de andere baan naast me:

Agent: *kijkt* U mag de radio wat zachter zetten meneer.
Ik: *zachter zet* Zoiets?
Agent: prrrrrima. Anders hoor je de ziekenwagen en zo niet aankomen he.

En weg was ie...weer geen bon.

Nu hoor je een ziekenwagen natuurlijk hoe dan ook slecht (Vind ik persoonlijk) als je in de auto zit, radio aan of niet. Je hoort ze pas als ze relatief dichtbij zijn, en zodra ze voorbij zijn is het geluid ook weer bijna direct weg.

Maar goed, heb ik bij 2 gelegenheden geluk gehad, want dat hadden zomaar 3 bonnen kunnen zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_41083963
Ach, de politie is gewoon een verkapt filiaal van de belastingdienst. Meer niet. Uitschot is het, een rochel nog niet waard. En die politici nog minder.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_41084258
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 03:55 schreef StefanP het volgende:
Ach, de politie is gewoon een verkapt filiaal van de belastingdienst. Meer niet. Uitschot is het, een rochel nog niet waard. En die politici nog minder.
WAT DACHT JE VAN TALPA DAN MAN!!!!!???????
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 06:45:48 #94
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41084288
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 09:06 schreef nikky het volgende:

[..]

Nazi praktijken enz enz.
pi_41085471
quote:
als ze de flitscontroles melden op de radio wordt dat inmiddels meestal aangekondigd met "de accept-giro-brigade staat op dit moment op de A2 bij hectometerpaaltje...."
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:23:54 #96
108862 a-child-in-chains
pi_41091932
quote:
Ja de ZAKKENVULLERS!

Bonnendagen bewijzen dat maar weer es.
No room for the unlucky.
  woensdag 23 augustus 2006 @ 13:26:21 #97
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41092021
eindelijk wordt het probleem een keer opgemerkt. De politie loopt momenteel ontzettend naast z'n schoenen. Je krijgt om de minste overtredingen al een bekeuring (bijv. fietsen over het voetpad. De pinautomaat staat nou eenmaal niet langs de weg..)
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41092722
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:26 schreef Aoristus het volgende:
eindelijk wordt het probleem een keer opgemerkt. De politie loopt momenteel ontzettend naast z'n schoenen. Je krijgt om de minste overtredingen al een bekeuring (bijv. fietsen over het voetpad. De pinautomaat staat nou eenmaal niet langs de weg..)
Idd! En ik bedoel maar, jij kon toch ook niet zien dat je die peuter tussen je spaken had hangen inmiddels? Stelletje uitvretende mierenneukers in blauw dat het zijn!
  woensdag 23 augustus 2006 @ 14:44:31 #99
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_41094607
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 13:50 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Idd! En ik bedoel maar, jij kon toch ook niet zien dat je die peuter tussen je spaken had hangen inmiddels? Stelletje uitvretende mierenneukers in blauw dat het zijn!
mensen als jij kunnen inderdaad beter binnen blijven, daar is het altijd veilig
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_41095342
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 14:44 schreef Aoristus het volgende:

[..]

mensen als jij kunnen inderdaad beter binnen blijven, daar is het altijd veilig
Met deze politie zeker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')